Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

KAMAZ 54901: przełom w rodzimym przemyśle motoryzacyjnym

Przez długi czas krajowy producent nie mógł stworzyć ciągnika siodłowego, który pod względem parametrów technicznych i operacyjnych mógłby konkurować z zagranicznymi odpowiednikami. KAMAZ 54901 z całkowicie nową kabiną K5, stworzoną we współpracy z zagranicznymi specjalistami, ma odpowiedzieć na pytanie, czy zakład Kama był w stanie stworzyć konkurencyjną ciężarówkę do transportu dalekobieżnego.

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Debiut KamAZ 54901 miał miejsce w 2017 roku na wystawie Komtrans, gdzie samochód został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności. Specjaliści zwrócili uwagę na nowoczesną, opływową kabinę, reflektory LED i zwiększoną wysokość ciężarówki. Najczęściej kierowcy KamAZ narzekali na niewystarczający komfort kabiny. Wnętrze nowego ciągnika charakteryzuje się zwiększoną objętością (9 metrów sześciennych), wygodną wysokością (198 cm), funkcjonalnością, nowoczesnym wystrojem wnętrz i wysokiej jakości materiałami użytymi do dekoracji wnętrz.

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Do kabiny prowadzą cztery wygodne stopnie, są tu zamontowane dwa krzesła z wieloma regulacjami, a także dwa śpiwory (górny składany). Zwracamy uwagę na ergonomiczny i bardzo informacyjny pulpit nawigacyjny, na którym dostępne są wszystkie niezbędne informacje. Po prawej stronie kierowcy znajduje się 10-calowy ekran dotykowy z przyjaznym dla użytkownika interfejsem i bogatą funkcjonalnością. Nieco niżej, na konsoli jest kilka wyjść na porty USB, tu też jest sterowanie klimatyzacją (niektóre samochody wyposażone są w klimatyzację). Skrzynia biegów jest teraz sterowana za pomocą joysticka w kolumnie kierownicy, należy również zauważyć, że istnieje wiele skrzynek do przechowywania narzędzi i rzeczy dla kierowcy.

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Na rynku używanych pojazdów reklamy sprzedaży KamAZ 54901 są niezwykle rzadkie, trudno powiedzieć, ile kosztuje taka ciężarówka. Wyjaśnia to nowość samochodu, pamiętamy, że pierwsze egzemplarze ciągnika zjechały z linii montażowej dopiero w 2017 roku. Jednocześnie na stronie producenta można znaleźć wiele ofert sprzedaży nowych samochodów ciężarowych. Ich cena zależy od konfiguracji i waha się od 6,4 do 7 milionów rubli (w najwyższej wersji koszt ciężarówki będzie jeszcze wyższy). Jednocześnie producent wymuszał w tej cenie trzyletni serwis.

Weiterlesen:
Kamaz 4350. Główne parametry i parametry techniczne. Recenzje i recenzje wideo

Dane techniczne KAMAZ 54901

Wymiary i ładowność:

  • długość 6 mm;
  • Szerokość bez lusterek: 2 mm;
  • Wysokość: 4 mm;
  • Rozstaw osi: 3 600 mm;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 8 metrów;
  • Rodzaj kół: dysk;
  • Typ opony: bezdętkowa, radialna, 315/70 R22,5;
  • Masa własna pojazdu: 8 kg;
  • Maksymalne obciążenie sprzęgu siodłowego: 11 300 kg;
  • Wysokość siodełka: 1 150 mm;
  • Maksymalna waga naczepy: 35 600 kg;
  • Masa całkowita ciągnika: 44 tony;
  • Maksymalna prędkość pojazdu: 90 km/h.

Zużycie silnika i paliwa

Wózek napędzany jest jednostką napędową Diesla KamAZ 54901. Strukturalnie jest to sześciocylindrowy silnik rzędowy z funkcją turbodoładowania i układem intercoolera. Objętość robocza turbodiesla wynosi 11 litra, a jego moc znamionowa sięga 96 koni mechanicznych przy prędkości obrotowej 450 obr./min. Silnik wyposażony jest w nowoczesny układ paliwowy Common Rail, który pomaga oszczędzać paliwo i ograniczać szkodliwe emisje do atmosfery. Blok cylindrów wykonany jest z żeliwa, każdy cylinder ma 1 zawory.

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Zgodnie z instrukcją obsługi sprawność KAMAZ 54901 wynosi 43%, jednak projektanci deklarują możliwość dalszego ulepszania silnika i doprowadzenia go do norm Euro 6. Dziś silnik wysokoprężny spełnia normę Euro 5.

Zalety nowego silnika to:

  • Obecność turbodoładowania z technologią obniżania temperatury powietrza doładowującego;
  • Obecność elektronicznego układu wtrysku paliwa, w którym elektrycznie sterowane dysze dostarczają paliwo pod wysokim ciśnieniem, co gwarantuje jego całkowite spalanie;
  • Sprawność silnika i wysoka sprawność;
  • Technologia głębokiego oczyszczania spalin, która znacznie zwiększa przyjazność silnika dla środowiska.

Ciągnik siodłowy KAMAZ 54901 w podstawowej konfiguracji jest wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 800 litrów. W sprzedaży są również samochody wyposażone w dwa zbiorniki paliwa po 600 litrów każdy. Deklarowane spalanie odpowiada 30 litrom paliwa na 100 kilometrów, co po raz kolejny podkreśla sprawność auta.

KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

Transmisja i zasilanie KAMAZ 54901

Dobrą dynamikę przyspieszenia i komfort w prowadzeniu ciężarówki zapewnia automatyczna 12-biegowa skrzynia biegów nowej generacji ZF 12TX2210 TD, stworzona w oparciu o całkowicie nowe technologie. Przede wszystkim kierowcy zwracają uwagę na cichą pracę TraXona, ogólnie wytwarza on o 33% mniej hałasu niż jego poprzednicy. Ponadto nowa skrzynia biegów poprawia sprawność samochodu, dzięki czemu moment obrotowy silnika jest przenoszony na osie napędowe, praktycznie bez strat energii.

Weiterlesen:
KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Elektronika doskonale reaguje na warunki drogowe i zmienia biegi w odpowiednim czasie, z dużą dokładnością i płynnością. Wynika to z zastosowania różnych czujników, które analizują nachylenie drogi, krzywiznę i kierunek skrętu, prędkość obrotową silnika i wiele innych aspektów. Deklarowany przebieg przekładni ZF 12TX2210 TD TraXon to 1 600 000 kilometrów, bez większych napraw.

Współdziałanie silnika i skrzyni biegów zapewnia sprzęgło MFZ-350, wyprodukowane przez niemiecką firmę ZF Sachs. To suche jednotarczowe sprzęgło ciągnione jest montowane w wielu modelach ciężarówek nowej generacji, jest wysoce wydajne i niezawodne.

Schemat sprzęgła MFZ-350

Układy elektroniczne i elektryczne ciągnika siodłowego KAMAZ 54901 zasilane są dwoma mocnymi 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 450 Ah. Ponieważ napięcie robocze obwodów elektrycznych samochodu wynosi 24 wolty, zainstalowano tutaj konwerter napięcia. Ponadto ciężarówka jest wyposażona w 28-woltowy generator o mocy 3 kilowatów.

Hamulce i systemy bezpieczeństwa KAMAZ 54901

Ciągnik siodłowy KamAZ 54901 jest wyposażony w skuteczny system bezpieczeństwa, który składa się z hamulców tarczowych zainstalowanych na każdym kole ciężarówki, sam układ hamulcowy jest wyposażony w technologię stabilizacji. Ponadto w samochodzie standardowo dostępne są następujące systemy bezpieczeństwa:

  • ASR: głównym zadaniem tego systemu jest zapobieganie utracie przyczepności kół do drogi, również dzięki tej technologii zmniejsza się obciążenie przekładni pojazdu;
  • ESP: nowoczesny elektroniczny system bezpieczeństwa zwiększający stabilność kierunkową samochodu na drodze, chroniący samochód przed poślizgiem. Dzięki technologii ESP kierowcy znacznie łatwiej jest kontrolować zachowanie samochodu, zwłaszcza podczas jazdy po mokrej lub zaśnieżonej nawierzchni.
  • EBS: pedał elektroniczno-pneumatyczny, który nie ma fizycznego kontaktu z elementami układu hamulcowego. Po naciśnięciu napędu wysyłany jest sygnał do elektronicznej jednostki sterującej, w wyniku czego sam system rozdziela siłę hamowania na każde koło, w zależności od sytuacji na drodze.

Recenzja wideo ciągnika siodłowego KamAZ 54901

Najnowszy główny ciągnik siodłowy KamAZ 54901 — przegląd i jazda próbna:

Weiterlesen:
KAMAZ-65206. Wymiary, przekładnia i wyposażenie elektryczne, systemy bezpieczeństwa i zawieszenie

Prezentacja ciągnika siodłowego KAMAZ 54901 w Petersburgu

KamAZ 54901 — główne wady:

Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ 54901

Alexander Evstigneev, 47 lat, obwód leningradzki:

Kilka miesięcy temu przedsiębiorstwo kupiło trzy ciągniki siodłowe KamAZ 54901. Wsadzili mnie na jedną z nich. Co tu dużo mówić – auto robi wrażenie. Zupełnie inna kabina z nowoczesnym wyposażeniem. W końcu fabryka pomyślała o sterowniku, tył się nie męczy, doskonała widoczność, a elektronika bardzo pomaga. Nadal trudno powiedzieć coś o niezawodności jednostek — przebieg jest niewielki, ale montaż czasami jest zagadkowy, ponieważ w starym KamAZ musiałem dokręcić śruby i nakrętki. Więcej niedociągnięć nie zostało jeszcze zidentyfikowanych, chociaż słyszałem, jak dyrektor narzeka na wysoki koszt ciągnika.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector