Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Gąsienice do ciągnika Neva. Przegląd modułów torowych

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych ciągników jednoosiowych. Produkowane są zarówno przez firmy krajowe, jak i zagraniczne. Ponadto ich moc pozwala wykonywać różnorodne zadania i cele. Motoblock Neva umożliwia korzystanie z dużej liczby kompatybilnych załączników.

Dodatkowo istnieje możliwość zamiany standardowych kół i kloców na gąsienice. Dają one ciągnikowi Neva dodatkową stabilność i drożność na powierzchni.

Często trzeba pracować na mokrej ziemi lub śniegu. W takich warunkach konieczna jest przede wszystkim drożność. A moduły gąsienicowe do ciągnika Neva pozwalają nie martwić się tym parametrem.

Oto przykład wideo, w jaki sposób odśnieżany jest ciągnik Neva z modułem gąsienicowym w połączeniu z zamontowanym pługiem śnieżnym:

Jak osiąga się lepszą przepuszczalność?

W przeciwieństwie do zastosowania kół (nawet trakcyjnych), gąsienice pozwalają na wykorzystanie dużej powierzchni. Dzięki temu rozkładowi nacisk na powierzchnię rozkłada się równomiernie. Jednocześnie ciągnik prowadzony Neva z modułem gąsienicowym nigdy nie utknie w błocie lub śniegu i zapewni mu możliwość jazdy w każdym terenie na każdej nawierzchni.

Mieszkańcy naszego kraju starają się jak najefektywniej korzystać z takiego sprzętu. Dlatego zastosowanie przystawki gąsienicowej znacznie zwiększa właściwości eksploatacyjne jednostki.

Urządzenie modułu śledzenia

Obecnie istnieją dwie opcje produkcji modułu gąsienicowego. Jakie są ich projekty i funkcje?

Pierwsza opcja

Moduł gąsienicy to oś. Na dole do tej osi połączone są 4 rolki. Rolki te służą do wytworzenia napięcia na torze.

Gąsienice do ciągnika Neva. Przegląd modułów torowych

Moduł Caterpillar do motobloków Neva

Od lewej i prawej krawędzi znajdują się 2 koła zębate, które wpadają w rowki torów i służą do napinania torów i wprawiania modułu w ruch. Koła zębate poruszają się w płaszczyźnie poziomej za pomocą specjalnej ramy, która po zamontowaniu jest mocowana śrubami.

Z jednej strony do wału przyspawana jest przekładnia zębata z kołami zębatymi.

Weiterlesen:
Wydajna podkaszarka Patriot PT 555 Garden. Specyfikacje, recenzje, przegląd wideo

Za pomocą łańcucha przekładnia przegubowa napędza całą instalację gąsienicową.

Pas gąsienicowy ma wstawki w kształcie litery V. Prędkości te należy ustawić końcówką V w kierunku ruchu ciągnika prowadzącego.

Druga opcja

Ten projekt ma nieco inny wygląd. Zamiast kół montowana jest duża zębatka, która jest zamontowana na osi, a na dole ramy montuje się 8 rolek (po dwie z każdej strony taśmy). Utrzymują naprężenie gąsienicy i umożliwiają traktorowi Neva poruszanie się bez przerw.

Napięcie paska reguluje się poprzez podnoszenie i opuszczanie przekładni.

Taśma gąsienicowa w tym przypadku jest tego samego rodzaju.

Przystawka gąsienicowa jest sprzedawana jako gotowa. Dzięki temu nie ma potrzeby zbierania go na miejscu. I możesz wykluczyć uszkodzenia związane z niewłaściwym montażem.

Jest sprzedawany jako niezmontowany, jak wygląda i działa taki moduł gąsienicowy do ciągnika Neva, spójrz na wideo:

Producenci sprzętu gąsienicowego do ciągnika Neva

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych gąsienic do ciągników jednoosiowych. Wszystkie mają podobną konstrukcję, ale mogą różnić się rozmiarem gąsienic, liczbą rolek, jakością materiału i zasadą działania.

Z krajowych modułów skuterów śnieżnych można zauważyć:

  • Ryś
  • Mrówka;
  • Buran.

Z zagranicznych modeli poszukiwane są produkty producenta Talon, a jego modele: Talon 380, Talon WT i inne.

Wszystkie te modele są proste i niezawodne w działaniu. Ale dla długotrwałego i prawidłowego użytkowania powinieneś przestrzegać kilku prostych zasad:

  1. Okresowo sprawdzaj napięcie gąsienic. Po osłabieniu należy go natychmiast dokręcić.
  2. Wszystkie koła zębate i rolki muszą być regularnie smarowane, aby zapewnić płynną pracę.
  3. Przed każdym wyjazdem należy wizualnie sprawdzić stan modułu torowego.

Moduł gąsienicowy doskonale nadaje się do stosowania na każdej nawierzchni, w tym na asfalcie:

Jak własnoręcznie zrobić moduł gąsienicowy do ciągnika prowadzącego?

Koszt materiałów do wykonania gąsienicy własnymi rękami jest znacznie niższy niż zakup gotowego sprzętu. Dlatego możesz spróbować sam go złożyć.

Blok ten zwykle działa poprzez zainstalowanie dodatkowej pary kół i połączenie ich z gąsienicą.

Oto najczęstsze opcje dla takich modeli:

  • Produkcja z opon samochodowych.
Weiterlesen:
Piła łańcuchowa „Makita” EA3202S40B: charakterystyka, opis i zasady użytkowania

W takim przypadku wszystkie mają stałą szerokość. Często trzeba je ręcznie doprowadzić do pożądanego rozmiaru. Jest to procedura pracochłonna. Jednak efektem końcowym jest model bryłowy.

  • Spodenki z paskami

Jest to bardzo prosta opcja, gdy kilka ostróg jest połączonych jedną taśmą. Ten projekt jest łatwy w produkcji, ale niewystarczająco niezawodny. Ponieważ taśma łącząca często pęka.

  • Łańcuchy ze stalowymi płytami

To bardzo tania wersja gąsienic i każdy może je zrobić. W końcu materiały eksploatacyjne są prawie zawsze pod ręką.

  • Przenośnik taśmowy i łańcuch tulejowy z rolkami

Ta opcja jest najbardziej popularna. Może być stosowany o każdej porze roku. Ten typ modułu gąsienicowego jest bardzo prosty w produkcji, ale połączenia nie są zbyt niezawodne.

Opcję należy wybrać na podstawie tego, jakie funkcje będzie wykonywał moduł gąsienicowy i jaka jest moc Twojego ciągnika.

W przypadku małych wydajności można zastosować proste konstrukcje, które wytrzymują standardowe obciążenia. Ale dla silniejszych jednostek powinieneś używać bardziej wytrzymałych modeli.

Recenzje z forów

Fora zawierają wiele informacji na temat wyposażenia gąsienicowego do ciągnika Neva. Rysunki, instrukcje, jak zrobić własnymi rękami moduł gąsienicowy do ciągnika Neva, recenzje dotyczące działania takiego sprzętu, wskazówki dotyczące wyboru itp.

Na przykład oto niektóre z tych recenzji.

Igor pisze:

„W regionach północnych zawsze był problem z poruszaniem się zimą, kiedy występują obfite opady śniegu. A poziom śniegu może czasami sięgać ponad metr. W takim przypadku możesz jeździć na nartach. Ale to jest trudne, ponieważ ciągle musisz pracować rękami. Mój ciągnik z osprzętem gąsienicowym pozwala to zrobić bez większego wysiłku. Co więcej, koszt ciągnika Neva z modułem gąsienicowym jest znacznie niższy niż skuterów śnieżnych. Ale wydajność jest taka sama. Po co więc przepłacać?

Oto jak łatwo poruszać się takim skuterem śnieżnym z ciągnika prowadzącego zimą:

Weiterlesen:
Partner marki trymerów. Specyfikacje i zasady działania

Iwan pisze:

„Ze względu na obfite opady deszczu w mojej okolicy ciągle napotykam błoto na wiejskich drogach. I zanim można było na nim jeździć z wielkim trudem. Samochody ciągle grzęzły w błocie. Ciągnik Neva z napędem gąsienicowym to tylko koło ratunkowe. Dzięki niemu zawsze możesz jeździć po takiej nawierzchni.

Możesz również pomóc innym czytelnikom naszej witryny, przekazując swoją opinię na temat modułów gąsienicowych do ciągników jednoosiowych, jeśli posiadasz ten model ciągnika jednoosiowego i osprzętu gąsienicowego do niego, możesz zostawić recenzję na jego temat lub zadać dowolne pytanie mam o tym modelu poniżej w komentarzach.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector