Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

KAMAZ-6460: ciągnik siodłowy nowej generacji

Jednym z problemów rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego jest brak w linii produkowanych modeli ciągnika siodłowego spełniającego dzisiejsze wymagania. Kolejnym potwierdzeniem tego jest KamAZ-6460, który został zaprojektowany pod koniec ubiegłego wieku, ale nadal jest poszukiwany na rynku krajowym.

KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

Produkcja seryjna samochodu rozpoczęła się w 2003 roku. Jej głównym celem jest przewóz towarów w konfiguracji naczepowej na średnie i duże odległości. Jednak cysterny i wywrotki produkowane są na podstawie podwozia KamAZ-6460, które działają nie tylko na utwardzonych drogach, ale także w warunkach terenowych. maszyna jest produkowana do dziś, na rynku dostępnych jest kilka modyfikacji tego ciągnika siodłowego.

Na zewnątrz i wewnątrz KAMAZ-6460

Dzięki swojej konstrukcji KamAZ-6460 jest trzyosiową ciężarówką ramową z dwiema tylnymi osiami napędowymi (układ kół sześć na cztery). Z przodu na nitowanej ramie znajduje się silnik, zamknięta kabina, uchylna kabina.

Samochód kilkakrotnie zmieniał swój wygląd, ze względu na modernizację kabiny. Przy pierwszych modyfikacjach zainstalowano standardową Kamazowską, niewygodną kabinę o kanciastych kształtach, a ponadto bez koi. Jednak sytuacja szybko się zmieniła. Fabryka opracowała bardziej nowoczesną i wygodną kabinę, wyposażoną w plastikowy zderzak, lusterka zewnętrzne o różnych kątach widzenia oraz jednoczęściową przednią szybę z trzema wycieraczkami. W kabinie zamontowano trzy fotele z zawieszeniem pneumatycznym, wszystkie regulowane w kilku płaszczyznach. W zależności od modyfikacji maszyna wyposażona jest w jedno lub dwa łóżka.

KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

Producent zadbał również o wymianę deski rozdzielczej. Stara, metalowa deska rozdzielcza została zastąpiona nowoczesnym, trzyczęściowym, ergonomicznym panelem z powłoką antyrefleksyjną. Kolumna kierownicy jest wyposażona w hydrauliczny wzmacniacz, w kabinie zainstalowano autonomiczną grzałkę. Niektóre modyfikacje są wyposażone w opcje takie jak klimatyzacja, radio, elektryczne szyby i podgrzewany fotel kierowcy. Kabina posiada wysokiej jakości izolację akustyczną, należy również zwrócić uwagę na dobrą widoczność z fotela kierowcy.

Dziś producent na swojej stronie internetowej oferuje nowy KamAZ-6460 w cenie 3 090 000 rubli.

W sieci jest wystarczająco dużo ogłoszeń o sprzedaży używanych samochodów. Możesz kupić ciągnik siodłowy KamAZ-6460 w dobrym stanie technicznym, wyprodukowany w latach 2011-2013, w cenie 2 200 000 — 2 300 000 rubli. Modele 2007-2008 oferowane są za 800-900 tysięcy rubli.

KamAZ-6460: opis i dane techniczne

Wymiary gabarytowe i charakterystyka wagowa

  • Długość podwozia: 6 milimetrów;
  • Wysokość kabiny: 2 mm;
  • Szerokość bez lusterek zewnętrznych: 2 mm;
  • Wysokość SSU (urządzenie sprzęgające siodło): 1 410 mm;
  • Masa własna brutto: 9 kilogramów;
  • Maksymalne obciążenie siodełka (SSU): 16 500 kg;
  • Maksymalna waga naczepy: 36 500 kg;
  • Maksymalna waga KAMAZ-6460 jako części pociągu drogowego: 46 ton;
  • Typ koła: dysk:
  • Typ i rozmiar opon: pneumatyczne, radialne, 315/80 R22,5;
  • Prędkość przelotowa: 90 km/h.
Weiterlesen:
KAMAZ-65115. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje właścicieli

Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-6460

Od 2009 roku głównym silnikiem samochodu stał się krajowy turbodiesel KamAZ-740.63-400. Ten czterosuwowy ośmiocylindrowy silnik z układem cylindrów w kształcie litery V spełnia międzynarodowe normy Euro 3 i ma moc silnika wynoszącą 800 000 kilometrów. Przy objętości 11,76 litra jednostka napędowa rozwija moc znamionową 400 koni mechanicznych. W niemałym stopniu ułatwia to system turbodoładowania z dwoma turbosprężarkami oraz technologia wymuszonego dochładzania powietrza doładowującego.

