Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Historia

Ciągnik T-54 jest rozwinięciem fabryki ciągników w Kiszyniowie. Druga nazwa samochodu to „Bolgar”. Początkowo podstawowa modyfikacja nosiła nazwę bułgarski T-54. Z czasem ciągnik zaczęto nazywać po prostu T-54. Fabryka w Kiszyniowie rozpoczęła masową produkcję tego modelu w 1967 roku. W tym czasie ZSRR bardzo potrzebował maszyn rolniczych, ponieważ kraj aktywnie przywracał rolnictwo po II wojnie światowej.Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Podstawą do stworzenia T-54 był ciągnik MTZ-50, którego egzemplarze robocze można obecnie znaleźć wszędzie w wielu rosyjskich, ukraińskich, białoruskich miastach i wsiach. Maszyna należy do drugiej klasy trakcji — 2 lub 20 kN. Pomimo podstawowego modelu MTZ-50, T-54 różnił się pod wieloma względami od swojego prototypu. Maszyna została zmontowana zgodnie ze standardowym schematem ciągnika gąsienicowego. T-54 zyskał dużą popularność i był aktywnie eksploatowany w całym ZSRR, a także później, po rozpadzie związku.

Cel ciągnika

Ciągnik T-54 Bolgarin był używany do:

  • przetwarzanie winnic;
  • przetwarzanie wąskich obszarów między uprawami ogrodniczymi (odstępy od 1,5 metra);
  • uprawa ziemi ogrodowej;
  • operacje załadunku;
  • praca transportowa;
  • orka, hilling, uprawa;
  • koszenie trawy, zbieranie siana do przechowywania;
  • zagęszczenie i wyrównanie gleby.

Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Modyfikacje ciągnika T-54

Po wydaniu modelu podstawowego z produkcji wyszły nowe modyfikacje T-54 Bulgarian:

  • T-54V — ulepszona wersja flagowego modelu z szerszymi rozstawami i zamkniętym kokpitem, a także mocniejszym silnikiem;
  • T-54V-S1 — kolejna wersja 54V z rozstawem 950 mm. (do pracy na terenie winnic, w których odstęp między rzędami nie przekraczał 2 metrów);
  • Т-54В-С2 — wersja podobna do swojego poprzednika, rozstaw kół wynosi 850 mm.

Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Ciągnik T-54B

Opis

Bułgarski ciągnik T-54 cieszył się dużym zainteresowaniem, rozpowszechniano tylko pozytywne recenzje na temat jego pracy. Bolgar należał do techniki wąskoprofilowej, która nie była stosowana w małych prywatnych gospodarstwach, ale była wykorzystywana do celów przemysłowych w winnicach państwowych.

Weiterlesen:
Ciągnik T-50. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Cenione przez krytyków cechy konstrukcyjne to:

  • podwozie;
  • możliwość wymiany gąsienicy ze standardowej na przedłużoną;
  • duża liczba części zamiennych (wiele części zamiennych z ciągników produkcji białoruskiej pasuje do T-54).

Jednocześnie bułgarski ciągnik T-54 miał również wady, a mianowicie:

  • wąskie ukierunkowanie pracy;
  • trudny rozruch silnika w chłodne dni;
  • konieczność wymiany rozrusznika elektrycznego zainstalowanego przez fabryki na silnik rozruchowy typu gaźnika PD-10.

Specyfikacje T 54 (bułgarski)

Od strony technicznej T-54 był bez wątpienia jednym z najpopularniejszych pojazdów. Przede wszystkim ze względu na silnik i wysoki moment obrotowy. Ciągnik słynął z niezawodności, umiarkowanego nacisku na glebę.

Wymiary i waga

  • Wymiary ciągnika to 3365 x1050 x2170 mm.
  • Waga maszyny to 3530 kg.
  • Maksymalna siła ciągnąca 2000 kg.

Typ i parametry silnika

W samochodzie zainstalowano silnik D-50: diesel o mocy 50 KM. i objętość paliwa 4,75 litra. Ten sam silnik został zainstalowany w ciągnikach kołowych MTZ-50. Rodzajem powstawania mieszaniny roboczej jest komora wirowa. Układ rozruchowy oparty był na podgrzewaniu wstępnym, dzięki czemu silnik główny mógł być uruchamiany w temperaturach ujemnych. Zużycie paliwa wynosi 195 g/KM/godz. Pojemność zbiornika paliwa 100 l. Gdy temperatura powietrza spadła poniżej minus pięciu stopni, zalecono zastosowanie podgrzewacza.

PPC

Skrzynia biegów dziewięciobiegowa, typ mechaniczny. Zawiera przekładnię główną, hamulce, sprzęgła obrotowe. System obracania to wielotarczowe suche sprzęgła (po jednym z każdej strony). Ciągnik jest sterowany za pomocą dźwigni i kierownicy. Ruch maszyny jest możliwy w zakresie prędkości od 2 do 16 km/h.

Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Kabina kierowcy

T-54 Bolgarin został wyposażony w wygodną kabinę operatora, metalową, przeznaczoną dla jednego pasażera. Wewnątrz kabiny znajdował się wentylator, czyścik do szyb. Lusterka wsteczne są zainstalowane na przednich panelach bocznych. Wewnątrz kabiny znajdują się również uchwyty na apteczkę oraz zbiornik na wodę.

Weiterlesen:
Przegląd ciągnika Belarus MTZ-40. Cechy modelu, jego zalety i wady

W razie potrzeby okna w kabinie można było zdemontować i umieścić na ścianach bocznych, mocując je do specjalnych wsporników. W zimnych porach roku była funkcja wydmuchiwania okien w kabinie. Powietrze wydobywało się z chłodnicy. W ten sam sposób do kabiny doprowadzono ciepło. Również bułgarski ciągnik jest wyposażony w miękkie i regulowane siedzenie kierowcy.

Sterowanie ciągnikiem

Bułgarskim ciągnikiem sterowano z kabiny operatora, uruchamiając dźwignie sterujące i obracając kierownicą. Zaczep montowany jest do ciągnika za pomocą sztywnego zaczepu, regulowanego w zależności od potrzeb (±130 mm w poziomie i 200-500 mm w pionie). Ciągnik może być obsługiwany zarówno z maszynami zawieszanymi, jak i zaczepianymi.

Załączniki

Jako osprzęt do ciągnika T-54 zalecane są następujące urządzenia:

  • kosiarka rotacyjna;
  • kultywator tnący;
  • hillerzy;
  • przetrząsacz;
  • grabie montowane;
  • siewnik;
  • kopaczka do ziemniaków;
  • sadzarka do ziemniaków;
  • pług;
  • zwiastun;
  • wózek.

Do użytku w tym modelu odpowiednie jest dowolne osprzęt do ciągników MTZ o odpowiedniej klasie trakcji i masie.

Ciągnik Bolgar T-54 (Bolgar) 1996.

Utrzymanie

Prawie wszystkie części zamienne można znaleźć w T-54, ponadto części zamienne z niektórych białoruskich ciągników, o podobnej masie i konstrukcji podwozia, nadają się również do ciągnika.

Warunki konserwacji T-54 są takie same jak w przypadku każdego ciągnika gąsienicowego: konieczne jest przygotowanie ciągnika do pracy w sezonie wiosenno-letnim i zimowo-jesiennym, wymiana paliwa i oleju, sprawdzenie działania głównych mechanizmów i ruchome elementy konstrukcji ciągnika. Olej napędowy do tankowania musi osiąść przez 48 godzin.

Zasady działania

  1. prowadzić ciągnik z zamkniętymi drzwiami;
  2. uruchamiaj maszynę tylko wtedy, gdy masz pewność, że nie ma uszkodzeń;
  3. Jeśli podczas pracy wystąpi jakakolwiek awaria, wyłącz silnik i sprawdź stan ciągnika.

Poważne awarie

Jeśli masz problemy z silnikiem, spróbuj ustalić przyczynę awarii, jeśli problem jest prosty, możesz go naprawić, korzystając ze wskazówek w poniższej tabeli.Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Opinie właściciela

Jurij, Riazań:

Obsługuję T-54 od dawna, już 5 lat. Moim zdaniem to doskonała technika, hydraulika. Najważniejsze jest tutaj monitorowanie stanu rolek, aby nie przeciekały. Raz w roku zawieszenie i lornetka na kole prowadzącym są zdejmowane, smarowane, myte. W załączeniu używam: łopaty do śniegu, pługa, wywrotki. I chociaż została wyprodukowana jako winnica, wszystko robi na miejscu. Dobry samochód.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Przegląd ciągników VTZ. Skład, charakterystyka, usługa, wideo, recenzje
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector