Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KAMAZ-65116: nowoczesny domowy ciągnik siodłowy

Udział krajowych samochodów ciężarowych w rynku przewozów długodystansowych jest nieznaczny i ledwie przekracza 5%. Być może dlatego inżynierowie i projektanci Kama Automobile Plant przywiązują dużą wagę do stworzenia konkurencyjnego ciągnika siodłowego. Debiutanckie samochody KAMAZ-65116 stosunkowo niedawno opuściły linię montażową fabryki samochodów — w 2009 roku, ale już zdążyły zdobyć popularność wśród krajowych przewoźników.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Strukturalnie KamAZ-65116 niewiele różni się od innych ciągników produkowanych w fabryce samochodów Kama. Główne elementy i zespoły samochodu są zamontowane na podłużnej ramie, która jest wzmocniona dwoma podłużnicami i belkami poprzecznymi. Ten trzyosiowy samochód ciężarowy, z dwiema osiami napędowymi, ma formułę sześć na cztery koła, co pozwala na zastosowanie go z równym powodzeniem zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i na terenach miejskich. Obecnie produkowanych jest kilka modyfikacji ciągnika, wszystkie mają między sobą niewielkie różnice, które omówimy poniżej.

Zewnętrzne, wewnętrzne, koszt KamAZ-65116

Wygląd samochodu mile zaskakuje, wydaje się, że projektanci i projektanci wykonali dużo pracy na zewnątrz. Zniknęły kanciaste linie kabiny, charakterystyczne dla wcześniejszych modeli, nowy grill, odporny na uderzenia plastikowy zderzak, jednoczęściowa przednia szyba i lusterka o różnych kątach widzenia. Błotniki nabrały zaokrąglonego wyglądu, a teraz samochód jest chroniony przed brudem z przednich kół, a także poprawiły się jego właściwości aerodynamiczne.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Do wnętrza ciągnika prowadzą dwa wygodne stopnie z powłoką antypoślizgową. Zainstalowane są tu fotele Grammer z regulacją we wszystkich płaszczyznach. Za oparciami znajduje się wygodny śpiwór. Producent zadbał o zamontowanie nowoczesnej trzyczęściowej tablicy rozdzielczej z powłoką antyrefleksyjną i dogodnym usytuowaniem tablic informacyjnych. Kolumna kierownicy posiada hydrauliczny wzmacniacz i mechanizm regulacji wysokości. Opcjonalnie KAMAZ-65116 może być wyposażony w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, radio oraz podgrzewane siedzenia.

W przypadku nowego KamAZ-65116 w podstawowej konfiguracji producent jest prosty około 4 milionów rubli, wywrotka tego modelu będzie kosztować 150-200 tysięcy więcej. Na rynku wtórnym ciężarówki wyprodukowane w latach 2010-2012 sprzedawane są w cenie od półtora do dwóch i pół miliona rubli.

KamAZ-65116: opis i dane techniczne

Nośność i wymiary gabarytowe

  • Długość podwozia: 6 milimetrów;
  • Wysokość sprzęgu siodłowego (SSU): 1 mm;
  • Szerokość bez lusterek: 2 mm;
  • Wysokość kabiny: 2 mm;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 10,7 metra;
  • Maksymalny kąt wspinania: 18;
  • Masa własna ciągnika: 7 kg;
  • Dopuszczalna masa zabudowy: 15 500 kg;
  • Maksymalne obciążenie siodła: 15 ton;
  • Maksymalna waga ciągnika KamAZ-65116 w ramach pociągu drogowego: 37,85 tony;
  • Rodzaj kół: dysk;
  • Typ i rozmiar opony: komorowa / bezdętkowa — 11.00 R20 / 11.00 R22;
  • Maksymalna prędkość wózka: 90km/h.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Linia silników i zużycie paliwa KAMAZ-65116

Większość pojazdów KamAZ-65116 jest wyposażona w jeden z dwóch silników: KamAZ-740.51-280 lub Cummins ISB6.7e4 300. Oba silniki są niezawodne i mają długą żywotność, mają zupełnie inne cechy konstrukcyjne i właściwości.

KamAZ-740.51-280. Domowa ośmiocylindrowa jednostka napędowa z układem cylindrów w kształcie litery V (camber — 90) i pojemności roboczej 10,86 litra. Przy prędkości wału korbowego 2 obr./min silnik wysokoprężny rozwija moc znamionową 200 koni mechanicznych. Jednostka napędowa jest wyposażona w system turbodoładowania, który opiera się na dwóch turbosprężarkach i turbinie gazowej, a także w technologię wstępnego chłodzenia powietrza doładowującego. Ta jednostka napędowa pod względem szkodliwych emisji do atmosfery spełnia wymagania międzynarodowej normy Euro-260.

Weiterlesen:
Kamaz 65224. Dane techniczne pojazdu: silnik, sprzęgło, hamulce

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KamAZ-740.51-280

Cummins ISB6.7e4 300. Nowoczesny turbodiesel opracowany przez inżynierów i projektantów amerykańskiej firmy Cummins. Silnik ten jest produkowany w amerykańsko-rosyjskiej spółce joint venture Cummins KAMA, jest bardzo przyjazny dla środowiska i ma zmniejszone zużycie paliwa. Strukturalnie Cummins ISB6.7e4 300 to rzędowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i intercoolerem (ONC). Silnik ma pojemność 6,7 litra, ale jednocześnie rozwija moc 298 koni mechanicznych. Silnik jest wyposażony w układ paliwowy Common Rail z wysokociśnieniową pompą paliwową (wysokociśnieniową pompą paliwową). Deklarowana żywotność silnika Cummins ISB6.7e4 300 wynosi 1 000 000 kilometrów, jest certyfikowana na zgodność z indeksem Euro 4.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Cummins ISB6.7e5 300

Zużycie paliwa KamAZ-65116 w trybie mieszanym wynosi około 36 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów latem i do 42 litrów zimą. Ciężarówki wyposażone w silniki Cummins zużywają o 12-15% mniej paliwa niż silniki krajowe. W podstawowej konfiguracji w samochodzie montowany jest zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów.

Ostatnio na drogach przestrzeni poradzieckiej często można spotkać ciągnik siodłowy KamAZ-65116 wyposażony w instalację gazowo-dieslowską. W tym przypadku część oleju napędowego zastępowana jest tańszym metanem, co prowadzi do znacznych oszczędności w eksploatacji ciężarówki.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-65116

Większość modyfikacji tego ciągnika siodłowego jest wyposażona w licencjonowaną skrzynię biegów ZF 9 S 1310 TO. Z założenia jest to dziewięciobiegowa „mechanika” z demultiplikatorem i przełożeniami 9,48 — 0,75. Ręczna skrzynia biegów wyposażona jest w pompę zapasową, która zapewnia regularne działanie układu wspomagania kierownicy w przypadku awarii pompy głównej. Pośrednikiem w interakcji silnika i skrzyni biegów jest suche sprzęgło membranowe z napędem hydraulicznym i pneumatycznym wzmacniaczem.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Zasilacz KamAZ-65116 jest realizowany na jednożyłowym okablowaniu o napięciu 24 woltów. Obwody elektryczne i urządzenia elektryczne ciągnika zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami i dwukilowatowym generatorem 28-woltowym. W kabinie kierowcy zainstalowany jest falownik do regulacji napięcia.

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-65116

Hamulce KamAZ-65116 są realizowane zgodnie z klasycznym schematem — na każdym kole zainstalowany jest mechanizm o średnicy bębna hamulcowego 400 mm i szerokości okładziny hamulcowej 140 mm. Całkowita powierzchnia nakładek to 6 cm3. Samochód wyposażony jest w cztery układy hamulcowe, z których wszystkie mają wspólne części i zespoły, ale działają całkowicie autonomicznie i w razie potrzeby mogą się powielać. Producent zadbał również o zainstalowanie mechanizmu awaryjnego zwalniania koła.

KAMAZ-65116. Linia silników i zużycie paliwa. Szczegółowy opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Większość głównych elementów i zespołów samochodu jest przymocowana do ramy, której konstrukcja jest wzmocniona wzdłużnymi dźwigarami i belkami poprzecznymi. Oba wózki ciągnika wyposażone są w stabilizatory zapobiegające przetoczeniu i przewróceniu się maszyny. Zawieszenie ciągnika siodłowego KamAZ-65116 jest realizowane na zasadzie sprężyny. Przed zawieszeniem półeliptyczne resory współpracują z amortyzatorami hydraulicznymi typu teleskopowego.

Weiterlesen:
Powołanie Kamaza 5325: modyfikacje modelu, zakres

Szczegółowy opis, parametry techniczne i operacyjne KamAZ-65116 podano w tabeli:

Pełna masa pociągu drogowego, kg37850
Masa całkowita pojazdu, kg22850
Masa własna pojazdu, kg7200
Obciążenie sprzęgu siodłowego, kg15500
Nacisk na oś przednią, kg5050
Obciążenie tylnego wózka, kg17800
długość mm6520
szerokość2500
Wysokość mm2775
Odległość od środka, mm3190
Zwis przedni, mm1260
Zwis tylny, mm750
Rozmiar opony11.00 R22,5
Model skrzyni biegówCPZF 9
model sprzęgłaMFZ 430
zawieszeniewiosna
Centralna blokada mechanizmu różnicowegoJest
Blokowanie międzykołoweJest
Przełożenie napędu końcowego5,94

Diagnostyka głównych usterek KAMAZ-65116

Ciągniki siodłowe KAMAZ-65116, napędzane silnikiem Cummins ISB6.7e4 300, wyposażone są w elektroniczną jednostkę sterującą (ECU), która daje możliwość komputerowej diagnostyki pojazdu. W przypadku awarii zapala się przycisk „SPRAWDŹ” na desce rozdzielczej, który nie gaśnie dłużej niż 3 sekundy. W takim przypadku należy nacisnąć przycisk ECU i odczytać kod błędu migając lampką. Tabela, która pomaga odszyfrować kody błędów, jest podana tutaj:

Kod błęduOpis
111

Krytyczna awaria wewnętrzna ECM — błąd logiczny

115

Utrata głównych i rezerwowych sygnałów czujnika prędkości/pozycji wału korbowego — dane chaotyczne lub nieprawidłowe

122

Obwód 1 czujnika ciśnienia kolektora dolotowego — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

123

Obwód 1 czujnika ciśnienia kolektora dolotowego — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

124

Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym nr 1 — dokładny, ale powyżej normy — umiarkowana dotkliwość

131

Obwód czujnika położenia pedału lub dźwigni przyspieszenia nr 1 — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

132

Obwód czujnika położenia pedału lub dźwigni przyspieszenia nr 1 — napięcie poniżej normy lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

133

Czujnik pozycji pedału lub obwód dźwigni 1 zdalnego przyspieszenia — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

134

Obwód czujnika 1 pedału zdalnego sterowania lub położenia dźwigni przyspieszenia – napięcie poniżej normalnego lub zwarte z obwodem niskiego napięcia

135

Obwód 1 czujnika ciśnienia w przewodzie głównym smarowania — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

141

Obwód 1 czujnika ciśnienia w przewodzie głównym smarowania — napięcie poniżej normy lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

143

Czujnik ciśnienia na głównej linii układu smarowania silnika — dane dokładne, ale poniżej normy — średnia surowość

144

Obwód 1 czujnika temperatury płynu chłodzącego — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

145

Obwód 1 czujnika temperatury płynu chłodzącego — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

146

Temperatura płynu chłodzącego – dane są dokładne, ale powyżej normy – średnia waga

151

Temperatura płynu chłodzącego — dokładna, ale wyższa niż normalna — najpoważniejsza

153

Obwód 1 czujnika temperatury kolektora dolotowego — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

154

Obwód 1 czujnika temperatury kolektora dolotowego — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

241

Prędkość pojazdu kołowego — błędne lub nieprawidłowe dane

242

Wykryto zakłócenia czujnika prędkości pojazdu kołowego — nieprawidłowe tempo zmian

245

Obwód sterowania wentylatorem — napięcie poniżej normy lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

249

Obwód 1 czujnika temperatury otoczenia — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

252

Poziom oleju silnikowego — błędne lub błędne dane

253

Poziom oleju silnikowego — dokładny, ale poniżej normy — najwyższa dotkliwość

256

Obwód 1 czujnika temperatury powietrza otoczenia — napięcie poniżej normy lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

271

Obwód 1 modułu dostarczania pompy paliwa — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do niskiego obwodu

272

Obwód modułu podawania pompy paliwa 1 — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

281

Moduł dostarczania pompy paliwa 1 — reakcja mechaniczna nieprawidłowa lub nieuregulowana

285

SAE J1939 Multipleksowa operacja sieciowa Numer grupy parametrów (PGN) przekroczenie limitu czasu — nieprawidłowa szybkość aktualizacji danych

286

SAE J1939 Błąd konfiguracji sieci multipleksowej — naruszenie kalibracji

287

SAE J1939 Multiplexed pedał przyspieszenia lub czujnik położenia dźwigni — złe dane odebrane przez sieć

288

SAE J1939 Multipleksowany zdalny pedał przyspieszenia lub czujnik położenia dźwigni — nieprawidłowe dane odebrane przez sieć

292

Wejście 1 pomocniczego czujnika temperatury — instrukcje specjalne

293

Obwód wejściowy pomocniczego czujnika temperatury 1 — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

294

Obwód wejściowy pomocniczego czujnika temperatury 1 — napięcie poniżej normy lub zwarcie do niskiego

295

Ciśnienie atmosferyczne — chaotyczna natura lub błąd danych

296

Wejście pomocniczego czujnika ciśnienia 1 — instrukcje specjalne

297

Obwód wejściowy pomocniczego czujnika ciśnienia 1 — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego napięcia

298

Obwód wejściowy pomocniczego czujnika ciśnienia nr 1 — napięcie poniżej normy lub zwarcie do niskiego

322

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 1 — niski prąd lub obwód otwarty

323

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 5 — niski prąd lub obwód otwarty

324

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 3 — niski prąd lub obwód otwarty

325

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 6 — niski prąd lub obwód otwarty

331

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 2 — niski prąd lub obwód otwarty

332

Obwód przekaźnika zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza cylindra 4 — niski prąd lub obwód otwarty

334

Temperatura płynu chłodzącego — błędne lub nieprawidłowe dane

343

Ostrzeżenie o błędzie wewnętrznym ECM — błąd logiczny

351

Obwód zasilania wtryskiwacza — błąd logiczny

352

Obwód zasilania czujnika 1 — napięcie poniżej normy lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

386

Obwód zasilania czujnika 1 — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do obwodu wysokiego napięcia

415

Ciśnienie w głównej linii układu smarowania silnika — dane są dokładne, ale poniżej normy — najcięższy poziom

442

Napięcie akumulatora 1 — Dokładne, ale wyższe niż normalne — Umiarkowana dotkliwość

449

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — dane dokładne, ale powyżej normy — najpoważniejszy (silnik ISB)

449

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — dane dokładne, ale powyżej normy — najpoważniejszy (silniki ISC lub ISL)

451

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

452

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

471

Poziom oleju silnikowego — dokładny, ale poniżej normy — najniższa dotkliwość

488

Temperatura kolektora dolotowego 1 — dokładna, ale powyżej normy — umiarkowana dotkliwość

499

Obwód czujnika poziomu oleju — napięcie poniżej normalnego lub zwarcie do obwodu niskiego napięcia

528

Przełącznik wyboru pomocniczej krzywej momentu obrotowego — błędne lub nieprawidłowe dane

529

Wejście/wyjście pomocnicze 3 — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

553

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — dane dokładne, ale powyżej normy — najpoważniejsze

554

Obwód 1 czujnika ciśnienia common rail wysokiego ciśnienia — błędne lub błędne dane

555

Ciśnienie gazu w skrzyni korbowej — dane są dokładne, ale powyżej normy — średni poziom dotkliwości

556

Ciśnienie gazu w skrzyni korbowej — dane są dokładne, ale powyżej normy — najwyższy poziom dotkliwości

559

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — Dane są dokładne, ale poniżej normy — Umiarkowane nasilenie

559

(silniki ISC i ISL)

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — Dane są dokładne, ale poniżej normy — Umiarkowane nasilenie

1876

Obwód czujnika temperatury układu oczyszczania gazów spalinowych 3 — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

1877

Obwód czujnika temperatury układu oczyszczania gazów spalinowych 3 — napięcie poniżej normy lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

1878

Temperatura w układzie oczyszczania spalin 3 — chaotyczne lub nieprawidłowe dane

1879

Obwód czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych EGR — napięcie powyżej normy lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

1881

Obwód czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych EGR — napięcie poniżej normy lub zwarty z obwodem niskiego napięcia

1883

Czujnik różnicy ciśnień filtra cząstek stałych EGR — dane chaotyczne lub nieprawidłowe

1896

Sterownik zaworu EGR — nieprawidłowa kalibracja

1899

Czujnik różnicy ciśnień na zaworze EGR — dane dokładne, ale powyżej normy — średnia surowość

1911

Obwód 1 czujnika ciśnienia Common Rail wysokiego ciśnienia — dane dokładne, ale powyżej normy — najpoważniejsze

1921

Spadek ciśnienia filtra cząstek stałych EGR — dokładny, ale wyższy niż normalny — umiarkowana dotkliwość

1922

Spadek ciśnienia filtra cząstek stałych EGR — dokładny, ale wyższy niż normalny — najpoważniejszy

2195

Zabezpieczenie silnika (wejście czujnika akcesoriów 3) — instrukcje specjalne

2265

Obwód elektrycznej pompy zalewania paliwa — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do obwodu wysokiego napięcia

2266

Obwód elektrycznej pompy paliwa zastrzykowej — napięcie poniżej normy lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

2292

Zawór siłownika układu paliwowego — dane dokładne, ale wyższe niż normalne — umiarkowana dotkliwość

2293

Pożądany przepływ zaworu uruchamiający układ paliwowy mniejszy niż oczekiwany — Dokładne, ale poniżej normy — Umiarkowane nasilenie

2311

Błąd w łańcuchu 1 zaworu wykonawczego układu paliwowego — obecność warunku

2321

Obroty silnika/pozycja — dane chaotyczne lub nieprawidłowe

2322

Czujnik prędkości/położenia wałka rozrządu — dane chaotyczne lub nieprawidłowe

2345

Prędkość turbosprężarki 1 — nieprawidłowe tempo zmian

2346

Temperatura na wlocie turbiny turbosprężarki (szacunkowa) — dokładna, ale wyższa niż normalna — najniższa dotkliwość

2347

Temperatura na wylocie sprężarki turbosprężarki (szacunkowa) — dokładna, ale powyżej normy — najniższa dotkliwość

2363

Obwód zaworu elektromagnetycznego hamulca silnika nr 2 — napięcie poniżej normy lub zwarcie z obwodem niskiego napięcia

2367

Obwód zaworu elektromagnetycznego hamulca silnika 2 — napięcie powyżej normalnego lub zwarcie z obwodem wysokiego napięcia

2639

Spadek ciśnienia na filtrze cząstek stałych układu oczyszczania spalin – dane są dokładne, ale powyżej normy – najniższy poziom dotkliwości

2646

Temperatura chłodziwa — stan zapisany

2659

Temperatura chłodziwa — stan zapisany

2963

Temperatura płynu chłodzącego — dokładna, ale powyżej normy — najniższa dotkliwość

2964

Temperatura kolektora dolotowego 1 — dokładna, ale powyżej normy — najniższa dotkliwość

2973

Ciśnienie w kolektorze dolotowym 1 — nieprawidłowe lub nieprawidłowe dane

KamAZ-65116: przegląd wideo ciągnika

Ciągnik siodłowy KAMAZ-65116 ze zaktualizowaną kabiną:

Wywrotka na podwoziu KamAZ-65116

Pociąg drogowy KAMAZ-65116 z naczepą platformową NEFAZ-9334-01:

KamAZ-65116: recenzje właścicieli i kierowców

Jakow Siergiejew, 57 lat, obwód Archangielsk:

Pracuję nad KamAZ-65116 już trzeci rok, silnik Cummins, skrzynia biegów również jest importowana. Ogólnie dobry samochód, gdyby nie do domowego montażu: cały czas trzeba coś podrasować, poprawić, piszczy w kokpicie w ogóle od pierwszego dnia. Główne węzły zachowują się normalnie.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию