Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Historia

T-30 jest również znany pod popularną nazwą „Vladimirovets” i jest modelem ciągnika kołowego produkowanego przez fabrykę w mieście Vladimir, model produkowany jest od lat 1960. XX wieku. Poprzednikiem T-30 jest ciągnik T-25 znany w całej WNP i Europie.

Podobny model był również produkowany w Lipieckiej Fabryce Traktorów. Teraz modele, które rolnik może kupić, są oznaczone znakami VTZ lub LTZ (wskazującymi miasto, w którym wyprodukowano sprzęt).

Powołanie ciągnika T-30

Ciągnik T-30 należy do klasy trakcji 0,6, jest wyposażony w półramę i napęd na tylne koła. Przednie koła są obrotowe. Głównym przeznaczeniem T-30 jest uprawa roślin, pielęgnacja każdego rodzaju gleby, w tym gleb dziewiczych, może być używany do pracy w domkach letniskowych, ogródkach działkowych, winnicach i gospodarstwach rolnych. Funkcja transportowa pozwala na wykorzystanie urządzenia jako urządzenia pomocniczego do transportu dowolnego ładunku o wadze do 850 kg. (bez dodatkowej wagi).

Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Ciągnik T-30

Władimirowiec jest standardowo wyposażony w klatkę bezpieczeństwa, markizę, osłoniętą kabinę, duży wybór osprzętu, zarówno od producenta we Włodzimierzu, jak i ukraińskich, polskich, chińskich, rosyjskich producentów produkujących osprzęt. Na podstawie T-30 wyprodukowano kilka modeli maszyn ciągnikowych, które natychmiast stały się popularne wśród rolników.Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Obecnie T-30 można kupić zarówno z małym przebiegiem, w dobrym stanie, jak i używanym, czyli modelem z wcześniejszej produkcji. Ile będzie kosztować używany ciągnik, zależy od ogólnego stopnia zużycia, stanu części zamiennych, dostępności osprzętu i innych czynników, jednak średnio koszt T-30 w rublach rosyjskich wynosi od 150 do 425 tysięcy rubli, koszt w hrywnach — od 100 do 250 tysięcy hrywien.

Skład i modyfikacje T-30

Obecnie wśród ofert na rynku maszyn rolniczych kupujący może znaleźć następujące modyfikacje T-30:

  • T-30A80 (ciągnik przeznaczony do pracy na trudnych glebach, o ładowności 2100 kg., napęd na wszystkie koła, przystosowany do siewu, zbioru i transportu towarów);
  • T-30-69 (Posiada silnik D120 o mocy 30 KM, jego ładowność do 1600 kg, jest napęd na tylne koła. Teraz model został wycofany z produkcji);
  • Т30-70 (Posiada niezależny WOM, tylny napęd i silnik D120. Służy do prac polowych, siewnych, żniwnych i transportowych);
  • T-45 (Jest to ulepszona wersja modelu T-30 z mocniejszym silnikiem D130 i najwyższą wydajnością wszystkich modyfikacji. Ciągnik ma napęd na tylne koła);
  • T-30KO (Jest to zamiatarka do chodników oparta na flagowym modelu).
Weiterlesen:
Ciągnik T-50. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Specyfikacje

Ciągnik T-30 charakteryzuje się wysoką wydajnością, niezawodnością i wydajnością. Opinie o tym modelu są w większości pozytywne. Właściciele szczególnie zwracają uwagę na zdolność dostosowania ciągnika do złożonej topografii gleby, zdolność do pracy z dziewiczą glebą i w niskich temperaturach.Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Waga i wymiary urządzenia

  • Wymiary całkowite Władimira: 3180/2480/1560 (DVSH) mm.
  • Podstawa wzdłużna 1775 mm, prześwit 34,5 cm.
  • Waga bez załączników — 2390 kg.
  • Objętość zbiornika oleju napędowego wynosi 290 litrów, przybliżone zużycie paliwa to 180 g/l/godz.

Typ silnika, typ napędu

  • Ciągnik T-30 jest wyposażony w dwucylindrowy, czterosuwowy silnik wysokoprężny z układem chłodzenia powietrzem.
  • Marka silnika — D120.
  • Moc — 30, w kW — 22,1.
  • Maksymalna liczba obrotów silnika na minutę to 2000 obr/min.
  • Sprawność tego silnika wynosi co najmniej 50%.
  • Napęd na tylne koła, formuła koła 2×4.

Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

silnik

Skrzynia biegów, skrzynia biegów

  • Skrzynia biegów w ciągniku T-30 jest mechaniczna, dostępnych jest osiem trybów prędkości na biegu do przodu, dwa tryby prędkości na biegu wstecznym.
  • Maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć ten model ciągnika, wynosi 23,86 km/h.
  • Nośność układu hydraulicznego wynosi 600 kg.

Ciągnik ma bardzo wysokie właściwości trakcyjne, może przejeżdżać nawet przez podmokły grunt lub wymyty deszczem.

Skrzynia biegów montowana jest wraz ze skrzynią biegów w jednej obudowie. Hydrostatyczny układ kierowniczy umożliwia łatwe manewrowanie ciągnikiem na glebie o trudnym terenie. Zawiasy systemu mocowania — trzypunktowe.

Kabina ciągnika T-30 jest jednorodna, uszczelniona, wyposażona w miękkie siedzenie operatora. Ściany kabiny są przeszklone, konstrukcja trzymana na metalowym stelażu, jest wycieraczka do pracy w opadach śniegu lub deszczu. Kierowca ciągnika może czuć się komfortowo dzięki ogrzewaniu i wentylacji.Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Możesz pracować na T-30 w każdych warunkach pogodowych. Widok jest okrągły, przednia szyba bez przegródek, na bocznych szybach znajdują się lusterka wsteczne, z przodu kabiny, reflektory pozycyjne są mocowane od dołu, a wymiary znajdują się również z tyłu kabiny.

Weiterlesen:
Ciągnik gąsienicowy DT-75 - dane techniczne, recenzja, wideo, zdjęcie

Sterowanie ciągnikiem

Ciągnik sterowany jest za pomocą kierownicy. Sprzęgło wcześniejszych modeli jest jednotarczowe, a WOM jest typu zależnego. W nowszych modelach i modyfikacjach sprzęgło jest dwutarczowe, a WOM niezależnego typu. Oprócz kolumny kierownicy ciągnikiem steruje się za pomocą dwóch dźwigni (manualnych) oraz pedałów nożnych.

Na desce rozdzielczej przed operatorem znajdują się wskaźniki poziomu paliwa, lampki ostrzegawcze. Przednie koła T-30 mają zmniejszony rozmiar, za ich pomocą można zmienić kierunek ruchu, tylne koła z szerokim bieżnikiem, charakterystyczny wzór „ciągnika”, pozwalają nie ślizgać się podczas jazdy po zboczu.

Olej i paliwo

Do tankowania silnika zaleca się stosowanie oleju napędowego do ciągnika samochodowego zgodnie z GOST 305-62 lub GOST 4749-49, zimą lepiej jest preferować markę DZ, latem — DL.

Rodzaj oleju do napełnienia skrzyni korbowej:

  • diesel M10V, zgodność DA-11 z MRTU 38-1-257-67 latem,
  • zimą — DS8 (M8V) według GOST 8581-63.

Przegląd załączników

Gama osprzętu do ciągników T-30 i ich modyfikacji jest bardzo szeroka. Do agregacji z maszyną można używać zarówno sprzętu fabrycznego, jak i analogów innych firm.

Wybierając osprzęt, postępuj zgodnie z zaleceniami dotyczącymi dyszla — nie przeciążaj ciągnika osprzętem cięższym, niż może bezpiecznie utrzymać. Stosowanie obciążników jest dopuszczalne, jeżeli ładowność przyczepy przekracza 600 kg.

Załączniki

  • pług śnieżny/lemiesz użytkowy;
  • szczotka komunalna (odpowiednia do modeli T30, T25, T45);
  • pług dwuskibowy / czteroskibowy;
  • kopaczka do ziemniaków typu sitowego;
  • sadzarka do ziemniaków uniwersalna jednorzędowa / dwurzędowa;
  • kultywator tnący (2,1 m);
  • łopata;
  • grabie hydrauliczne;
  • rozsiewacz nawozów;
  • trzyrzędowy kultywator-górnik;
  • zgrabiarki-przetrząsacze;
  • zgrabiarki obrotowe;
  • kosiarka rotacyjna Dawn;
  • brona talerzowa.

Wszystkie osprzęt z ciągników i minitraktorów „Białoruś” z powodzeniem pasują do urządzeń i modyfikacji T-30.

Weiterlesen:
Ciągnik T-130. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Cechy obsługi i konserwacji T-30

Przed rozpoczęciem pracy należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Niniejszy dokument zawiera wszystkie ważne informacje dotyczące obsługi, napraw i konserwacji ciągnika T-30.

Zasady działania

  • rozpocząć pracę tylko wtedy, gdy wcześniej przeprowadziłeś kontrolę wzrokową i sprawdziłeś stopień zamocowania wszystkich połączeń śrubowych, poziom paliwa i oleju w skrzyni korbowej silnika;
  • pracować w zamkniętym ubraniu, nie przewozić pasażerów w kabinie;
  • podczas kopania na zboczach zwracaj uwagę na kąt pochylenia ciągnika;
  • monitorować stopień izolacji przewodów i sprawność styków;
  • nie palić podczas tankowania ciągnika, nie podgrzewać paliwa na otwartym ogniu, wycierać wszelkie smugi paliwa ze zbiornika i nadwozia ciągnika;
  • zabronione jest przebywanie między prętami podczas zawieszania osprzętu, a także podczas regulacji mechanizmu blokującego lub zawieszającego;
  • do zaczepów dopuszcza się stosowanie wyłącznie sztywnych zaczepów, które wykluczają kolizję sprzętu z ciągnikiem;
  • uzupełnić elektrolit w rękawiczkach — najpierw wlać wodę do pojemnika do rozcieńczania elektrolitu, a dopiero potem dodać kwas, ciągle mieszając powstałą ciecz.

Zasady konserwacji

  • przeprowadzić konserwację pierwszej i drugiej kategorii po zalecanym czasie (kategoria 1 — co 10, a następnie 30 godzin pracy, druga — co 100 godzin pracy);
  • przy każdej planowej konserwacji należy oczyścić ciągnik z kurzu, resztek oleju, sprawdzić poziom elektrolitu, mocowania kół;
  • należy przeprowadzić kontrolę zewnętrzną pod kątem braku wycieków oleju i paliwa;
  • spuścić resztki nieodpowiedniego paliwa ze zbiorników sedymentacyjnych zbiorników paliwa;
  • sprawdź poziom oleju;
  • smarować łożyska, tuleje zawieszenia osi napędowej;
  • kontrolować ciśnienie w oponach;
  • dodatkowo po 100 godzinach wyczyść filtr paliwa, wirówkę oleju;
  • usunąć luzy z paska wentylatora.

Główne awarie i ich usuwanie

Poniższa tabela przedstawia główne usterki ciągnika T-30, prawdopodobne przyczyny i sposoby ich usunięcia.

Tabela 1. Awarie ciągnika T-30

Usterka (przyczyna)Lekarstwo
1. Zatkany przewód paliwowy (nagromadzenie zużytego paliwa)Płukanie i przedmuchiwanie przewodu paliwowego
2. Regulacja pompy paliwa jest zepsutaWyjmij pompę, wyreguluj
3. Dym silnika (przeciążenie, silnik za zimny)Zmniejsz obciążenie, zwolnij.

Dodatkowy czas nagrzewania.

4. Odgłosy obce podczas pracy silnika (zużyte pierścienie tłokowe, zwiększone luzy łożyskowe, stukanie tłoków cylindrów)Wymiana tłoka, pierścieni.

Wymiana wkładki w łożyskach, szlifowanie wału korbowego.

5. Zwiększone zużycie oleju (zużycie pierścieni tłokowych)Wymiana pierścienia
6. Hamulce nie działają dobrze (okładzina taśm hamulcowych jest zaolejona, hamulce nie są wyregulowane)Regulacja hamulca.

Wymiana lub płukanie klocków hamulcowych.

Opinie właściciela

Roman, Rostów nad Donem:

Kupiłem używanego T-30 dwa lata temu, od tego czasu nie znam żalu: działa dobrze, nie ma reklamacji. Mamy dużo załączników, ponieważ działka jest dla dwóch właścicieli, odłupujemy na potrzeby ogólne, dodatkowo wykonujemy prace ciągnikiem jednoosiowym, na przykład w szklarni. A na polu najlepszym rozwiązaniem jest ciągnik. Przepuszczalność jest dobra, zużycie paliwa nie jest mierzone, ale wydaje się umiarkowane, nie przejada się. Technika jest doskonała, aczkolwiek od dawna montaż

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector