Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

KAMAZ-43114: ciężarówka z napędem na wszystkie koła, terenowa

Pierwszy KamAZ-43114 opuścił linię montażową zakładu Kama w 1996 roku, ale historia jego powstania rozpoczęła się nieco wcześniej. Faktem jest, że model został opracowany na podstawie doświadczeń wojny w Afganistanie, gdzie aktywnie wykorzystywano wojskowe pojazdy terenowe. Bazując na zdobytym doświadczeniu, wykorzystując komponenty i podzespoły ze starszych modeli, opracowano nowy wojskowy pojazd terenowy. Jednak od razu znalazł zastosowanie na polu cywilnym. W szczególności interesują się przemysłem gazowym i naftowym, samochód jest używany jako nośnik drewna, montuje się na nim różne nadbudówki i manipulatory. Samochód brał również udział w zawodach sportowych. Doskonale sprawdziła się na słynnym rajdzie Paryż-Dakar.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

Wypuszczanie modelu KamAZ-43114 zostało przerwane w 2015 roku, zastąpiono go bardziej nowoczesną ciężarówką KamAZ 5350.

Na zewnątrz i wewnątrz KAMAZ-43114

Ciężarówka wyróżnia się surowymi, nieco agresywnymi formami i dość dużym prześwitem. Dzięki swojej konstrukcji jest to trzyosiowe podwozie ramowe z trzema osiami napędowymi i montowanym z przodu zespołem napędowym. Samochód wyposażony był w pojedynczą lub dzieloną (w zależności od roku produkcji) przednią szybę, duże lusterka oraz metalowy zderzak. W zależności od celu KamAZ-43114 może być wyposażony w wciągarkę napędzaną przystawką odbioru mocy.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

W przedziale pasażerskim zainstalowano trzy fotele, koja jest dostępna tylko dla wersji pokładowej samochodu. W wystroju wnętrz wyróżniały się lakoniczne formy i asceza. Metalowy jednoczęściowy panel zapewniał wystarczającą ilość informacji do prowadzenia samochodu. Układ kierowniczy otrzymał hydrauliczny wzmacniacz. Samochód został wyposażony w czujnik zanieczyszczeń filtra powietrza, autonomiczną nagrzewnicę i podgrzewacz wstępny. Wersje wojskowe pojazdu w dachu kabiny miały włazy do strzelania lub ewakuacji załogi. Wersje cywilne różniły się kolorem kabiny. W szczególności do przemysłu wydobywczego dostarczono jasnopomarańczowe samochody.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

Ile kosztuje KamAZ-43114

Nowe samochody nie są oferowane do sprzedaży, ponieważ ich produkcja została przerwana kilka lat temu. Na rynku wtórnym cena KamAZ-43114 zależy od wielu czynników. W szczególności z przebiegu, roku produkcji i stanu technicznego. Dziś można kupić ciężarówkę z lat 2002 — 2005 w zadowalającym stanie technicznym w cenie od 900 000 do 1 350 000 rubli, w zależności od konfiguracji.

Weiterlesen:
KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

KamAZ-43114: opis techniczny i charakterystyka maszyny

Wymiary gabarytowe i charakterystyka wagowa

  • Pełna długość samochodu z karoserią: 7 milimetrów;
  • Wysokość rury wlotu powietrza: 3 mm;
  • Szerokość (bez lusterek zewnętrznych): 2 mm;
  • Prześwit: 365 milimetrów;
  • Całkowity promień skrętu: 11 metrów;
  • Długość/szerokość platformy ładunkowej: 4 892/2 470 mm;
  • Wysokość skrzyni ładunkowej: 1 mm;
  • Wysokość deski: 730 mm;
  • Masa własna brutto: 9 kilogramów;
  • Ładowność pojazdu terenowego KamAZ-43114: 6 kg;
  • Dopuszczalna masa pojazdu w pociągu drogowym: 27 350 kg (w terenie 22 850 kg);
  • Głębokość brodzenia: 1,5 metra;
  • Maksymalna prędkość wózka: 90 kilometrów na godzinę.

Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-43114

Samochód jest napędzany przez elektrownię krajowej produkcji KAMAZ-740.31-240. Strukturalnie jest to ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny z układem cylindrów w kształcie litery V, systemem turbodoładowania i technologią wymuszonego chłodzenia powietrzem. Samochód wyposażony jest w turbosprężarkę, której głównymi elementami są turbina i kompresor, dzięki czemu do silnika trafia sprężone powietrze.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

Silnik KAMAZ 740.31 240 KM

Turbodiesel KamAZ-740.31-240 o prędkości obrotowej wału korbowego 2 obr./min rozwija moc znamionową 200 koni mechanicznych, a jego objętość wynosi 240 litra. Silnik ma standardowy zasób silnika dla silników domowych — 10,86 800 kilometrów, jest wyposażony w podgrzewacz przedrozruchowy, który ułatwia rozruch w zimnych porach roku. Słabym punktem KamAZ-000-740.31 jest jego ekologiczność: spełnia wymagania normy Euro 240. Jedną z cech silnika jest ekran dźwiękochłonny, który zmniejsza poziom emitowanego hałasu.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

Zużycie paliwa pod wieloma względami zależy od pory roku eksploatacji i obciążenia samochodu. Latem podczas jazdy po utwardzonej drodze KamAZ-43114 zużywa 33,5 litra na 100 kilometrów, zimą liczba ta wzrasta do 37,3 litra. W podstawowej konfiguracji samochód terenowy wyposażony jest w dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 420 litrów (210 + 210).

Niektóre modyfikacje samochodu mogą być wyposażone w główny zbiornik o pojemności 170 litrów i dodatkową pojemność 125 litrów.

System transmisji i zasilania pojazdu terenowego KamAZ-43114

Sprawdzona skrzynia biegów KamAZ-154 służy jako przekładnia w ciężarówce. Ta dziesięciobiegowa mechanika składa się z głównej pięciobiegowej skrzyni i dwustopniowej skrzyni biegów (dzielnika), która zapewnia 10 prędkości do przodu i dwie do tyłu. Główne części ręcznej skrzyni biegów smarowane są natryskowo, olej do kół zębatych rozdzielacza i skrzyni głównej pochodzi ze specjalnej dmuchawy oleju. Ponadto pojazd terenowy jest wyposażony w dwustopniową skrzynię rozdzielczą z napędem pneumatycznym i blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym. Siła trakcyjna z silnika na przednią i tylną oś jest przenoszona za pomocą wałów Cardana.

Konstrukcja samochodu zapewnia obecność suchego sprzęgła dwutarczowego z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem, dzięki czemu silnik i skrzynia biegów współdziałają.

Samochód KamAZ-43114 jest obsługiwany za pomocą okablowania jednoprętowego, wszystkie jego obwody elektryczne i urządzenia elektryczne są zasilane dwoma 12-woltowymi akumulatorami, każdy o wydajności 190 A / h. Dodatkowo ciężarówka wyposażona jest w 28-woltowy generator o mocy 2 kilowatów oraz konwerter napięcia.

Weiterlesen:
Kamaz 43502. Dane techniczne pojazdu: silnik, sprzęgło, hamulce

Schemat ideowy zasilania ciężarówki KamAZ-43114 jest dostępny tutaj:

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-43114

Za bezpieczeństwo samochodu odpowiadają pneumatyczne hamulce bębnowe, które od dawna udowodniły swoją skuteczność i niezawodność. Każde koło posiada bęben hamulcowy z odlewanymi zaciskami, o średnicy 400 milimetrów, szerokość klocków hamulcowych 140 mm. Hamulec postojowy zasilany akumulatorami energii jest sterowany z kabiny kierowcy. Bezpieczeństwo wózka zwiększa obecność hamulca zapasowego i pomocniczego. Wszystkie układy hamulcowe mają wspólne elementy, ale działają autonomicznie.

KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszynyGłównymi częściami przedniego zawieszenia KamAZ-43114 są dwie piętnastopiórowe resory, części montażowe i dwa amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe. Przy projektowaniu tylnego zawieszenia inżynierowie wykluczyli obecność amortyzatorów. Główną pracę tutaj wykonują półeliptyczne sprężyny, balanser i drążki strumieniowe. Aby zapobiec silnemu przewróceniu się i przewróceniu samochodu, zainstalowano stabilizator poprzeczny.

Szczegółowe specyfikacje pojazdów można znaleźć tutaj:

Parametry wagowe i obciążenia
Masa własna podwozia, kg7670
— obciążenie przedniej osi, kg4300
— obciążenie tylnego wózka, kg3370
Dopuszczalna masa nadbudowy z ładunkiem, kg7600
Dopuszczalna masa całkowita z zabudową, kg15420
— obciążenie przedniej osi, kg5490
— obciążenie tylnego wózka, kg9930
Masa przyczepy brutto, kg7500 (* 12000)
Pełna masa pociągu drogowego, kg22920 (* 27420)
silnik
Model740.31-240
Typdiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Maksymalna moc netto, kW (KM)165 (224)
Moc znamionowa, brutto, kW (KM)176 (240)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min2200
Maksymalny użyteczny moment obrotowy, Nm (kg cm)912 (93)
przy prędkości wału korbowego, obr/min1100:1500
Lokalizacja i liczba cylindrówW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l10,85
Otwór i skok, mm120 / 120
Współczynnik kompresji16,5
System zasilania
Pojemność zbiornika paliwa, l**210 + 210 lub 170 + 125 lub 210
Sprzęt elektryczny
Napięcie, V24
Baterie, V/A h2 × 12/190
Generator, V/W28 / 2000
Sprzęgło
Typtarcie, suche, dwutarczowe
napędhydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem
Skrzynia biegów
Typmechaniczny, dziesięciobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne
Przełożenia w biegach
12345ZX
7,824,032,51,531,0007,38
6,383,292,041,250,8156,02
Skrzynia rozdzielcza
Typmechaniczny, dwustopniowy z blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym
Управлениеpneumatyczny
Przełożenia
— pierwszy bieg (niski)1,692
— drugi bieg (najwyższy)0,917
główne koło zębate
Przełożenie6,53
Hamulce
napędpneumatyczny
Wymiary: średnica bębna, mm400
Szerokość okładziny hamulcowej, mm140
Całkowita powierzchnia klocków hamulcowych, cm26300
Koła i opony
Typ koładysk
Typ oponypneumatyczne, sterowane ciśnieniem
Rozmiar obręczy12,2-20,9 (310-533)
Rozmiar opony425/85 R21 (1260×425-533Р)
Кабина
Typumieszczony nad silnikiem, z wysokim dachem
Wersja**bez łóżka lub z łóżkiem
Charakterystyka a/m o masie brutto 15420 kg
Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h90
Kąt wspinania, nie mniej niż, %31
Zewnętrzny całkowity promień skrętu, m11,3
Wyposażenie dodatkowe**
— wciągarka z przystawką odbioru mocy (WOM);
— WOM do napędu jednostek zabudów specjalnych.
* Dozwolone podczas jazdy na drogach o utrudnionej nawierzchni
pokryty.
** W zależności od konfiguracji.
Weiterlesen:
Kamaz 44108: modyfikacje modelu, zakres, specyfikacje

Instrukcja techniczna i instrukcja obsługi KAMAZ-43114 są dostępne tutaj:

Pobierz instrukcję obsługi

Recenzja wideo KamAZ-43114

Przegląd kabiny i elementów sterujących KamAZ-43114:

Urządzenie, charakterystyka wydajności i konserwacja ciężarówki wojskowej KamAZ-43114:

Premiera wojskowej trzyosiowej ciężarówki KAMAZ-43114:

Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców na temat ciężarówki KamAZ-43114

Fedor Pomerantsev, 51 lat, obwód Wołogdy:

Wózek do przewozu drewna KamAZ-43114 został zakupiony w 2016 roku, samochód był świeży — 2012 rok wydania. Zakupiłem ten model, biorąc pod uwagę warunki eksploatacji w terenie. Nie ma żadnych skarg na moc silnika, drożność i niezawodność głównych jednostek. Kilka miesięcy po zakupie musiałem zmienić krzyżak wału napędowego, w zeszłym roku wyrzuciłem chłodnicę — kupiłem nowy: KamAZ ogólnie ma z tym problemy. Ogólnie dobry samochód.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector