Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KAMAZ-4326: dwuosiowy pojazd z napędem na wszystkie koła

Rozwój niedrogiego dwuosiowego pojazdu z napędem na wszystkie koła dla potrzeb cywilnych i wojskowych trwa w Kama Automobile Plant od połowy lat 80-tych. Jednak zamieszanie polityczne i recesja gospodarcza doprowadziły do ​​​​tego, że debiutanckie partie KamAZ-4326 zostały wydane dopiero w 1995 roku. Należy zauważyć, że popyt na ten model nadal istnieje, co prowadzi do produkcji ciężarówki do dziś.

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KamAZ-4326 można z pełnym prawem nazwać samochodem uniwersalnym. Ciężarówka z platformą jest wykorzystywana do celów wojskowych i cywilnych. Na jego podwoziu montowane są wiertnice, produkowane są moduły zmianowe NEFAZ, cysterny, dźwigi, wozy strażackie. Na bazie tego pojazdu terenowego na potrzeby rolnictwa powstał ciągnik siodłowy Centaur, który cieszył się dużym zainteresowaniem nie tylko na wsi, ale także w mieście. Na bazie KAMAZ-4326 powstał legendarny pojazd terenowy, który brał udział w międzynarodowym rajdzie Paryż-Dakar i wielokrotnie wygrywał te zawody.

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Zewnętrzny, wewnętrzny i koszt KamAZ-4326

Wygląd KamAZ-4326 ma wiele cech wspólnych z innymi pojazdami terenowymi fabryki Kama, produkowanymi w latach 80. i pierwszej połowie lat 90. Dzięki swojej konstrukcji jest to dwuosiowe podwozie z napędem na wszystkie koła, którego główne elementy i zespoły są zamontowane na nitowanej ramie wzmocnionej dwoma dźwigarami. Kabina ciężarówki to kabina typu cabover, z metalowym zderzakiem, przednią szybą podzieloną na dwie części, okrągłymi reflektorami i dużymi lusterkami zewnętrznymi. W zależności od celu KamAZ-4326 był wyposażony w wysoką lub niską kabinę (w zależności od wysokości koja jest zainstalowana lub nie). Większość pojazdów terenowych była wyposażona we wciągarkę z przekładnią, napędzaną przystawką odbioru mocy.

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Salon charakteryzuje się prostotą i niskim komfortem. Fotele kierowcy i pasażera, choć regulowane w kilku płaszczyznach, nie mają zawieszenia pneumatycznego. Deska rozdzielcza jest wykonana z metalu, trudno ją nazwać informacyjną lub ergonomiczną. Kierowcy są zaskoczeni decyzją konstrukcyjną o umieszczeniu zbiornika z płynem do wycieraczek bezpośrednio w samochodzie. W wojskowych pojazdach terenowych KamAZ-4326 w dachu kabiny znajduje się właz służący do strzelania do wroga lub ewakuacji ludzi.

Weiterlesen:
KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Nowy samochód KamAZ-4326 można kupić w cenie 1 700 000 rubli. W sieci jest sporo ciekawych ofert sprzedaży samochodów wyjętych z konserwacji wojskowej.

Zwykle mają niski przebieg i są w zadowalającym stanie technicznym. Ceny takich samochodów zaczynają się od 750 tysięcy rubli.

Wymiary gabarytowe i nośność

Poniżej znajdują się wymiary i nośność standardowej wersji KamAZ-4326. Ta uwaga wynika z faktu, że kiedyś skrócone modyfikacje pojazdu terenowego były produkowane w małych partiach.

  • Długość podwozia: 7625 milimetrów;
  • Szerokość bez lusterek zewnętrznych: 2 mm;
  • Wysokość (wersja z wysoką kabiną): 3 mm;
  • Prześwit (prześwit): 385 milimetrów;
  • Maksymalna całkowita średnica toczenia: 11,5 metra;
  • Najwyższa zdolność pokonywania wzniesień: 31;
  • Największa głębokość pokonanego brodu: 1,5 metra;
  • Masa wyposażonej ciężarówki wynosi 7 kilogramów;
  • Nośność — 5 kg;
  • Dopuszczalna masa całkowita — 12,6 tony;
  • Maksymalna waga naczepy na drogi asfaltowe / na drogi nieutwardzone to 7 ton / 5 ton;
  • Maksymalna prędkość paszportowa KamAZ-4326: 90 km / h.

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-4326

Głównym silnikiem tego modelu pojazdu terenowego zawsze była krajowa jednostka napędowa KamAZ-740.31-240. Produkcja tego turbodiesla rozpoczęła się w ubiegłym stuleciu i trwa do dziś. Z założenia KAMAZ-740.31-240 to czterosuwowy ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny w kształcie litery V z pochyleniem 90. Silnik jest wyposażony w układ turbodoładowania z technologią wymuszonego chłodzenia powietrzem, tutaj zastosowano domowe urządzenia paliwowe. Pojemność silnika wynosi 10,86 litra, moc znamionowa 240 koni mechanicznych przy prędkości wału korbowego 2 obr./min.

Silnik KAMAZ 740.31 240 KM

Kierowcy zwracają uwagę na niezawodność tego silnika i jego wysoką konserwację. Silnik jest łatwy w naprawie, nawet w małych warsztatach, ponieważ nie ma w swojej konstrukcji żadnych urządzeń elektronicznych. Deklarowany KamAZ-740.31-240 wynosi 800 000 kilometrów, jego indeks środowiskowy odpowiada parametrom Euro 2.

Sportowe pojazdy terenowe KAMAZ-4326 są wyposażone w jednostki gazowo-diesel, które zastępują około 40% oleju napędowego metanem. Mieszanka gazowo-dieslowska zwiększa przebieg ciężarówki bez tankowania i zwiększa jej zdolność do jazdy w terenie.

Weiterlesen:
Kamaz 65207: modyfikacje i przeznaczenie maszyny. Cechy obsługi i konserwacji

Zużycie paliwa przez dwuosiowy pojazd terenowy KAMAZ-4326 zależy od przydatności pojazdu i warunków pracy. Deklarowany przez producenta wskaźnik zużycia paliwa podczas jazdy po asfalcie z prędkością 60 km/h wynosi 25 litrów oleju napędowego na 10 kilometrów.

W praktyce zużycie przekracza wskazane wartości i może osiągnąć 35 litrów na 100 km. Wózek wyposażony jest w dwa zbiorniki paliwa po 210 litrów każdy.

Sprzęt transmisyjny i elektryczny KAMAZ-4326

W KamAZ-4326 zainstalowana jest krajowa dziesięciobiegowa skrzynia biegów. „Mechanika” składa się z głównej pięciobiegowej skrzyni biegów, demultiplikatora i dzielnika. Prędkości do przodu włączane są przez synchronizatory, tylne ze sprzęgłem zębatym. Ważną rolę w konstrukcji pojazdu terenowego odgrywa skrzynia rozdzielcza z napędem pneumatycznym i blokowanym mechanizmem różnicowym międzyosiowym.

Współdziałanie skrzyni biegów i jednostki napędowej odbywa się poprzez suche dwutarczowe sprzęgło membranowe z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.

Okablowanie obwodów elektrycznych KamAZ-4326 jest realizowane w wersji z jednym prętem, wszystkie urządzenia elektryczne ciężarówki są zasilane dwoma akumulatorami 190 A / h. Ponadto samochód jest wyposażony w falownik napięcia i dwukilowatowy generator 28 woltów.

KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Hamulce i zawieszenie KAMAZ-4326

KAMAZ-4326 jest wyposażony w klasyczne pneumatyczne hamulce bębnowe. Na każdym kole zamontowany jest mechanizm bębnowy o średnicy bębna 400 mm i szerokości okładziny hamulcowej 140 milimetrów. Oprócz głównego, ciężarówka posiada hamulec zapasowy, postojowy i pomocniczy. Wszystkie systemy mają wiele wspólnych węzłów, ale mogą pracować autonomicznie.

Głównymi elementami zawieszenia pojazdu terenowego są półeliptyczne resory. Płynną pracę przedniego wózka zapewniają dwupiórowe resory współpracujące z dwoma teleskopowymi amortyzatorami. Zainstalowano tu również stabilizator, który zabezpiecza auto przed niebezpiecznymi przechyleniami i wywrotkami.

Bardziej kompletne cechy ciężarówki z napędem na wszystkie koła KamAZ-4326 podano tutaj:

Parametry wagowe i obciążenia
Masa własna podwozia, kg7220
— obciążenie przedniej osi, kg4500
— obciążenie tylnej osi, kg2720
Dopuszczalna masa nadbudowy z ładunkiem, kg5230
Dopuszczalna masa całkowita z zabudową, kg12600
— obciążenie przedniej osi, kg5300
— obciążenie tylnej osi, kg7300
Masa przyczepy brutto, kg5000 (* 7000)
Pełna masa pociągu drogowego, kg17600 (* 19600)
silnik
Model740.31-240
Typdiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Maksymalna moc netto, kW (KM)165 (225)
Moc znamionowa, brutto, kW (KM)176 (240)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min2200
Maksymalny użyteczny moment obrotowy, Nm (kg cm)912 (93)
przy prędkości wału korbowego, obr/min1100:1500
Lokalizacja i liczba cylindrówW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l10,85
Otwór i skok, mm120 / 120
Współczynnik kompresji16,5
System zasilania
Pojemność zbiornika paliwa, l**210 + 210 lub 170 + 125 lub 210
Sprzęt elektryczny
Napięcie, V24
Baterie, V/A h2 × 12/190
Generator, V/W28 / 2000
Sprzęgło
Typtarcie, suche, dwutarczowe
napędhydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem
Skrzynia biegów
Typmechaniczny, dziesięciobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne
Przełożenia w biegach
12345ZX
7,824,032,51,531,0007,38
6,383,292,041,250,8156,02
Skrzynia rozdzielcza
Typmechaniczny, dwustopniowy z blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym
Управлениеpneumatyczny
Przełożenia
— pierwszy bieg (niski)1,692
— drugi bieg (najwyższy)0,917
główne koło zębate
Przełożenie6,53
Hamulce
napędpneumatyczny
Wymiary: średnica bębna, mm400
Szerokość okładziny hamulcowej, mm140
Całkowita powierzchnia klocków hamulcowych, cm24200
Koła i opony
Typ koładysk
Typ oponypneumatyczne, sterowane ciśnieniem
Rozmiar obręczy12,2-20,9 (310-533)
Rozmiar opony425/85 R21 (1260×425-533Р)
Кабина
Typ**umieszczony nad silnikiem, z wysokim lub niskim dachem
Wersja**bez łóżka lub z łóżkiem
Charakterystyka a/m o masie brutto 12600 kg
Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h90
Kąt wspinania, nie mniej niż, %31
Zewnętrzny całkowity promień skrętu, m11,5
Wyposażenie dodatkowe**
— wciągarka;
— WOM do napędu jednostek zabudów specjalnych.
* Dozwolone do eksploatacji na drogach utwardzonych.
** W zależności od konfiguracji.
Weiterlesen:
Kamaz 53504. Cechy modelu, parametry i charakterystyka

Recenzja wideo KAMAZ-4326 na youtube

Wyścigowy gaz-diesel KamAZ-4326:

Terenowy samochód kempingowy KAMAZ-4326:

Wiertarka i dźwig na podwoziu KamAZ-4326:

Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-4326

Siergiej Iwanow, 43 lata. Obwód archangielski:

Od 4326 roku eksploatuję platformę KamAZ-2014. Biorąc pod uwagę, że między naszymi wioskami praktycznie nie ma dróg, ten pojazd terenowy jest po prostu niezbędny, czasami nie ma co przywieźć jedzenia. Do konserwacji samochód jest prosty i tani, silnik jest bezpretensjonalny — jakość paliwa nie przeszkadza mu szczególnie. Oczywiście najczęściej trzeba mieszać z podwoziem: albo łożyska na piastach będą latać, albo sprężyny nie wytrzymają. W kabinie jest dużo wibracji. Po godzinie jazdy bolą mnie plecy i nogi. Zimą w kabinie jest ciepło – autonomiczny grzejnik dobrze spełnia swoje zadanie.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector