Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągników KhTZ. Film z działania popularnych maszyn, charakterystyka, zalecenia dotyczące konserwacji, recenzje

Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

Fabryka Traktorów w Charkowie rozpoczęła produkcję swoich maszyn już w okresie przedwojennym w 1931 roku.

W czasach sowieckich wszystkie ciągniki KhTZ były poszukiwane ze względu na ich szerokie możliwości operacyjne, właściwości techniczne i niezawodność konstrukcji.

Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

Ciągniki KhTZ są w stanie wykonywać szeroki zakres prac rolniczych dzięki kompatybilnym osprzętowi: orka, bronowanie, frezowanie i nawożenie gleby, sadzenie i zbieranie plonów, transport towarów, odśnieżanie terenów przydrożnych.

Gama modeli ciągników tego producenta ma wiele różnych maszyn, przyjrzyjmy się każdemu z nich bardziej szczegółowo.

Przegląd asortymentu

HTZ 150

Zakład w Charkowie specjalizuje się w produkcji ciągników kołowych. Model gąsienicowy jest reprezentowany tylko przez 1 model — KhTZ 150 t.

Jest wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 150 KM.

Moduł gąsienicowy umożliwia poruszanie się nawet po najcięższych i najbardziej lepkich glebach. Aby ułatwić sterowanie, HTZ 150 jest wyposażony we wspomaganie kierownicy.

Kabina operatora w ciągniku gąsienicowym wyposażona jest w klimatyzację i wentylator, aby utrzymać komfortową temperaturę podczas pracy.

HTZ 150k

To ciągnik kołowy, należący do trzeciej klasy trakcji.

Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

HTZ-150K

HTZ 150k jest wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 128,7 KM. Masa ciągnika 150k wynosi 8,2 t. Całkowite wymiary HTZ 150k to 3195 × 6130 × 2406 mm.

HTZ 240k

Jest to ulepszony model, który ma większe możliwości trakcyjne niż KhTZ 150k. Jego maksymalna ładowność sięga 2 ton.

Te cechy osiąga się dzięki temu, że w ciągniku KhTZ 240k zainstalowany jest silnik wysokoprężny o mocy 210 koni mechanicznych.

Waga urządzenia to 8370 kg Wymiary tego modelu: 640×246×346 cm.

Maksymalna prędkość jazdy ciągnika KhTZ 240k osiąga 40 km/h.

HTZ 242k

Model 240k szybko zyskał popularność i przez długi czas był poszukiwany wśród rolników. Jednak w miarę upływu czasu i rozwoju technologii pojawia się potrzeba modernizacji 240k.

Weiterlesen:
Ciągnik gąsienicowy DT-75 - dane techniczne, recenzja, wideo, zdjęcie

Dlatego został wydany kolejny model — ciągnik kołowy KhTZ 242k.

Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

HTZ-242K

Wyposażony jest w silnik wysokoprężny o mocy 240 koni mechanicznych. Zwiększyło to maksymalną ładowność do 5 ton.

W ciągniku kołowym KhTZ 242k ulepszono skrzynię biegów (aby wytrzymać duże obciążenia) i układ hydrauliczny (aby móc wykonywać pracę w zgodności z nowoczesnymi osprzętem o dużej prędkości).

Gabaryty tego modelu to 6596×2460×3565 mm.

Ciągnik KhTZ 242k ma dodatkowe siedzenie, system wentylacji i klimatyzacji.

HTZ 243k

To kolejna aktualizacja modelu 240k.

W ciągniku KhTZ 243k zainstalowany jest silnik o zwiększonej mocy do 250 KM.

Jest w stanie poradzić sobie z gęstszymi glebami i cięższymi narzędziami niż 240k.

Masa 243 tys. to 8450 kg.

HTZ 3512

Ten model to mini traktor. Wyposażony jest w prosty silnik wysokoprężny o mocy 35 koni mechanicznych.

Zbiornik paliwa ma pojemność 50 litrów, przy średnim natężeniu przepływu 5-7 l/h, co może zapewnić autonomię urządzenia przez długi czas.

Napęd w KhTZ 3512 jest zainstalowany 4 × 2.

Masa tego ciągnika kołowego wynosi 2128 kg.

HTZ 3522

To lekki ciągnik z silnikiem wysokoprężnym o mocy 35 KM.

KhTZ 3522 może osiągnąć prędkość do 30 km/h.

Z tyłu montowany jest zależny wał odbioru mocy.

Ciągnik kołowy HTZ 3522 posiada napęd 4×4.

Ciągniki HTZ - przegląd gamy modeli, te. charakterystyka, opinie

HTZ 3522

HTZ 5020

Jest to lekki model przeznaczony do pracy na przygotowanych terenach. Moc silnika HTZ 5020 to 50 koni mechanicznych.

Pracuje na oleju napędowym.

Rozmiar gąsienic można regulować w zakresie 140-180 cm, co jest wygodne podczas wykonywania hilling upraw rolniczych lub innej uprawy międzyrzędowej.

Masa ciągnika kołowego model 5020 wynosi 2980 kg.

HTZ 17221

Ciągnik kołowy HTZ 17221 jest wyposażony w silnik wysokoprężny. 180 koni mechanicznych.

Prędkość ruchu na tej maszynie może osiągnąć 50-60 km/h.

Weiterlesen:
Ciągnik T-54. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Masa jednostki to 8870 kg.

Napęd 17221×4 jest zainstalowany na ciągniku KhTZ 4.

W modelu tym zastosowano koła o dużej średnicy, dzięki czemu nacisk na podłoże jest znacznie zmniejszony, a zużycie paliwa zmniejszone o około 15%.

Utrzymanie

Ciągniki HTZ zyskały dużą popularność dzięki łatwości prac konserwacyjnych i naprawczych.

Rozwiązania większości problemów podane są w instrukcji obsługi. Ten dokument musi być dostępny dla każdego właściciela ciągnika.

Instrukcja obsługi zawiera podstawowe informacje dotyczące: danych technicznych, środków bezpieczeństwa, zasad obsługi, sposobu pracy z różnymi osprzętem, konserwacji, zasad przechowywania ciągnika oraz usuwania podstawowych usterek.

  • Wszystkie ciągniki tej marki są profesjonalne i wymagają odpowiedniej konserwacji silnika.
  • Zimą konieczne jest uzupełnienie olejów M-8G2 lub M-8G2k.
  • Latem można stosować gatunki o mniejszej lepkości: M-10G2 lub M-10G2k.
  • Smar należy wymienić po 1000 godzinach pracy ciągnika.
  • Przed wymianą oleju konieczne jest rozgrzanie silnika, aby ułatwić uwolnienie smaru z układu. Wydobycie należy spuścić do wcześniej przygotowanego pojemnika i wyrzucić w odpowiednich miejscach.
  • Zaleca się napełnienie przekładni olejem TEP-15. Smar w tym zespole należy wymieniać co 2000 godzin pracy.
  • Olej napędowy musi być używany w stanie świeżym i czystym, musi być zgodny z ustalonymi normami. Używanie starego silnika wysokoprężnego jest niedozwolone. Nie powinien zawierać obcych zanieczyszczeń mechanicznych i osadu.

Naprawa

Każdy właściciel ciągnika powinien znać budowę tej maszyny i wiedzieć, jak naprawić najczęstsze awarie.

Jeśli sprzęgło „prowadzi”, oto co mogło temu służyć:

  1. Napęd wyłączający nie opiera się całkowicie na sprzęgle (ustawić napęd w prawidłowej pozycji);
  2. Zwiększyła się szczelina między częściami (należy ją wyregulować);
  3. Piasta napędzanego dysku jest zablokowana (konieczne jest oczyszczenie wielowypustów);
  4. Napędzany dysk uległ awarii z powodu deformacji (w tym przypadku pomoże tylko całkowita wymiana części zamiennej);
  5. Awaria dysku nakładki (znowu tylko wymiana);
  6. Problemy z hamulcem (zły luz lub zużycie).
  7. Jeśli zmiana biegów jest trudna, należy wyregulować długość drążka blokady zmiany biegów, hamulców sprzęgła lub siłownika wyłączania.
Weiterlesen:
Ciągnik T-28. Przegląd, charakterystyka, funkcje aplikacji

Jeżeli układ hydrauliczny wykazuje niewystarczające ciśnienie oleju:

  1. Zbyt niski poziom smaru (uzupełnij);
  2. Filtr napędu hydraulicznego jest zatkany (należy go wyczyścić);
  3. Awaria pompy oleju (wymień całą pompę lub uszkodzone części).

Recenzja wideo

System hydrauliczny:

Zamontowany system:

Opinie właściciela

Poniżej kilka opinii z forów tematycznych na temat doświadczeń z obsługi ciągników KhTZ:

Alexander o KhTZ 17221:

„Pracuję już trzeci sezon i w zasadzie jestem zadowolony. Uprawa przedsiewna odbywa się bez problemów. Podobnie jak sadzenie roślin. Silnik pracuje płynnie i płynnie, ale zdarzały się też awarie:

  1. W pierwszym roku odłamały się zęby tylnej osi (wymieniono je na gwarancji w serwisie).
  2. Wtedy wąż w układzie hydraulicznym pękł i trzeba go było wymienić;
  3. W punkcie kontrolnym zawór zaczął tonąć, musiałem sam go naprawić.
  4. Kabina operatora jest duża, ale hałas jest jak w pociągu, nie tylko dobiega z silnika, ale i cała deska rozdzielcza terkocze.

Nie ma skarg na pracę, ale wciąż są skargi na montaż”

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector