KAMAZ-53605. Wymiary gabarytowe i ładowność. Specyfikacje. Recenzje wideo
KAMAZ-53605: nowoczesna uniwersalna ciężarówka
Produkcja modelu rozpoczęła się w 2005 roku i ze względu na duże zapotrzebowanie trwa do dziś. KAMAZ-53605 jest dostępny w dwóch wersjach: wywrotki i uniwersalnego podwozia. W 2012 roku producent dokonał głębokiej zmiany stylizacji samochodu. Główne zmiany dotyczyły wyglądu maszyny, kabiny i jej wnętrza, pojawiły się osłony ochronne, zmieniono konstrukcję ramy.
Początkowo model został opracowany jako ciężarówka na potrzeby miejskie, a główny popyt oczekiwano od zakładów użyteczności publicznej. I tak się stało: na KamAZ-53605 zaczęto montować różne manipulatory i nadbudowy, jest używany jako śmieciarka (RARZ MKM-4605), dźwig samochodowy, a tę wywrotkę często można zobaczyć na placach budowy. Kolejną cechą KamAZ-53605 jest fakt, że na jego podstawie opracowano samochody sportowe, które biorą udział w różnych wyścigach ciężarówek. Również na podstawie tego podwozia opracowano specjalny pojazd «Storm» — armatkę wodną do rozpraszania demonstracji.
Zewnętrzne, wewnętrzne, koszt KamAZ-53605
Strukturalnie KAMAZ-53605 to podwozie ramowe z napędem na tylne koła (formuła cztery na dwa koła) z silnikiem przednim, który znajduje się pod kabiną kabiny. Do 2012 roku samochód był wyposażony w standardową kabinę Kamaz, którą zastąpiła nowoczesna kabina Mercedes Axor. Ciężarówka otrzymała plastikowy zderzak, dużą jednoczęściową przednią szybę i kilka lusterek zewnętrznych o różnych kątach widzenia.
W przedziale pasażerskim zainstalowane są dwa lub trzy siedzenia, nie ma koi, niezależnie od konfiguracji. Fotele kierowcy i pasażera otrzymały zawieszenie pneumatyczne i mechanizmy regulacji w różnych płaszczyznach. Producent zwrócił szczególną uwagę na deskę rozdzielczą: stała się ona trzyczęściowa, rozmieszczona u kierowcy, zwracamy uwagę na ergonomiczne rozmieszczenie czujników i urządzeń sterujących, a także obecność powłoki antyrefleksyjnej. Istotne zmiany zaszły w konstrukcji kolumny kierownicy. Jest montowany z importowanych części produkowanych przez Zahnradfabrik lub RBL, w wielu urządzeniach kierowca ma możliwość regulacji wysokości i zasięgu kierownicy.
Na stronie producenta ceny podwozia KamAZ-53605 zaczynają się od 2 900 000 rubli, za wywrotkę kupujący będzie musiał zapłacić milion więcej — 3 990 000 rubli. W sieci dostępna jest duża liczba ogłoszeń sprzedaży używanych samochodów ciężarowych tego modelu.
Wywrotkę wyprodukowaną w latach 2012-2014 w dobrym stanie technicznym można kupić w cenie 1 900 000 — 2 100 000 rubli.
Wymiary gabarytowe i ładowność KAMAZ-53605
- Długość: 6 760 milimetrów;
- Szerokość bez lusterek/z lusterkami zewnętrznymi: 2 mm;
- Wysokość: 2 mm;
- Prześwit (prześwit): 270 milimetrów;
- Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 8 metrów;
- Długość ramy montażowej: 3 990 mm;
- Największy kąt, pokonaj nachylenie: 140;
- Waga wyposażonej wywrotki KamAZ-53605: 8 kilogramów;
- masa własna podwozia: 6 kg;
- Masa całkowita pojazdu: 20,5 tony;
- Maksymalna prędkość: 90 km / h.
Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-53605
Jako jednostka napędowa producent KamAZ-53605 wykorzystuje kilka rodzajów czterosuwowych silników wysokoprężnych chłodzonych wodą.
KAMAZ 740.30-260. Niezawodna, choć nie najnowocześniejsza ósemka z układem cylindrów w kształcie litery V, systemem turbodoładowania i funkcją wymuszonego chłodzenia powietrzem. Przy standardowej pojemności, dla tej klasy silników, wynoszącej 10,86 litra, nominalna moc turbodiesla wynosi 260 koni mechanicznych przy prędkości wału korbowego 2 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego to 200 Nm.
Dość często w modelach samochodów przed stylizacją można znaleźć silnik KamAZ 740.30-240. Pod względem cech i konstrukcji nie różni się znacząco od swojego poprzednika, ale ma mniejszą moc — 240 koni mechanicznych. Oba układy napędowe posiadają certyfikat Euro 3.
Po zmianie stylizacji w ciężarówce zainstalowano dwa typy silników: krajowy turbodiesel KamAZ 740.62-280 i licencjonowany Cummins ISBe6,7 E5.
KAMAZ 740.62-280 (Euro 3). W przypadku większości cech ten turbodiesel nie różni się zbytnio od poprzednich silników. Jednak jego objętość robocza wzrosła do 11,76 litra, dzięki czemu wzrosła również moc znamionowa — do 280 koni mechanicznych.
Cummins ISBe6,7 E5. W swojej klasie silnik ten jest uważany za najbardziej ekonomiczny i najmniej hałaśliwy. Pod względem układu jest to rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 6,7 litra, z blokiem cylindrów bez rękawów. Podobnie jak większość nowoczesnych silników wysokoprężnych, Cummins ISBe6,7 E5 jest wyposażony w system turbodoładowania i technologię wymuszonego dochładzania powietrza. Tutaj instalowany jest układ paliwowy Common Rail z wysokociśnieniową pompą paliwową BOSCH. Przy prędkości wału korbowego 2 obr/min silnik rozwija moc 500 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy wynosi 279 Nm przy prędkości 1007 obr/min. Pod względem wydajności środowiskowej Cummins ISBe1 E300 spełnia wymagania normy Euro 6,7.
Jak już wspomniano, dziś KamAZ-53605 jest jedną z najbardziej ekonomicznych ciężarówek w swojej klasie. Średnie zużycie paliwa w ciepłym sezonie waha się od 23 do 25 litrów oleju napędowego na 100/km toru. Zimą zużycie paliwa nieznacznie wzrasta — do 27 litrów na 100 kilometrów. W podstawowej konfiguracji KamAZ-53605 jest dostarczany z 210-litrowym zbiornikiem paliwa, w niektórych maszynach zainstalowany jest zbiornik o pojemności 350 litrów.
Transmisja i zasilanie KAMAZ-53605
W okresie przed stylizacją na ciężarówce zainstalowano krajową dziesięciobiegową skrzynię biegów KamAZ-154. Ta „mechanika” nastawiona jest na zastosowanie w pojazdach o średniej ładowności, składa się z głównej skrzyni pięciobiegowej, demultiplikatora i dwustopniowego rozdzielacza. Skrzynia biegów KamAZ-154 jest kompatybilna tylko ze sprzęgłem jednotarczowym, nie jest używana ze sprzęgłem dwutarczowym.
W nowoczesnej modyfikacji KAMAZ-53605 jest wyposażony w dziesięciobiegową manualną skrzynię biegów ZF 9S1310. Pudełko przeznaczone jest w większości do samochodów poruszających się w nowoczesnym mieście. ZF 9S1310 jest agregowany z suchym jednotarczowym sprzęgłem membranowym MFZ430 lub MFZ395 z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.
Okablowanie KAMAZ-53605 wykonane jest zgodnie ze schematem jednoprętowym, urządzenia elektryczne ciężarówki są zasilane dwoma akumulatorami 12 V o wydajności 190 A / h każdy. Ponadto samochód jest wyposażony w dwukilowatowy generator 28-woltowy i automatyczny regulator napięcia.
Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-53605
Samochód posiada hamulce bębnowe, stwierdzenie to dotyczy zarówno tylnych jak i przednich kół. Średnica bębnów hamulcowych wynosi 420 mm, a szerokość klocka 180 mm. Wózek wyposażony jest w cztery rodzaje układów hamulcowych (główny, pomocniczy, rezerwowy i postojowy), wszystkie mogą pracować autonomicznie, pomimo obecności wspólnych komponentów i zespołów. Oprócz hamulców KamAZ-53605 jest również wyposażony w system awaryjnego zwalniania hamulca.
Konstrukcja samochodu wykorzystuje konwencjonalne zawieszenie na resorach piórowych z drążkami stabilizatora. Przednie zawieszenie współpracuje z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi. Ekstremalne naprężenia, jakich doświadcza tylny wózek i rama podczas ruchu, są kompensowane przez zwiększoną liczbę półeliptycznych resorów.
Bardziej szczegółowe parametry techniczne ciężarówki KamAZ-53605 o średniej ładowności:
Typ pojazdu | wywrotka |
Podstawa podwozia | 53605-3010-A5 |
Formuła koła | 4 × 2 |
Pełna masa pociągu drogowego, kg | brak holowania przyczepy |
Masa całkowita pojazdu, kg | 20500 |
Masa własna pojazdu, kg | 8725 |
Nośność, kg | 11700 |
Nacisk na oś przednią, kg | 7500 |
Obciążenie tylnego wózka, kg | 13000 |
długość mm | 6760 |
szerokość | 2550 |
Wysokość mm | 2950 |
Odległość od środka, mm | 3950 |
Zwis przedni, mm | 1340 |
Zwis tylny, mm | 1010 |
Rozmiar opony | 315 / 80R22,5 |
Typ nadwozia | platforma zrzutowa |
Objętość platformy, cbm | 6,5 |
Wymiary platformy, mm | |
Rodzaj rozładunku | назад |
Markiza, rama | |
Norma środowiskowa | EURO-5 |
Model silnika | Cummins ISB6.7E5 |
Moc h.p. | 300 |
Sprzęt paliwowy | Pompa wtryskowa BOSCH |
Pojemność zbiornika paliwa, l | 210 |
Recenzja wideo KAMAZ-53605 na youtube
Wywrotka KAMAZ-53605 z rozładunkiem trójstronnym:
Maszyna próżniowa na bazie KAMAZ-53605:
Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-53605
Konstantin Krivosheev, 49 lat, obwód pskowski:
KamAZ-53605 otrzymał pod koniec ubiegłego roku, teraz przebieg samochodu wynosi nieco mniej niż 30 tysięcy kilometrów. Importowane są również silniki, skrzynia biegów i osie Cummins. Po otrzymaniu kluczyków do auta wziąłem narzędzia i poprawiłem montaż: dokręcałem w niektórych miejscach, przekręcałem, trzeba było kilka drobiazgów zmienić. Przeszła już dwie zaplanowane przeglądy, a wszystko pasuje, nie ma awarii, auto działa poprawnie. Samochód używany jest głównie w mieście i na drogach utwardzonych, nie polecam jazdy w terenie.