Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągników JCB (Jisibi). Bezpieczeństwo i niezawodność od brytyjskiego producenta

Ciągnik JCB (Jisibi). Przegląd gamy modeli, specyfikacji, recenzji

o nas

Początek rozwoju firmy przypada na 1945 rok, kiedy Joseph Cyril Bamford postanowił założyć własną firmę. Znajdując się w trudnej sytuacji finansowej, za ostatnie pieniądze kupił spawarkę i sam zrobił wózek.

Udało mu się go sprzedać nie za pożądaną cenę, ale na dodatek otrzymał zepsuty wóz, który później naprawił, a także sprzedał. W ten sposób pozyskano pierwszy kapitał.

W 1948 r. rozpoczęto projekt stworzenia koparko-ładowarki Mk 1, która w 1953 r. została już wprowadzona do produkcji seryjnej.

Pomysł był śledzony, ale projektantowi udało się ulepszyć model poprzez dodanie mechanicznej łopaty. W ten sposób rozpoczęła się reorientacja JCB na tworzenie sprzętu budowlanego.

W 1960 roku produkty były szeroko dystrybuowane w całej Ameryce Północnej dzięki udanej reklamie, która pokazała pełną moc sprzętu budowlanego.

Następnie powstał „Cyrk JCB”, w którym zamiast artystów występowały koparki. Należy zauważyć, że ten cyrk jest nadal popularny.

Liczne udoskonalenia zapewniły nie tylko wysoką wydajność pracy, ale także szczególny komfort dla kierowcy.

Salony koparek zostały uzupełnione nie tylko o ogrzewanie, ale również o system klimatyzacji.

W niektórych modelach zainstalowano stojaki na czajnik, aby kierowca mógł pić herbatę.

W 1991 roku została otwarta filia w Rosji, której celem jest rozwój rynku rosyjskiego.

Obecnie na całym świecie istnieje około 15 fabryk produkujących szeroką gamę maszyn budowlanych o różnym zakresie działalności.

Celem JCB jest dogonienie Caterpillar pod względem produkcji i zysków.

JCB 3CX

Ciągnik Jisibi JCB 3CX to kategoria koparko-ładowarek, które ze względu na swoją konstrukcję służą do budowy lub kopania.

Asortyment Gisibi zawiera kilka modyfikacji, które umożliwiają mocowanie różnych załączników.

Zaletą modelu jest możliwość jednoczesnego zastosowania zaczepu przedniego i tylnego.

Weiterlesen:
Ciągnik T-90. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Perkins jest dostawcą silników wysokoprężnych. Są to silniki z turbodoładowaniem o mocy od 80 do 100 koni mechanicznych.

Chłodzenie jest płynne, więc właściciel nie może obawiać się przegrzania silnika.

Stosowana jest filtracja wielostopniowa, co znacznie wydłuża żywotność silnika.

Cechą jednostki napędowej jest to, że już przy uruchomieniu zapewniana jest maksymalna prędkość, podczas gdy model zużywa paliwo oszczędnie nawet przy maksymalnej mocy.

Koparka Gisibi może zużywać tylko 8 litrów na godzinę, co jest osiągane dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii EcoRoad.

Wszystkie pojazdy posiadają napęd na wszystkie koła na podwoziu pneumatycznym. Model, w zależności od modyfikacji, wyposażony jest w specjalne skrzynie biegów — PowerShift i Syncroshuttle.

PowerShift ma odwracalną skrzynię biegów i pojedynczą dźwignię, podczas gdy Syncroshuttle jest sterowany elektronicznie i ma wbudowaną przekładnię hydrokinetyczną.

Zapewnia to płynną zmianę biegów.

JCB 4CX

Ciągnik Gisibi JCB 4CX to wszechstronny pojazd kołowy, który jest przystosowany do załadunku, rozładunku, zagęszczania gleby, przenoszenia towarów z miejsca na miejsce, a także innych prac budowlanych i drogowych.

Kluczowe korzyści to:

  • Wykorzystuje technologię TorqueLock, która zapewnia wysoką wydajność i wydajność.
  • Dla wygody kierowcy koparka Jisibi została wyposażona w system kompensacji drgań SRS.
  • Model wyposażony jest w czujnik GPS, dzięki któremu możesz śledzić położenie dowolnego modelu.
  • Automatyczny powrót łyżki do pierwotnej pozycji.
  • System oszczędzania paliwa.
  • Teleskopowa konstrukcja wysięgnika.
  • Obecność systemu, dzięki któremu możliwe jest wyrównanie kąta obrotu wiadra.
  • Maszyna wyposażona jest w 3 opcje sterowania, dzięki czemu osoba nie posiadająca pełnych umiejętności może korzystać z koparki.
  • Przed masową produkcją cały sprzęt Gisibi przechodzi wiele testów, których głównym celem jest ustalenie nieprawidłowego funkcjonowania, różnych wad i innych niedociągnięć.
  • Bezpośrednio przed określeniem rynku zbytu sprzęt poddawany jest adaptacji konstrukcji i mechanizmów do warunków klimatycznych obszaru, na którym planowane są dostawy.
  • Silnik, który jest instalowany przez Gisibi, ma moc 94 koni mechanicznych. Zużycie paliwa przez 1 godzinę wynosi 8 litrów, co przy pojemności zbiornika 130 litrów. umożliwia pracę na koparce 2 zmiany w trybie ciągłym.
  • Elektrownia zlokalizowana jest w taki sposób, że dostęp do niej nie jest ograniczony, a konserwacja nie jest trudna.
  • Należy zauważyć, że układ chłodzenia tego modelu jest powietrzny i odbywa się za pomocą dodatkowego wentylatora.
  • Skrzynia biegów może być montowana w dwóch rodzajach — z 4 biegami i z 6. Jej cechą jest zapewnienie zmiany biegów bez hamowania.
  • Całkowite wymiary ładowarki JCB 4CX to długość 5910 mm, wysokość 2840 mm i szerokość 2330 mm. Masa ciągnika 8,6 tony.
  • Ponieważ firma zwraca szczególną uwagę na komfort kierowcy, kabina w tym modelu jest również wygodna i bezpieczna. Fotel kierowcy montowany jest na sprężynach, istnieje możliwość regulacji wysokości i położenia oparcia.
  • Wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone ergonomicznie, dzięki czemu kierowca może wygodnie usiąść i swobodnie sięgać do jednej lub drugiej dźwigni.
  • Przeszklenie panoramiczne zwiększa kąt widzenia.
  • Kabina jest tak szczelna, że ​​zapobiega przedostawaniu się kurzu i znacznie obniża poziom hałasu.
  • Wbudowany generator prądu pozwala na zastosowanie oświetlenia wewnątrz kabiny.
  • Dla możliwości poruszania się po drogach publicznych ciągnik wyposażony jest w światła pozycyjne i przednie.
Weiterlesen:
Ciągnik T-50. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Obsługujący sprzęt przez wiele lat rosyjscy kierowcy mechanicy odkryli pewne niedociągnięcia:

  • W procesie intensywnego użytkowania bieżnik na tylnych kołach jest szybko usuwany, ponieważ to na nich wykonywane jest maksymalne obciążenie.
  • Istotną wadą jest niskie umiejscowienie tylnych świateł pozycyjnych, które podczas cofania mogą zostać uszkodzone przez kupę gruzu budowlanego.
  • Zawiasy na wysięgniku szybko stają się bezużyteczne.
  • Siłowniki hydrauliczne przed kiepskiej jakości.
  • Koszt części zamiennych jest wysoki.

Pobierz JCB Fastrac

XTRA 300

Seria Fastrac XTRA 300 to maszyna o udźwigu do 8 ton i silnikach o mocy od 195 KM. do 230 KM

Model Fastrac bruder produkowany jest od 1991 roku i do dziś jego zapotrzebowanie rośnie.

Wśród zalet są następujące:

  1. Kabina ciągnika Jisibi jest zamontowana pośrodku, co zmniejsza drżenie kierowcy i pozwala zwiększyć widoczność.
  2. Kabina jest przestronna i wygodna.
  3. Panel sterowania wyposażony jest w ekran dotykowy, który jest wygodnie umieszczony pod ręką.
  4. Tylne zawieszenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby utrzymać prześwit na tym samym poziomie.
  5. Zintegrowane podwozie wygładza nierówności drogi, zapewniając płynną jazdę.
  6. Zainstalowane stabilizatory zapewniają stabilność i bezpieczeństwo ciągnika na drodze.
  7. Obecność klimatyzacji sprawia, że ​​praca kierowcy jest komfortowa nawet w najgorętszych porach.
  8. Możliwość poruszania się w nocy zapewniają reflektory ksenonowe.
  9. Doskonała izolacja akustyczna w kabinie.
  10. Sterowanie ciągnikiem jest proste i intuicyjne.

8310

Ciągnik Gisibi JCB Fastrac 8310 jest wyposażony w zawieszenie na obu osiach, co pozwala na poruszanie się z prędkością do 70 km/h. Hamulce są wyposażone w system zapobiegający blokowaniu kół.

Cechą transmisji jest brak kół zębatych, tj. Skrzynia biegów jest automatyczna.

Moc silnika to ponad 300 KM.

2155

Ciągnik Gisibi JCB Fastrac 2155 jest wyposażony w silnik o pojemności 6,7 litra. Dopuszczalne maksymalne obciążenie z przodu to 2,5 tony.

Weiterlesen:
Ciągnik Belarus MTZ-892: dane techniczne, przegląd wideo ciągnika

Tylne zawieszenie jest wyposażone w automatyczne poziomowanie. Dzięki systemowi przeciwblokującemu ABS ciągnik ma wysoką zdolność do jazdy w terenie.

Funkcje operacji

Producent zaleca stosowanie oleju napędowego SAE 15W/40 w temperaturach od -10 do +50 stopni.

Do chłodzenia silnika stosować płyn niezamarzający typu ASTM D6210.

Konieczne jest napełnienie zbiorników dokładnie tak, jak wskazano w instrukcji obsługi, a mianowicie zgodnie z oznaczeniem.

Ważny! Surowo zabrania się używania zwykłego oleju maszynowego.

Pożądane jest, aby konserwacja była przeprowadzana w centrum serwisowym, ale w przypadku niezależnej konserwacji konieczne jest dokładne przestudiowanie instrukcji obsługi.

W celu przeprowadzenia konserwacji upewnij się, że maszyna jest zainstalowana na równej powierzchni i w bezpiecznym miejscu.

Często konserwację przeprowadza się przy opuszczonym wysięgniku, ale w razie potrzeby wysięgnik można podnieść i zabezpieczyć go za pomocą rozpórki serwisowej.

Do zarządzania takim sprzętem potrzebne są pewne dokumenty, a mianowicie:

  1. prawo jazdy kategorii B, C, D, E lub F;
  2. Prawo jazdy uprawniające do kierowania pojazdami.

Awarie silnika Diesla

  • Moc silnika jest zmniejszona, może wystąpić wzrost zużycia oleju w skrzyni korbowej.
  • Silnik nie uruchamia się, z rury wydechowej wydobywa się czarny dym. Oznacza to, że filtr jest zatkany lub ciśnienie w układzie jest niskie.
  • Jeśli olej ze skrzyni korbowej zostanie szybko zużyty, konieczne jest zbadanie zespołu cylinder-tłok pod kątem zużycia.
  • Mogą wystąpić obce dźwięki i stukanie.
  • Zmniejszone ciśnienie oleju w bajkowym systemie.
  • Płyn z układu chłodzenia może dostać się do układu smarowania.
  • Płyn chłodzący może się przegrzać.
  • Nagłe wyłączenie silnika wysokoprężnego.

Recenzja wideo

Sterowanie koparką JCB 3CX

Opinie właściciela

Liczne recenzje właścicieli i tych, którzy musieli pracować na koparkach, ładowarkach i ciągnikach tej marki, zgadzają się, że cały sprzęt jest łatwy w użyciu, niezawodny i drogi.

Michael:

„Musiałem pracować na innym sprzęcie, bo z racji zawodu byłem związany z budownictwem. Lepiej niż jcb 3cx się nie spełnił. Szerokie możliwości tej koparki pozwalają na zastosowanie jej w różnych dziedzinach działalności i nigdzie nie było problemów. Jako wady można zauważyć tylko nie tanie części zamienne i konserwację.

Alexander:

Weiterlesen:
Przegląd ciągnika DT-175 „Volgar”. Specyfikacje, rozwiązywanie problemów, filmy dotyczące obsługi, recenzje

„Pracowałem nad bruderem Gissibi 3CX i w porównaniu do John Deere, Volvo i Caterpillar ten samochód wyraźnie wygrywa. Moc części przednich i koparki jest zaskakująca. Podnoszenie łyżki jest proste i łatwe. Dzięki zastosowaniu strzałek do tych celów prawdopodobieństwo złamania jest zredukowane do minimum. Wspaniale, że paliwo oszczędza się dzięki systemowi blokowania przekładni hydrokinetycznej”.

Anton:

„Technika Gisibi 4CX jest doskonała i cieszy nie tylko swoim wyglądem, ale także funkcjonalnością. Wszystko jest dobrze: doskonała izolacja akustyczna, wygodna obsługa urządzenia i wygodne przebywanie w kabinie. Istotną wadą jest to, że sprzęt jest bezczynny w oczekiwaniu na oryginalne podzespoły. Chodziło o to, że ciągnik stał przez sześć miesięcy, czekając na części zamienne. Do Ciebie należy decyzja, czy warto czekać tak długo, czy wykorzystywać lekkie prace”.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector