Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-40. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieli

Historia

Ciągnik T-40 jest pomysłem Lipieckiej Fabryki Traktorów. Został wydany w latach 50. XX wieku. Okres wypuszczania modelu przypadł na lata 20-1961. Następnie model zyskał taką popularność, że łączna liczba wyprodukowanych modeli ciągnika T-1995 przekroczyła 40 miliona egzemplarzy.

W czasach sowieckich zakład w Lipiecku specjalizował się w ciągnikach gąsienicowych, ale wkrótce, pod koniec lat 50., zakład przestawił się na produkcję i sprzedaż modeli ciągników z kołami. Obecnie działający model radzieckiego T-40 można kupić w niemal każdym regionie Rosji, Ukrainy, a nawet Białorusi i krajów sąsiednich. Firma Lipetsk Tractor produkuje komponenty do T-40 nawet dzisiaj.Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieli

Sądząc po opiniach, taki model T-40 w dobrym stanie będzie kosztował około 122 tysięcy hrywien, cena może się wahać w górę lub w dół w zależności od stanu maszyny. W rublach rosyjskich T-40 kosztuje od 80 do 300 tysięcy rubli. Dużą rolę w cenie odgrywa wyposażenie, stan silnika, dostępność punktów sprzedaży części zamiennych do ciągnika w Twoim regionie.

Spotkanie T-40

Zgodnie z koncepcją producenta głównym celem ciągnika T-40 była praca transportowa, praca w polu, na działkach osobistych. Urządzenie polecano do stosowania na glebach lekkich np. do pracy w ogrodach, szklarniach.

Ponadto T-40 był używany do takich funkcji jak orka, sianokosy, zbiór i zbiór siana, dostarczanie siana do magazynu; zbiorów, odśnieżania pól i uprawy. Przy montażu osprzętu ciągnik może służyć jako nośnik towarów, ciągnik, jako wyposażenie pomocnicze do prac remontowych lub budowlanych.

Główne zalety T-40 w porównaniu z analogami w zakresie cenowym lub funkcjonalnym to:

  • zwiększona przepuszczalność;
  • możliwość pracy na stokach;
  • umiarkowane zużycie oleju napędowego;
  • regulowany rozstaw kół do uprawy podczas orki;
  • nosić;
  • możliwość wyboru modyfikacji z napędem na wszystkie koła lub napędem na tylne koła;
  • praca z dużą liczbą załączników (opinie o samochodzie są w większości tylko pozytywne).
Weiterlesen:
Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Wady T-40 obejmują:

  • w ekstremalnym upale silnik może się rozgrzać;
  • zużycie paliwa jest wyższe zimą niż latem;
  • brak produkcji przenośników nowych modeli (zakład Lipieck produkuje tylko części zamienne do T-40).

Skład i modyfikacje T-40

Poprzednikami ciągnika T-40 były modele T-25, T-30, T-35, ale wersja T-40A z napędem na wszystkie koła, wydana przez producenta w 1965 roku, stała się ulubieńcem kupujących. Jego popularność osiągnęła punkt, w którym na bazie głównej maszyny T-40 inżynierowie zakładu opracowali specjalną maszynę do zbioru KO-705. Jakiś czas później fabryka Lipieck miała inne produkty rolne, w szczególności ładowarki, spychacze i inny specjalistyczny sprzęt.Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieliOprócz modyfikacji T-40A okręt flagowy przeszedł wiele ulepszeń i modyfikacji. Umownie wszystkie można podzielić na dwie grupy – w zależności od typu silnika – D37 lub D144. Zewnętrznie model z silnikiem D37 można rozpoznać po zaokrąglonej masce, natomiast modyfikacje z silnikiem D144 mają prostokątną maskę.

Modyfikacje T40 z silnikiem D37

  • T40A — napęd na cztery koła;
  • T40AN — napęd na wszystkie koła ze zmniejszonym prześwitem, z niższą wysokością (do pracy na zboczach);
  • T50A — model przemysłowy, może współpracować z ładowarką (jedna łyżka).

Modyfikacje T40 z silnikiem D144

  • T40M — napęd na tylne koła;
  • T40AM — napęd na wszystkie koła;
  • T40ANM — napęd na cztery koła, ze zmniejszonym prześwitem;
  • T40AP — napęd na wszystkie koła, odpowiedni do agregacji sprzętu użytkowego.

Specyfikacje

Ciągnik T-40 jest niezależnym narzędziem technicznym kontrolowanym przez operatora. Pojemność kabiny to jedna osoba. Urządzenie może współpracować z dowolnym rodzajem przystawek, pasujących do wcześniejszych modeli (T25, T30, T35). Oczywistą zaletą jest dostępność i możliwość nabycia modelu w dobrym stanie, pomimo zakończenia produkcji ponad 20 lat temu.

Waga i wymiary urządzeniaWaga T-40 to 2595 kg. Całkowite wymiary ciągnika T-40 to: 3660/1620/2100 mm.
Typ silnikaW zależności od modyfikacji ciągnik może być wyposażony w czterosuwowy silnik wysokoprężny chłodzony powietrzem, model silnika D37 lub D144. D37 ma moc 37 koni mechanicznych, D144 — pojemność 50 koni.
Skrzynia biegówRodzaj skrzyni biegów: siedmiobiegowa, czterokierunkowa. Położenie wałów skrzyni biegów jest poprzeczne. Skrzynia biegów znajduje się bezpośrednio za sprzęgłem.
Podwozie i skrzynie biegówяTransmisja jest mechaniczna, odwracalna. Dzięki tej części układu sterowania ciągnik może poruszać się swobodnie z dowolną prędkością, zarówno do przodu, jak i do tyłu, bez uszczerbku dla produktywności i wydajności. Wały odbioru mocy znajdują się z tyłu i z boku, działają niezależnie od siebie w kilku trybach. Na T-40 można zainstalować pełzacz mechaniczny lub hydrostatyczny.
КабинаT-40 jest wyposażony w nieusuwalną kabinę typu, pojemność — jedna osoba. Widoczność — czterostronna. Są lusterka wsteczne. System nośny jest półramowy.
Sterowanie ciągnikiemCiągnik T-40 uruchamiany jest za pomocą rozrusznika elektrycznego. T-40 należy do klasy trakcji 0,9. Hamulce typu przekładniowego, skręcanie odbywa się dzięki ruchowi przednich kół. Tylne koła są sztywno zawieszone, przednie koła są obciążone sprężynami.
Rodzaje napędów i osprzętu, z którymi może współpracować ciągnik T-40W zależności od modyfikacji urządzenie może być napędem na wszystkie koła lub napędem na tylne koła. Współpracuje z całą gamą osprzętu z poprzednich modeli i modeli o identycznej masie, składających się z T-40 w tej samej klasie trakcji, na przykład „Białoruś”. Nie przewiduje się obecności sprzętu pneumatycznego. Do ciągnika można również podłączyć osprzęt elektryczny 12 V.
Weiterlesen:
Ciągniki YuMZ. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Załączniki

  • pług zawieszany;
  • ładowacz czołowy;
  • tylny lemiesz spycharki;
  • kosiarka rotacyjna;
  • frez do uprawy roli;
  • szczotka do śniegu;
  • odśnieżarka;
  • siewniki różnych typów;
  • kopaczki do ziemniaków i sadzarki do ziemniaków.

Ciągnik T-40 może współpracować z zawieszanymi narzędziami produkowanymi przez Neva, Salyut, a także z innymi zawieszanymi narzędziami radzieckich producentów wielkogabarytowego sprzętu rolniczego. Przy podłączaniu dużych osprzętów, takich jak siewniki, kultywatory, sadzarki do ziemniaków, można zastosować dodatkowy obciążnik, który mocowany jest do wspornika. Ten wspornik jest montowany na przednim pasku.

Funkcje operacji

Unikalną cechą T-40, która odróżnia go od wielu analogów pod względem masy i parametrów technicznych, jest jego trwałość. Większość modeli produkowanych w latach 70-80 XX wieku jest nadal sprawna i w ruchu, obsługiwana przez rolników w prywatnych i państwowych gospodarstwach rolnych. Ponieważ producent T-20 nadal produkuje części do maszyny, utrzymanie ciągnika w stanie gotowości nie jest trudne.Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieliOprócz oczywistych zalet, T-40 ma również pewne wady, a mianowicie: reżim termiczny silnika jest niestabilny, co objawia się na przykład niedogrzaniem w zimie i przegrzaniem latem podczas pracy w palącym słońcu. Zimą uruchomienie silnika może być trudne, a kabina nie nagrzewa się wystarczająco z powodu chłodzenia silnika powietrzem.Ciągnik T-40 - przegląd wideo, dane techniczne, recenzje właścicieliPomimo niedociągnięć takie parametry jak moc i szybkość pracy pozwalają nam nazwać T-40 jednym z najpopularniejszych modeli ciągników XX wieku. Minimalna prędkość ciągnika to 20 km/h, maksymalna 2 km/h. Istnieje możliwość regulacji rozstawu, tylną parę kół można wymienić na inne, węższe niż fabryczne.

Konserwacja T-40 — na co zwracać uwagę?

Przede wszystkim podczas pracy z ciągnikiem należy pamiętać o środkach ostrożności. Konserwację przeprowadza się zgodnie z instrukcjami użytkownika. Główne punkty obsługi to:

  • po dziesięciu godzinach sprawdzić poziom oleju i w razie potrzeby uzupełnić;
  • sprawdzić napięcie paska wentylatora;
  • wymień olej po 30 godzinach;
  • po 60 godzinach sprawdzić stan elementów złącznych;
  • smarować łożyska;
  • sprawdź ciśnienie w oponach;
  • przed planowaną konserwacją zawsze oczyść ciągnik z brudu (czyszczenie na mokro wodą i gąbką, ściereczka);
  • monitorować stan i sprawność: akumulatora, pompy paliwa, hamulców, kierownicy, skrzyni biegów, skrzyni biegów.
Weiterlesen:
Ciągnik T-30. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Główne awarie i ich usuwanie

Poniższa tabela przedstawia główne usterki w działaniu ciągnika T-40 i sposoby ich usuwania. Jeśli nie możesz samodzielnie naprawić sprzętu, skontaktuj się ze specjalistycznym centrum naprawczym.

Tabela 1. Awarie ciągnika T-40 i jego modyfikacje (wyciąg z oryginalnej instrukcji obsługi).

Rodzaj awarii i możliwa przyczynaJak naprawić
1. Silnik nie uruchamia się (zatkany przewód paliwowy, powietrze w układzie, uszkodzony filtr paliwa, zatkane dysze, brak wymaganego poziomu oleju i paliwa)Czyszczenie, przedmuchiwanie, wymiana filtrów, przedmuchiwanie wtryskiwaczy, sprawdzanie poziomu paliwa, oleju, uzupełnianie lub całkowita wymiana płynów paliwowych
2. Dym z silnika (przeciążenie, przegrzanie, zapchane wtryskiwacze)Czyszczenie wtryskiwaczy, praca przy małej mocy, zmniejszona prędkość jazdy
3. Przegrzanie silnika (przekroczony czas pracy bez wyłączenia)Wyłączyć ciągnik, odczekać, aż silnik ostygnie, sprawdzić poprawność działania układu chłodzenia silnika
4. Obce dźwięki, na przykład stukanie, skrzypienie, kliknięcia (zużyte łożyska, rozładowana bateria)Wymiana łożyska, ładowanie akumulatora
5. Mały prąd ładowania (awaria generatora)Wymiana generatora, czyszczenie kolektora

Recenzja wideo

Opinie

Oleg, Kazań:

Ostatnio oglądałem film, w którym przerobili T-40, uczynili go wygodniejszym. Powiem, że technika naprawdę działa. Mój sąsiad ma dwa modele T40, a jeden jest starszy chyba z 78 roku, a drugi nowszy. Oba mają napęd na wszystkie koła. Teraz też myślę o postawieniu na nim pieca. Osobiście podoba mi się kaptur nie okrągły, który był w starszych modelach.

Podkreślę kilka świetnych punktów: dobrze startują zimą, osobiście to sprawdziłem. Temperatura oleju wynosi około 70 lub 80 stopni, olej jest napełniany przed uruchomieniem, a traktor orze jak robot. Niezawodna technologia!

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию