Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-150. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

Rozwój i wydanie

Ciągnik T-150 to model produkowany przez Charkowską Fabrykę Traktorów od 1974 roku. W fabryce wciąż powstają modyfikacje i bardziej zaawansowane wersje flagowca. Model ciągnika T-150 jest poszukiwany, popularny wśród właścicieli gospodarstw rolnych i jest używany w przedsiębiorstwach przemysłowych i na placach budowy.Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

Prototypem T-150 był ciągnik T74. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nowszy, bardziej zaawansowany model posiada:

  • wyższa moc silnika;
  • większa masa robocza;
  • przedni środek ciężkości;
  • inny rodzaj punktu kontrolnego;
  • dwie wiodące gąsienice (w modelu podstawowym);
  • obecność kierownicy;
  • specyficzny nacisk na glebę — zmniejszony 2 razy;
  • zmniejszone zużycie paliwa;
  • siła trakcyjna zwiększona o 30%;
  • sztywna klatka bezpieczeństwa kabiny (od 2013 roku wszystkie ciągniki T-150 firmy KhTZ są wyposażone w klatkę ochronną).
Ciągnik T-150

Flagowy T-150 ma szereg niedociągnięć, które są kompensowane jego przeznaczeniem funkcjonalnym. Najbardziej zauważalne wady to niska prędkość w porównaniu do modelu kołowego, a także zakaz jazdy po utwardzonych drogach publicznych.

Cel ciągnika

  • transport towarów przyczepami;
  • funkcja ciągnika;
  • orka gleby;
  • żniwny;
  • uprawa;
  • Bielenie;
  • roboty asfaltowe;
  • produkcja wycinka;
  • zagospodarowanie dziewiczych terenów za pomocą niezbędnych narzędzi zawieszanych (pług, kuter);
  • kosić trawę;
  • sianokosy, zbiór siana.

Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

Zakres modeli i modyfikacje

Zakład produkuje kilka modeli opartych na 150. ciągniku:

  • T-150 — gąsienicowy — flagowy model, podstawa modyfikacji;
  • T-150k — kołowy;
  • T-154 — z hakiem holowniczym, przedłużoną ramą, bez skrzyni ładunkowej;
  • T-156 — z łyżką pełni funkcje ładowarki;
  • TL-157 to skider stosowany w przemyśle wyrębowym oraz w obiektach prywatnych do pracy z drewnem.

Wersje 150 i 150k są do siebie dość podobne, mają przybliżone wartości wskaźników technicznych i charakterystyk. Wszystkie modyfikacje odnoszą się do klasy trakcji 3 tf. Analogi modeli są również produkowane w YaMZ — Yaroslavl Motor Plant. Są one wyposażone w inne typy silników, ale generalnie są podobne pod względem funkcjonalności do T-150.

Weiterlesen:
Ciągnik Fendt: skład, dane techniczne, recenzje wideo, recenzje

W oparciu o maszyny zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę KhTZ opracowano również ciągnik jednoosiowy z możliwością pracy na bazie walców asfaltowych i samobieżnych zgarniaczy. Producentem traktora jest Zakład Produkcji Instrumentów w Rybińsku.

Specyfikacje

Waga i wymiary

  • Wymiary LSHV: 5735 (bez narzędzi ciągniętych) / 2340/3165 mm.
  • Podstawa — 2860 mm, prześwit 40 cm.
  • Promień skrętu — do 6 m.

Masa ciągnika T-150 wynosi 8100 — 8750 kg, w zależności od konfiguracji i modyfikacji. W związku z tym ciągnik z dużymi osprzętem będzie ważył więcej.

silnik

Typ silnika w ciągniku T-150 to sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna SMD60, czterosuwowa z układem cylindrów w kształcie litery V. Obsługuje funkcję turbo. Dwutłokowa pompa zasilająca paliwo z funkcją dystrybucji paliwa.Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

Silnik wysokoprężny uruchamiany jest silnikiem benzynowym (z rozrusznika elektrycznego).

Skrzynia biegów ciągnik T-150

  • Skrzynia biegów w ciągniku T-150 jest mechaniczna.
  • Zmiany biegów można dokonywać w ruchu, biorąc pod uwagę obciążenie w każdym zakresie prędkości.
  • Liczba biegów do przodu: 12, liczba biegów wstecznych: 4.
  • Zakres prędkości (wsteczny) – od 5 do 9 km/h.
  • Zakres prędkości jazdy do przodu wynosi od 3 do 30 km/h.

Schemat elementów sterujących ciągnika T-150 pokazano na poniższym zdjęciu. Na desce rozdzielczej przed operatorem ciągnika znajdują się takie czujniki jak manometr, wskaźnik ciśnienia oleju, amperomierz, czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Dostępne są również dźwignie: zmiany biegów, zasilania paliwem, hamulca postojowego, układu hydraulicznego zamontowanych narzędzi, WOM, napędu przedniej osi.

Bezpośrednio przed operatorem znajduje się kierownica, poniżej pedału sprzęgła.Ciągnik T-150. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje silnika

Skrzynia biegów i podwozie

Przekładnia mechaniczna. Zmiana biegów przez kierowcę ciągnika jest dozwolona bez zatrzymywania silnika i zatrzymywania maszyny podczas pracy. Zmiana zakresu prędkości w T-150 jest znacznie łatwiejsza niż w modelach ciągników wcześniejszej generacji.

Dostępne są cztery tryby jazdy:

  • transport (maksymalna prędkość);
  • wolny;
  • pracownik;
  • ruch do tyłu.
Weiterlesen:
Przegląd skidera TDT-55. Charakterystyka modelu, praca wideo, recenzje

Układ kabiny

Kabina ciągnika T-150 jest całkowicie metalowa. Od 2013 roku wszystkie ciągniki, które zjechały z linii montażowej KhTZ, są wyposażone w ramę ochronną. Zwiększa wytrzymałość konstrukcji i pozwala chronić operatora przed sytuacjami awaryjnymi, np. przed spadającymi ładunkami na dach (podczas prac budowlanych).

Uszczelnienie kabiny jest dobre, kurz nie dostaje się do środka. Budynek jest ogrzewany i wentylowany. Są wycieraczki i daszek chroniący przed promieniami słonecznymi podczas pracy w lecie. Jest lusterko wsteczne. Dodatkowa opcja: dmuchanie szyby podczas zamglenia.

Załączniki

Do ciągnika T150, a także do 150k, zalecane są osprzęt produkowany przez KhTZ, a także sprzęt z innych fabryk ciągników (biorąc pod uwagę klasę trakcji sprzętu).

Najczęstsze załączniki:

  • lemiesz spycharki;
  • wciągarka;
  • wywrotki i przyczepy;
  • zrywak gleby;
  • łyżki (ładowarki przyczepiane);
  • ściągacze do pni;
  • brony;
  • siewniki;
  • przetrząsacze;
  • kosiarki;
  • urządzenia do układania asfaltu;
  • kultywatory przemysłowe;
  • kafary;
  • boraks;
  • instalacja septyczna;
  • skrobak;
  • równiarka;
  • pług zawieszany.

Funkcje obsługi i konserwacji

Zasady działania T-150 i modyfikacje:

  • ciągnik uruchamia się dopiero po sprawdzeniu wszystkich połączeń, mocowań, będąc w kabinie operatora, zamknąć drzwi;
  • zabrania się ruszania z uszkodzonym układem hamulcowym;
  • system sygnalizacji i oświetlenie w kabinie muszą być zawsze sprawne;
  • przed każdym uruchomieniem sprawdź wskaźniki ciśnienia płynu;
  • kontrolować poziom paliwa, oleju;
  • Wysokość siedzenia musi odpowiadać wzrostowi operatora, aby wszystkie dźwignie sterujące były dostępne.

Uniwersalne standardy konserwacji

  • regularnie monitorować stan maszyny, co 50, 100 lub więcej godzin pracy, dokręcać podstawowe mechanizmy, elementy złączne i części;
  • podczas pracy z osprzętem obserwuj mechanizm podnoszenia sprzętu, przymocuj wszystkie osprzęt do sztywnego zaczepu, aby uniknąć kolizji i awarii sprzętu podczas jazdy ciągnika;
  • jeśli ciągnik nie jest eksploatowany przez cały sezon lub dłużej, maszyna jest „konserwowana” przed odstawieniem na postoju, szczegółowy schemat przygotowania ciągnika do „zimowania” jest opisany w instrukcji obsługi maszyny (główne zadania to: paliwo i spaliny, odizolować ciągnik od wilgoci, ustawić maszynę tak, aby gąsienica nie dotykała podłoża);
  • wyciek oleju jest niedopuszczalny, jeśli zostanie wykryty wyciek lub plamy oleju na obudowie silnika, zetrzyj plamy i znajdź źródło wycieku.
Weiterlesen:
Traktor Bizon. recenzje, serwis, praca wideo

Poważne usterki i naprawy

Częste problemy — jak je naprawić? Dane przedstawia poniższa tabela.

AwariaRoztwór
1. Przegrzanie oleju w skrzyni biegówPrzyczyna: Brudny olej, niski poziom oleju. Rozwiązanie: zmień paliwo, uzupełnij
2. Trudności w zmianie biegówPrzyczyna: zaolejenie tarczy hamulcowej, niepełne rozłączenie sprzęgła. Rozwiązanie: regulacja sprzęgła, czyszczenie tarczy.
3. Zacięcie przekładni skrzyni biegówPrzyczyna: zatkany filtr, wyłączenie pompy smarowania. Rozwiązanie: czyszczenie, wymiana zużytych części.
4. Wyciek olejuPrzyczyna: uszkodzenie uszczelki, przekroczony poziom oleju. Rozwiązanie: wymiana uszczelki, spuszczenie oleju.

Opinie właściciela

Igor, Smela:

Technika mi znana. Pracowałam i byłam zaskoczona, jak gładko idzie. Nawet bez ściskania sprzęgła można było wrzucić bieg i nie dać dużo obrotów silnikowi. Pod względem jakości pracy są same pozytywne wrażenia. Spośród konkurentów dla niego wyróżniłbym tylko K-700A, a pod względem funkcjonalności nie miał sobie równych

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector