Adapter APM do ciągników jednoosiowych Neva. Recenzja i recenzje właścicieli
Przegląd adapterów do ciągników jednoosiowych Neva
Każda praca na wsi odbywa się przy dużym nakładzie pracy fizycznej. A robienie wszystkiego bez specjalnych mechanizmów jest teraz bardzo trudnym zadaniem. Motobloki sprawiają, że cała ta praca jest znacznie łatwiejsza, łatwiejsza i szybsza.
Adaptery do ciągników jednoosiowych pomagają nie tylko wykonywać szeroki zakres prac, ale także wygodnie je wykonywać. Jest to dodatek do ciągnika pchanego w postaci osi, z dwoma kołami i siedziskiem zamontowanym na górze.
W niektórych modelach przewidziano również instalację kierownicy, co jeszcze bardziej ułatwia kierowanie.
Można powiedzieć, że po wyposażeniu w taki adapter ciągnik prowadzący prawie zamienia się w mini traktor. Jego moc oczywiście nie wytrzymuje, ale jest też bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa. Jednocześnie zakres funkcjonalności tych dwóch urządzeń jest równoważny.
Oznacza to, że korzyść z adaptera jest po prostu oczywista.
Oto przegląd wideo tego, czym jest adapter do ciągnika Neva i zasada pracy z nim:
Adapter APM
Ten adapter jest prezentowany przez oficjalnego producenta ciągnika Neva — zakład Krasny Oktyabr.
Dzięki temu jest kompatybilny z prawie każdym rodzajem dodatkowych nasadek tego producenta.
W szczególności:
- kosiarki;
- Okuchniki;
- Kopaczki do ziemniaków;
- Pługi;
- Odśnieżarki;
- pędzle;
- Brona.
Możesz również dołączyć do niego wózek z przyczepą.
- Wózek dwuosiowy doczepiany do adaptera APM
- Wózek jednoosiowy doczepiany do adaptera APM
Dla ciągnika Neva dostępne są dwie opcje adaptera: na jedną oś lub na dwie.
Takie opcje sprzęgu stały się możliwe dzięki producentowi, który przemyślał ten moment i dodatkowo zainstalował w tym celu hak holowniczy.
Pod siedziskiem zamontowana jest sprężyna, która służy do amortyzacji siedziska i płynniejszego poruszania się po nierównych powierzchniach.
Podnóżki są montowane na adapterze APM dla bezpiecznej i wygodnej pozycji nóg, a także specjalny hamulec, który można nacisnąć stopą i zatrzymać ruch ciągnika.
Na adapterze montuje się również opony pneumatyczne. Zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić płynną jazdę nawet na nierównych powierzchniach i przy „dużych” prędkościach.
Przy zakupie tego adaptera zalecamy dodatkowo zakup miękkiego pokrowca na siedzenie. Będzie mógł sprawić, że pobyt operatora za ciągnikiem prowadzącym będzie jeszcze wygodniejszy.
Adapter jest dostarczany w stanie zdemontowanym. Można go jednak zmontować bez specjalnej wiedzy, ponieważ jego konstrukcja jest intuicyjna. A jeśli nagle napotkasz trudności, dołączone są szczegółowe instrukcje użytkowania.
Specyfikacje
- Maksymalna prędkość na ciągniku Neva z adapterem wynosi 12 km / h.
- Maksymalna ładowność sięga 100 kg.
- Tor ma średnicę 67 cm.
- Wymiary gabarytowe tego sprzętu: długość — 130 cm, wysokość — 70 cm, szerokość 71 cm.
- Masa konstrukcji to 22 kg.
- Okres gwarancji wynosi 5 lat.
Napęd adaptera
W zależności od kół napędowych rzemieślnicy wymyślili kilka rodzajów adapterów:
Napęd na przednie koła
W tym przypadku adapter jest instalowany za ciągnikiem prowadzącym i jest sterowany jak motocyklem. To najprostszy i najczęstszy model. Pozwala łatwo zarządzać ciągnikiem prowadzącym i wykonywać szeroki zakres zadań.
Napęd na tylne koła
W takim przypadku adapter jest instalowany przed ciągnikiem prowadzącym. Umożliwia wykonanie dużej liczby prac, gdy potrzebne są osprzęt za ciągnikiem prowadzonym. Albo wiadro lub szczotki z przodu.
Recenzja wideo ciągnika Neva z napędem na tylne koła:
Napęd na cztery koła
W tej konstrukcji adapter można umieścić zarówno z przodu, jak i z tyłu ciągnika. Ale różnica w stosunku do poprzednich dwóch modeli polega na tym, że nie obracają się dwa koła, ale cztery naraz.
Ten napęd jest najbardziej podobny do mini traktora. Ponieważ dodana jest zwrotność, drożność i dodatkowa przyczepność.
Napęd 4×4 jest gorszy pod względem popularności od dwóch pierwszych, ale jednocześnie jest najwydajniejszy i najmocniejszy.
Opcje sterowania
Standardowy adapter APM oferowany przez Krasny Oktyabr nie ma w standardzie steru. Zarządzanie odbywa się za pomocą kierownicy z ciągnika prowadzącego.
Jednak inni producenci oferują sterowanie ciągnikiem Neva za pomocą adaptera za pomocą pełnoprawnej kierownicy. Jest to wygodniejsze i znane większości kierowców.
W końcu adapter został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o poprawie wygody człowieka podczas pracy z ciągnikiem Neva, a kierownica jeszcze bardziej ułatwi sterowanie.
Domowe opcje
Producenci oferują dużą liczbę różnych adapterów na każdy gust i kolor. Jednak charakterystyczną cechą ciągników jednoosiowych Neva jest fakt, że są one kompatybilne z prawie każdym osprzętem zawieszanym i ciągniętym.
Oto przykład, który udało nam się znaleźć od jednego z użytkowników na forach w Internecie:
Sam projekt jest dość prosty, na który składają się następujące materiały:
- Dwa koła;
- Rury, kątowniki i blachy stalowe;
- Seat.
Następnym krokiem jest zaplanowanie adaptera. Podczas jego opracowywania konieczne jest prawidłowe równomierne rozłożenie obciążenia na całej powierzchni adaptera. Aby to zrobić, możesz znaleźć gotowe rozwiązania na forach lub samodzielnie narysować plan.
Jednak z drugiej opcji należy korzystać tylko wtedy, gdy jesteś pewny swoich umiejętności.
Następnie tworzona jest ramka. Pozwala skręcać ciągnikiem prowadzącym. Do ramy przymocowany jest widelec i tuleja. Długość stelaża to zwykle około 170 cm, a na końcu spawana prostopadle kolejna służąca do montażu na nich kół.
Odległość od góry stojaka do koła powinna wynosić około 30 cm.
Następnym krokiem jest stworzenie ciała. Na tym etapie będziesz potrzebować blachy stalowej do produkcji boków. Ich wysokość musi być większa niż 30 cm.
Po utworzeniu ramy musisz zainstalować siedzisko. Tutaj warto od razu wybrać dobre, miękkie siedzisko. Od tego będzie zależał komfort jazdy.
To kończy montaż. Ale twoje dzieło musi najpierw zostać sprawdzone pod kątem stabilności i prawidłowego montażu. W tym celu należy jeździć ciągnikiem prowadzącym z małą prędkością i sprawdzić jakość połączeń oraz, jeśli to konieczne, dokonać niezbędnych regulacji.
Następnie pojawia się malowanie, aby nadać zewnętrzne piękno adapterowi.
Recenzje właścicieli dotyczące stosowania adapterów do ciągników Neva?
W Internecie istnieje wiele różnych forów. Gdzie ludzie konsultują się lub dzielą swoją opinię na temat konkretnego problemu.
Oto, co piszą o adapterach do ciągnika Neva:
Siergiej, Rostów nad Donem
„Wcześniej, pracując z ciągnikiem prowadzonym, musiałem stale za nim podążać. Mój ogród znajduje się w dużej odległości od domu. Dlatego dostarczenie upraw do domu jest bardzo problematycznym zadaniem. Zwłaszcza, gdy weźmiesz pod uwagę, że nie mam własnego samochodu, a do tego muszę poprosić sąsiadów o pomoc. Miałem jednak traktor pchany i zastanawiałem się, czy można nim przewieźć zboże? Tak, miałem przyczepę, ale spacerowanie to dość długa droga. Aby droga była bardziej komfortowa, kupiłem adapter, dzięki któremu dostawa plonów nie jest już dla mnie problemem.”
Staś pisze:
„Kolejnym problemem jest odśnieżanie zimą. Łopatę przestałem już dawno temu. Jest długi i trudny. Do tych celów używałem głównie mojego ciągnika Neva i pługu śnieżnego. A tego lata udało mu się zbudować pełnoprawny mini traktor do odśnieżania ze swojego traktora prowadzonego z tyłu. W rezultacie z hukiem służył całą zimę. A na podwórku nie ma śniegu, a ja z przyjemnością go posprzątałam.