Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

KAMAZ-45143: uniwersalna wywrotka o średniej ładowności

Opracowując ten model ciężarówki, inżynierowie i projektanci Kama Automobile Plant skupili się na potrzebach branży rolniczej i budowlanej. To tutaj było duże zapotrzebowanie na niezawodną, ​​ekonomiczną i niezbyt drogą wywrotkę do przewozu ładunków masowych. Rozwój modelu KamAZ-45143 trwa od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, a pierwsze samochody zostały wprowadzone do sprzedaży w połowie 1982 roku.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Rozpoczęła się trzydziestoletnia historia modelu (KamAZ-45143 był produkowany do 2012 roku), która obejmowała kilka ulepszeń. Należy zauważyć, że rolnik był produkowany w małych partiach do 2017 roku. W tym czasie kilkakrotnie zmieniała się nośność maszyny, jej wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, zmieniły się charakterystyki jednostek napędowych i przekładni. Samochód opanował kilka pokrewnych zawodów, w szczególności jest często używany jako śmieciarka.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Strukturalnie KamAZ-45143 to trójosiowa ciężarówka ramowa (układ kół sześć na cztery), z silnikiem wysokoprężnym montowanym z przodu i kabiną z kabiną. Nitowana rama jest wzmocniona podłużnicami i belkami poprzecznymi. Zwróć uwagę, że ciężarówka jest przeznaczona do użytku na drogach o różnym pokryciu: świetnie czuje się na drodze gruntowej i asfaltowej. Jedną z cech modelu jest to, że nie nadaje się do transportu tłucznia i kamienia.

Na zewnątrz i wewnątrz KAMAZ-45143

W większości przypadków model KamAZ-45143 można odróżnić od jasnopomarańczowego koloru kabiny i nadwozia. W przedstykowych modyfikacjach ciężarówki zainstalowano standardową, niewygodną kabinę z metalowym zderzakiem i przednią szybą oddzieloną listwą. Po zmianie stylizacji samochód otrzymał zmodernizowaną kabinę z kwadratowymi reflektorami, odpornym na uderzenia plastikowym zderzakiem, jednoczęściową przednią szybą i lusterkami zewnętrznymi o różnych kątach widzenia.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

W kabinie zamontowane są dwa lub trzy fotele (kierowca na zawieszeniu pneumatycznym) z regulacją we wszystkich płaszczyznach. Najczęściej auto wyposażone jest w dość szeroki i wygodny śpiwór, w standardzie dostępna jest autonomiczna nagrzewnica. Kierowcy i właściciele samochodów zwracają uwagę na nową, bardziej ergonomiczną deskę rozdzielczą. Wskaźniki i urządzenia sterujące są dogodnie zlokalizowane, panel otrzymał powłokę antyrefleksyjną.

Weiterlesen:
KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

Ze względu na zakończenie produkcji nie można dziś kupić nowego KamAZ-45143. Jednocześnie sieć ma wystarczająco dużo ofert sprzedaży używanego samochodu. Wywrotkę zbożową wyprodukowaną w latach 2016-2017 o niskim przebiegu można kupić w cenie 2 500 000 rubli.

Ceny samochodów w latach 2010-2011 są znacznie niższe: 1 200 000 — 1 500 000 rubli.

Wymiary gabarytowe i nośność

Samochód został wyprodukowany w kilku modyfikacjach, większość wywrotek posiada rozładunek dwukierunkowy. W zależności od modyfikacji nośność maszyny może się różnić: od 10 ton do 12,55 ton. Poniższe specyfikacje dotyczą ciężarówki o ładowności 12,1 tony.

  • Długość podwozia/korpusu: — 7 615/8 590 milimetrów;
  • Wysokość rury wlotu powietrza: 2 mm;
  • Szerokość bez lusterek zewnętrznych: 2 mm;
  • Rozstaw osi: 3 690 mm;
  • Całkowity promień skrętu: 9,8 metra;
  • Masa własna wywrotki: 9 850 kg;
  • Nośność: 12 kg;
  • Maksymalna waga z przyczepą: 36 ton;
  • Objętość platformy ze standardowymi bokami: 7,8 m3;
  • Objętość ciała z drewnianymi nadstawkami: 10 m3;
  • Kubatura platformy z wysuniętymi bokami metalowymi wynosi 15,4 m²3;
  • Rozmiar opon: 10.00 R20 (280 R508);
  • Maksymalna prędkość wynosi 80 km / h.

Linia silników i zużycie paliwa KAMAZ-45143

W zależności od okresu produkcji w KamAZ-45143 zainstalowano jeden z trzech głównych zespołów napędowych:

  • KAMAZ 740.31 240;
  • KAMAZ 740.622-280;
  • Cummins ISB6.7 300.

KAMAZ 740.31 240. Sprawdzona ósemka KAMAZ w kształcie litery V, z systemem turbodoładowania i technologią wymuszonego chłodzenia międzystopniowego. Ten czterosuwowy turbodiesel wyposażony jest w wysokiej jakości turbinę gazową i niezawodne turbosprężarki. Według producenta jego zasób silnika wynosi 800 000 kilometrów. Objętość robocza silnika wysokoprężnego wynosi 10,86 litra, przy prędkości obrotowej wału korbowego 2 obr./min moc znamionowa osiąga 200 koni mechanicznych. Zgodnie z parametrami środowiskowymi silnik KamAZ 240 740.31 otrzymał indeks Euro 240.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Silnik KAMAZ 740.31 240 KM

KamAZ 740.622-280. Kolejny krajowy turbodiesel o pojemności 11,76 litra i mocy znamionowej 280 koni mechanicznych. Silnik wyposażony jest w wysokiej jakości układ paliwowy Common Rail oraz elektroniczną jednostkę sterującą, które pomagają oszczędzać paliwo i zmniejszać ilość szkodliwych emisji do atmosfery (Euro 4).

Weiterlesen:
Kamaz 65221 (Batyr). Cechy, charakterystyka samochodu

Cummins ISB6.7 300. Silnik jest produkowany w chińskiej fabryce Cummins. Strukturalnie jest to rzędowa szóstka o średnicy cylindra 107 milimetrów i maksymalnym momencie obrotowym 1 Nm. Silnik jest wyposażony w system turbodoładowania z intercoolerem, zastosowano tu konstrukcję cylindra bez tulei. Dzięki zastosowaniu układu paliwowego Common Rail oraz wysokiej jakości wysokociśnieniowej pompy paliwowej (wysokociśnieniowej pompy paliwowej) silnik jest bardzo przyjazny dla środowiska (Euro 087), a także charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Przy objętości roboczej 5 litra Cummins ISB6,7 6.7 rozwija moc 300 koni mechanicznych.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Cummins ISB6.7e5 300

Zużycie paliwa w KamAZ-45143 zależy od kilku czynników, przede wszystkim od modelu silnika zainstalowanego w ciężarówce. Zużycie paliwa sprawnego samochodu wyposażonego w turbodiesel Cummins ISB6.7 300 wynosi latem około 26 litrów, zimą zużycie może wzrosnąć do 28-30 litrów paliwa na sto kilometrów. W podstawowej konfiguracji KamAZ-45143 jest dostarczany ze zbiornikiem paliwa o pojemności 500 litrów.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-45143

W zależności od modyfikacji i zainstalowanego silnika KamAZ-45143 jest wyposażony w jedną z dziewięciobiegowych skrzyń biegów: KamAZ 152, KamAZ 154 i ZF-9S. Wszystkie jednostki są montowane w Naberezhnye Chelny, są wysoce niezawodne i zapewniają dobrą dynamikę przyspieszenia. „Mechanika” składa się z dwustopniowego rozdzielacza, demultiplikatora planetarnego oraz skrzynki głównej. Wszystkie manualne skrzynie biegów są sterowane zdalnie za pomocą dźwigni typu rocker. Współdziałanie silnika i skrzyni biegów odbywa się za pomocą membranowego dwutarczowego suchego sprzęgła ciernego modelu ZF & SACHS lub MFZ 430 z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem. Konstruktorzy przewidzieli możliwość blokowania międzykołowego podwozia i blokowania środkowego mechanizmu różnicowego.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Mechanizm sprzęgła mod MFZ — 430: 1 — wał napędowy; 2 — koło zamachowe; 3 — napędzany dysk; 4 — płyta dociskowa; 5 — pierścień oporowy; 6 — membrana; 7 — pokrywa sprzęgła; 8 — sprzęgło zwalniające sprzęgło; 9 — widelec zwalniający sprzęgło; 10 — wał wtyku odłączania napięcia sprzęgła; 11 — pierścień ograniczający; 12 — skrzynia biegów; 13 — wzmacniacz pneumohydrauliczny firmy WABCO.

Okablowanie samochodu KamAZ-45143 wykonane jest w technologii pojedynczego pręta. Urządzenia elektroniczne i obwody elektryczne zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami kwasowo-zasadowymi o łącznej pojemności 380 Ah. Dodatkowo ciężarówka wyposażona jest w dwukilowatową prądnicę oraz konwerter napięcia.

Weiterlesen:
KamAZ-53212: opis, dane techniczne, recenzje

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-45143

Nad bezpieczeństwem auta czuwają hamulce bębnowe oraz system zapobiegający blokowaniu kół ABC, który zapobiega blokowaniu i ślizganiu się kół. Każde koło KamAZ-45143 jest wyposażone w mechanizm hamulcowy o średnicy bębna 400 mm i szerokości okładziny hamulcowej 140 mm. Oprócz głównego, wózek wyposażony jest w hamulec zapasowy, pomocniczy i postojowy.

Konstrukcja zawieszenia wygląda standardowo, na wszystkich wózkach zamontowane są sprężyny, są też stabilizatory poprzeczne. Konstrukcja przedniego zawieszenia zapewnia obecność teleskopowych amortyzatorów, tył jest wzmocniony większą liczbą sprężyn.

KamAZ-45143: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne wywrotki KamAZ-45143:

Typ pojazduWywrotka
Podstawa podwoziaKAMAZ-65115-3063-A5
Formuła koła6 × 4
Pełna masa pociągu drogowego, kg35950
Masa całkowita pojazdu, kg21950
Masa własna pojazdu, kg9850
Nośność, kg12100
Nacisk na oś przednią, kg5270
Obciążenie tylnego wózka, kg16680
długość mm7040
szerokość2550
Wysokość mm2850
Odległość od środka, mm3690 + 1320
Zwis przedni, mm1260
Zwis tylny, mm1710
Rozmiar opony11.00 R20
Typ nadwoziaplatforma zrzutowa
Objętość platformy, cbm15,2
Wymiary platformy, mm5258h2320h1270
Rodzaj rozładunkuStrona
Markiza, ramanie
Typ kabinyZmiana stylu
Miejsce do spaniaJest
Norma środowiskowaEURO-5
Model silnikaCummins ISBe6,7 E5
Moc h.p.300
Sprzęt paliwowyPompa wtryskowa BOSCH
Pojemność zbiornika paliwa, l500
Model skrzyni biegówZF 9
model sprzęgłaZF&SACHS/MFZ430
zawieszeniewiosna
Centralna blokada mechanizmu różnicowegoJest
Blokowanie międzykołoweJest
Przełożenie napędu końcowego5,43
PompaJest
Przystawka odbioru mocyJest
Zarządzanie KOMJest
typ zaczepuKingpin-pętla

Recenzja wideo KamAZ-45143

Rolnik z przebiegiem KAMAZ-45143:

Odrestaurowana ciężarówka do przewozu zboża rolniczego KAMAZ-45143:

Instalowanie klimatyzatora w KamAZ-45143:

Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-45143

Nikita Dombrovskikh, 35 lat, obwód homelski:

Posiadam KAMAZ-45143, 2010 z silnikiem Cummins i skrzynią biegów z ZF. Służy do transportu zboża, nawozów, innych produktów rolnych. Nie ma specjalnych problemów z silnikiem, skrzynią biegów i podwoziem, montaż kabiny również jest znośny. Gorzej jest z lakierem. Nadwozie po pięciu latach eksploatacji pokryło się rdzą, rok później na kabinie pojawiły się czerwone plamy. Wszystko trzeba było wyczyścić i odmalować. Jak na razie to normalne — to znaczy, że nie chodzi o metal i nie o warunki pracy, ale właśnie o fabryczne malowanie.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Jak działa FreshForex
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector