Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik LTZ-60 jest znakiem rozpoznawczym Lipieckiej Fabryki Traktorów. Charakterystyka modelu, działanie, wideo, recenzje pracy

Ciągnik LTZ-60 jest znakiem rozpoznawczym Lipieckiej Fabryki Traktorów. Charakterystyka modelu, działanie, wideo, recenzje pracy

Ciągnik LTZ-60 był następcą starej wersji T-40, jego produkcja rozpoczęła się w 1991 roku.

Ta zmodernizowana maszyna ma klasę trakcji 1,4, 60 KM. — jest słusznie uważany za najlepszy konstruktywny i technologiczny rozwój LTZ.
60. model skutecznie wykonuje cały zakres prac agrotechnicznych — orka, uprawa gleby, uprawa różnych roślin, znajduje zastosowanie w sektorze publicznym, budownictwie, transporcie oraz załadunku i rozładunku różnych ładunków.

Opracowano różne modyfikacje LTZ-60:

  1. LTZ-60A — ciągnik z chłodzonym powietrzem silnikiem Diesla D144 (producent — Vladimir Motor Plant). Pomimo znacznego zmniejszenia wielkości silnika, jego moc została zachowana – 60 KM.
  2. LTZ-60AB — z silnikiem chłodzonym wodą D-248 o mocy 57 KM. (Zakład w Mińsku). Ta wersja ma największą nośność — 0,9 tony, zastosowanie specjalnego sprzęgła z okładziną ceramiczną.
  3. LTZ-60AV — z chłodzonym wodą silnikiem D65M1L (Rybinsk Motor Plant). Zaletą jest ulepszone wspomaganie kierownicy i powiększona kabina.
  4. LTZ-60AB-10 to ulepszona wersja wielofunkcyjna.
  5. LTZ-60AB-01 — wyposażony w obniżoną kabinę.

Po bankructwie Lipieckiej Fabryki Traktorów powstała Lipieck Traktor Company jako jednostka strukturalna koncernu maszynowego Zakłady Traktorowe (później OAO Agromashholding).

Obecnie, we współpracy z partnerami, Lipetsk Tractor wznowił produkcję zaktualizowanej wersji LTZ-60AB.

Korzyści i specyfikacje

LTZ-60 wśród maszyn tej klasy wyróżnia się optymalnym rozkładem obciążenia na mostach, zmniejszoną wagą, niższymi kosztami.

Jednostka jest łatwa w obsłudze, zwrotna, na przedniej osi (prowadzącej) włączenie jest automatyczne. Każda z osi ma swój dyferencjał: tylna ma podwójne sprzęgło zapadkowe, przednia satelitę.

  • Układ hamulcowy LTZ-60 jest typu taśmowego, synchronicznie nakładanego na wszystkie koła.
  • Transmisja zapewnia 8 prędkości
  • Maksymalna prędkość — 30 km / h
  • Rewers działa na wszystkich biegach
  • Ciągnik wyposażony jest w rozrusznik elektryczny
  • Mechanizm hydrostatyczny układu kierowniczego wyposażony jest w dodatkowy siłownik hydrauliczny
  • Układ hydrauliczny to pompa o wydajności 51 l/min
  • Kolumna kierownicy regulowana na wysokość i nachylenie
  • Dzięki wygodnej kabinie ciągnik nadaje się do pracy w chłodne dni, co zapewnia autonomiczne ogrzewanie, wentylacja, wygłuszenie, regulowane siedzenie, optymalna widoczność przez duże okna
Weiterlesen:
Ciągnik „Kirovets” K-7M: dane techniczne, funkcje
Parametrywskaźniki
Prześwit mm500
Wymiary (dł x szer x wys), mm3920h1710h2560
Zbiornik paliwa, olej napędowy, l70
Masa podstawowa, kg3380
Zużycie paliwa, l/h9
Szerokość toru, mm1375 — 1840
Długość podstawy, mm2280

Załączniki

Ciągnik jest racjonalnie połączony z 120 typami różnych osprzętów.

Ta wszechstronna maszyna może zastąpić kombajn i ładowarkę, potężną ciężarówkę i pojazd terenowy, pług śnieżny i zamiatarkę, koparkę i kosiarkę.

Dzięki optymalnemu rozłożeniu ciężaru konstrukcyjnego na tylne i przednie koła powstaje minimalny nacisk na glebę, co umożliwia wykorzystanie LTZ-60 nie tylko do kultywacji i orki, ale także do kultywacji międzyrzędowej uprawy, opryski, odchwaszczanie roślin.

Cechy działania i naprawy

Istotną zaletą ciągnika LTZ-60 jest to, że nowa maszyna nie wymaga docierania, dlatego od samego początku dozwolona jest praca z pełnym obciążeniem i ciężką pracą.

Jednak przed rozpoczęciem eksploatacji zaleca się przetestowanie ciągnika pod kątem gotowości technicznej:

  1. Korekta sprzętu elektrycznego.
  2. Prawidłowe zamocowanie akumulatora, brak wycieku elektrolitu.
  3. Luz kierownicy ciągnika nie może przekraczać 25° przy włączonej pompie hydraulicznej.
  4. Szczelność układów olejowych i paliwowych.
  5. Obecność gumowej maty w kabinie LTZ-60.
  6. Wyczyść wycieraczki robocze.
  7. Pozycja neutralna wszystkich dźwigni sterujących.

Ruch należy rozpocząć po upewnieniu się przez kierowcę, że w pobliżu ciągnika LTZ-60 nie znajdują się żadne przeszkody (ludzie, zwierzęta, mienie).

Podczas pracy należy dokładnie przeanalizować odczyty przyrządów, aby uniknąć przeciążeń i dymienia silnika.

Nie hamuj mocno na śliskiej drodze!

Przed transportem ładunków należy zawsze sprawdzić działanie układu hamulcowego!

Ciągnik LTZ-60 jest serwisowany paliwami i smarami zgodnie ze standardowym schematem zgodnie z harmonogramem konserwacji.

Maszyna jest bezpretensjonalna w eksploatacji, podczas napraw i konserwacji zwykle nie ma trudności.

Wysoka jakość wykonania, optymalny dostęp do głównych mechanizmów i systemów, unifikacja komponentów i części — dzięki tym cechom ciągniki LTZ wyróżniają się racjonalną konserwacją, trwałością i niezawodnością.

Weiterlesen:
Ciągnik Białoruś MTZ-920 i MTZ-921: dane techniczne, wideo, recenzje

Z najbardziej irytujących usterek właściciele zwracają uwagę na niespójność konstrukcji kosza sprzęgła, zaczerpniętego ze starego T-40, z ulepszonym silnikiem, co powoduje pękanie kołków i śrub elementów złącznych w sprzęgle.

Jednak mistrzowskie, dokładne wykonanie rutynowej konserwacji zapewnia długą żywotność ciągnika LTZ-60 bez większych napraw.

Oto przykłady głównych usterek i sposobów ich naprawy:

  • Silnik nie uruchamia się, należy wlać podgrzaną wodę do chłodnicy.
  • Paliwo nie płynie, a następnie podgrzej.
  • Powietrze lub woda uwięzione w przewodzie paliwowym — przepłucz zbiornik paliwa i wymień paliwo.
  • Dysza jest zatkana — możesz wypłukać, wyregulować lub wymienić dyszę.

Następujące problemy wymagają wymiany lub przezbrojenia części:

  • całkowite i częściowe zużycie tłoka lub tulei;
  • uszczelka cylindra jest zdeformowana;
  • uszkodzone pierścienie tłokowe, tłok lub tuleja cylindra;
  • niewystarczające uszczelnienie zaworów;
  • luz zaworowy nie jest wyregulowany.

Przegląd wideo

Orka ogrodu ciągnikiem LTZ-60

Odśnieżanie

Opinie właściciela

Władimir:

„Jeśli wybierzesz ciągnik LTZ 60 lub MTZ 80, to oczywiście Lipieck jest lepszy. Ekonomiczny w stosunku do oleju napędowego, części można odbierać. Ogólnie konstrukcja maszyny jest bardzo rozsądnie wykonana, wszystko jest jasno dopracowane. Jeśli wykonasz konserwację na czas, nie przeciążaj, będzie działać niezawodnie. Ciągnik LTZ mam od 11 lat, kupiłem go prawie nowy, w tym czasie nie było żadnych poważnych awarii.”.

Anton, Podolsk:

„Przypadkowo kupiłem ciągnik LTZ-60 po kapitalnym remoncie. Kabina jest przestronna, widok doskonały, okno zostało wykonane samodzielnie. Mam go od 7 lat, używam go w pełni. Zmienione tarcze sprzęgła, pewnie niedługo będzie trzeba ponownie wymienić. Ale ogólnie mi się podoba, responsywny samochód”.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector