Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
2 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

KAMAZ-55111: niezawodna wywrotka „budowlana”

Ciężarówka KamAZ-55111 została zaprojektowana z uwzględnieniem zalet i wad wcześniejszego modelu KamAZ 5511. Pierwsze egzemplarze nowej wywrotki opuściły linię montażową zakładu w 1988 roku, ostatnia ciężarówka tej modyfikacji została wydana w 2012 roku. Na podstawie platformy wyprodukowano nie tylko wywrotki o zwiększonej ładowności (13 ton), ale także zainstalowano różny sprzęt wojskowy. Model wojskowy przyciągał wysoką zdolnością do jazdy w terenie, łatwością konserwacji i obsługi. Jednak głównym celem wywrotki jest transport materiałów budowlanych na krótkie odległości.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Strukturalnie KAMAZ-55111 to ciężarówka ramowa z silnikiem przednim i układem kół 6 * 4. Wywrotka wyróżnia się tylnym rozładunkiem, nadwozie wyposażone jest w system ogrzewania, który odbywa się za pomocą spalin z tłumika. Pojazd jest wyposażony w składaną, całkowicie metalową, standardową kabinę Kamzov, w której zamontowane są dwa lub trzy fotele z zawieszeniem pneumatycznym (w większości ciężarówek nie ma śpiwora). Fotel kierowcy posiada mechanizm regulacji wysokości, odległości od kolumny kierownicy i oparcia.

Niektóre modele mają elektryczne szyby, wszystkie samochody są wyposażone w autonomiczne grzejniki i hydrauliczne wspomaganie kierownicy (GUR). W najnowszych modyfikacjach ciężarówki zainstalowano jednoczęściowe szyby przednie, co znacznie zwiększyło widoczność z kabiny. Przy dekorowaniu kabiny stosuje się niezbyt wysokiej jakości, łatwo brudzące się i twarde materiały, co powoduje niezadowolenie kierowców.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Cyfrowy aparat fotograficzny

Ze względu na zaprzestanie produkcji nie ma możliwości zakupu nowej wywrotki KamAZ-55111, ciężarówki z ostatnich lat produkcji (2009-2010) można kupić w cenie 1,7 — 1,9 miliona rubli. W sieci jest jeszcze wiele reklam sprzedaży samochodów z lat 1998-2003, koszt takich samochodów nie przekracza 500 000 rubli. Idealną opcją byłby zakup samochodu wyjętego z magazynu wojskowego. Takie ciężarówki mają niski przebieg, ale często są sprzedawane bez nadwozia, ponieważ usuwa się z nich sprzęt wojskowy.

Koszt KAMAZ-55111, usunięty z magazynu wojskowego, sięga 1 miliona rubli.

KamAZ-55111: główne cechy operacyjne i techniczne

Wymiary gabarytowe i nośność

  • Wysokość wywrotki: 2 milimetrów;
  • Długość: 6 690 mm;
  • Szerokość bez lusterek: 2 mm;
  • Rozstaw osi: 2 840 — 3 190 mm;
  • Prześwit: 290 mm;
  • Maksymalny zewnętrzny promień skrętu: 9 metrów;
  • Objętość platformy: 6,6 kostek;
  • Waga wyposażonej ciężarówki: 9 150 kilogramów;
  • Nośność: 13 kg;
  • Masa całkowita załadowanego pojazdu: 23 125 kg;
  • Masa brutto w pociągu drogowym: 35,1 tony;
  • Największy kąt podnoszenia platformy: 600;
  • Maksymalny kąt wspinania: 25%;
  • Typ koła: dysk
  • Typ opon: pneumatyczne, dętkowe
  • Rozmiar opon: 10.00 R20 (280 R508) 11.00 R20 (300 R508)
  • Maksymalna prędkość wózka: 90 km/h.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-55111

Jako główną jednostkę napędową tego modelu wybrano silnik wysokoprężny produkcji krajowej 740.51-240. Ten ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny ma układ cylindrów w kształcie litery V, ma funkcję turbodoładowania i układ chłodzenia wlotu powietrza. Objętość robocza jednostki napędowej wynosi 10,86 litra, rozwija moc znamionową 240 KM przy prędkości obrotowej 2 obr./min. W silniku zastosowano technologię chłodzenia, w której wentylator napędzany jest przez specjalne sprzęgło płynowe. W ten sposób wykluczona jest gwałtowna zmiana prędkości kątowej wentylatora, ze spadkiem lub wzrostem prędkości obrotowej silnika. Silnik nie jest zbyt przyjazny dla środowiska, spełnia normy Euro 200.

Należy wspomnieć, że niewielka liczba wywrotek KamAZ-55111 była wyposażona w sześciocylindrowy silnik YaMZ-236 o mocy 180 KM.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Deklarowane przez producenta zużycie paliwa na 100 kilometrów wynosi 30 litrów. Jednak tę stawkę można zainwestować tylko podczas jazdy po dobrej drodze, z prędkością 50-60 km/h. Wraz ze wzrostem prędkości do 80-90 km / h wskaźniki zużycia paliwa gwałtownie rosną i mogą znacznie różnić się od normy. Wywrotka KamAZ-55111 jest standardowo wyposażona w 250-litrowy zbiornik paliwa. Fabrykę opuszczały jednak małe partie ciężarówek, wyposażonych w zbiornik o pojemności 350 litrów, co znacznie zwiększyło przebieg samochodu bez tankowania.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-55111

W samochodzie zainstalowano dwie mechaniczne skrzynie biegów: pięciobiegową skrzynię biegów bez rozdzielacza z trójstopniowym mechanizmem zmiany biegów o przełożeniu 7,22 i dziesięciobiegową o przełożeniu 6,53. Do przeniesienia mocy z silnika na skrzynię biegów stosuje się dwutarczowe sprzęgło membranowe, wyposażone w napęd hydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem. Sprzęgło i skrzynia biegów są sterowane zdalnie z kabiny kierowcy.

Układy elektryczne wywrotki KamAZ-55111 zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 380 Ah. Ponadto ciężarówka jest wyposażona w regulator napięcia i dwukilowatowy generator 28-woltowy.

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-55111

Pojazd KamAZ-55111 jest wyposażony w cztery niezależne układy hamulcowe. Pomimo obecności wspólnych węzłów wszystkie systemy mogą działać autonomicznie, są w stanie skutecznie wykonywać swoją funkcję i zapewniać bezpieczeństwo samochodu w każdych warunkach pracy.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Każde koło wywrotki wyposażone jest w hamulce bębnowe z pneumatycznym napędem dwuobwodowym o oddzielnym działaniu (dla kół przednich i tylnych). Promień bębnów hamulcowych wynosi 400 mm, a szerokość klocków 140 mm. Zapasowe hamulce służą do zatrzymania samochodu w przypadku awarii głównego systemu. Składają się z czterech akumulatorów energii, zaworów przyspieszających i butli powietrznych. Hamulce zapasowe są uruchamiane tą samą dźwignią, co hamulec postojowy. Wózek jest również wyposażony w hamulce pomocnicze.

Ponadto pojazd posiada system zwalniający do ściskania sprężyn akumulatorów energii, które są wyzwalane po zaciągnięciu hamulca pomocniczego lub postojowego.

Głównymi elementami przedniego zawieszenia KamAZ-55111 są dwie półeliptyczne sprężyny, które współpracują z hydraulicznymi teleskopowymi amortyzatorami. W celu zwiększenia sztywności kątowej zawieszenia zastosowano stabilizator poprzeczny, który zwiększa stabilność auta podczas pokonywania zakrętów oraz podczas jazdy po wyboistych drogach.

KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Tylne zawieszenie KAMAZ-55111 jest wyważane na dwóch półeliptycznych resorach z drążkami reakcyjnymi. Ponieważ tylne osie ciężarówki poddawane są dużym obciążeniom, zawieszenie jest wzmocnione obecnością mniejszych resorów piórowych.

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne wywrotki KamAZ-55111 można znaleźć tutaj:

Tabela 1 — Charakterystyka techniczna KamAZ 55111

Sumy

ПроизводительKamAZ
Rok produkcji1987-2012
Typ nadwoziaWywrotka
platformaRozładunek tylny, ogrzewanie rury wydechowej
Formuła koła6 × 4

wymiary

długość6685 mm
szerokość2500 mm

Parametry wagowe i obciążenia

Masa własna pojazdu, kg

Ładowność pojazdu, kg

Waga brutto

9050

13000

22400

silnik

ModelKAMAZ-740.51-240 (Euro-2)
TypTurbodoładowany olej napędowy
Moc kW (KM)176 (240)
Lokalizacja i liczba cylindrówW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l10,85

Skrzynia biegów

TypMechaniczne
Bez przegrody5 biegów
Z przegrodą10 biegów

Кабина

TypUmieszczony nad silnikiem, z wysokim dachem
EgzekucjaBez łóżka

Koła i opony

Typ kołaDysk
Typ oponyPneumatyczny, komorowy
Rozmiar opony10.00 R20 (280 R508) 11.00 R20 (300 R508)

platforma zrzutowa

Kubatura platformy, mXNUMX6,6
Kąt elewacji platformy, stopnie60
Kierunek rozładowaniaTemu

Ogólna charakterystyka

Maksymalna prędkość, nie mniej niż km/h90
Kąt pokonany. wzrost, nie mniej niż, %25
Promień skrętu, całkowity zewnętrzny, m9
Wspomaganie kierownicyJest
Objętość zbiornika, l250
Dodatkowy zbiornik, lMoże być wyposażony, 350
Przebieg bez tankowania, km800

KAMAZ-55111: recenzja wideo na youtube

Przegląd KamAZ-55111 po kapitalnym remoncie:

Recenzja wideo używanej ciężarówki KamAZ-55111:

Co piszą na forach: recenzje kierowców o wywrotce KamAZ-55111

Nikita Razumkow, 47 lat, Terytorium Krasnojarska:

Pracuję nad tym samochodem (KamAZ-55111) już od ośmiu lat, mam go jeszcze nowy — w 2011 roku. Samochód jest eksploatowany na budowie, obecnie rzeczywisty przebieg przekracza 320 tysięcy kilometrów. Oczywiście dokonano kapitalnego remontu silnika i większości podzespołów, kilkakrotnie wymieniano łożyska w piastach, karoseria była gotowana. Mimo to auto spełnia swoje zadanie i myślę, że będzie jeździć dłużej niż rok.

Link do głównej publikacji