Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
1 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KAMAZ-5460: ciągnik siodłowy dalekiego zasięgu

Rozwój tego samochodu rozpoczął się w połowie lat 90., a seryjna produkcja ciągnika siodłowego KamAZ-5460 została opanowana w 2003 roku. Według producenta jest to pierwsza ciężarówka Kama Automobile Plant, która słusznie może być pozycjonowana jako ciągnik dalekobieżny. W 2010 roku ciężarówka przeszła głęboką zmianę stylizacji, w wyniku której na rynku pojawił się model KamAZ 5460-046-22 o ulepszonych osiągach i bardziej nowoczesnym wyglądzie zewnętrznym.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Konstrukcyjnie KAMAZ-5460 to dwuosiowe podwozie ramowe z jedną (tylną) osią napędową (formuła cztery na dwa koła) i silnikiem przednim. Produkcja auta trwa do dziś, popyt na nią jest stały, małe partie traktorów są sprzedawane zagranicznym przewoźnikom.

Zewnętrzny, wewnętrzny i koszt KamAZ-5460

Ciężarówka wyposażona jest w kabinę typu cabover z wysokim dachem, nową kratą wlotu powietrza oraz odpornym na wstrząsy, odlewanym zderzakiem. Ciągnik otrzymał nowe reflektory, jednoczęściową przednią szybę z trzema wycieraczkami oraz duże lusterka o różnych kątach widzenia. Dostęp do kabiny ułatwiają dwa stopnie z powłoką antypoślizgową, należy zauważyć klamki i zamki, które ciężarówka odziedziczyła po VAZ-2108.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Wnętrze samochodu wyposażone jest w dwa lub trzy fotele Pilot, wyposażone w zawieszenie pneumatyczne i mechanizmy regulacji we wszystkich płaszczyznach. W zależności od konfiguracji KamAZ-5460 jest dostarczany z jednym lub dwoma śpiworami na przystankach gazowych. Warto zwrócić uwagę na unowocześnioną trzyczęściową tablicę przyrządów wykonaną z wysokiej jakości tworzywa sztucznego z powłoką antyrefleksyjną. Kierowcy zwracają uwagę na udany układ panelu i jego atrakcyjny wygląd. Kolumna kierownicy posiada mechanizm regulacji zasięgu i pochylenia, wspomaganie kierownicy (hydrauliczne wspomaganie kierownicy) jest dostępne w standardzie.

Koszt nowego odnowionego ciągnika siodłowego KamAZ-5460 waha się od 4 200 000 do 4 850 000 rubli. Samochód wyprodukowany w latach 2014-2015 można kupić w cenie 2 200 000 rubli.

Opis, charakterystyka techniczna i operacyjna KAMAZ-5460

Wymiary gabarytowe i nośność

  • Długość podwozia: 6 milimetrów;
  • Szerokość bez zewnętrznych lusterek bocznych: 2 mm;
  • Wysokość ciągnika ze zmienioną kabiną: 3 mm;
  • Wysokość sprzęgu siodłowego (SSU): 1 mm;
  • Masa własna pojazdu: 7 kg;
  • Maksymalne obciążenie siodła (SSU): 8 kg;
  • Maksymalna waga przewożonej naczepy: 32 000 kg;
  • Masa całkowita pojazdu KamAZ-5460 w pociągu drogowym: 40 000 kg;
  • Rodzaj kół: tarczowe odlewane z aluminium lub stali;
  • Typ i rozmiar opony: bezdętkowe/ 315/60 R22,5
  • Maksymalna prędkość ciągnika: 90 km/h.
Weiterlesen:
KamAZ-53212: opis, dane techniczne, recenzje

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-5460

Główna linia jednostek napędowych, które wyposażają KamAZ-5460, składa się z trzech krajowych silników z turbodoładowaniem:

  • KAMAZ-740.61-320;
  • KAMAZ 740.50-360;
  • KAMAZ-64-420.

KAMAZ-740.61-320. Ten czterosuwowy silnik wysokoprężny spełnia wymagania normy Euro 3. Silnik ma imponującą pojemność skokową 11,8 litra i przy prędkości wału korbowego 1 obr./min rozwija moc znamionową 900 koni mechanicznych. Wskaźnik ten uzyskuje się dzięki obecności układu turbodoładowania, którego głównymi elementami są dwie turbosprężarki i turbina gazowa. Należy pamiętać, że ten silnik wykorzystuje technologię ONV (wymuszone chłodzenie powietrzem doładowującym), a turbodiesel jest również wyposażony w elektroniczną jednostkę sterującą. Instalacja KamAZ-320-740.61 została przeprowadzona na małych partiach ciężarówek KamAZ-320, ponieważ na rynku używane są samochody z mocniejszymi silnikami.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KAMAZ 740.50-360. W przypadku większości cech ten silnik nie różni się od swojego poprzednika. Jest to ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny z układem cylindrów w kształcie litery V i zapadnięciem się 90. Jednak dzięki zmianie niektórych ustawień i drobnym zmianom w konstrukcji moc silnika wzrosła do 360 koni mechanicznych, choć jego indeks środowiskowy spadł do normy Euro 2.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KamAZ 740.50-360

KAMAZ-64-420. Najmocniejszy i najbardziej popularny silnik w gamie silników KamAZ-5460. Produkcja tego silnika rozpoczęła się w 2008 roku, jego parametry środowiskowe są zgodne z wymaganiami Euro 3. Strukturalnie KamAZ-64-420 to ośmiocylindrowy czterosuwowy silnik wysokoprężny w kształcie litery V z układem turbodoładowania i funkcją wymuszonego chłodzenia powietrzem. Pojemność robocza silnika nie uległa zmianie — 11,76 litra, ale jego moc znamionowa, przy prędkości obrotowej wału korbowego 1 obr./min, wzrosła do 900 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy — 420 Nm, przy prędkości obrotowej 1864 obr./min. Silnik wyposażony jest w elektroniczny układ sterowania, który pomaga oszczędzać paliwo i ogranicza emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KamAZ-64-420

Wskaźnik zużycia paliwa KamAZ-5460 zależy od stanu technicznego ciężarówki i warunków pracy. Podczas jazdy po płaskich drogach z prędkością 70-80 km/h i naczepą do 20 ton samochód zużywa 25-27 litrów oleju napędowego. Podczas transportu ciężkich ładunków po nierównych drogach w górzystym terenie ciągnik może zużywać od 40 do 50 litrów paliwa.

W podstawowej konfiguracji KAMAZ-5460 jest wyposażony w dość pojemny zbiornik paliwa o pojemności 500 litrów, modyfikacja KAMAZ-5460-046-22 jest wyposażona w 700-litrowy zbiornik.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-5460

KAMAZ-5460 jest agregowany z mechaniczną szesnastobiegową skrzynią biegów ZF 16S151 niemieckiej firmy ZF Friedrichshafen AG. Skrzynia biegów składa się z głównej ośmiobiegowej skrzyni, dwustopniowego rozdzielacza i demultiplikatora. Prędkości do przodu włączane są za pomocą synchronizatorów, tylne — przez sprzęgło zębate. Pudełkiem steruje się zdalnie za pomocą wahadłowej dźwigni. W interakcji między silnikiem a skrzynią biegów pośredniczy jednotarczowe sprzęgło membranowe MFZ-430 firmy ZF SACHS. Sprzęgło wyposażone jest w napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.

Weiterlesen:
KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Najlepsze modele ciągnika KamAZ-5460 są wyposażone w automatyczną dwunastobiegową skrzynię biegów ZF-Astronic12AS 1931TO. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia doskonałą dynamikę przyspieszania, a jednocześnie jej użytkowanie nie prowadzi do znacznego wzrostu zużycia paliwa. Skrzynia wyposażona jest w elektropneumatyczny system sterowania i jest agregowana z automatycznym sprzęgłem.

Za zasilanie urządzeń elektrycznych i podzespołów elektronicznych samochodu odpowiada jednożyłowe okablowanie o napięciu sieciowym 24 V. Samochód wyposażony jest w dwa 12-woltowe akumulatory o pojemności 190 Ah oraz 28-woltowy dwukilowatowy generator. Za stabilizację napięcia odpowiada falownik umieszczony w kabinie ciężarówki.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-5460

Ciągnik siodłowy KamAZ-5460 jest wyposażony w nieco przestarzałe, ale dość skuteczne hamulce bębnowe. Każde koło wyposażone jest w pneumatyczny mechanizm hamulcowy o średnicy bębna 420 mm i szerokości klocka 1800 mm. Oprócz głównego, za bezpieczeństwo wózka odpowiada hamulec zapasowy, pomocniczy i postojowy, w razie potrzeby możliwe jest awaryjne zwolnienie kół za pomocą specjalnego mechanizmu pneumatycznego. Wszystkie układy hamulcowe samochodu mają wiele wspólnych części i zespołów, ale jednocześnie są w stanie pracować autonomicznie. Wózek wyposażony jest w system ABC, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo maszyny podczas jazdy po drodze.

KAMAZ-5460. Jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja i zasilanie. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

Pierwsze wersje KamAZ-5460 miały tradycyjne zawieszenie na resorach piórowych, z którego później częściowo zrezygnowano, instalując tylny wózek na zawieszeniu pneumatycznym. Pod tym względem wzrosła płynność jazdy, a także udało się zmniejszyć wysokość siodła. Przednie zawieszenie jest realizowane według starego schematu, w którym główną rolę odgrywają półeliptyczne resory z hydraulicznymi amortyzatorami. Aby zapobiec niebezpiecznym przechyłom i przewróceniu się wózka, przedni wózek wyposażony jest w stabilizator.

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne ciągnika siodłowego KamAZ-5460 można zobaczyć tutaj:

Parametry wagowe i obciążenia
Masa własna pojazdu, kg7350
— obciążenie przedniej osi, kg4680
— obciążenie tylnej osi, kg2670
Obciążenie sprzęgu siodłowego, kg8700 (* 10500)
Masa całkowita pojazdu, kg16200 (* 18000)
— obciążenie przedniej osi, kg6200 (* 6500)
— obciążenie tylnej osi, kg10000 (* 11500)
Masa naczepy brutto, kg32500
Pełna masa pociągu drogowego, kg40000
silnik
Model740.63–400 (Euro-3)
Typdiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Maksymalna moc netto, kW (KM)294 (400)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min1900
Maksymalny użyteczny moment obrotowy, Nm (kg cm)1764 (180)
przy prędkości wału korbowego, obr/min1250:1350
Lokalizacja i liczba cylindrówW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l11,76
Otwór i skok, mm120 / 130
Współczynnik kompresji16,8
System zasilania
Pojemność zbiornika paliwa, l500
Sprzęt elektryczny
Napięcie, V24
Baterie, V/A h2 × 12/190
Generator, V/W28 / 2000
Sprzęgło
Typmembrana, jednotarczowa mod. MFZ-430 fa. ZF SACHS
napędhydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem
Średnica dysku napędzanego, mm430
Hamulce
napędpneumatyczny
Wymiary: średnica bębna, mm420
Szerokość okładziny hamulcowej, mm180
Całkowita powierzchnia klocków hamulcowych, cm24800
Skrzynia biegów
ModelZF16S151
Typmechaniczny, szesnastobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne
Przełożenia w biegach
12345678ZX
13,869,526,564,583,022,081,431,0012,97
11,567,965,483,832,531,741,200,8410,85
główne koło zębate
Typpojedynczy, z przekładnią hipoidalną
Przełożenie**3,58 lub 3,36
Koła i opony
Typ koła**dysk aluminiowy lub stalowy
Typ oponybezdętkowe
Producent**f. „Michelin” (Francja) lub ż. Bridgestone (Japonia)
Rozmiar obręczy9,0-22,5
Rozmiar opony315 / 60 R22,5
Кабина
Typumieszczony nad silnikiem, z bardzo wysokim dachem
Egzekucjadwuosobowa z baldachimem aerodynamicznym
sprzęg siodłowy
Typ SSUz dwoma stopniami swobody, odlew
Producent**f. „JOST” 37 S-150 lub 37 S-185, lub f. «GEORG FISCHER» SK-S 36.20/150 lub SK-S 36.20/185
Średnica sworznia sprzęgającego, mm50,8 (2 cala)
Charakterystyka pociągu drogowego o masie brutto 40000 XNUMX kg
Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h90
Zestaw ciągnika zawiera
— tylne zawieszenie pneumatyczne;
— niezależne ogrzewanie kabiny.
* Dozwolone przez konstrukcję podczas jazdy po drogach z naciskiem na oś 130 kN (13 tf).
** W zależności od konfiguracji.
Weiterlesen:
KAMAZ-5350. Wymiary gabarytowe i nośność, zawieszenie, schemat połączeń i inne cechy

Recenzja wideo KamAZ-5460

KamAZ-5460: recenzja wideo od właściciela:

KAMAZ-5460: przed i po remoncie:

Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców

Iwan Iwanow, 36 lat, obwód moskiewski:

Pracuję nad zmianą stylizacji KamAZ-5460 już trzeci rok. Zewnętrznie kabina została zaktualizowana, ale w środku nadal jest niewygodna, plecy zaczynają boleć po 150-200 km. Mam silnik KamAZ 740.50-360, jego moc wyraźnie nie wystarcza, aby zjechać ciężarówką w dół, nie ma mowy o przyspieszeniu. Ogólnie wrażenia nie są najbardziej pozytywne.

Link do głównej publikacji