Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
6 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Ciągnik T-74. Przegląd, charakterystyka, cechy aplikacji i działania

Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Historia

Ciągnik T-74 jest rozwinięciem fabryki traktorów w Charkowie. Model jest ulepszoną wersją ciągnika T-75, podobną konstrukcją do D-54. Maszyna miała przeznaczenie rolnicze, służyła również do operacji transportowych. Ciągnik T-74 przeznaczony jest do pracy w klimacie umiarkowanym, nie jest zalecany do pracy w trudnych warunkach atmosferycznych (silny mróz, intensywne upały itp.).Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Okres produkcji T-74: od 1962 do 1983 roku. Łączna liczba modeli, które zjechały z linii montażowej, wyniosła ponad 800 tysięcy egzemplarzy. Kopia modelu została wyprodukowana w fabryce traktorów Ałtaj. Ciekawostka z historii: przy wjeździe do rosyjskiego miasta Kirejewsk (obwód Tula) na specjalnym cokole zainstalowany jest oryginalny ciągnik T-74. Obiekt ma wartość historyczną, jest obiektem wystawienniczym.

T-74 odnosi się do ciągników gąsienicowych, w czasach „stalinowskich” ciągnik otrzymał niewypowiedziane drugie imię — „Stalinets”. Później, po upadku reżimu stalinowskiego, zapomniano o tej nazwie. Sprzęt należy do klasy trakcji 3 tf.

Powołanie ciągnika T-74

T-74 i jest obecnie dość popularny wśród rolników. Technikę stosuje się do następujących celów:

  • żniwny;
  • siew nasion;
  • wszelkiego rodzaju zabiegi na glebie (orka, kultywacja, bronowanie, hilling, odchwaszczanie, opryskiwanie nawozem);
  • koszenie trawy, zbiór siana;
  • zbiór siana;
  • przewóz dowolnego ładunku, w tym. zbiór;
  • Roboty budowlane;
  • aktywność łagodząca;
  • odśnieżanie lemieszem;
  • podlewanie;
  • wyrównanie gleby.

Ciągnik T-74 ma wiele zalet, na przykład:

  • dobra przyczepność nawet w trudnym terenie (stoki, teren);
  • wysoka manewrowość;
  • doskonały krzyż;
  • umiejętność prowadzenia pojazdów na terenach podmokłych;
  • przewóz ładunków wielkogabarytowych, ciężkich;
  • ekonomiczne zużycie paliwa i smarów;
  • prosta konserwacja;
  • możliwość samodzielnego dokonywania napraw;
  • odpowiednie typy części zamiennych z modeli ciągników o podobnej funkcjonalności, a także podobieństwo części zamiennych w modyfikacjach i modelu głównym;
  • minimalny czas przestoju nawet teraz — części zamienne do T-74 można łatwo znaleźć na rynkach samochodowych lub w sklepach internetowych.
Weiterlesen:
Popularny ciągnik Białoruś MTZ-50 i MTZ-52. Opis, charakterystyka, wideo

Wśród niedociągnięć można zauważyć:

  • trudny rozruch silnika przy silnym mrozie;
  • niski poziom tłumienia drgań;
  • niezbyt przemyślana izolacja termiczna i akustyczna kabiny;
  • niska prędkość ruchu.

Właściciele ciągników T-74 zauważają również wysoki stopień zużycia części, które stykają się ze sobą — na przykład gąsienice.

Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Skład

Ciągnik T-74 był popularny i poszukiwany, w związku z czym fabryka w Charkowie wyprodukowała pięć modyfikacji maszyny:

  • T-74S1 — układ hydrauliczny z oddzielnym agregatem;
  • T-74S9 — bez mechanizmu sprzęgającego, podobny w parametrach technicznych do C1;
  • Т-74С4 — zaczep, układ hydrauliczny z oddzielnym agregatem;
  • T-74S3 — bez układu hydraulicznego;
  • T-74S2 — bez głównego cylindra, bez zaczepu.

Koszt oryginalnego T-74, a także modyfikacji, jest w przybliżeniu taki sam i wynosi od 100 do 400 tysięcy rubli, w zależności od stanu ciągnika, liczby osprzętu do niego i przebiegu.

Specyfikacje

Cechy konstrukcyjne nadwozia ciągnika: sztywna podstawa kanału, typ nadwozia — prostokątny. Zawieszenie równowagi. Kabina, podwozie i skrzynia biegów są na niej oparte. Ciągnik mimo imponujących rozmiarów nie jest trudny w prowadzeniu, z łatwością wykonuje skręt. Konstrukcja maszyny jest pod wieloma względami podobna do modeli ciągników T54 i T75.

Gabaryty i waga T-74

  • Waga T-74 wynosi 5870 kg.
  • Wymiary 4,23×1,85×2,33m.
  • Obciążenie gleby podczas ruchu wynosi 44 kg/cmXNUMX.
  • Rozstaw toru 1,43 m, prześwit 28 cm.
  • Rozstaw osi 1,62 metra.

Z przodu korpusu maszyny znajdują się dwa reflektory, a także mocowanie do różnych przystawek. Typ zaczepu do łączenia z zamontowanymi narzędziami jest sztywny.

Marka silnika

Marka silnika zainstalowanego w T-74 to SMD-14A. Silnik pracuje z mocą 75 KM. Maksymalna liczba obrotów silnika to 1830 na minutę. Jednostkowe zużycie oleju napędowego wynosi 195 g/ehp/godz. Pojemność zbiornika 218 l. Silnik jest czterocylindrowy, rodzaj spalania paliwa to komora wirowa.

Silnik SMD-14A

Powietrze wchodzące do silnika jest oczyszczane w cyklonowym filtrze powietrza. Pył obecny w powietrzu jest wychwytywany, a następnie odprowadzany do rury wydechowej. Cykloniczny rodzaj czyszczenia przedłuża żywotność silnika i zmniejsza potrzebę częstej konserwacji. Chłodnicę oleju można wyłączyć w zimnych porach roku. Główny silnik wysokoprężny uruchamiany jest za pomocą jednostki rozruchowej PD-10M2.

Weiterlesen:
Kompaktowy ciągnik Białoruś MTZ-622. Opis maszyny, dane techniczne, filmy i recenzje

Skrzynia biegów ciągnik T-74

Skrzynia biegów T-74 jest dwurzędowa. Urządzenie jest typu mechanicznego, wyposażone w sprzęgło dwutarczowe.Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Układ kabiny

Kabina T-74 podwójna, ogrzewana, zamykana z drzwiami na ścianach bocznych. Ogrzewanie kabiny odbywa się poprzez doprowadzenie ciepłego powietrza z pracującego silnika. Dopływ powietrza można regulować specjalną przepustnicą. Kabina wyposażona jest w ręczną wycieraczkę szyby przedniej (po prawej stronie). Panel sterowania z czujnikami i dźwigniami sterującymi znajduje się przed operatorem ciągnika.

Jak steruje się ciągnikiem T-74

Prędkość silnika wysokoprężnego jest kontrolowana za pomocą dźwigni sterującej. Samochód wjeżdża w zakręt dzięki pedałowi hamulca i dźwigni sterującej. Zmiana biegów w ciągniku T-74, podobnie jak w wielu innych modelach ciągników gąsienicowych, jest dopuszczalna tylko przy rozłączonym sprzęgle.Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Nośność maszyny to 2000 kg. WOM (wał odbioru mocy połączony ze skrzynią biegów) jest przeznaczony do sterowania osprzętem. Główna praca z ciągnikiem odbywa się na drugim, trzecim i czwartym biegu.

Piąty i szósty są rzadziej używane — są niezbędne do wykorzystania trakcji podczas transportu ładunku i pracy ze specjalistycznym sprzętem. Na pierwszym biegu można w krótkim czasie pokonać opory o zwiększonej złożoności.

Załączniki

Ciągnik T-74 może pracować w połączeniu z następującymi osprzętem:

  • pługi wielokorpusowe;
  • kosiarka;
  • brona;
  • widły;
  • przyczepy i wózki;
  • hillerzy;
  • siewniki i przetrząsacze;
  • ostrze łopaty;
  • kultywator.

Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Zasady eksploatacji i konserwacji T-74

Eksploatacja ciągnika T-74 musi odbywać się zgodnie z zasadami użytkowania maszyn rolniczych i ochrony pracy w produkcji rolniczej.

Przestrzegaj następujących zasad podczas obsługi T-74:

  • przed uruchomieniem upewnić się, że ciągnik jest sprawny, że w komorach paliwowych znajduje się odpowiednia ilość oleju, oleju napędowego, płynów chłodzących, elektrolitu itp.;
  • ustawić dźwignię biegów w pozycji neutralnej i dopiero wtedy uruchomić silnik;
  • przy pracującym silniku zabrania się smarowania mechanizmów ruchomych lub przeprowadzania napraw;
  • nie wychodź z kabiny ani nie wchodź do niej, gdy ciągnik jest w ruchu;
  • podczas pracy na zboczach nie dopuszczaj do obecności pasażerów w kabinie;
  • transportować ładunki nieprzekraczające nośności urządzenia;
  • kontrolować ciśnienie oleju w układzie — ciśnienie oleju w układzie hydraulicznym wynosi zwykle 1,0 MPa.

Konserwacja odbywa się zgodnie z instrukcją, w razie potrzeby — częściej np. w przypadku nieplanowanej awarii lub niekorzystnych warunków pracy (duży poziom zapylenia, wilgotność).

W przypadku nowych modeli wymagane jest docieranie, aby wydłużyć żywotność ciągnika, tak aby wszystkie części pasowały i pasowały do ​​rowków. Zabieg ten trwa około 6-8 godzin, podczas których ciągnik pracuje na 50% swojej wydajności. Po zakończeniu procedury konieczna jest wymiana oleju silnikowego.

Weiterlesen:
Ciągnik T-170. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Pod koniec sezonu roboczego ciągnik należy odłożyć na mole. Należy go wyczyścić, odstawić w suche miejsce, spuścić olej, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie powstała korozja.

Podczas konserwacji szczególną uwagę zwraca się na:

  • regulacja napięcia gąsienic;
  • stan silnika (brak zewnętrznego hałasu, brak dymu);
  • funkcjonalność punktu kontrolnego;
  • płynna praca osprzętu i stan WOM;
  • poziom płynów paliwowych, smarowanie kluczowych części ruchomych.

Przestrzegać bezpieczeństwa przeciwpożarowego. W kabinie operatora ciągnika musi znajdować się gaśnica i łopata. Punktem mocowania łopaty jest taśma mocująca zbiornik paliwa.

Możliwe usterki i ich eliminacja

Główne usterki silnika T-74 i sposoby ich naprawy pokazano w poniższej tabeli:Ciągnik T-74. Zdjęcie, recenzja wideo, specyfikacje

Recenzja wideo

Przydatna recenzja wideo w modelu T-74:

Opinie właściciela

Fiodor Iwanowicz, Riazań:

Pracuję na ciągnikach kołowych, ale ciągniki gąsienicowe znacznie lepiej sprawdzają się w pracy z glebą. Po pierwsze, wszystkie są ciężkie, przechodzą przez każdą glebę jak w zegarku. Zasób mojego T-74 jest już prawie wyczerpany, ale nadal używam go kilka razy w sezonie podczas jazdy. Moja opinia może nie jest popularna, ale technologia z ostatnich lat wciąż staje się przestarzała, teraz jest wystarczająco dużo nowoczesnego sprzętu do wysokiej jakości pracy i chociaż nie jest tania, jest znacznie lepsza niż stara pod względem komfortu.

Link do głównej publikacji