Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-5320. Opis wózka, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Opis

Wydanie KamAZ-5320 rozpoczęło się w 1978 roku i trwało do 2000 roku. W tym czasie samochód praktycznie się nie zmienił, ponieważ według twórców doskonale spełniał swoje funkcje. Z założenia KAMAZ-5320 jest trójosiową ciężarówką platformową z napędzanymi tylnymi osiami (układ kół 6 * 4). Samochód był używany jako ciągnik do transportu różnych towarów na średnich i długich dystansach, eksploatowany był głównie z naczepą GKB-8385. Model odniósł taki sukces, że został wyeksportowany do ponad 40 krajów na całym świecie. Oprócz głównej modyfikacji KamAZ-5320 został wyprodukowany w wersji tropikalnej. Czołgi zostały również zamontowane na podwoziu samochodu, był używany jako cysterna.

Pomimo tego, że samochód był przeznaczony do przewozu towarów gospodarki narodowej, projektanci nie przewidzieli obecności koi, co wygląda dziwnie, biorąc pod uwagę przeznaczenie ciężarówki. W kabinie zainstalowano trzy siedzenia, siedzenie kierowcy ma kilka regulacji, a także przewidziane są pasy bezpieczeństwa. Deska rozdzielcza wykonana jest z metalu, ma lakoniczny styl, ale daje wystarczającą ilość informacji niezbędnych do bezpiecznej jazdy. Wszystkie urządzenia są zainstalowane w odpowiedniej odległości od kierowcy, a przednia szyba i duże lusterka zapewniają dobrą widoczność. Pracę kierowcy ułatwia obecność hydraulicznego wspomagania kierownicy (GUR), kabina jest wyposażona w autonomiczną nagrzewnicę i wentylator, a w kabinie wykonano również izolację akustyczną i termiczną.

Ze względu na zaprzestanie produkcji modelu w 2000 roku nie można kupić nowego KamAZ-5320. Koszt auta używanego uzależniony jest od roku produkcji, stanu technicznego oraz roku produkcji. Średnio używany ciągnik z platformą jest sprzedawany w cenach od 180 000 do 550 000 rubli.

Opis pojazdu, parametry techniczne i eksploatacyjne

Wymiary gabarytowe i ładowność KAMAZ-5320

  • Długość podwozia: 3 milimetrów;
  • Szerokość pojazdu bez lusterek: 2 mm;
  • Wysokość pojazdu: 3;
  • Minimalny całkowity promień skrętu: 9,3 metra;
  • Masa wyposażonego ciągnika: 7 kg;
  • Ładowność: 8 ton;
  • Waga całkowita: 15 100 kilogramów;
  • Masa ciągnika w pociągu drogowym: 26,8 tony;
  • Maksymalna zdolność pokonywania wzniesień: 30;
  • Dystans zatrzymania przy 60/godz.: 36 sekund;
  • Prędkość przelotowa: 80 km/h.
Weiterlesen:
KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-5320

Główną liczbę pojazdów KamAZ-5320 napędza silnik wysokoprężny KamAZ-740.10. Ta ośmiocylindrowa jednostka napędowa ma układ cylindrów w kształcie litery V, o pojemności skokowej 10,86 litra i mocy znamionowej 210 koni mechanicznych. Silnik jest wyposażony w automatyczną kontrolę prędkości we wszystkich trybach oraz suchy filtr powietrza ze wskaźnikiem zatkania. W podstawowej konfiguracji samochód wyposażony jest w podgrzewacz PZhD-30. Płynną i nieprzerwaną pracę silnika zapewnia sprzęgło wyprzedzające wtrysku paliwa oraz EFU (elektryczne urządzenie latarki). Niewątpliwą innowacją na tamte czasy była instalacja azotowanego wału korbowego oraz pełnoprzepływowego systemu filtracji oleju z wirówką. Pod względem parametrów środowiskowych KAMAZ-740.10 spełnia wymagania normy Euro 1.

KAMAZ-5320. Opis wózka, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Ponadto niektóre modyfikacje są wyposażone w silnik wysokoprężny o mocy 180 KM, który ma podobną charakterystykę do głównej jednostki napędowej.

Biorąc pod uwagę, że samochód był używany jako ciągnik, zużycie paliwa można nazwać dość niskim. Podczas jazdy na drogach publicznych KamAZ-5320 zużywa średnio 34,4 litra paliwa. Wózek wyposażony jest w zbiorniki paliwa o pojemności 250 i 175 litrów.

Zasilanie transmisji KAMAZ-5320

Samochód jest wyposażony w dziesięciobiegową manualną skrzynię biegów M15, składającą się z dwustopniowej skrzyni biegów-dzielnika i pięciobiegowej skrzyni biegów. Wały napędzane i pośrednie z kołami zębatymi i synchronizatorami są zainstalowane we wspólnej skrzyni korbowej, mechanizm włączania biegu wstecznego jest wykonany jako oddzielna jednostka. Przełączanie prędkości w samochodzie odbywa się zdalnie za pomocą dźwigni wahliwej. Skrzynia posiada połączony system smarowania. Wszystkie główne części są smarowane rozbryzgowo, zapewnione jest dodatkowe smarowanie łożysk przekładni z dmuchawy oleju. Skrzynia biegów M15 jest niezawodna, łatwa w obsłudze i przy odpowiedniej konserwacji może pracować bez naprawy przez długi czas.

KAMAZ-5320. Opis wózka, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Współdziałanie silnika i skrzyni biegów ciągnika KamAZ-5320 odbywa się za pomocą suchego dwutarczowego sprzęgła ciernego z obwodowym układem sprężyn dociskowych. Tłumik drgań skrętnych: sprężynowo-cierny, przekładnia wyposażona w pedał sprzęgła CCGT — oznacza hydrauliczny wzmacniacz pneumatyczny.

Weiterlesen:
KAMAZ-43114. Opis techniczny i charakterystyka maszyny

Obwody elektryczne i wyposażenie elektryczne ciężarówki zasilane są dwoma mocnymi 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 380 Ah. Napięcie sieciowe wynosi 24 wolty, w związku z czym w samochodzie zainstalowany jest regulator napięcia, a ciągnik jest również wyposażony w dwukilowatowy generator działający z jednoprzewodowym obwodem KamAZ-5320. Schemat okablowania samochodu można znaleźć tutaj:

KAMAZ-5320. Opis wózka, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Układ hamulcowy i zawieszenie ciągnika KamAZ-5320

KAMAZ-5320 jest wyposażony w cztery niezależne układy hamulcowe: główny, rezerwowy, postojowy i pomocniczy. Główne hamulce są typu bębnowego, o średnicy bębna 400 milimetrów i szerokości klocków hamulcowych 140 mm. Tym samym łączna powierzchnia nakładek to 6 cm3. Wózek wyposażony jest w hamulec postojowy na sprężynowych akumulatorach energii z napędem pneumatycznym.

Zawieszenie samochodu ma standardowe urządzenie do ciężarówek KAMAZ produkowanych w latach 70-90 ubiegłego wieku. Przednia część zawieszenia wykonana jest na dwóch półeliptycznych resorach z drążkami ślizgowymi. Sprężyny współpracują z amortyzatorami hydraulicznymi. Tylne zawieszenie ma podobną konstrukcję, która jest wzmocniona dodatkowymi mniejszymi resorami piórowymi.

Tutaj możesz zapoznać się ze szczegółowymi charakterystykami technicznymi ciągnika z platformą KamAZ-5320:

Typ samochodu
Pojazd pokładowy
Formuła koła6 × 4
Całkowita waga samochodu, kg15350
Pełna masa pociągu drogowego, kg26805
Nacisk na oś przednią, kg4375
Obciążenie tylnej osi, kg10930
Nośność, kg8000
Powierzchnia peronu, m2
brak danych
Kubatura platformy, m3
33
Masa własna, kg7080
Maksymalna prędkość (km/h)90
silnikKamAZ 740.10
Moc silnika (KM)210
Skrzynia biegówmechaniczny. Model 15
Ilość biegów5
Przełożenie osi napędowej5.43
zawieszeniewiosna
Rozmiar opony260-508R
Zbiornik paliwa175
Кабинаpotroić. Umieszczony nad silnikiem bez podkładu
typ ekologiczny

Recenzja wideo ciągnika pokładowego KamAZ-5320 na youtube

Przejrzyj i przetestuj KamAZ-5320:

Uruchamiamy zimny silnik KamAZ-5320:

Odrestaurowany i przekonwertowany KamAZ-5320:

Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców na temat ciężarówki KamAZ-5320

Sergey Odintsov, 57 lat, obwód smoleński:

Zajmuję się transportem ładunków od około dwudziestu lat, moim pierwszym samochodem był KamAZ-5320. Nie mogę powiedzieć, że zachowały się miłe wspomnienia o tym samochodzie: ciężarówka była bardziej jak puzzle — jeździsz jeden dzień, przez jeden dzień szukasz usterek, a następnego dnia naprawiasz. Najgorsze było z głównymi rurami — ciągle przeciekały, cały czas musiały albo naprawiać, albo zmieniać. Według sąsiada mój KamAZ płynął jak ranny dzik. O komforcie w kokpicie też nie trzeba mówić: wskaźniki i przyciski są rozrzucone po panelu losowo, choć widoczność nie jest zła. Z miłych wspomnień tylko stabilna praca pieca.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Kamaz 65222. Dane techniczne pojazdu: silnik, sprzęgło, hamulce
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector