Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Rozwój i wydanie

Ciągnik T-170 to model ciągnika przemysłowego produkowanego przez Czelabińską Fabrykę Traktorów, produkowanego w latach 1988-2002. Jest to ulepszona wersja ciągnika T-130, ze zmodyfikowaną, bardziej zaawansowaną skrzynią biegów. Model był używany od produkcji i jest używany do chwili obecnej do pracy w rolnictwie.

Cel ciągnika

  • orka złożonych gleb, dziewiczych gruntów;
  • uprawa;
  • peeling;
  • Mężczyźni w pracy;
  • Roboty budowlane;
  • wiosną i zimą — retencja śniegu;
  • funkcja ciągnika;
  • operacje buldożerów;
  • Bielenie;
  • praca siewna;
  • pracować z przyczepami wywrotkami;
  • prace przy układaniu asfaltu, rur, kabli.

Ciągnik T-170 to urządzenie 10. klasy trakcji. Ze względu na cechy konstrukcyjne maszyna może pracować w każdych warunkach pogodowych, nawet przy silnych mrozach (od minus 40 i więcej).Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacjiAby wykonać funkcje ciągnika w produkcji, stworzono kilka wymiennych elementów roboczych podwozia, na przykład dla T-170 opracowano 7 modeli zaczepów gąsienicowych. Między innymi ten model ciągnika mógł współpracować z wieloma rodzajami lemieszy: obrotowym, kulistym, nieobrotowym, prostym, spychaczem.

Zakres modeli i modyfikacje

W gamie modeli T-170 wyprodukowano około 80 modyfikacji (przez cały czas produkcji fabrycznej tego buldożera). Za najbardziej popularne modyfikacje uważa się modele ciągników z silnikami D180 i D160.

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Silnik D-180

Marka silnika D180 to ulepszona wersja D160. Każdy kolejny model został zaprojektowany zgodnie z zasadą ciągłości, dlatego teraz łatwo jest znaleźć części zamienne do dowolnej modyfikacji T-170, ponieważ wiele części jest wymiennych.

Popularne modyfikacje T-170:

  • B-170 — spychacz oparty na T-170, o zwiększonej mocy silnika D180 (180 KM);
  • T-170 — z silnikiem D160 (160 KM);
  • T-170B — modyfikacja bagien;
  • T-170 M1-01-1E;
  • T-170 M1-B01;
  • T-170 M1-01;
  • T-170 01-1E.

T-170 M1-01

Specyfikacje

Główną przewagą T-170 nad innymi maszynami o podobnych właściwościach jest trzystopniowy system rozwoju mocy silnika, który pozwala na wykorzystanie zasobów silnika z największą korzyścią. Kolejna charakterystyczna cecha: działanie sprzętu na trzech rodzajach paliwa (nafta, olej napędowy, skondensowany gaz). Szczególnie popularne w regionach o surowych zimach są modele samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Weiterlesen:
Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieli

Waga i wymiary

Waga ciągnika może się różnić w zależności od podgatunku, modyfikacji. Podstawowy model używany do pracy z układarką rur waży 17700 15990 kg, standardowy model podstawowy waży 13000 10 kg, lekki model waży 15 XNUMX kg bez dodatkowych przystawek. W związku z tym niektóre modyfikacje nie mogą być już przypisane do XNUMX., ale do XNUMX. klasy trakcji (od tego będzie zależeć rodzaj osprzętu używanego z maszyną).

Całkowite wymiary pojazdów typu baza to: wysokość — 3250, długość — 4210, szerokość — 2480, rozstaw — 1880, rozstaw osi — 2880. Wszystkie wymiary podane są w mm.

Typ silnika

Typ silnika w T-170:

  • wielopaliwowe;
  • czterosuwowy;
  • olej napędowy + turbo;
  • moc 170 KM;
  • zużycie paliwa na godzinę 218 g/kW/h;
  • moc w kW — 125;
  • marka — D180.111.1-1.
Silnik D-180

Zużycie paliwa podczas jazdy po różnych rodzajach dróg nie jest takie samo: podczas jazdy po autostradzie samochód spala 9 litrów. paliwo na godzinę, podczas jazdy po mieście — 12 litrów. za godzinę.

Podczas jazdy po nierównym terenie — 10 litrów. za godzinę. Pojemność zbiornika paliwa 300 litrów, płynu w układzie chłodzenia 60 litrów, przekładni głównej 12 litrów, przekładni mechanicznej 50 litrów. Układ chłodzenia silnika: ciecz.

Skrzynia biegów

Rodzaj skrzyni biegów: 8 biegów do przodu, 4 biegi wsteczne. Skrzynia biegów może być naostrzona do montażu przystawki odbioru mocy lub nie (w zależności od modyfikacji). W razie potrzeby w modyfikacji bagiennej można przekształcić skrzynię biegów do pracy w trybach 6-biegowych.

Skrzynia biegów i podwozie

Rodzaj transmisji w T-170:

  • sprzęgło jest zamknięte;
  • tarcie suche;
  • hydroserwowany.

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Podwozie T-170

W modelach produkowanych przez zakład w ostatnich latach produkcji modelu przekładnia była dwojakiego rodzaju: hydromechaniczna i mechaniczna. Podwozie — typ wózka. Zawieszenie półsztywne, trzypunktowe, jest wygodniejsze niż klasyczna sprężyna. Pomaga skutecznie zastosować technikę na gęstych glebach. Charakterystyczna cecha projektu: ciągnik można przewozić koleją (nie tylko na wózku widłowym).

Weiterlesen:
Ciągnik Białoruś MTZ-920 i MTZ-921: dane techniczne, wideo, recenzje

Kabina operatora ma następujące zalety:

  • wygoda lokalizacji dźwigni;
  • duża powierzchnia przeszklenia;
  • ogrzewanie;
  • rolety przeciwsłoneczne;
  • nowoczesny design;
  • wygodne miękkie siedzisko;
  • wskaźniki i urządzenia sygnalizacyjne na tablicy rozdzielczej;
  • instalacja klimatyzacji, dozwolona jest nagrzewnica;
  • mocna rama ochronna chroni operatora ciągnika przed uszkodzeniem, gdy na dach kabiny spadają kamienie lub duże gałęzie.

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Ciągnik T-170B

Sterowanie ciągnikiem

Podstawą mechanizmu ruchu spychacza jest ciężarówka gąsienicowa. Pracuje na sześciu kołach jezdnych, dodatkowo zamontowane są dwie rolki podporowe. Jest to model bazowy, uznany przez branżę za najlepszy do zwiększenia zwrotności i stabilności sprzętu. W modyfikacjach bagiennych T-170 gąsienice mają szerokość 900 mm, co zmniejsza nacisk na podłoże. Ciągnik jest sterowany za pomocą dźwigni sterujących bezpośrednio z kabiny operatora.Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Do uruchomienia samochodu służy rozrusznik elektryczny, który jest zasilany prądnicą i akumulatorem.

Załączniki

Osprzęt do ciągnika T-170 należy zakupić na podstawie zgodności z klasą trakcji (10.). Wszystkie urządzenia produkowane przez Chelyabinsk TK nadają się do tego modelu. Oprócz osprzętu z ChTZ, do T-170 można stosować osprzęt z białoruskich ciągników i innego sprzętu krajowego i zagranicznego o tej samej wadze.

Osprzęt do ciągnika T-170:

  • zrywak gleby (jednozębny);
  • wciągarki;
  • łopaty-zrzuty różnych typów;
  • ładowarki;
  • wiadra;
  • ściągacze do pni;
  • urządzenia sprzęgające trakcyjne;
  • złącza sztywne do sprzętu dowolnego typu;
  • przyczepy wywrotki;
  • wózki;
  • siewniki;
  • brony;
  • kultywator rolniczy, przemysłowy;
  • brukarze;
  • urządzenia do wbijania pali;
  • warstwy kablowe (typ KVG1, KVG2);
  • układaczy rur (typ TP12, TP20 i inne).

Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Układacz rur TR-12

Funkcje obsługi i konserwacji

Zasady obsługi ciągnika T-170:

  • dozwolone jest uruchomienie maszyny tylko w pozycji neutralnej przełącznika skrzyni biegów;
  • w przypadku niesprawności urządzenia blokującego ruch, uruchomienie ciągnika jest zabronione!
  • zawsze zamykaj drzwi, gdy samochód jest w ruchu;
  • monitorować sprawność systemu sygnalizacji i oświetlenia;
  • jeśli na platformie roboczej znajdują się ludzie, włącz sygnał dźwiękowy;
  • dostosować wysokość siedziska do wzrostu operatora;
  • wykonywać prace naprawcze na silniku dopiero po ostygnięciu części;
  • kontrolować ciśnienie płynu w układzie hydraulicznym, poziom oleju i paliwa.
Weiterlesen:
Ciągnik JCB (Jisibi). Przegląd gamy modeli, specyfikacji, recenzji

Zasady serwisowania ciągnika T-170

  • okresowo (co 50, 100, 200 godzin i raz na sezon) sprawdzać stan elementów złącznych, części urządzeń, systemów mocowania osprzętu, dokręcać mechanizmy, sprawdzać skrzynię biegów i przekładnię, a także wyregulować połączenia węzłowe;
  • na biegu jałowym „na mole” traktor, spuszczając paliwo i pozostawiając sprzęt odizolowany od wilgoci i wilgoci;
  • w trudnych warunkach eksploatacji (wysoki poziom wilgotności, duża zawartość pyłu itp.) należy sprawdzić warunki konserwacji ze specjalistami;
  • przekazać wszystkie zużyte substancje do recyklingu;
  • uniknąć wycieku oleju.

Poważne usterki i naprawy

Tabela 1. Główne awarie ciągnika T170 — przyczyny i usuwanie.

AwariaEliminacja
1. Silnik Diesla nie uruchamia sięRozgrzej się przed uruchomieniem, sprawdź jakość paliwa, szczelność zaworów
2. Silnik dymiWyeliminuj wyciek paliwa, wyklucz możliwe przeciążenie, rozgrzej silnik
3. Ciągnik pracuje chaotycznie, nie osiąga pełnej mocySprawdź wtryskiwacze, atomizer, określ stopień wyregulowania pompy paliwa, wypłucz wkłady filtra w filtrze powietrza
4. Obcy hałas, pukanie podczas pracySprawdź sprawność wału korbowego, części tłoka, wymień zużyte części na nowe

 Opinie właściciela

Roman Wiktorowicz, Żytomierz:

W młodości pracował nad tym, nie ma żadnych skarg. Trzeba się dostosować, jeśli chodzi o wyrównywanie gleby, ciężko pracować z tłuczonym kamieniem, a także łyżką. Nie od razu nauczysz się pracy z tą maszyną, tutaj potrzebna jest praktyka

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector