Ciągniki technologiczne John Deer. Funkcje, filmy z obsługi i ustawień, instrukcje obsługi
o nas
Unikalnym wynalazkiem kowala Johna Deere’a z 1837 roku był specjalny samoczyszczący pług stalowy. Po 10 latach produkowano około tysiąca pługów rocznie.
W 1918 roku firma Deere & Company wypuściła pierwszy traktor o nazwie Waterloo Boy. Przez kolejne 30 lat firma stale zwiększała wielkość produkcji i zajmowała się produkcją różnych maszyn rolniczych.
Dziś Deere & Company jest największym koncernem inżynieryjnym o rocznych obrotach 40 miliardów dolarów, produkującym wiele różnych modyfikacji sprzętu budowlanego, rolniczego, do pozyskiwania drewna: ciągniki gąsienicowe i kołowe, żurawie załadunkowe, prasy, kosiarki, kombajny, opryskiwacze, koparki, silniki równiarki, spycharki, ładowarki czołowe.
Firma jest uznanym liderem w produkcji najlepszych nowoczesnych ciągników obok New Holland i CASE IH.
Produkuje wielofunkcyjne, trwałe agregaty przeznaczone do wydajnej uprawy gleby w sześciu seriach — 6V, 6M, 6D, 7030, 8R|, 9R.
Charakterystyczne kolory marki to zielony i żółty, z wizerunkiem żółtego biegnącego jelenia (z angielskiego „deer” oznacza jelenia). „Nikt nie może biegać jak jeleń” to nie tylko hasło firmy, ale także odzwierciedlenie filozofii i stylu, dążenia do rozwoju i ciągłego dążenia do nowego, progresywnego.
Wyposażenie specjalne John Deere jest tak popularne na świecie, że niemieccy projektanci opracowali modele ciągników i ładowarek w skali w wersji gry dla przyszłych operatorów maszyn i projektantów.
Cechy konstrukcyjne
Zgodnie z ogólnym przeznaczeniem ciągnik można podzielić na dwie grupy — dla średnich gospodarstw z zestawem określonych funkcji przyzwoitej jakości i kosztów budżetowych oraz wysoce profesjonalnych modyfikacji dla dużych przedsiębiorstw rolnych o najszerszej funkcjonalności.
- Instalacja mocnych silników własnej produkcji PowerTech oraz zmodernizowana hydraulika umożliwiają eksploatację ciągnika w trybie intensywnym bez większych napraw.
- Wszystkie ciągniki Jondir są wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR.
- Sprzęt ma lekką ramę o specjalnej sztywnej konstrukcji, w serii 9R zamontowano przegubowe podwozie.
- Skrzynie biegów są zainstalowane półautomatyczne PowrShift i mechaniczne PowrSync.
- Opcjonalnie można zainstalować szeroką gamę dodatkowych funkcji.
- Niedroga agregacja z różnymi dodatkowymi mechanizmami.
Gama modeli ciągników
9R/9RT
Linia najmocniejszych maszyn (375-620 KM) w agregacji z osprzętem skutecznie wykonuje ogromne ilości pracy w krótkim czasie.
Pojazdy kołowe oznaczone są literą R, gąsienicowe — RT.
Podczas tworzenia ciągników John Deere 9R wykorzystano najnowsze zautomatyzowane i funkcjonalne systemy sterowania z danymi wyświetlanymi na ekranie dotykowym.
Wszystkie ciągniki tej serii mogą być wyposażone w skrobak, z wyjątkiem modyfikacji 9410.
Modele 9430, 9630 zostały wycofane z produkcji jako przestarzałe, produkowane są pojazdy czterokołowe i trzy modyfikacje gąsienicowe.
9RX
Bardzo mocne i inteligentne ciągniki John Deere 9RX nowej generacji (470-570 KM) to innowacyjny rozwój firmy.
Przeznaczony do intensywnego użytkowania w agregacji z ciężkimi narzędziami na dużych powierzchniach.
Wyróżniają się racjonalnym połączeniem mocy i produktywności, specjalną konstrukcją gąsienic, specjalnym systemem czyszczenia gąsienic, zmniejszonym wpływem na glebę, co przyczynia się do znacznego wzrostu plonów.
8R/8RT
Ekonomiczne mocne modele o mocy 270-370 KM. produkowane są w wersji kołowej 8370R, 8260R, 8285R oraz gąsienicowej — 8310RT, 8335RT.
Modele w racjonalny sposób łączą unikalne właściwości użytkowe, dużą siłę pociągową, inteligencję komputera, zwiększony komfort pracy oraz pozwalają w pełni wykorzystać potencjał technologii rolnictwa precyzyjnego.
Nawet przy niskich prędkościach prędkość 40 km/h jest stabilnie utrzymywana. Żarówki LED o żywotności 10 XNUMX godzin znacznie ułatwiają pracę w ciemności.
Nośność modeli kołowych wynosi 12,12 tony, dla modeli gąsienicowych — 9,57 tony.
Modyfikacje ciągników John Deere 8430R, 8320R są wycofane z produkcji.
7030
Ciągniki wielofunkcyjne o wystarczającej mocy (185-215 KM) są przeznaczone do wykonywania szerokiego zakresu prac.
Mają 20/20 biegów, nośność tylnego podnośnika wynosi 7,5-9,2 tony, na przedniej osi można zamontować podwójne koła.
Zakres modeli — 7630, 7930, 7730.
7830
Uniwersalny ciągnik John Deere 7830 do upraw rzędowych należy do trzeciej klasy trakcji i jest zdolny do wykonywania różnych prac rolniczych.
Zainstalowana jest standardowa przekładnia PowerQuad-Plus, opcje AutoPower są oferowane jako opcja, gdy maszyna jest używana jako ciągnik — AutoQuad-Plus.
Ciągnik wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt telemetryczny, który umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym wszystkich procesów produkcyjnych i parametrów technicznych ciągnika.
Cena modelu John Deere 7830 w Rosji, w zależności od stanu operacyjnego, waha się od 3-5,5 miliona rubli.
Charakterystyka techniczna modelu John Deere 7830:
wskaźniki | Parametry |
Moc | 200 |
Zużycie paliwa, g/kW/h | 266 |
Zbiornik paliwa, l | 392 |
Udźwig, t | 6,35 |
Prędkość, km / h | 50 |
Wymiary (dł x szer x wys), mm | 2438h4027h3184 |
Rozstaw osi mm | 2960 |
6V
W szóstej serii jest to najprostszy ciągnik John Deere. W zależności od konfiguracji i typu montowanego sprzęgła skrzynia biegów i WOM produkowane są w modyfikacjach Premium i Standard.
Przy małej mocy 95-135 KM maszyny są niezawodne, łatwe w utrzymaniu, dość wydajne — nośność tylnego podnośnika wynosi 4,1-5,4 tony.
Istnieją modyfikacje: 6095V, 6110V, 6135V.
6D
Bardzo popularna seria 6115D, 6130D 113-130 KM. Modele wykorzystywane są głównie do pracy z tylnym TUZ oraz z ładowaczem czołowym.
Silniki są wyposażone w układ rezerwy momentu obrotowego Common Rail.
Wypuszczanie modeli 6920, 6820, 6830 zostaje przerwane.
6M
Są to średniej wielkości i mocne (110-195 KM) samochody 6150M, 6170M z niezależnym 3-wahaczowym zawieszeniem TLS i biegami pełzającymi. Są w produkcji od 2012 roku.
Ciągniki JOHN DEERE 6M charakteryzują się zwiększoną wszechstronnością, są przeznaczone do średnich prac polowych i drogowych i doskonale sprawdzają się podczas pracy przy zwiększonym obciążeniu.
6030
Serię tę reprezentują ciągniki JOHN DEERE 6230, 6430, 6830, 6930. Ich moc to 100-155 KM.
Charakterystyczne cechy: silnik ma rezerwę momentu obrotowego i dodatkową moc, można zainstalować różne wersje przekładni.
Ogólny opis techniczny
Ciągniki John Deere w przekonujący sposób wykazały pełną zgodność z charakterystykami technicznymi deklarowanymi przez producenta podczas rzeczywistej eksploatacji.
Ogromne znaczenie dla konsumentów ma możliwość wcześniejszego doboru niezbędnych komponentów, systemów i mechanizmów o określonych parametrach.
- Wstępne badanie specyficznych warunków pracy opracowanego sprzętu. Tak więc seria 6B była testowana w rzeczywistych warunkach w Rosji przez dwa lata, zanim w końcu zaczęła być dostarczana do przedsiębiorstw rolnych.
- Zapewnienie automatycznej jazdy w oparciu o zaawansowaną nawigację GPRS, która pozwala na sprawne wykonanie ogromnej ilości pracy przy jak najmniejszych kosztach i czasie.
- Szeroka wszechstronność do różnorodnych prac — optymalna konstrukcja układu hydraulicznego pozwala na agregację z dowolnym osprzętem.
- Ergonomia kabiny operatora jest tak dobra, jak wnętrze najlepszego samochodu.
W ciągnikach John Deere szczególnie atrakcyjne jest to, że przyszli właściciele, zgodnie z potrzebami gospodarstwa, mogą z wyprzedzeniem zadbać o zainstalowanie na wybranym modelu niezbędnych systemów telemetrycznych, które pozwalają zoptymalizować produkcję i zwiększyć efektywność pracy ciągnika:
- Serwis ADVISOR – możliwość zdalnego wsparcia pracy wszystkich układów ciągnika w celu określenia potrzeby naprawy lub konserwacji.
- GreenStar3 Command Center to ekran dotykowy do sterowania systemami maszyny i monitorowania parametrów roboczych.
- iTEC — automatyzacja powtarzalnych operacji na zakrętach.
- iGuide — korekta ruchu w trudnych obszarach, w polach o konfiguracji klinowej w trybie automatycznym.
- Autoload — kontrola nad ostrzem zgarniacza.
- iSteer — kontrola osprzętu.
Eksploatacja
Maszyny są niezwykle wymagające pod względem jakości oleju napędowego, olejów i smarów, wymagane jest staranne przestrzeganie właściwości paliw i smarów zgodnie z zaleceniami producenta.
W szerokim zakresie firma produkuje mineralne oleje silnikowe John Deere TORQ-GARD różnych marek i kategorii usług, preferuje się wybór oryginalnych materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych.
Ciągniki John Deere zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić operatorowi łatwe wykonywanie codziennych kontroli maszyny bez użycia jakichkolwiek narzędzi.
Dzięki ulepszonej konstrukcji przedniej osi i zastosowaniu bezsmarowych przegubów w kształcie litery U, inspekcje są ograniczone do minimum.
Cylinder zawieszenia smaruje się po 250 godzinach.
Nowe ciągniki 9RX nie wymagają codziennej kontroli oleju.
Obciążenie ciągnika
Regulacja ustawień ciągnika:
Konfiguracja transmisji:
System oszczędzania paliwa:
Poważne usterki, naprawy
Ciągniki John Deere wyróżniają się bezpretensjonalnością w konserwacji, długimi interwałami serwisowymi.
Jednocześnie technika ta jest wymagająca pod względem jakości paliwa, silnik wysokoprężny niskiej jakości może powodować awarie i przedwczesne zużycie części.
Zaawansowana elektronika wymaga wykwalifikowanej konserwacji, okresowych aktualizacji oprogramowania.
W warunkach ujemnych operatorzy mają trudności z uruchamianiem ciągników John Deere, a przechowywanie maszyn w ogrzewanych skrzyniach zwiększa koszty konserwacji.
Ceny oryginalnych części zamiennych są dość wysokie, a obsługa, zwłaszcza w odległych miejscach, bywa daleka od ideału.
Pewne trudności sprawia wykonanie drobnych napraw w terenie.
Właściciele ciągników potrzebują pouczających instrukcji obsługi i materiałów szkoleniowych.
Instrukcja ciągnika John Deere 6M —>
Instrukcja obsługi ciągników John Deere serii 8R/8RT—>
Instrukcja obsługi ciągników John Deere serii 9R/9RT—>
Opinie właściciela
Władimir, obwód wołogodzki:
„Ciągnik John Deere 8330 kupił używany za 4 miliona rubli. Mam 6 lata. Jeśli spojrzysz na całkowity przebieg, to już dwa razy się udało. Używam go do orki, pielęgnowania, robienia siana. Komputer pokładowy, kabina jest świetna, wszystko działa przejrzyście”.
Stolyarov S.I., obwód rostowski:
„Nasze przedsiębiorstwo miało szczęście, ponieważ byliśmy poligonem doświadczalnym dla Jondira, model 6B. Kiedyś musiałem użyć złego oleju, miałem problemy z układem hydraulicznym, po myciu przywrócono normalną pracę. Technika jest bardzo niezawodna, ale wymaga też odpowiedniego podejścia do siebie. Z czasem pojawiają się umiejętności, praca jest łatwa i przyjemna.”