Silnik wyposażony jest w elektroniczną jednostkę sterującą oraz nowoczesny układ paliwowy z wysokociśnieniową pompą paliwową (wysokociśnieniowa pompa paliwowa).

Samochody używane do transportu międzynarodowego wyposażone są w nowocześniejszy silnik Cummins L360. Ten rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny charakteryzuje się dużą mocą (365 koni mechanicznych przy 2 obr./min) przy pojemności skokowej zaledwie 200 litra. Silnik wysokoprężny posiada układ turbodoładowania oraz mechanizm pośredniego wymuszonego chłodzenia powietrza doładowującego.

Cummins L360

W celu zmniejszenia hałasu blok cylindrów zaprojektowano w wersji bez rękawów. Cummins L360 jest wyposażony w układ paliwowy Common Rail, który poprawia trakcję i właściwości dynamiczne oraz zmniejsza zużycie paliwa. Aby ułatwić rozruch w zimnych porach roku, turbodiesel jest wyposażony w elektryczną nagrzewnicę powietrza dolotowego. Silnik Cummins L360 został certyfikowany zgodnie z normami Euro 3.

W ostatnich latach w Kama Automobile Plant zaczęli produkować ciągniki siodłowe KamAZ-6460 wyposażone w silniki wysokoprężne zgodne z Euro 5 i Euro 6. Na drogach nie ma tak wielu takich samochodów, są one produkowane w małych partiach i wyróżniają się wysokimi kosztami.

KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

Zużycie paliwa podwozia KamAZ-6460 wynosi tylko 27,5 litra na sto kilometrów. Należy pamiętać, że zużycie paliwa podczas jazdy samochodem z załadowaną naczepą gwałtownie wzrasta i często osiąga 50-60 litrów paliwa na 100 km z silnikiem KamAZ-740.63-400. Samochody wyposażone w turbodiesel Cummins L360 zużywają 45-48 litrów paliwa. KAMAZ-6460 jest wyposażony w pojemny zbiornik o pojemności 600 litrów, który pozwala przejechać ponad 1 kilometrów bez tankowania.

Weiterlesen:
KAMAZ-65206. Wymiary, przekładnia i wyposażenie elektryczne, systemy bezpieczeństwa i zawieszenie

Sprzęt transmisyjny i elektryczny KAMAZ-6460

Samochód jest wyposażony w niezawodną i sprawdzoną od dawna mechaniczną szesnastobiegową skrzynię biegów. Jednostka składa się z głównej czterostopniowej skrzyni biegów, demultiplikatora i dwustopniowego rozdzielacza. Skrzynia biegów jest sterowana zdalnie za pomocą dźwigni wahliwej, prędkości do przodu włączane są przez synchronizator, tylne za pomocą reduktora biegów.

Współdziałanie skrzyni biegów i silnika odbywa się za pomocą membranowego sprzęgła jednopłytkowego, suchego typu z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.

Zasilanie urządzeń elektrycznych i obwodów elektrycznych KAMAZ-6460 odbywa się z dwóch 12-woltowych akumulatorów, każdy o wydajności 190 A / h. Obwody samochodu wykorzystują 24-woltowe jednożyłowe okablowanie, co oznacza obecność konwertera napięcia. Maszyna jest również wyposażona w dwukilowatowy generator 28 V.

KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-6460

Wszystkie koła ciągnika siodłowego KAMAZ-6460 są wyposażone w pneumatyczne hamulce bębnowe (średnica bębna hamulcowego — 420 mm, szerokość okładziny hamulcowej — 180 mm). W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu samochód wyposażony jest w kilka układów hamulcowych: główny, zapasowy, postojowy i pomocniczy. Wszystkie systemy mają części wspólne, ale działają autonomicznie, a w przypadku awarii jednego z nich są duplikowane przez drugi. Ponadto samochód jest wyposażony w pneumatyczny system awaryjnego zwalniania kół.

W konstrukcji samochodu zastosowano zawieszenie na sprężynach z wykorzystaniem amortyzatorów teleskopowych. Wszystkie główne elementy i zespoły ciągnika siodłowego są zamontowane na ramie wzmocnionej wzdłużnymi dźwigarami, na belkach poprzecznych. Stabilność naroży przedniego wózka zapewnia stabilizator poprzeczny. Głównymi częściami tylnego zawieszenia są dwie półeliptyczne resory z drążkami reakcyjnymi, tylny wózek wyposażony jest również w drążek stabilizujący.

Szczegółowe dane techniczne ciągnika siodłowego KamAZ-6460 można znaleźć tutaj:

Model740.50–360 (Euro-3)
Typdiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Moc znamionowa, netto, kW (KM) / przy prędkości wału korbowego, obr/min250 (340) / 2
Moc znamionowa, brutto, kW(KM) / przy prędkości wału korbowego, obr/min265 (360) / 2
Maksymalny moment obrotowy, netto, Nm (kgcm) / przy prędkości wału korbowego, obr/min1 (451) / 148 — 1
Lokalizacja i liczba cylindrów, sztW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l11.76
Otwór i skok, mm120 / 130
Stopień sprężania, %16.5

Parametry wagi

Masa własna. kg9 350
Obciążenie przedniej osi masą własną samochodu, kg4 580
Obciążenie tylnego wózka masą własną samochodu, kg4 770
Waga brutto26 000
Nacisk na oś przednią przy pełnej masie pojazdu, kg6 000
Obciążenie tylnego wózka z całkowitą masą samochodu, kg20 000
Pełna masa pociągu drogowego, kg46 000
Obciążenie na SSU, kg16 500
Masa naczepy brutto, kg36 500

System zasilania

Pojemność zbiornika paliwa, l600

Skrzynia biegów

ModelZF16S151
Typmechaniczny, szesnastobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne

Przełożenia w biegach

113,80-11,54
29,49-7,93
36,53-5,46
44,57-3,82
53,02-2,53
62,08-1,74
71,43-1,20
81,00-0,84
3X12,92-10,80

Koła i opony

Typ koładysk
Typ oponypneumatyczne, promieniowe
Rozmiar obręczy9.0 — 22.5
Rozmiar opony315/80 R22.5

Ogólna charakterystyka

Maksymalna prędkość (o wadze 46 000 kg), km/h90

Sprzęt elektryczny

Napięcie24
Baterie, V/Ah2х12 / 190
Generator, V/W28 / 2 000

Sprzęgło

Typmembrana, pojedyncza tarcza
napędhydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem

główne koło zębate

Typpodwójne, z centralną przekładnią stożkową i planetarnymi kołami zębatymi,
Przełożenie5.11

Кабина

Typumieszczony nad silnikiem, z bardzo wysokim dachem
Egzekucjadwuosobowa, z hamulcami aerodynamicznymi

Hamulce

napędpneumatyczny
Średnica bębna, mm420
Szerokość okładziny hamulcowej, mm180
Całkowita powierzchnia klocków hamulcowych, cm27 200
Weiterlesen:
KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

KamAZ-6460: przegląd wideo samochodu

KAMAZ-6460: wygląd zewnętrzny, wnętrze, silnik i podwozie:

Ciągnik siodłowy KamAZ-6460 to odnowiona wersja w najwyższej konfiguracji:

Ciągnik siodłowy KAMAZ-6460 po renowacji:

Co piszą na forach: recenzja właścicieli KamAZ-6460

Alexander Rogulin, 37 lat, region Twerski:

Postanowiłem zająć się transportem dalekobieżnym, nie chciałem kupować używanego samochodu zagranicznego: kupiłem nowy KamAZ-6460. W zasadzie normalny samochód, jeśli nie jest przeciążony, to silnik i zawieszenie wytrzymają długo. Jednocześnie jest tu wystarczająco dużo ran, z których jednym jest grzejnik, który ciągle przecieka. Lutowanie jest całkowicie niemożliwe ze względu na cienki materiał, który bardziej przypomina folię.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию