Ciągniki Buhler Versatile — przegląd cech popularnych modeli
Ciągniki Buller są produkowane w Kanadzie i od dawna ugruntowały swoją pozycję na światowym rynku jako wysokiej jakości i niezawodne maszyny rolnicze o wysokich parametrach technicznych.
W swojej branży Buhler jest uważany za globalnego producenta o doskonałej reputacji. Specjaliści tej firmy stale ulepszają swoje maszyny i wypuszczają nowe modele zgodnie z rozwojem światowych technologii.
Dzięki temu nabywcy ciągników Buller są zawsze pewni zakupu maszyny wysokiej jakości.
Przegląd asortymentu
BUHLER WSZECHSTRONNY-375
Jest to profesjonalny model wyposażony w silnik diesla o mocy 360 koni mechanicznych. Z tego powodu istnieje ogromne zużycie paliwa.
Objętość zbiornika paliwa została zaprojektowana na 946 litrów.
Dzięki obecności sparowanych kół o dużej średnicy drożność ciągnika uzyskuje się w każdych warunkach. Stosowany jest głównie do orki dużych pól uprawnych z kamienistą glebą.
Przekładnia mechaniczna zapewnia idealną równowagę trakcji i mocy.
Układ hydrauliczny jest w stanie wytworzyć ciśnienie 200 bar, dzięki czemu ciągnik Buhler jest w stanie transportować ładunki o wadze do 20 ton i uruchamiać nawet najcięższe osprzęty.
BUHLER WSZECHSTRONNY-305
Ten model ciągnika Buller jest wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 305 koni mechanicznych.
Waga Buhlera Versatile 305 sięga 13834 kg.
Całkowite wymiary tego ciągnika to 675×363×360 cm.
Ciągnik Buhler Versatile 305 jest z powodzeniem wykorzystywany do transportu ładunków, konserwacji gospodarstw i sianokosów. Moc tego modelu pozwala na obróbkę ciężkich gleb.
BUHLER WSZECHSTRONNY-395
Producent zainstalował w tym modelu ciągnika silnik o mocy 390 koni mechanicznych, który jest w stanie rozszerzyć zakres maszyny i transportować towary o wadze do 25 ton.
Z tego powodu Buller 395 jest używany wyłącznie do ciężkich prac rolniczych.
BUHLER WSZECHSTRONNY-2375
Ten ciągnik ma 6-cylindrowy 24-zaworowy silnik wysokoprężny o maksymalnej mocy 405 koni mechanicznych.
Najwyższy moment obrotowy to 1400 obr/min.
Maksymalne ciśnienie w układzie hydraulicznym może osiągnąć 197 bar.
Ciągnik Buller 2375 ma optymalny stosunek ceny do zasobów operacyjnych sprzętu. Jest łatwy w utrzymaniu i minimalizuje koszty napraw.
BUHLER WSZECHSTRONNY-2425
W tym ciągniku producent zainstalował 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 425 koni mechanicznych.
Zbiornik paliwa jest przeznaczony na pojedynczą zatokę 927 litrów paliwa.
Buller 2425 ma napęd 4×4.
Ogólny opis techniczny
- Kabina ciągników Buhler jest wygodna i wygodna
- Drabina wspinaczkowa wyposażona jest w szerokie stopnie ze specjalną powłoką, która zapobiega tworzeniu się na nich lodowej skorupy.
- Producent wyposażył fotel operatora w specjalne zawieszenie pneumatyczne, co znacznie zmniejsza powstałe drgania i wibracje podczas pracy.
- Położenie kierownicy można regulować na wysokość i odległość od siedzenia.
- Informacje dotyczące jazdy ciągnika Buhler Versatile są w pełni prezentowane na desce rozdzielczej.
- Kontrolę właściciela nad terenem zapewnia panoramiczny widok 360°.
- Temperatura powietrza w kabinie jest kontrolowana przez klimatyzator. 11 deflektorów pozwala skierować strumień powietrza w żądanym kierunku.
- Skrzynia biegów w ciągnikach Buhler ma 16 pozycji: 12 do przodu i 4 do tyłu.
- Przeniesienie momentu obrotowego następuje poprzez przekładnię zębatą do mechanizmów planetarnych kół.
Utrzymanie
Ciągniki Buhler Versatile to wysokowydajny profesjonalny sprzęt rolniczy. Aby utrzymać je w stanie sprawności, konieczne jest wykonywanie prac konserwacyjnych i naprawczych zgodnie z instrukcją obsługi.
- Olej silnikowy należy wymienić po 1000 godzinach pracy. W zimnych porach roku konieczne jest korzystanie z marki M-8G2k. Latem instrukcja obsługi zaleca używanie M-10G2k.
- Do transmisji najlepiej nadają się TEP-15v lub TAP-15v. Olej przekładniowy należy wymieniać co 2000 godzin pracy.
- Przed wymianą oleju należy rozgrzać silnik, dzięki czemu smar będzie mniej lepki i ułatwi wypłynięcie z mechanizmu. Konieczne jest spuszczenie wydobycia do specjalnie przygotowanego pojemnika.
- Do pracy silnika zaleca się stosowanie czystego i świeżego oleju napędowego, który musi spełniać ustalone normy jakości. Nie powinien zawierać obcych zanieczyszczeń i osadów.
Naprawa głównych usterek
Ciągniki Buhler Versatile są uważane za wysokiej jakości sprzęt. Jednak prędzej czy później wystąpią awarie, które mogą niekorzystnie wpłynąć na parametry techniczne i wydajność maszyny.
Większość problemów możesz rozwiązać samodzielnie. Producent szczegółowo opisał sposoby rozwiązania większości z nich w instrukcji obsługi.
Jeśli do kabiny dostanie się duża ilość kurzu, może to być przyczyną:
- Filtr jest zainstalowany nieprawidłowo (konieczne jest zainstalowanie go we właściwej pozycji);
- Filtr jest uszkodzony lub zatkany (oczyść go lub wymień);
- Pył przedostający się przez otwory w podłodze, drzwiach lub oknach (konieczne do ich usunięcia).
Jeśli ciągnik wibruje zbyt mocno podczas pracy, przyczyną tego mogą być następujące czynniki:
- Nieprawidłowo wyregulowane siedzenie lub zawieszenie;
- Nieprawidłowo zainstalowany balast;
- Nadmierne ciśnienie w oponach;
- Nasadka niewłaściwie podłączona lub nieodpowiednia do zastosowania.
Jeśli ciągnik Bueller skacze i zachowuje się niestabilnie podczas pracy, oto co mogło to spowodować:
- Nieprawidłowo ustawiona pozycja balastu;
- Rozmiar, kształt, typ lub ciśnienie opon są niezgodne ze specyfikacją.
Recenzja wideo
Recenzja wideo bronowania gleby za pomocą ciągnika Buhler Versatile 2375:
Poniżej znajduje się przegląd wideo pracy ciągnika Bueller z pługiem:
Recenzja wideo siewu ciągnikiem Buhler Versatile:
Opinie właściciela
Poniżej kilka recenzji z forów tematycznych na temat działania ciągników Buller i ich parametrów technicznych:
Igor:
„Dnia 2375 roku przepracowałem ponad 4500 godzin. Wszystkie awarie były spowodowane moim przeoczeniem. Skrzynia biegów dwukrotnie się zepsuła: poprzeczka pękła (wtedy została przerobiona na KAMAZ) i łożyska zostały wymienione z powodu naturalnego zużycia.
Silnik pracuje jak w zegarku. Najważniejsze jest, aby przeprowadzać konserwację na czas.
Pofałdowania na rurze wydechowej zostały wymienione dwukrotnie, a bateria została wymieniona raz.
Wygodnie się na nim pracuje, kabina jest przytulna i nie trzęsie się. Sterowanie jest lekkie i bezwysiłkowe.
Zużycie paliwa podczas uprawy wynosi około 6 l/ha.
Wymieniam olej po 250 godzinach pracy.