Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
58 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

KAMAZ-53605: nowoczesna uniwersalna ciężarówka

Produkcja modelu rozpoczęła się w 2005 roku i ze względu na duże zapotrzebowanie trwa do dziś. KAMAZ-53605 jest dostępny w dwóch wersjach: wywrotki i uniwersalnego podwozia. W 2012 roku producent dokonał głębokiej zmiany stylizacji samochodu. Główne zmiany dotyczyły wyglądu maszyny, kabiny i jej wnętrza, pojawiły się osłony ochronne, zmieniono konstrukcję ramy.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Początkowo model został opracowany jako ciężarówka na potrzeby miejskie, a główny popyt oczekiwano od zakładów użyteczności publicznej. I tak się stało: na KamAZ-53605 zaczęto montować różne manipulatory i nadbudowy, jest używany jako śmieciarka (RARZ MKM-4605), dźwig samochodowy, a tę wywrotkę często można zobaczyć na placach budowy. Kolejną cechą KamAZ-53605 jest fakt, że na jego podstawie opracowano samochody sportowe, które biorą udział w różnych wyścigach ciężarówek. Również na podstawie tego podwozia opracowano specjalny pojazd «Storm» — armatkę wodną do rozpraszania demonstracji.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Zewnętrzne, wewnętrzne, koszt KamAZ-53605

Strukturalnie KAMAZ-53605 to podwozie ramowe z napędem na tylne koła (formuła cztery na dwa koła) z silnikiem przednim, który znajduje się pod kabiną kabiny. Do 2012 roku samochód był wyposażony w standardową kabinę Kamaz, którą zastąpiła nowoczesna kabina Mercedes Axor. Ciężarówka otrzymała plastikowy zderzak, dużą jednoczęściową przednią szybę i kilka lusterek zewnętrznych o różnych kątach widzenia.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

W przedziale pasażerskim zainstalowane są dwa lub trzy siedzenia, nie ma koi, niezależnie od konfiguracji. Fotele kierowcy i pasażera otrzymały zawieszenie pneumatyczne i mechanizmy regulacji w różnych płaszczyznach. Producent zwrócił szczególną uwagę na deskę rozdzielczą: stała się ona trzyczęściowa, rozmieszczona u kierowcy, zwracamy uwagę na ergonomiczne rozmieszczenie czujników i urządzeń sterujących, a także obecność powłoki antyrefleksyjnej. Istotne zmiany zaszły w konstrukcji kolumny kierownicy. Jest montowany z importowanych części produkowanych przez Zahnradfabrik lub RBL, w wielu urządzeniach kierowca ma możliwość regulacji wysokości i zasięgu kierownicy.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Na stronie producenta ceny podwozia KamAZ-53605 zaczynają się od 2 900 000 rubli, za wywrotkę kupujący będzie musiał zapłacić milion więcej — 3 990 000 rubli. W sieci dostępna jest duża liczba ogłoszeń sprzedaży używanych samochodów ciężarowych tego modelu.

Wywrotkę wyprodukowaną w latach 2012-2014 w dobrym stanie technicznym można kupić w cenie 1 900 000 — 2 100 000 rubli.

Wymiary gabarytowe i ładowność KAMAZ-53605

  • Długość: 6 760 milimetrów;
  • Szerokość bez lusterek/z lusterkami zewnętrznymi: 2 mm;
  • Wysokość: 2 mm;
  • Prześwit (prześwit): 270 milimetrów;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 8 metrów;
  • Długość ramy montażowej: 3 990 mm;
  • Największy kąt, pokonaj nachylenie: 140;
  • Waga wyposażonej wywrotki KamAZ-53605: 8 kilogramów;
  • masa własna podwozia: 6 kg;
  • Masa całkowita pojazdu: 20,5 tony;
  • Maksymalna prędkość: 90 km / h.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-53605

Jako jednostka napędowa producent KamAZ-53605 wykorzystuje kilka rodzajów czterosuwowych silników wysokoprężnych chłodzonych wodą.

KAMAZ 740.30-260. Niezawodna, choć nie najnowocześniejsza ósemka z układem cylindrów w kształcie litery V, systemem turbodoładowania i funkcją wymuszonego chłodzenia powietrzem. Przy standardowej pojemności, dla tej klasy silników, wynoszącej 10,86 litra, nominalna moc turbodiesla wynosi 260 koni mechanicznych przy prędkości wału korbowego 2 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego to 200 Nm.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Dość często w modelach samochodów przed stylizacją można znaleźć silnik KamAZ 740.30-240. Pod względem cech i konstrukcji nie różni się znacząco od swojego poprzednika, ale ma mniejszą moc — 240 koni mechanicznych. Oba układy napędowe posiadają certyfikat Euro 3.

Po zmianie stylizacji w ciężarówce zainstalowano dwa typy silników: krajowy turbodiesel KamAZ 740.62-280 i licencjonowany Cummins ISBe6,7 E5.

KAMAZ 740.62-280 (Euro 3). W przypadku większości cech ten turbodiesel nie różni się zbytnio od poprzednich silników. Jednak jego objętość robocza wzrosła do 11,76 litra, dzięki czemu wzrosła również moc znamionowa — do 280 koni mechanicznych.

Cummins ISBe6,7 E5. W swojej klasie silnik ten jest uważany za najbardziej ekonomiczny i najmniej hałaśliwy. Pod względem układu jest to rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 6,7 litra, z blokiem cylindrów bez rękawów. Podobnie jak większość nowoczesnych silników wysokoprężnych, Cummins ISBe6,7 E5 jest wyposażony w system turbodoładowania i technologię wymuszonego dochładzania powietrza. Tutaj instalowany jest układ paliwowy Common Rail z wysokociśnieniową pompą paliwową BOSCH. Przy prędkości wału korbowego 2 obr/min silnik rozwija moc 500 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy wynosi 279 Nm przy prędkości 1007 obr/min. Pod względem wydajności środowiskowej Cummins ISBe1 E300 spełnia wymagania normy Euro 6,7.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Cummins ISBe6.7

Jak już wspomniano, dziś KamAZ-53605 jest jedną z najbardziej ekonomicznych ciężarówek w swojej klasie. Średnie zużycie paliwa w ciepłym sezonie waha się od 23 do 25 litrów oleju napędowego na 100/km toru. Zimą zużycie paliwa nieznacznie wzrasta — do 27 litrów na 100 kilometrów. W podstawowej konfiguracji KamAZ-53605 jest dostarczany z 210-litrowym zbiornikiem paliwa, w niektórych maszynach zainstalowany jest zbiornik o pojemności 350 litrów.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-53605

W okresie przed stylizacją na ciężarówce zainstalowano krajową dziesięciobiegową skrzynię biegów KamAZ-154. Ta „mechanika” nastawiona jest na zastosowanie w pojazdach o średniej ładowności, składa się z głównej skrzyni pięciobiegowej, demultiplikatora i dwustopniowego rozdzielacza. Skrzynia biegów KamAZ-154 jest kompatybilna tylko ze sprzęgłem jednotarczowym, nie jest używana ze sprzęgłem dwutarczowym.

W nowoczesnej modyfikacji KAMAZ-53605 jest wyposażony w dziesięciobiegową manualną skrzynię biegów ZF 9S1310. Pudełko przeznaczone jest w większości do samochodów poruszających się w nowoczesnym mieście. ZF 9S1310 jest agregowany z suchym jednotarczowym sprzęgłem membranowym MFZ430 lub MFZ395 z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Ręczna skrzynia biegów ZF 9S1310

Okablowanie KAMAZ-53605 wykonane jest zgodnie ze schematem jednoprętowym, urządzenia elektryczne ciężarówki są zasilane dwoma akumulatorami 12 V o wydajności 190 A / h każdy. Ponadto samochód jest wyposażony w dwukilowatowy generator 28-woltowy i automatyczny regulator napięcia.

KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-53605

Samochód posiada hamulce bębnowe, stwierdzenie to dotyczy zarówno tylnych jak i przednich kół. Średnica bębnów hamulcowych wynosi 420 mm, a szerokość klocka 180 mm. Wózek wyposażony jest w cztery rodzaje układów hamulcowych (główny, pomocniczy, rezerwowy i postojowy), wszystkie mogą pracować autonomicznie, pomimo obecności wspólnych komponentów i zespołów. Oprócz hamulców KamAZ-53605 jest również wyposażony w system awaryjnego zwalniania hamulca.

Konstrukcja samochodu wykorzystuje konwencjonalne zawieszenie na resorach piórowych z drążkami stabilizatora. Przednie zawieszenie współpracuje z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi. Ekstremalne naprężenia, jakich doświadcza tylny wózek i rama podczas ruchu, są kompensowane przez zwiększoną liczbę półeliptycznych resorów.

Bardziej szczegółowe parametry techniczne ciężarówki KamAZ-53605 o średniej ładowności:

Typ pojazduwywrotka
Podstawa podwozia53605-3010-A5
Formuła koła4 × 2
Pełna masa pociągu drogowego, kgbrak holowania przyczepy
Masa całkowita pojazdu, kg20500
Masa własna pojazdu, kg8725
Nośność, kg11700
Nacisk na oś przednią, kg7500
Obciążenie tylnego wózka, kg13000
długość mm6760
szerokość2550
Wysokość mm2950
Odległość od środka, mm3950
Zwis przedni, mm1340
Zwis tylny, mm1010
Rozmiar opony315 / 80R22,5
Typ nadwoziaplatforma zrzutowa
Objętość platformy, cbm6,5
Wymiary platformy, mm
Rodzaj rozładunkuназад
Markiza, rama
Norma środowiskowaEURO-5
Model silnikaCummins ISB6.7E5
Moc h.p.300
Sprzęt paliwowyPompa wtryskowa BOSCH
Pojemność zbiornika paliwa, l210

Recenzja wideo KAMAZ-53605 na youtube

Wywrotka KAMAZ-53605 z rozładunkiem trójstronnym:

Maszyna próżniowa na bazie KAMAZ-53605:

Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-53605

Konstantin Krivosheev, 49 lat, obwód pskowski:

KamAZ-53605 otrzymał pod koniec ubiegłego roku, teraz przebieg samochodu wynosi nieco mniej niż 30 tysięcy kilometrów. Importowane są również silniki, skrzynia biegów i osie Cummins. Po otrzymaniu kluczyków do auta wziąłem narzędzia i poprawiłem montaż: dokręcałem w niektórych miejscach, przekręcałem, trzeba było kilka drobiazgów zmienić. Przeszła już dwie zaplanowane przeglądy, a wszystko pasuje, nie ma awarii, auto działa poprawnie. Samochód używany jest głównie w mieście i na drogach utwardzonych, nie polecam jazdy w terenie.

Link do głównej publikacji