Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
0 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Jak uruchomić traktor z operatorem NEVA? Regulacja zaworu, urządzenie, awarie i naprawy

Budowa i naprawa ciągnika pchanego NEVA. Poważne awarie i awarie

Motoblok Neva to dość niezawodny sprzęt, ale czasami ma tendencję do awarii. Czasami zachodzi potrzeba przeprowadzenia napraw i konserwacji zgodnie z instrukcją obsługi. Zajmijmy się głównymi awariami ciągników Neva, a także opcjami ich rozwiązania.

Silnik motoblokowy Neva

Motoblok MB1-FS Premium

Główną jednostką roboczą ciągnika jednoosiowego jest silnik. Jest aktywowany tylko przez przekręcenie kluczyka, jeśli ciągnik Neva nie uruchamia się, możliwe jest kilka powodów.

Motoblok nie uruchamia się

Brak iskry

W takim przypadku musisz sprawdzić jego działanie. Wyjmij świecę zapłonową z silnika i włóż ją do specjalnego świecznika i umieść korpus na cylindrze. Następnie włącz silnik. Jeśli nie ma iskry, możesz wymienić świecę, jeśli się nie pojawi, sprawdź mechanizm rozruchowy i działanie zapłonu. Najczęściej zawodzi przycisk startowy, można go wymienić na nowy.

Klucze do świec zapłonowych

Jak wyciągnąć świeczkę?

Do wyjęcia świecy służy specjalny klucz. Należy uważać, ponieważ podczas pracy świeca się nagrzewa, dlatego wyjmujemy świecę przed uruchomieniem lub po ostygnięciu silnika bloku silnika. Instalujemy nowy, a następnie sprawdzamy luz. Musi być, ale nie za duży. Zalecana szerokość światła to 0,5-0,6 mm.

Benzyna nie dociera do silnika

Drugim powodem, dla którego silnik się nie uruchamia, jest problem z zaopatrzeniem w mieszankę paliwową. W takim przypadku powinieneś przejść przez pełny schemat dostawy benzyny. Od zbiornika paliwa do gaźnika.

  1. Najpierw sprawdź, czy w zbiorniku jest paliwo. Nie powinno być, ale być 2-3 cm wyżej niż dno, ponieważ zbiornik gazu w ciągniku Neva jest zaprojektowany w taki sposób, aby paliwo było pobierane dokładnie na tej wysokości.
  2. Jeśli jest paliwo, powinieneś sprawdzić działanie zaworu wlotowego benzyny. Aby to zrobić, wyjmij go z węża i sprawdź, czy wylała się benzyna, wszystko jest w porządku, jeśli nie, możesz wyczyścić sam kran lub wymienić go na nowy.
  3. Następnie sprawdź wąż łączący kran i gaźnik. Zdejmij go i spróbuj zdmuchnąć. Jeśli powietrze przepływa swobodnie, to działa dobrze. Jeśli nie, wyczyść go lub wymień.
  4. A ostatnim w tym łańcuchu jest gaźnik. Zdemontuj go i dokładnie umyj wszystkie części benzyną 95. Dzięki temu zostaną z niego zmyte sadza i żużle. Po zakończeniu pracy należy dokładnie przedmuchać wszystkie złącza i złącza kompresorem, aby zminimalizować pozostałości benzyny, które odparowują pod ciśnieniem powietrza. Następnie zbierz wszystkie części z powrotem.
Weiterlesen:
Motobloki Aurora Country 1000. Przegląd, dane techniczne, opinie

Oto kilka dodatkowych problemów, które mogą wystąpić w przypadku silnika ciągnika Neva:

Ciągnik prowadzący wyłącza się podczas pracy. Tutaj głównym powodem jest niewielka ilość paliwa, ponieważ jeśli się uruchomi, to jest w dobrym stanie. Ponieważ wcześniej rozważaliśmy urządzenie z zbiornikiem gazu, paliwo do niezawodnej pracy powinno znajdować się około 5 cm nad dnem.

Motoblock nie uruchamia się za pierwszym razem. Sprawdź działanie świec i w razie potrzeby wymień na nowe. Użyj również podkładu do dodatkowego pompowania benzyny do gaźnika.

Docierający ciągnik jednoosiowy

Po zakupie ciągnika jednoosiowego konieczne jest jego rozbicie. Proces ten musi być przeprowadzony jakościowo. Bo to na nim leży prawidłowe i trwałe użytkowanie sprzętu.

Docierający ciągnik jednoosiowy — to jest w rzeczywistości jego działanie nie jest pełne. Tutaj musisz wybrać właściwy ładunek na ciągniku prowadzącym.

Silnik Robin Subaru EX21

W ciągniku Neva z operatorem prowadzącym z silnikami Subaru zaleca się dotarcie z połową mocy maksymalnej. Na przykład, jeśli pług w stanie roboczym powinien być opuszczony w ziemię o 30 cm, to podczas pracy powinien być zanurzony tylko o 15 cm.

Okres docierania jest określony dla każdego modelu. Jest mierzony w godzinach i zwykle wynosi od 5 do 20 godzin.

Aby uzyskać bardziej delikatny tryb, można go wyprodukować całkowicie bez załączników.

Ważne! Przed rozpoczęciem docierania należy wlać olej do skrzyni korbowej. Nie wolno rozpoczynać pracy z pustą skrzynią korbową. Wyboru marki oleju należy dokonać zgodnie z instrukcją obsługi. Zwykle stosuje się olej silnikowy serii 10W.

Motoblok pali na biegu jałowym

Najczęstszą przyczyną jest zatkany i brudny filtr powietrza. W takim przypadku możesz go usunąć i sprawdzić, czy dym dalej wychodzi. Jeśli się zatrzyma, przyczyna zostanie znaleziona.

Jeśli nadal dymi, sprawdź poziom oleju. Być może jest wylany za dużo i jest „rzucany”.

Dostosowanie zwojów

Sprężyna robocza odpowiada za liczbę obrotów. Sposób jego naciągnięcia zależy od otwarcia i zamknięcia przepustnicy. Jeden koniec jest przymocowany do dźwigni roboczej, przechodzi od uchwytu do sprężyny. A przy zmianie położenia rączki w ciągniku Neva również zmieni się jego pozycja. Aby dostosować liczbę obrotów, dostosuj jego napięcie.

Weiterlesen:
Przegląd gamy modeli motobloków Agromash. Specyfikacje, recenzje

Regulacja zaworu

Schemat regulacji zaworu

W stanie roboczym luz na zaworach wlotowych powinien wynosić 0,15 mm, a zawory wydechowe powinny wynosić 0,2 mm. W takim przypadku sonda powinna być swobodnie umieszczona pod zaworami. Jeśli to prawda, wszystko jest w porządku. Jeśli nie, to należy je skorygować.

  • Aby to zrobić, musisz wykonać następujące czynności:
  • Rozgrzej silnik, a następnie pozwól mu ostygnąć
  • Zdemontuj obudowę
  • Zdejmij pokrywę zaworu, aby uzyskać dostęp do kół zamachowych
  • Poluzuj nakrętki zabezpieczające
  • Dostosuj ich położenie za pomocą klucza, aby cienkie ostrze mogło swobodnie pod nimi przechodzić.
  • Złóż wszystko w odwrotnej kolejności.

Gaźnik, awarie, regulacja

Poniżej znajduje się algorytm ustawiania gaźnika w ciągniku Neva z silnikiem Subaru.

Jak uruchomić traktor z operatorem NEVA? Regulacja zaworu, urządzenie, awarie i naprawy

Schemat regulacji gaźnika

Schemat przedstawia trzy śruby, które odpowiadają za ilość dostarczanego paliwa.

  1. Śruba 1 — liczba obrotów pełnego otwarcia przepustnicy;
  2. Śruba 2 — liczba obrotów małego gazu;
  3. Śruba 3 — odpowiada za pracę na biegu jałowym.

Aby wyregulować gaźnik, musisz wykonać następujące manipulacje:

  • Dokręć śruby 1 i 2 do oporu;
  • Następnie odkręć je o 1 obrót;
  • Włącz zapłon i rozgrzej silnik;
  • Następnie przesuń dźwignię sterowania przepustnicą, aż silnik zostanie wyłączony (czyli do momentu, gdy prędkość będzie na minimalnym poziomie);
  • Za pomocą trzeciej śruby ustaw minimalny poziom biegu jałowego;
  • Następnie drugą śrubą ustaw maksymalną prędkość biegu jałowego;
  • W razie potrzeby ponownie wyreguluj minimalną prędkość, regulując położenie trzeciej śruby;
  • Wykonać ostatnie dwa punkty, aż do uzyskania stabilnej pracy silnika;
  • W przypadku przerw ponownie dokręć pierwszą śrubę do oporu i odkręć ją o półtora obrotu.

Reduktor, awarie, urządzenie

Skrzynia biegów jest zaprojektowana do przenoszenia obrotów pochodzących z silnika na koła i osprzęt. Kontroluje prędkość i kierunek ruchu.

Skrzynia biegów

Reduktor motobloków Neva

Skrzynia biegów została zaprojektowana w taki sposób, że nie ma potrzeby demontażu całego mechanizmu w celu regulacji jego działania. Wszystkie elementy sterujące znajdują się na zewnątrz.

Skrzynia biegów ma 5 pozycji. Po naciśnięciu dźwigni sprzęgło zostaje rozłączone, po zwolnieniu wraca na swoje miejsce.

Weiterlesen:
Wielofunkcyjny kultywator Dakota PRO firmy Patriot. Recenzja, wideo, recenzje modelu

Jeżeli napęd jest podłączony do prawej półosi, to w tym momencie ciągnik prowadzący jest zawieszony. Gdy rączka jest zatopiona, lewa zębatka trzyma się, a bieg zostaje obniżony. Jeśli konieczne jest zwiększenie biegu, uchwyt przesuwa się do przodu.

Poważne awarie skrzyni biegów

  • Zatrzaski lub sprężyny nie działają. W takim przypadku należy je wymienić na nowe;
  • Ustawienia samej skrzyni biegów poszły na manowce. Poluzuj śruby, ustaw pierwszy bieg i przykręć go z powrotem;
  • Na wale pojawia się olej. Głównym powodem takiego zachowania jest awaria mankietu. Należy go wymienić na nowy. Zaleca się również wymianę uszczelek. Aby to zrobić, wystarczy podważyć stare, wyciągnąć i zainstalować nowe;
  • Transmisja zablokowana. Są problemy z łańcuchem. Należy go sprawdzić, a jeśli zostanie naruszona integralność, wymienić na nowe;
  • Transmisja nie jest ustalona. Najprawdopodobniej widelec jest zużyty. Nie można go naprawić, tylko wymienić na nowy.
  • Pisk w skrzyni biegów. Najczęściej występuje przy zwiększonym obciążeniu ciągnika prowadzącego. Wskazuje to, że albo półoś skrzyni biegów uległa awarii, albo konieczna jest zmiana napięcia paska napędowego.

Demontaż i naprawa skrzyni biegów

Krótki przegląd wideo ręcznej skrzyni biegów ciągnika Neva: urządzenie, demontaż, naprawa

Sprzęgło, dźwignie, linki

Linka sprzęgła do motobloku Neva

Ciągnik jednoosiowy Neva jest wyposażony w kilka prostych elementów: dźwignie i kable. Liczba obrotów silnika zależy od działania dźwigni zmiany biegów i wszystkich przewodów łączących. Takie urządzenie ma tendencję do zużywania się i awarii podczas pracy. Dlatego należy je okresowo sprawdzać pod kątem integralności i w razie potrzeby wymieniać.

Nie zapomnij też o sprzęgle. Zawodzi znacznie rzadziej, ale należy również okresowo sprawdzać wtyczkę. W razie potrzeby wszystkie te szczegóły są swobodnie dostępne w sklepie.

Niektórzy myślą o nie kupowaniu nowego kabla, ale zrobieniu go z improwizowanych środków. Ale lepiej nie eksperymentować z tą częścią i kupować nową. Ponieważ nie da się go zastąpić w równym stopniu. Jedyną tymczasową opcją wymiany jest wyjęcie ze sprzęgła silnika lub skutera.

Paski do motobloku Neva

Zasadniczo w motoblokach Neva stosuje się napędy z paskiem klinowym. Jest ich bardzo dużo. W przypadku każdego ciągnika prowadzonego z tyłu należy znać pasek, którego należy użyć.

Weiterlesen:
Przegląd ciągnika Tselina MB-501. Charakterystyka, wyposażenie przyczepy, film dotyczący orki, opinie właścicieli

Schemat wymiany pasów w ciągniku Neva

Wymiana paska w ciągniku Neva:

  • Zdejmij osłonę, odkręć dwie śruby (7) i zdejmij osłonę ochronną z kół pasowych (6);
  • Zdejmij pasek wsteczny (3), usuwając sprężynę (8), poluzowując śrubę (2) koła pasowego napinającego;
  • Odkręć śruby (5) mocujące wspornik (a);
  • Ustaw pozycję wspornika tak, aby kołki umożliwiały zdjęcie przedniego pasa przelotowego (10) z koła pasowego;
  • Załóż nowy pasek na swoje miejsce (najpierw zakłada się go na koło pasowe skrzyni biegów, a następnie na koło pasowe silnika);
  • Złóż wszystko w odwrotnej kolejności.

Оwyreguluj napięcie paska! Po zwolnieniu dźwigni sprzęgła paski powinny swobodnie zwisać, a koło pasowe skrzyni biegów nie powinno się obracać, gdy silnik pracuje.

Koło pasowe

Koło pasowe

Koła pasowe służą do napinania pasów transmisyjnych. Na rynku rosyjskim jest ich bardzo dużo. Aby wymienić koło pasowe, należy zmierzyć jego średnicę. Są takie rozmiary: 18, 20 i 25,4 mm.

Motoblokowy układ zapłonowy

Regulacja zapłonu

Cewka zapłonowa ciągnika Neva jest regulowana w następujący sposób:

  • Weź kartkę papieru i złóż ją 4 razy;
  • Odkręć śruby mocujące moduł;
  • Umieść pod nimi kawałek papieru i dokręć śruby na miejscu;
  • Obróć pokrętło w trybie ręcznym;
  • Sprawdź, czy nie ma iskry.

Przegląd wideo regulacji zapłonu silnika ciągnika prowadzonego

Jednym z głównych czynników prawidłowego działania układu zapłonowego jest szczelina między rozrusznikiem a kołem zamachowym. Powinien wynosić od 0,1 do 0,15 mm.

Aby wyregulować go w ciągniku Neva, należy zdjąć obudowę i odkręcić śruby stojana. Następnie załóż szczelinomierz i ustaw wymagany luz, dokręć śruby z powrotem i sprawdź luz na całej powierzchni koła zamachowego.

Generator, awarie, eliminacja

Generator jest ważnym elementem całego mechanizmu. Przeznaczony jest do ładowania akumulatora i pracy reflektorów.

Wybierając generator, musisz zwrócić uwagę na jego moc. Musi przekraczać moc wszystkich podłączonych urządzeń, aby zapewnić płynne działanie. W przypadku ciągnika Neva można użyć stary generator samochodowy.

Ważne! Podczas jego instalacji należy postępować zgodnie z przedstawionym schematem poniżej. W przeciwnym razie możliwy jest zapłon generatora.

Schemat elektryczny ciągnika jednoosiowego

W generatorze są 4 przewody. Dwa z nich są niebieskie. To dzięki nim podłączony jest konwerter. Czerwony łączy się z reflektorami i podaje im napięcie.

Weiterlesen:
Motoblocks Agro: charakterystyka techniczna modeli, urządzenia, recenzje właścicieli

Rozrusznik elektryczny

Wiele osób dąży do poprawy osiągów swojego ciągnika. W sezonie zimowym nie zaczyna się dobrze ze względu na to, że ręczny rozrusznik się nie przewija. Aby rozwiązać ten problem, wynaleziono specjalny rozrusznik elektryczny do ciągnika Neva. Jest to samodzielne urządzenie, które po włączeniu zapłonu zaczyna się obracać i wytwarza iskrę.

Rozrusznik elektryczny to złożona konstrukcja i nie jest realne, aby zrobić go w domu. Możesz użyć dowolnego innego elektrycznego rozrusznika samochodowego, który może pozostać ze starego samochodu.

Świece

O tym, do czego służą świece i jak je zmienić, już się zorientowaliśmy. Przyjrzyjmy się markom, które są potrzebne dla każdego konkretnego typu silnika Neva:

 Model silnika Świeca zapłonowa na silniku Możliwa wymiana świecy zapłonowej
 DM-1K (ZAO Krasnyj Oktiabr-Newa) ŻYWY NR17C Bosch WR8AC
I/C 6,0 (Briggs & Stratton)MISTRZ RC12YCNGK BKR5E
Vanguard 6,0 (Briggs&Stratton) mod.117MISTRZ RC12YCNGK BCPR5ES

ŻYWY DR17YC

HONDA GX20098079-55876

(NGK BPR6ES)

DENSO W20EPR-U

ŻYWY LR15YC

MISTRZ RN9YCC

Bosch WR7DC

ENGELS A17DVRM

EX17 (Robin SUBARU)065-01401-50

(NGK BR6HS)

BRYSKA NR15C

Bosch WR7AC

MISTRZ RL82CC

Honda GC16098079-56846

(NGK BPR6ES)

 DENSO W20EPR-U

ŻYWY LR15YC

MISTRZ RN9YCC

Bosch WR7DC

ENGELS A17DVRM

I/C 8,0 (Briggs & Stratton)MISTRZ RC12YC
EY15 (Robin SUBARU)065-01401-50

(NHSP LDE6C)

NGK B6HS

NGK BR6HS

MISTRZ L86C

MISTRZ RL86C

Honda GX12098079-55876

(NGK BPR6ES)

DENSO W20EPR-U

ŻYWY LR15YC

MISTRZ RN9YCC

Bosch WR7DC

ENGELS A17DVRM

Reflektory

Reflektor z rozrusznikiem elektrycznym do ciągnika Neva MB-2

Ciągniki jednoosiowe Neva nie są standardowo wyposażone w reflektor. Jednak ta opcja jest przedstawiana jako opcjonalna. Ponieważ wykonywanie pracy wieczorem bez reflektora jest prawie niemożliwe.

W razie potrzeby możesz samodzielnie zainstalować reflektory z samochodu, skutera, ciągnika itp. Aby to zrobić, spawając, wykonaj specjalne pudełko na reflektor i zainstaluj je tam. I podłącz przewody z niego do generatora. Ale nie bezpośrednio, ale przez przełącznik, który powinien znajdować się pośrodku i odpowiadać za włączanie i wyłączanie reflektorów.

Link do głównej publikacji