Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-4310: wymiary i nośność, przekładnia, wyposażenie elektryczne i inne cechy

KAMAZ-4310: uniwersalna ciężarówka wojskowa

Zaraz po rozpoczęciu produkcji samochodów w fabryce Kama szczególne zainteresowanie jego produktami zaczęło wykazywać Ministerstwo Obrony. Dla ciężarówek wojskowych postawiono kilka wymagań: łatwość konserwacji i obsługi, wysoka niezawodność i zdolność do jazdy w terenie. KamAZ-4310 został pierwotnie opracowany w celu spełnienia tych wymagań, pierwsza partia pojazdów terenowych towarowych zjechała z linii montażowej zakładu w 1981 r., Produkcja seryjna modelu podstawowego trwała do 1992 r., Niektóre modyfikacje pojazdu terenowego były produkowane do 2010 roku.

KAMAZ-4310: wymiary i nośność, przekładnia, wyposażenie elektryczne i inne cechy

W podstawowej konfiguracji ciężarówka była wyposażona w nadwozie ze składanymi bokami, sztywną ramę, markizę i była przeznaczona do transportu personelu, dodatkowo takie nadwozia były wyposażone w drewnianą podłogę. Jednak wkrótce ciężarówka zaczęła być używana jako ciężarówka do przewozu drewna, na jej podstawie zainstalowano wywrotkę z modułami mieszkalnymi i zamontowano różne manipulatory. Należy zauważyć, że KamAZ-4310 był używany przez pewien czas jako ciągnik siodłowy — na takich maszynach zainstalowano śpiwór. Nie sposób nie wspomnieć o sportowej wersji KamAZ-S4310, która została stworzona specjalnie do wyścigów rajdowych, kilkakrotnie samochód brał udział w rajdzie Paryż-Dakar. Przez pewien czas w małych partiach wykonywano modyfikację, zwaną Typhoon. Samochód wyróżnia się obecnością modułu pancernego i jest przeznaczony do transportu personelu sił specjalnych.

Konstrukcyjnie KAMAZ-4310 to ciężarówka ramowa z przednią kabiną w całości metalową kabiną i układem kół 6 * 6. W większości pojazdów wojskowych zainstalowano mechaniczną wciągarkę bębnową, której siła przenoszona jest z przystawki odbioru mocy.

Kabina KamAZ-4310 wygląda standardowo dla ciężarówek fabryki Kama z lat 80-90. W kabinie zamontowano trzy fotele z pneumatyczną amortyzacją (fotel kierowcy jest regulowany pod kątem nachylenia pleców, wagi i odległości od kolumny kierownicy), koja jest dostępna tylko jako opcja. Deska rozdzielcza wykonana jest z metalu, ma lakoniczny styl i słabą funkcjonalność. Salon ma dobrą izolację akustyczną i termiczną, jest wyposażony w autonomiczny grzejnik. Należy również zauważyć, że projektanci przewidzieli obecność hydraulicznego wspomagania kierownicy (GUR), co znacznie ułatwia pracę kierowcy. Przez pewien czas zakład produkował pojazdy terenowe KamAZ-4310 w konfiguracji tropikalnej, eksploatowane na południowych szerokościach geograficznych.

Weiterlesen:
KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KAMAZ-4310: wymiary i nośność, przekładnia, wyposażenie elektryczne i inne cechy

Ostatni KamAZ-4310 już dawno opuścił linię montażową, więc zakup nowego samochodu nie jest możliwy. Jednak dla tych, którzy chcą kupić tę ciężarówkę, dobrym rozwiązaniem będzie zakup samochodu w konfiguracji wojskowej. Koszt takiego samochodu zaczyna się od 1,4 miliona rubli. Model wyprodukowany w latach 1992-1995 w podstawowej konfiguracji można kupić za 450 — 550 tysięcy rubli.

Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna KAMAZ-4310

Wymiary i ładowność

  • Wysokość pojazdu — 3 milimetrów;
  • Szerokość bez lusterek — 2500 mm;
  • Długość — 7 650;
  • Prześwit (prześwit): 365 mm;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 11,2 metra;
  • Masa własna pojazdu: 8 kg;
  • Nośność: 6000 kg;
  • Wysokość załadunku: 1 milimetrów;
  • Maksymalna głębokość brodzenia: 1 mm;
  • Maksymalny kąt wspinania: 31;
  • Maksymalna prędkość: 85 km/h.

Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-4310

W pierwszych latach produkcji pojazd terenowy był wyposażony w krajową czterosuwową jednostkę napędową KamAZ-740.10. To klasyczna ósemka w kształcie litery V o pojemności 10,85 litra i mocy znamionowej 210 koni mechanicznych przy prędkości 2 obr./min.

Później na ciężarówce zainstalowano silnik wysokoprężny KamAZ-740.10-20. Pod względem głównych cech jest pod wieloma względami podobny do swojego poprzednika, ale ma większą moc — 220 KM. Silnik zasłynął z niezawodności i łatwości konserwacji, dzięki czemu otrzymał nieoficjalną nazwę „Rex”. Oba silniki nie są zbyt przyjazne dla środowiska w swoich parametrach, ledwo spełniają normy Euro 1.

KAMAZ-4310: wymiary i nośność, przekładnia, wyposażenie elektryczne i inne cechy

KamAZ-740.10.

Sportowe i specjalistyczne modyfikacje KamAZ-4310 napędzane są turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 430 koni mechanicznych. Ten silnik o pojemności roboczej 11,86 litra ma układ turbodoładowania i intercoolera. Strukturalnie silnik ma kształt litery V.

Deklarowane zużycie paliwa odpowiada wskaźnikowi 30 litrów na 100 kilometrów. Należy jednak pamiętać, że takie zużycie paliwa jest możliwe tylko w okresie letnim, gdy pojazd porusza się po utwardzonej drodze. W rzeczywistych warunkach, podczas jazdy w terenie i w trudnym terenie, zużycie paliwa pojazdu terenowego KamAZ-4310 może osiągnąć 50 litrów na 100 km. W podstawowej konfiguracji ciężarówka wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa po 125 litrów każdy.

Weiterlesen:
Kamaz 44108: modyfikacje modelu, zakres, specyfikacje

Sprzęt transmisyjny i elektryczny KAMAZ-4310

W podstawowej wersji KamAZ-4310 jest wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, która ma wysoką żywotność i pozwala rozpędzić się ciężarówce do prędkości 60 km/h w 35 sekund. Przy 2 — 5 prędkościach zainstalowane są synchronizatory, osie pojazdów terenowych są wyposażone w blokowane mechanizmy różnicowe. Jak każda ciężarówka z napędem na wszystkie koła, KamAZ-4310 jest wyposażony w skrzynię rozdzielczą, która ma dwustopniową skrzynię biegów i cylindryczny mechanizm różnicowy z blokadą centralną. Współdziałanie silnika i skrzyni biegów zapewnia suche sprzęgło dwutarczowe z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.

Obwody elektryczne i przyrządy samochodu zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 380 Ah. Ponadto samochód jest wyposażony w dwukilowatowy generator 28 V i regulator napięcia.

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-4310

Wózek KamAZ-4310 jest wyposażony w cztery układy hamulcowe, oprócz hamulców głównych zainstalowano tutaj hamulec pomocniczy, zapasowy i postojowy. Samochód posiada również system awaryjnego zwalniania hamulców oraz mechanizm do dwuprzewodowego i jednoprzewodowego napędu układów hamulcowych przyczepy. Każde koło ciężarówki wyposażone jest w bębny hamulcowe z tarczami podporowymi, okładziny cierne, sprężyny sprzęgające i rozprężne pięści. Hamulec postojowy działa na sprężynowych akumulatorach energii.

Konstrukcja KamAZ-4310 wykorzystuje zależne zawieszenie sprężynowe, wykonane na czterech resorach piórowych. W przednim zawieszeniu zastosowano również hydrauliczne amortyzatory teleskopowe. Sprężyny przedniego zawieszenia składają się z dziesięciu arkuszy, tylne zawieszenie wzmocnione jest dodatkowymi sprężynami. Jak pokazała praktyka, takie zawieszenie wyróżnia się niezawodnością i żywotnością, a ponadto jest łatwe w naprawie i konserwacji.

Szczegółowe specyfikacje, opis i objętości tankowania ciężarówki KamAZ-4310 można znaleźć w tabeli:

Nośność, kg6000
Masa własna8745
w tym:
przednia oś4315
na wózku 4430
Waga brutto wraz z wyposażeniem dodatkowym, kg15205
w tym:
przednia oś5020
na wózku 10185
Dopuszczalna masa przyczepy, kg
na drogach utwardzonych10000
według rodzaju drogi7000
Maksymalna prędkość pojazdu, km/h85
To samo, pociągi drogowe80
Czas przyspieszania pojazdu do 60 km/h, s35
Max, kąt podjazdu pokonywany przez samochód, grad31
To samo, pociąg drogowy20
Bicie pojazdu od 50 km/h, m600
Droga zatrzymania samochodu od 40 km/h, m17,2
To samo, pociągi drogowe18,4
Kontroluj zużycie paliwa, l/1 km, samochód przy 00 km/h30,0
To samo, pociągi drogowe37,0
Głębokość brodzenia z twardym dnem przy nominalnym ciśnieniu w oponach, m:
bez przygotowania0,8
ze wstępnym przygotowaniem trwającym nie dłużej niż 15 minut1,5
Promień skrętu, m:
na zewnętrznym kole10,5
ogólnie11,3
Weiterlesen:
KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Recenzja wideo KamAZ-4310

Urządzenie i konserwacja KamAZ-4310:

Samochód terenowy z manipulatorem hydraulicznym KAMAZ-4310

Deskorolka KAMAZ-4310 z manipulatorem — przegląd i jazda próbna:

Co mówią na forach: recenzje kierowców i właścicieli KamAZ-4310

Stepan Riazantsev, 47 lat, obwód pskowski:

Od pięciu lat pracuję na ciężarówce. Samochód został zakupiony jako transporter drewna i jest eksploatowany w bardzo trudnych warunkach terenowych. Maszyna charakteryzuje się dużą zdolnością do jazdy w terenie i niezawodnością głównych jednostek. Przynajmniej nie ma żadnych skarg na silnik, skrzynię biegów i razdatkę, manipulator hydrauliczny czasami zawodzi. Ale to już roszczenie do jego producenta. W drobiazgach oczywiście ciągle coś się wlewa i trzeba wziąć pod uwagę wiek samochodu. O jakimkolwiek komforcie w kabinie nie trzeba mówić, latem jest gorąco, nie ma nawet wentylatora, ale zimą grzałka pracuje znośnie — nie trzeba było mrozić.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию