Ciągnik T-25. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania
Historia
Ciągnik T-25 to dobrze znany model urządzenia kołowego, produkowany dziś przez fabrykę silników i ciągników Vladimir. Analogiczny model rosyjski jest również produkowany w fabryce traktorów w Charkowie.
T-25 jest produkowany od 1966 roku. Ze względu na pierwsze miejsce produkcji 25. model otrzymał niewypowiedziane „drugie imię” — Vladimirovets. Popularność tego modelu wiąże się z jego niewielkimi rozmiarami, zwrotnością, lekkością i łatwością obsługi, a także wygodną konstrukcją kabiny i ciągnika jako całości.
Wśród innych zalet zaletą jest również koszt tego modelu. Na przykład w Rosji można kupić ciągnik T-25 w dobrym stanie w cenie od 110 do 350 tysięcy rubli (w zależności od konfiguracji, okresu poprzedniej eksploatacji, dostępności osprzętu, stanu części zamiennych i ogólny stan techniczny). Na Ukrainie można kupić T-25 w cenie od 78 do 150 tysięcy hrywien.
Powołanie ciągnika T-25
Głównym celem ciągnika T-25 jest obróbka małych i średnich gruntów, domków letniskowych, szklarni i działek domowych. Urządzenie z łatwością pielęgnuje wcześniej uprawiane gleby, służy do prac uprawnych, może współpracować z podłączeniem kosiarki i całej gamy innych osprzętu.
Skład i modyfikacje T-25
W okresie istnienia ciągnika T-25 producent opracował i uruchomił produkcję nie tylko podstawowego modelu, ale także jego modyfikacji. Znane modyfikacje T-25 to:
- T-25A1 (pojazd podstawowy z silnikiem Diesla D21A);
- Т25А2 (model z markizą i silnikiem Diesla);
- T25-A3 (model z klatką bezpieczeństwa i silnikiem Diesla);
- T-30A80 (bardziej zaawansowany model z silnikiem D120, napędem na wszystkie koła i wygodną kabiną operatora). Podstawą rozwoju był ten sam podstawowy model T25.
Niektóre modyfikacje były wyposażone w dwucylindrowe czterosuwowe silniki, chłodzone powietrzem. Wyprodukowano również modele z dwucylindrowymi silnikami dwusuwowymi. Wraz z wydaniem nowych modyfikacji i ulepszonych wersji T-25 producent ulepszył system ogrzewania kabiny, aby zapewnić bardziej komfortowy pobyt operatora w zimie.
Specyfikacje
Ciągnik T-25 z napędem na tylne koła to uniwersalne narzędzie do uprawy każdego rodzaju ziemi. Dozwolona jest orka na gruntach dziewiczych, pod warunkiem prawidłowej obsługi i załączników. W trakcie pracy konieczne jest robienie przerw technicznych, pozwalających na schłodzenie silnika.
Aby poprawić drożność na każdym rodzaju gleby, ciągnik T-25 został wyposażony w zredukowane przednie koła, co ułatwia manewrowanie w rzędach posadzonych roślin, w rozstawie rzędów oraz na małych powierzchniach, na przykład na działkach ogrodowych.
Waga i wymiary urządzenia | Masa ciągnika T-25 wynosi: bez ładunku i osprzętu z oponami o rozmiarze 9,5-32 — 1830 kg, z oponami o rozmiarze 10-28 — 1870 kg. Gabaryty maszyny to 3110/1370/2500 mm. Wymiary są wskazane z uwzględnieniem wysokości kabiny / markizy. |
Typ silnika | Maszyna wyposażona jest w silnik wysokoprężny D120. Moc silnika to 25 KM. Silnik jest dwucylindrowy, dwusuwowy. Liczba obrotów silnika na minutę wynosi 1800. Skok tłoka wynosi 105 mm. Masa silnika 300 kg. Moment obrotowy 15. Producent silnika: Vladimirsky TZ, Charkov TZ. |
Skrzynia biegów | T-25 działa na 8 biegach do przodu i 6 biegach wstecznych. Szeroki zakres prędkości daje maszynie zwrotność, urządzenie może osiągnąć maksymalną prędkość 21,6 km/h, minimalna prędkość (na biegu wstecznym) to 1,8 km/h. Położenie wałów skrzyni biegów jest poprzeczne. |
Podwozie i skrzynia biegów | Typ skrzyni biegów T-25 — mechaniczna. Dwa biegi wsteczne są wolne. Dzięki temu zestawowi biegów ciągnik może w razie potrzeby poruszać się z małą prędkością. Sprzęgło tarczowe suche, zamknięte. |
Kabina operatora w tym modelu ciągnika ma kształt prostokątny. Charakterystyczne cechy: szeroki widok, jednoczęściowa przednia szyba, brak przegródek. Lusterka wsteczne znajdują się w bocznych oknach kabiny. W górnej części wziernika znajdują się wymiary oraz wycieraczka. Warianty kabiny: pojedyncza, metalowa, wentylacja i oświetlenie, siedzisko regulowane — może przesuwać się w kierunku kierownicy. | |
Olej i paliwo | Do tankowania silnika używaj paliwa do ciągnika samochodowego zgodnie z GOST 305-62 lub GOST 4749-49, marka DZ jest zalecana zimą, a DL latem. Rodzaj oleju do wlewania do skrzyni korbowej: olej napędowy M10V, DA-11 według MRTU 38-1-257-67 latem, zimą — DS8 (M8V) według GOST 8581-63. |
Rodzaj napędu i przegląd osprzętu, z którym może współpracować ciągnik T-25 | T-25 to model z napędem na tylne koła. Urządzenie działa w połączeniu z osprzętem producenta o tej samej nazwie Vladimirsky TZ lub Charkov TZ, a także osprzętem z białoruskich ciągników i różnymi ciężkimi urządzeniami do ciągników ogrodniczych produkcji chińskiej, polskiej, ukraińskiej. Zaleca się dobór osprzętu do T-25, biorąc pod uwagę, że sprzęt należy do odpowiedniej klasy trakcji (nie niższej niż klasa 0,6). |
Sterowanie ciągnikiem
Hamulce w T-25 są typu taśmowego. Skręcanie odbywa się poprzez wprawienie w ruch przednich kół (hydrauliczne wspomaganie kierownicy). Zawieszenie sztywne, oś przednia z balanserem. Ciągnik jest sterowany zgodnie z instrukcjami użytkownika.
Podstawowe zasady zarządzania sprzętem tego typu:
- nie przekraczać nośności ciągnika (maksymalnie 850 kg.);
- monitorować optymalny poziom oleju napędowego i oleju;
- zabronione jest stosowanie oleju napędowego (ponieważ olej napędowy i olej napędowy mają różne lepkości, stosowanie oleju napędowego może prowadzić do awarii silnika i szybkiego zużycia części zamiennych);
- rozpocząć pracę z ciągnikiem po upewnieniu się, że wszystkie ruchome części są w dobrym stanie, a połączenia śrubowe są zamocowane;
- kontrolować ciśnienie w oponach;
- sprawdź instrukcję obsługi, nie naprawiaj ciągnika samodzielnie, jeśli masz wątpliwości co do poziomu zaawansowania technicznego, wszelkie kompleksowe naprawy związane z silnikiem, skrzynią biegów lub innymi kluczowymi podzespołami ciągnika wykonuj w wyspecjalizowanych serwisach.
Załączniki
- zrzut ciągnika;
- opryskiwacz pojemnościowy (pojemność 300 l);
- glebogryzarka zawieszana (2,1 m);
- pług dwukadłubowy lub czterokadłubowy;
- Pług czterokadłubowy zawieszany 4-35 . zł
- Zamontowany glebogryzarka
- Kopaczka do ziemniaków DTZ-2T
- Kosiarka rotacyjna
- Kultywator do ciągłej uprawy roli KSO-2.1
- Wiertarka 1W — 30
- kopaczka do ziemniaków DTZ-1Tm, 2T;
- kultywator do ciągłej uprawy roli (na przykład KSO-2.1);
- kosiarka rotacyjna do ciągników T-25;
- brona talerzowa;
- kosiarka rotacyjna;
- ciągnik ogrodowy wiertniczy;
- wysypisko śniegu;
- kosiarka segmentowa.
Cechy obsługi i konserwacji T-25
Zasady obsługi ciągnika T-25:
- rozruch silnika przy włączonym dopływie paliwa może odbywać się tylko w kierunku obrotu wału korbowego;
- monitorować odczyty czujników paliwa i termometru, zatrzymać urządzenie, jeśli zostaną naruszone normy temperatury lub poziom oleju jest poniżej normy;
- jakość paliwa i oleju musi być wysoka i zgodna z GOST i opisem w instrukcjach;
- jeśli moc silnika spadła, sprawdź działanie wtryskiwaczy i ciśnienie wtrysku paliwa;
- podłączyć osprzęt odpowiadający klasie trakcji maszyny do urządzenia;
- wyłączyć silnik przed przystąpieniem do przeglądu ciągnika, wykonywania czynności konserwacyjnych, upewnić się, że WOM jest wyłączony, a hamulec zablokowany;
- w gorącym sezonie napełnić zbiornik paliwa do 80% maksimum — paliwo zwiększy objętość w upale, jeśli paliwo wypłynie, natychmiast wytrzyj plamę i spuść płyn do normy;
- nie palić podczas napełniania zbiornika paliwa lub pracy z kluczowymi częściami ciągnika, przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas pracy z maszyną — pracować w odzieży zamkniętej, przy naprawie ciągnika używać kombinezonu;
- płynnie przełączaj wszystkie dźwignie;
- podczas pracy na gęstym gruncie (ziemia dziewicza) od czasu do czasu rób przerwy.
Warunki utrzymania T-25
- konserwacja ciągnika podzielona jest na dobową, pierwszą (co 50 godzin) i drugą (co 500 godzin);
- podczas rutynowych przeglądów sprawdzany jest poziom oleju i paliwa pod kątem wycieków, powierzchnia silnika jest czyszczona z zacieków paliwa,
- podczas obsługi pierwszej klasy filtr paliwa jest czyszczony, śruby mocujące koło pasowe, śruby kotwiące są mocowane;
- podczas serwisu II klasy dodatkowo sprawdzane są następujące elementy ciągnika: wtryskiwacze paliwa, zawór wlotowy i wylotowy paliwa, uszczelniacz wału korbowego, nakrętki głowicy, koło zamachowe, pierścienie tłokowe.
Główne awarie i ich usuwanie
Tabela głównych usterek ciągnika T-25 i metod ich eliminacji.
1 stołowy.
Awaria | Możliwa przyczyna i rozwiązanie |
1. Silnik nie uruchamia się, urządzenie zaczyna palić podczas pracy | Możliwa przyczyna: zamarznięte paliwo, płyn dostał się do paliwa, zatkane dysze. Rozwiązanie: czyszczenie dysz, przedmuchiwanie kurka paliwa, stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego |
2. Wyciek oleju z portu wydechowego | Sprawdź stan uszczelki i podkładki rury ssącej |
3. Zatkany filtr oleju | Wyczyść filtr, w razie potrzeby wymień |
4. Podczas pracy silnika występują nienormalne odgłosy | Sprawdź stan śrub regulacyjnych, wtryskiwaczy, zaworów wlotowych i wylotowych paliwa |
5. Naruszenie wtrysku paliwa | Sprawdź stan zaworu, wyreguluj szczelinę |
6. Powietrze dostaje się do przewodu paliwowego | Wymień uszczelki, sprawdź szczelność łączników |
Opinie
Iwan, Riazań:
Ciągnik, jak mówią, pług i pług. Sąsiad ma 25., orze jak koń, ciągnie przyczepę, spudłuje, spryskuje. Sam pomagał opryskiwać ziemniaki, działka jest duża, ale maszyna całkiem sprawna, mimo że ma już 20 lat, nie mniej. Jeśli pamięć nie zawodzi, sąsiad ma tylko hektar ziemniaków, sądząc po jego słowach, nie ma problemów, działa bezawaryjnie, dziadek nawet nie pamięta, czy kiedykolwiek poważnie go naprawił. I rozwiązuje drobne problemy. Jeśli kupujesz traktor, to na pewno tylko ten!