Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika DT-54. Opis, działanie, praca wideo, recenzje

Wśród ciągników krajowych istnieje wiele modeli, które nie są już produkowane, ale nawet dziś cieszą się popytem, ​​sławą i szacunkiem dla montażu. Wszystko to można w pełni powiedzieć o legendarnym ciągniku DT 54.

Został opracowany przy użyciu zaawansowanych technologii tamtych czasów. Ciągnik DT 54 jest wyposażony w zaczep gąsienicowy. W drugiej połowie XX wieku była liderem w swoim segmencie rynku.

Ze względu na wysokie parametry techniczne i niski koszt model ten cieszył się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów.

Ciągnik DT-54 - zdjęcie, przegląd wideo, dane techniczne

Specyfikacje

    • Waga i wymiary

Masa ciągnika DT 54 spełnia normy ciągników gąsienicowych trakcyjnych i wynosi 5400 kg.

Całkowite wymiary tego modelu to 366×186×230 cm.

Szerokość toru — 1,44 m.

    • silnik

Silnik DT 54 jest uważany za standard drugiej połowy XX wieku.

Silnik to czterosuwowy silnik wysokoprężny chłodzony wodą. Jego moc sięga 54 koni mechanicznych.

Średnie zużycie paliwa wynosi 205 g/KM na godzinę. Pojemność zbiornika paliwa została zaprojektowana na 185 litrów, sam zbiornik znajduje się za kabiną.

Długą żywotność uzyskuje się dzięki dwustopniowemu systemowi czyszczenia oleju i przepływowi powietrza wlotowego.

Aby ułatwić zimny start zimą, ciągnik DT 54 ma podwójną skrzynię biegów i dekompresor z dwoma trybami.

W standardowym wyposażeniu ciągnika DT 54 znajduje się licznik godzin, który pozwala regulować pracę techniczną.

    • Skrzynia biegów

Skrzynia biegów jest zaprojektowana na 6 kroków: 5 do przodu i 1 do tyłu, za pomocą których można wybrać optymalną prędkość jazdy ciągnika DT 54 w zakresie 3,6-7,9 km/h.

    • Podwozie i skrzynia biegów

Dzięki obecności dwuzakresowego reduktora prędkości ciągnik DT 54 może być używany do przesadzania i prac transportowych w odpowiednich trybach.

W tym modelu po raz pierwszy zainstalowano oddzielną kontrolę tarcia dla skrętu oraz urządzenie hamujące dla każdego toru.

Weiterlesen:
Wszystko o ciągnikach LTZ. Skład, obsługa i naprawa, wideo, opinie o pracy

Ciągnik DT 54 ma wał odbioru mocy z przekładni. Napędza osprzęt i przyczepy.

W zestawie dostawczym znajduje się oczko przyczepy, które służy do holowania maszyn i przyczep.

    • Kabina i elementy sterujące

W okresie zimowym kabina ciśnieniowa pozwala na zatrzymanie ciepła przekazywanego przez chłodnicę.

Właściciele zauważają słaby widok z tyłu w ciągniku DT 54.

Wszystkie dźwignie sterujące znajdują się w pobliżu siedzenia właściciela i umożliwiają regulację przebiegu maszyny podczas pracy.

Ciągnik DT-54 - zdjęcie, przegląd wideo, dane techniczne

Stosowanie

Ciągnik DT 54 zyskał popularność dzięki doskonałej zdolności do jazdy w terenie nawet w najtrudniejszych warunkach.

Z powodzeniem może być stosowany do orki ciężkich gleb, pracy jako spychacz w budownictwie czy odśnieżania terenu, ciągnięcia drewna czy holowania ciężkich przyczep i maszyn.

Również na forach można znaleźć opinie o pracy DT 54 jako koparki.

Eksploatacja

Serwis

Dzięki swoim wysokim parametrom technicznym maszyna ta jest łatwa w utrzymaniu.

  1. Aby wydłużyć żywotność ciągnika DT 54, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części zużyły się i weszły w rowki. Zabieg trwa około 8 godzin. W tej chwili silnik może być obciążony tylko połową mocy. Pod koniec procedury wymień olej silnikowy.
  2. Jeśli nie planujesz używać ciągnika DT 54 przez dłuższy czas, musisz go wyczyścić, postawić w suchym miejscu, spuścić olej i benzynę, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie powstała korozja .
  3. Olej silnikowy należy wymieniać zgodnie z instrukcją użytkowania co 100 godzin pracy. Do wymiany zaleca się użycie M-10G2k lub M-10DM.
  4. Radziecki Tap-15V doskonale sprawdza się jako smar przekładniowy. Olej przekładniowy należy wymieniać co 1000 godzin pracy.
  5. Przed wymianą oleju rozgrzej silnik i spuść odpady.
  6. Ciągniki DT 54 napędzane są olejem napędowym. Paliwo musi być napełnione czystym i świeżym.

Poważne usterki i naprawy

Ciągniki DT 54 zyskały dużą popularność dzięki prostocie konstrukcji, łatwości konserwacji i możliwości wymiany części.

Weiterlesen:
Ciągnik John Deere: przegląd oferty, dane techniczne, filmy, recenzje

Aby przeprowadzić większość napraw, wystarczy zapoznać się z instrukcją obsługi, gdzie kolejność ich realizacji pokazana jest w formie zdjęcia.

Silnik nie uruchamia się:Brak oleju lub paliwa;

Brud dostał się do filtra powietrza lub paliwa;

Świeca zapłonowa nie iskrzy;

Gaźnik nie jest prawidłowo ustawiony

Nadmierne wibracje pochodzą z ciągnika DT 54:Dostępność paliwa i oleju;

Mocowanie łączników na urządzeniu;

Osprzęt montażowy

Hamulce nie działają:Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);

Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Jeśli układ hydrauliczny nie podnosi narzędzia:W układzie hydraulicznym nie ma wystarczającej ilości oleju (konieczne jest doprowadzenie go do pożądanego znaku);

Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (powinna być włączona);

Zawór bezpieczeństwa jest zablokowany (trzeba go zdemontować i wyczyścić).

Rozrusznik nie działa:Zerwanie lub słaby kontakt drutu (przylutuj lub połącz);

Słabe ładowanie akumulatora (naładuj go);

Zwarcie (oczyść powierzchnię kolektora lub wymień szczotki);

Słaby kontakt przełącznika magnetycznego (przekręć skok przełącznika o 2-3 obroty).

Wideo

Poniżej znajduje się przegląd wideo przedstawiający sposób orki za pomocą ciągnika DT 54 z pięcioma pługami:

Poniższy przegląd wideo pokazuje pomoc DT 54 podczas zbioru sianokiszonki:

Opinie właściciela

Poniżej kilka recenzji z forów tematycznych od osób, które zetknęły się już z ciągnikiem DT 54 w pracy:

Oleg:

„Długo pracowałem nad najnowszą wersją DT-54. Silnik pracuje jak w zegarku, zmiana biegów i hamowanie odbywa się z dużym wysiłkiem. Pod względem właściwości trakcyjnych może śmiało konkurować z bardziej nowoczesnymi modelami. Po trzech latach eksploatacji wymienił hydraulikę na bardziej niezawodną. Wadą jest mały zasób kół zębatych i gąsienic. Zestaw zostaje wymazany za kilka sezonów ”

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector