Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągnika gąsienicowego DT-75. Modyfikacje, charakterystyka, działanie, wideo

Ciągnik gąsienicowy DT-75 - dane techniczne, recenzja, wideo, zdjęcie

Informacje ogólne

Ciągnik DT 75 należy do 3. klasy trakcji. Został zaprojektowany do użytku na terenach wiejskich.

Z biegiem czasu ciągnik gąsienicowy DT-75 został zmodernizowany zgodnie z nowymi technologiami i zaczął być wykorzystywany do celów budowlanych, przemysłowych i rekultywacyjnych.

Produkcja tej serii ciągników gąsienicowych rozpoczęła się w 1969 roku. Do tej pory wyprodukowano ponad 3 miliony egzemplarzy silników wysokoprężnych 75 różnych modeli.

W tym wskaźniku DT 75 jest rekordzistą, jest to najbardziej masowo produkowany ciągnik, który jest stale poszukiwany na rynku.

DT 75 to model podstawowy, na jego podstawie powstała linia innych ciągników, zdolnych do pracy z szeroką gamą zawieszanych i ciągnionych maszyn rolniczych, budowlanych i do robót ziemnych.

Najpopularniejsze z nich to: DT-75N, DT-75K, DT-75M, DT-75D i DT-75RM.

Ciągnik gąsienicowy DT-75 - dane techniczne, recenzja, wideo, zdjęcie

Specyfikacje

Ich parametry techniczne podano w tabeli:

ModelDT-75DT-75NDT-75DDT-75RM
Klasa trakcji3333
Zużycie paliwa, g/kWh (g/l.s.h.)251,3 (185)231 (170)231 (170)231 (170)
Moc, kW (KM)58,8 (80)70 (95)70 (95)73,5 (100)
Zakres prędkości, km/h0,34 — 11,50,34 — 11,50,33 — 11,10,35 — 11,84
Liczba biegów do przodu/do tyłu7 / 17 / 17 / 17 / 1
Tor, mm1330133013301330
Prześwit mm376380380380
Wymiary, mm

Długość x szerokość x wysokość

4530 x 1890 x

2650

4530 x 1850 x

2720

4530 x 1850 x

2720

4530 x 1850 x

2710

Ciężar, kg6440681069506800

Cechy konstrukcyjne

  • Waga i wymiary

Charakterystyczną cechą ciągników gąsienicowych DT-75 są duże wymiary 4530 × 1850 × 2650 mm i waga około 6,5 tony. W połączeniu z napędem gąsienicowym ułatwia to wykorzystanie maszyny jako buldożera nawet na najbardziej lepkich glebach.

  • silnik

Podstawowy model traktora-listonosza wyposażony jest w czterocylindrowy silnik wysokoprężny SMD-14 z chłodzeniem wodnym.

Moc silnika to 80 koni mechanicznych, średnie zużycie oleju napędowego to 250 g na KM/h.

Zbiornik przeznaczony jest na 315 litrów, co pozwala na autonomiczną pracę na maszynie przez długi czas.

Właściciele nazywają zalety tych silników niezawodnością, wydajnością, prostotą konstrukcji i łatwości konserwacji. Części do tego silnika można znaleźć na większości rynków motoryzacyjnych.

  • Skrzynia biegów

Ciągnik wyposażony jest w 8-biegową skrzynię biegów, która pozwala dobrać optymalną prędkość do danego rodzaju pracy.

Dzięki temu uzyskuje się maksymalną gładkość i równomierność skoku DT-75.

  • Podwozie i skrzynia biegów

Wydajność trakcji i sprzęgania ciągnika jest znacznie zwiększona dzięki stale włączonemu sprzęgłu dwutarczowemu oraz wzmacniaczowi momentu obrotowego, który zwiększa charakterystykę trakcji o około 20-30%.

Jednocześnie główny bieg, skrzynia biegów i sprzęgła do toczenia są umieszczone w jednym węźle. Możliwe dodatkowe wyposażenie w pnącza.

Na forach znajdują się recenzje właścicieli dotyczące pomyślnego wykorzystania ciągnika gąsienicowego DT-75M na oponach.

Modyfikacja polega na zamontowaniu mostów i półosi ze 130. ZIL.

Jednocześnie następuje znaczna oszczędność paliwa i smarów, a także wydłużenie żywotności silnika. Możliwy staje się transport towarów po drogach publicznych.

  • Kabina i elementy sterujące

Kabina ciągnika DT-75 jest całkowicie szczelna i umożliwia jednoczesne siedzenie w niej 2 osób. Posiada podwyższoną izolację cieplną i akustyczną.

Charakterystyki techniczne kabiny są w pełni zgodne z obowiązującymi normami.

Wysokość krzesła można dostosować do wzrostu każdego operatora. System wentylacyjny posiada filtry do czyszczenia i podgrzewania napływającego powietrza.

Właściciel ciągnika DT 75K ma możliwość oglądania 360 °.

Wszystkie dźwignie sterujące znajdują się w kabinie, co pozwala regulować kurs maszyny bezpośrednio podczas pracy.

  • System hydrauliczny

Popularność ciągnika osiągnięto dzięki szerokiej gamie różnych osprzętów, które mogą być używane w połączeniu z układem hydraulicznym. Sterowanie odbywa się bezpośrednio z kabiny ciągnika DT-75 poprzez zawór hydrauliczny.

funkcjonalność

Zasadniczo maszyna ta jest przeznaczona do pracy w trudnych warunkach, gdzie konwencjonalny ciągnik nie jest w stanie wykonać pracy.

W branży budowlanej maszyna ta może służyć jako spychacz bagienny podczas przygotowywania terenu pod dalszą budowę i wykopy.

Dzięki szerokiemu i wysokiemu lemieszowi możliwe jest jednorazową obróbkę dużej powierzchni ziemi.

Moc silnika 80 KM Wystarczająco do pracy w warunkach dużej wilgotności i bagnistym terenie.

Łopata łopatkowa służy również do odśnieżania nawierzchni dróg w okresie zimowym.

Ciągnik gąsienicowy DT-75 - dane techniczne, recenzja, wideo, zdjęcie

Pług śnieżny SShR — oparty na ciągniku DT-75

Na obszarach wiejskich ciągnik DT-75M produkuje głównie orkę. Model ten najlepiej sprawdza się podczas pracy na ciężkich, dziewiczych gruntach z dużą ilością kamieni i twardych skał, ponieważ moduł gąsienicowy w połączeniu z dużą masą pozwala na orkę nawet pięcioobwodowym pługiem.

DT-75 jest z powodzeniem stosowany jako koparka. Potrafi pogłębić zbiorniki lub wyciągnąć fundament. Maksymalna ładowność łyżki może sięgać pół tony, natomiast glebę można wyładować bezpośrednio na przyczepę ciężarówki w celu dalszego transportu z miejsca pracy.

Ciągnik Dt-75 jest często używany jako skider, ponieważ dzięki gąsienicom i dużej masie bez problemu porusza się po okrywie leśnej, a układ hydrauliczny umożliwia bezproblemowe prowadzenie osprzętu zrywkowego.

Specjalnie do tych celów opracowano ciągnik TDT-75. Ma szersze tory.

TDT-75 jest w stanie przewozić powalone drzewa na duże odległości dzięki specjalnemu mocowaniu za kabiną.

Cena

W tej chwili cena nowego ciągnika gąsienicowego DT-75 zależy od konfiguracji i waha się od 21 do 24 tysięcy dolarów.

Jednocześnie zagraniczne analogi będą kosztować wielokrotnie więcej.

Wielu rolników nie ma takich pieniędzy i bardziej interesuje ich koszt używanego modelu.

Na rynku można znaleźć egzemplarze o wartości od 3 do 4,5 tys. dolarów, w zależności od stanu i przebiegu.

Funkcje operacji

Serwis

Aby wydłużyć żywotność ciągnika, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części się zużyły, trwa to 8 godzin.

W tej chwili nie wolno mocno obciążać silnika. Po zakończeniu tej procedury wymień olej silnikowy.

Jeżeli ciągnik jest oddany do magazynowania, należy wykonać następujące czynności: wyczyścić urządzenie, odstawić w suche miejsce, spuścić olej i benzynę (w tym czasie będą nadal gromadzić wilgoć i staną się bezużyteczne), odłączyć przewody świece zapłonowe (aby się nie utleniały) i nasmarować skrzynię biegów.

Planowy przegląd techniczny obejmuje okresową wymianę oleju. Przed spuszczeniem oleju silnikowego konieczne jest rozgrzanie silnika, aby stał się cieńszy i łatwiejszy do opuszczenia układu.

Następnie pod skrzynią korbową umieszcza się miskę, a odpady są spuszczane. Uważaj, aby gorący olej nie dostał się na skórę.

Podczas spuszczania można wyczyścić odśrodkowe filtry oleju i filtry. Następnie do ciągnika DT-75K wlewa się świeży olej silnikowy M-10G2k lub M-10dm.

Konieczne jest również monitorowanie ciśnienia oleju w układzie hydraulicznym. Jeśli nie przekracza 1 kgf/cm3, to konieczne jest dodanie smaru lub wyczyszczenie filtrów, jeśli ciśnienie przekracza 2,5 kgf/cm2, to olej jest spuszczany, a filtry myte.

Do tankowania zalecane są oleje hydrauliczne. Na forach pojawiają się pozytywne recenzje dotyczące zastosowania TAP-15v lub 15W-40 w układzie hydraulicznym.

Instrukcja obsługi zawiera szczegółowy opis ze zdjęciem różnych prac konserwacyjnych.

Poważne usterki i naprawy

Każdy właściciel ciągników gąsienicowych DT-75M powinien wiedzieć, jak naprawić główne awarie tych maszyn.

Silnik nie uruchamia się:Brak oleju lub oleju napędowego;

Zatkany lub niewłaściwie dostrojony układ paliwowy;

Problemy z układem zapłonowym;

Powstawanie kompresji w cylindrze z powodu zużycia pierścieni tłokowych.

Jeżeli silnik pracuje z przerwami:

Problemy ze świecami zapłonowymi;

Paliwo niskiej jakości;

Igła na dyszy wbija się.

Hamulce nie działają:Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);

Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Jeśli skrzynia biegów się przegrzewa:Mały luz przekładni lub łożyska (regulacja);

Brak oleju lub jego słaba jakość (dolej odpowiedni do tego modelu olej do wymaganego poziomu);

Jeśli układ hydrauliczny nie podnosi narzędzia:W układzie hydraulicznym nie ma wystarczającej ilości oleju (konieczne jest doprowadzenie go do pożądanego znaku);

Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (powinna być włączona);

Zawór bezpieczeństwa jest zablokowany (trzeba go zdemontować i wyczyścić).

Najbardziej wrażliwym punktem ciągnika DT-75 są gąsienice. I wielu właścicieli doświadczyło ich udręki lub zerwania.

Dlatego zaleca się przeprowadzanie ich przeglądu technicznego raz na trzy miesiące oraz, w razie potrzeby, naprawy lokalne.

Recenzja wideo pracy

Oto jak działa orka z ciągnikiem DT-75:

Wysoka zdolność przełajowa ciągnika DT-75K o masie 6,5 tony na bagnistym terenie jest pokazana w przeglądzie wideo:

Opinie

Oto, co mówią na forach ci, którzy już spotkali się z działaniem ciągnika gąsienicowego Dt-75:

Stepan:

„Mam małą firmę budowlaną. Obecnie we flocie jest kilka pojazdów specjalnego przeznaczenia. Ale dla DT-75 zawsze będzie praca. Może być używany jako traktor, traktor lub koparka. Jednocześnie liczba niepowodzeń jest minimalna, a jeśli tak, to na drobiazgach ”.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Ciągnik „Kirovets” K-7M: dane techniczne, funkcje
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector