Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

KAMAZ-5350: uniwersalny pojazd terenowy z rodziny Mustang

W połowie lat 80-tych projektanci fabryki otrzymali zlecenie na opracowanie ładownego pojazdu terenowego na potrzeby armii. Jednak ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą pierwsze pojazdy KamAZ-5350 zostały zmontowane dopiero w 1992 roku, a ciężarówka została wprowadzona do produkcji seryjnej w 1995 roku. Głównym celem pojazdu terenowego jest transport ładunków wojskowych i personelu do miejsca przeznaczenia.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Również różne moduły i nadbudowy do celów wojskowych zostały zamontowane na podstawie podwozia KamAZ-5350. Samochód był również wykorzystywany do celów cywilnych, w szczególności na jego podwoziu montowano moduły mieszkalne na wyprawy geologiczne, zmiany dla nafciarzy i producentów gazu. Często można też spotkać żurawie samochodowe, cysterny, wywrotki zbudowane na podstawie tego modelu.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

W 2004 roku samochód przeszedł głęboką zmianę stylizacji, od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany. Produkcja ciężarówki terenowej KamAZ-5350 trwa do dziś.

Wygląd zewnętrzny, wnętrze, koszt samochodu KAMAZ-5350

Od twórców samochód otrzymał konstrukcję ramy z trzema osiami napędowymi (formuła koła sześć na sześć), całkowicie metalową kabinę z kabiną, pod którą znajduje się mocny silnik. KamAZ-5350 różnił się od innych modeli wojskowych dużymi kołami z agresywnym bieżnikiem i nową konstrukcją nadwozia. Pojazdy przeznaczone do przewozu osób wyposażone są w nadwozie ze sztywną ramą oraz markizę. Poza tym model wygląda dość standardowo: ten sam metalowy zderzak z wbudowanymi reflektorami, ten sam kształt drzwi i lusterek zewnętrznych. Ciężarówka otrzymała jednoczęściową przednią szybę, która zwiększała widoczność z fotela kierowcy. Większość pojazdów KamAZ-5350 jest wyposażona w wciągarkę, rodzaj przekładni, a także urządzenie holownicze (TSU).

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

W kabinie zamontowano trzy fotele, większość samochodów wyposażona jest w koję, dodatkowo kabina została wyposażona w szyberdach do strzelania lub ewakuacji załogi. Deska rozdzielcza ciężarówki otrzymała standardową, jednoczęściową, wykonaną z metalu. Jednak jego zastosowanie w wojskowych ciężarówkach jest w pełni uzasadnione, a umieszczenie kontrolek nie powoduje skarg kierowców. Dodatkowo samochód został wyposażony w hydrauliczne wspomaganie kierownicy, autonomiczną nagrzewnicę, podgrzewacz wstępny oraz czujnik zatkania filtra powietrza.

Weiterlesen:
KAMAZ-54112. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Jak już wspomnieliśmy, wypuszczanie ciężarówki trwa do dziś. Nowy KamAZ-5350 na stronie producenta można kupić w cenie 3 579 000 rubli. Ceny używanych wózków uzależnione są od ich stanu technicznego, roku produkcji oraz przebiegu.

Samochód wyprodukowany w latach 2012-2014 z niskim przebiegiem iw zadowalającym stanie technicznym można kupić w cenie od półtora do dwóch i pół miliona rubli.

KamAZ-5350: opis, charakterystyka techniczna i operacyjna

Wymiary gabarytowe i nośność

  • Długość pojazdu: 7 milimetrów;
  • Szerokość bez luster/z lusterkami: 2/500 mm;
  • Wysokość kabiny / markizy: 3 110/3 290 mm;
  • Prześwit: 290 mm;
  • Masa własna: 9/650 kilogramów (w zależności od modyfikacji);
  • Nośność KAMAZ 5350: 7 kg;
  • Maksymalna waga holowanej przyczepy: 12 ton;
  • Masa całkowita samochodu ciężarowego w pociągu drogowym: 26 ton;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 13 metrów;
  • Kąt wspinania: 60% (31°);
  • Głębokość pokonanego rowu/brodu: 0,6/1,75 metra;
  • Prędkość maksymalna wg paszportu: 100 km/h.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-5350

We wczesnych latach produkcji ciężarówka była wyposażona w krajowy ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny KamAZ 740.30-260 z układem cylindrów w kształcie litery V. Jednostka napędowa posiada funkcję turbodoładowania i dochładzania powietrza doładowującego. Objętość robocza turbodiesla wynosi 10,86 litra, przy prędkości obrotowej wału korbowego 2 obr./min moc znamionowa silnika sięga 200 koni mechanicznych. Deklarowany zasób silnika KamAZ 260-740.30 wynosi 260 800 kilometrów, zgodnie z parametrami środowiskowymi silnik jest zgodny z normą Euro 000.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

KamAZ 740.30-260

Obecnie większość pojazdów KamAZ-5350 jest wyposażona w licencjonowany silnik Cummins ISBe6.7 E5 285. Ten nowoczesny silnik jest montowany w rosyjsko-amerykańskiej spółce joint venture Cummins KAMA. Jednostka napędowa charakteryzuje się oszczędnym zużyciem paliwa i niskim poziomem hałasu. Z założenia Cummins ISBe6.7 E5 285 to rzędowy sześciocylindrowy silnik o pojemności skokowej 6,7 litra, z turbodoładowaniem i wymuszonym chłodzeniem powietrza doładowującego. Przy prędkości wału korbowego 2 obr/min silnik rozwija 500 KM. Silnik wyposażony jest w nagrzewnicę zimnego powietrza, co znacznie ułatwia jego rozruch zimą. Oszczędność paliwa uzyskuje się również dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu paliwowego Common Rail. Silnik Cummins ISBe279 E6.7 5 pomyślnie przeszedł certyfikację Euro 285.

Cummins ISBe6.7

Wskaźnik zużycia paliwa KAMAZ-5350 zależy od zainstalowanego silnika, warunków pracy, sezonowości i technicznej sprawności pojazdu. Samochód ciężarowy wyposażony w silnik krajowy spala latem około 27 litrów paliwa podczas jazdy po utwardzonej drodze. W praktyce podczas jazdy w warunkach rzeczywistych spalanie sięga 33-35 litrów, a podczas jazdy terenowej na napędzie na wszystkie koła może być nawet więcej.

W zależności od modyfikacji maszyna dostarczana jest z dwoma zbiornikami po 210 litrów każdy lub ze zbiornikiem o pojemności 175 litrów i 125 litrów.

Sprzęt transmisyjny i elektryczny KAMAZ-5350

KamAZ-154. Modyfikacje przed stylizacją KamAZ-5350 zostały wyposażone w krajową skrzynię biegów KamAZ-154. Ta dziesięciobiegowa mechanika składa się z głównej pięciobiegowej skrzyni biegów, dwustopniowego dzielnika i demultiplikatora. Dzięki tej interakcji otrzymujemy dziesięć prędkości do przodu i dwie do tyłu. Skrzynia biegów jest sterowana zdalnie z kabiny kierowcy za pomocą dźwigni wahliwej. Jak każdy pojazd terenowy, KamAZ-5350 jest wyposażony w skrzynię rozdzielczą z blokadą mechanizmu różnicowego osi, samochód wyróżnia się stałym, nie przełączanym napędem na przednie koła.

Weiterlesen:
Kamaz 65207: modyfikacje i przeznaczenie maszyny. Cechy obsługi i konserwacji

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

1 — wał napędowy rozdzielacza; 2 — pokrywa tylnego łożyska wału prowadzącego rozdzielacza; 3, 9, 30 — podkładki regulacyjne; 4 — przednie łożysko wałeczkowe wału napędowego; 5 — skrzynia biegów wału napędowego; 6 — nakrętka pierścieniowa; 7 — podkładka; 8 — sprzęgło synchronizatora; 10 — osłona tylnego łożyska wału napędowego skrzyni biegów 11 — łożysko wałeczkowe; 18 — wspornik dźwigni zmiany biegów; 19 — oś bloku biegu wstecznego; 20 — podkładki oporowe; 21 biegów wstecznych; 22 — łożysko wałeczkowe; 23 — śruba ze szpilką; 24 — podkładka zabezpieczająca; 25 — górna pokrywa; 26 — uszczelki uszczelniające; 27 — pokrywa tylnego łożyska wału napędzanego; 29 — tylny wał napędzany z łożyskiem wałeczkowym; 31 — ślimak napędowy prędkościomierza; 32, 47 — mankiety uszczelniające; 33 — nakrętka mocująca kołnierz; 34 — kołnierz mocowania wału kardana; 36 — pokrywa łożyska; 37 — łożysko wałeczkowe; 40 — wał pośredni; 41 — obudowa skrzyni biegów; 42 — napędzany wał; 43 — główna pięciobiegowa skrzynia biegów; 45 — uszczelka uszczelniająca; 46 — dzielnik biegów; 48 — widelec zwalniający sprzęgło; 49 — wałek widełek zwalniania sprzęgła.

ZF 9S1310. Nowoczesne ciężarówki KamAZ-5350 są wyposażone w licencjonowaną dziewięciobiegową skrzynię biegów ZF 9S1310, która zapewnia doskonałą dynamikę przyspieszenia, wysoką niezawodność i przeżywalność.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów odbywa się za pomocą jednotarczowego sprzęgła membranowego model ZF & SACHS MFZ 430. Jednostka wyposażona jest w napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.

Sprzęt elektryczny i obwody elektryczne KamAZ-5350 zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami, każdy o pojemności 190 Ah. Biorąc pod uwagę, że urządzenie jest zaprojektowane na napięcie 24 woltów, zainstalowano tutaj automatyczny regulator napięcia. Należy również zauważyć obecność potężnego (3 kilowatów) 28-woltowego generatora.

Weiterlesen:
Kamaz 44108: modyfikacje modelu, zakres, specyfikacje

Schemat ideowy samochodu KamAZ-5350:

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Hamulce i zawieszenie KAMAZ-5350

Pojazd terenowy wyposażony jest w hamulce bębnowe, na każdym kole zamontowany jest mechanizm bębnowy o średnicy 400 mm, natomiast szerokość klocków hamulcowych wynosi 140 mm. Oprócz głównego układu hamulcowego KamAZ-5350 jest wyposażony w hamulec postojowy (na magazynowaniu energii), hamulce zapasowe i pomocnicze, a także system zwalniający.

Przednie zawieszenie auta jest zależne, skonstruowane na dwupiórowych resorach współpracujących z amortyzatorami hydraulicznymi typu teleskopowego. W podobny sposób zaprojektowano tylne zawieszenie, które jest wzmocnione dzięki obecności dodatkowych sprężyn.

KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Szczegółowe dane techniczne auta znajdziesz tutaj:

Ładowność pojazdu, kg7325
Masa całkowita pojazdu, kg17000
obciążenie tylnej osi, kg5600
obciążenie tylnego wózka, kg11400
Pełna masa pociągu drogowego, kg29000
Masa przyczepy brutto, kg12000
Masa własna9600
obciążenie tylnej osi, kg4700
obciążenie przedniej osi, kg4900
Model silnikaCummins ISBe6.7 E5 285 (Euro 5)
Otwór i skok, mm120 / 130
Maks. użyteczny moment obrotowy, Nm (kgcm)1007 (103)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min1300
Maksymalna moc netto, kW (KM)204 (277)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min2500
Objętość robocza, l6,7
Lokalizacja i liczba cylindrówrząd 6
Układ paliwowyWspólna Szyna
Współczynnik kompresji17,3
Typ silnikadiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Model KPZF9S1310
Przełożenia w biegach1-9,48; 2-6,58; 3-4,68; 4-3,48; 5-2,62; 6-1,89; 7-1,35; 8-1,00; 9-0,75; ЗХ-8,97
Typmechaniczna, 9-biegowa
Управлениеmechaniczne, zdalne
Liczba biegów KP9
napędpneumatyczny
Wymiary średnica bębna, mm400
Szerokość okładziny hamulcowej, mm140

Recenzja wideo KamAZ-5350

Pojazd terenowy KamAZ-5350 «Arktika» — przegląd:

Autobus obrotowy NEFAZ 4208-3042 na podwoziu KamAZ-5350:

Wojskowy KAMAZ-5350 «Mustang»:

KamAZ-5350: recenzje właścicieli i kierowców

Andrey Malyshev, 32 lata, obwód nowosybirski:

Służył w wojsku na KamAZ-5350. Pod względem zdolności i niezawodności przełajowej to po prostu świetny samochód, powiedziałbym, że jest niezniszczalny. Najważniejsze jest, aby na czas wymieniać płyny wypełniające i dbać o mosty. Silnik i skrzynia biegów nie stanowią żadnego problemu. Kokpit jest oczywiście surowy, ale właśnie dlatego jest to sprzęt wojskowy.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
KamAZ-43253: opis ciężarówki, charakterystyka techniczna i operacyjna
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector