Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Opis

Jeden z najlepiej sprzedających się krajowych samochodów ciężarowych, produkowany od 2004 roku do naszych czasów. Kiedyś KamAZ-65117 był uważany za model zaawansowany, ale z biegiem lat stał się nieco przestarzały, chociaż nie stracił na znaczeniu na rynku. Ciężarówka służy do transportu różnego rodzaju ładunków (w tym kontenerów), jako ciągnik pokładowy, a na jej platformie zamontowane są również izotermiczne furgonetki, dźwigi samochodowe, różne manipulatory i nadbudowy. Często samochód jest używany jako wywrotka zbożowa, chłodnia, wojsko wykazuje zainteresowanie tym modelem, na jego podstawie montuje się różne urządzenia, samochód może służyć do transportu sprzętu wojskowego i personelu.

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Zewnętrzne, wewnętrzne, koszt nowego i używanego KAMAZ-65117

W 2004 roku pierwsze modele KamAZ-65117 nie różniły się zbytnio od innych ciężarówek Kama Automobile Plant. Całości dopełniały kabiny w starym stylu z dużym zderzakiem w kolorze nadwozia, okrągłymi reflektorami i klasyczną osłoną chłodnicy. Producent w tamtych czasach niewiele dbał o komfort kierowcy. W tej formie samochód był produkowany zaledwie przez kilka lat, po czym przeprowadzono głęboką zmianę stylizacji. Kabina otrzymała bardziej nowoczesny wygląd, z opływowymi reflektorami, nowym zderzakiem i dwupoziomowym podparciem. Dzięki zamontowaniu nowej jednoczęściowej szyby przedniej i podwójnych lusterek zewnętrznych o różnych kątach widzenia znacznie poprawiono widoczność z fotela kierowcy.

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Nowa kabina otrzymała zawieszenie pneumatyczne, które znacznie zmniejszyło wibracje w kabinie i zwiększyło komfort kierowcy. Wewnątrz kabiny zainstalowane są dwa lub trzy siedzenia, siedzenie kierowcy ma mechanizmy regulacji w kilku płaszczyznach. Tutaj również montowany jest śpiwór, istnieje możliwość zamontowania stolika. Deska rozdzielcza pozostała jednoczęściowa, ale teraz jest wykonana z odpornego na uderzenia tworzywa sztucznego z powłoką antyrefleksyjną. W niektórych wersjach wyposażenia ciężarówka jest wyposażona w elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację i podgrzewane siedzenia. Również w takich konfiguracjach samochód jest wyposażony w żarówki halogenowe i ulepszone światła przeciwmgielne.

Koszt nowego KamAZ-65117 w najprostszej konfiguracji z konwencjonalnym nadwoziem zaczyna się od 3 740 000 rubli, wywrotkę z platformą można kupić za 2,8 miliona rubli.

Samochody z zainstalowanym CMU i manipulatorem Kanglim mogą kosztować około 7 milionów rubli. Na rynku sprzętu używanego jest wystarczająco dużo ofert sprzedaży KAMAZ-65117 z przebiegiem. Cena takich aut uzależniona jest od roku produkcji, przebiegu oraz stanu technicznego. Ciężarówka, bez poważnych problemów technicznych, oferowana jest w cenie 1,7 miliona rubli.

Weiterlesen:
KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Wymiary gabarytowe i charakterystyka wagowa

  • Długość pojazdu z platformą: 9 milimetrów;
  • Długość korpusu: 6 mm;
  • Szerokość bez lusterek zewnętrznych: 2 mm;
  • Wysokość kabiny: 2 mm;
  • Całkowity zewnętrzny promień skrętu: 10 mm;
  • Masa własna samochodu (po zmianie stylizacji): 9 kilogramów;
  • Ładowność pojazdu pokładowego: 14 000 kg;
  • Masa brutto KAMAZ-65117 w pociągu drogowym: 38 ton;
  • Objętość platformy wynosi 48,3 metrów sześciennych.
  • Polecana przyczepa: NEFAZ-8332-01;
  • Rozstaw osi (tylne osie): 1 milimetrów;
  • Rodzaj kół: dysk;
  • Typ i rozmiar opon: komorowe lub bezdętkowe, 11.00 R20 lub 11.00 R22,5;
  • Wspinaczka: 25%
  • Czas przyspieszania do prędkości 60 km/h: 36,9 sekundy;
  • Maksymalna prędkość na drodze utwardzonej: 100 km/h.

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Elektrownia i zużycie paliwa KAMAZ-65117

Większość modeli samochodów przed stylizacją była wyposażona w krajowy silnik wysokoprężny KamAZ-740.30-260. Strukturalnie ta jednostka napędowa to ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny z układem cylindrów w kształcie litery V. Silnik jest wyposażony w technologię turbodoładowania i ma system wymuszonego dochładzania powietrza (CAC). Przy objętości roboczej 10,86 litra jednostka wytwarza do 260 koni mechanicznych przy prędkości 2 obr./min. Zadeklarowana w instrukcji obsługi żywotność silnika tego turbodiesla wynosi 200 800 kilometrów. Pod względem ilości emitowanych szkodliwych substancji KAMAZ-000-740.30 spełnia normę środowiskową Euro 260.

KamAZ-740.30-260

Przestarzały KamAZ-740.30-260 został zastąpiony bardziej nowoczesnym i ekonomicznym silnikiem Cummins ISB6.7e5 300. Ze względu na swoją konstrukcję jest to turbodoładowany rzędowy sześciocylindrowy silnik z wymuszonym chłodzeniem powietrzem. Pojemność skokowa silnika wynosi zaledwie 6,7 litra, a przy 292 obr/min rozwija on moc 2 koni mechanicznych. Agregat Cummins ISB500e6.7 5 wyposażony jest w nowoczesny system paliwowy Common Rail, który gwarantuje głębokie spalanie paliwa, co zmniejsza jego zużycie i emisję szkodliwych substancji do otaczającej przestrzeni. Również w tym silniku zapewnione jest podgrzewanie powietrza przed rozruchem. Pod względem wydajności środowiskowej turbodiesel Cummins ISB300e6.7 5 spełnia normy Euro 300.

Weiterlesen:
KAMAZ-4326. Specyfikacje i opis. Co piszą na forach: recenzje właścicieli

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Cummins ISB6.7e5 300

Zużycie paliwa uzależnione jest od zamontowanego silnika oraz stanu technicznego auta. Ciężarówka wyposażona w licencjonowany silnik Cummins spala latem 26 litrów paliwa, a zimą około 27,5 litra. Zużycie paliwa przez silnik KamAZ-740.30-260 może osiągnąć 35-41 litrów, w zależności od warunków pracy. W standardzie samochód wyposażony jest w zbiornik paliwa o pojemności 500 litrów.

KAMAZ-65117: transmisja i zasilanie

Obecnie większość ciężarówek jest wyposażona w mechaniczną dziewięciobiegową skrzynię biegów ZF 9S1310. Ta nowoczesna skrzynia biegów zapewnia wysokie właściwości trakcyjne i dobrą dynamikę jazdy. Zmiana biegów odbywa się zdalnie, z kabiny ciężarówki, za pomocą dźwigni wahliwej. Współdziałanie skrzyni i silnika odbywa się za pomocą membranowego sprzęgła jednopłytkowego, wyposażonego w napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.

Obwody elektryczne i urządzenia elektryczne KAMAZ-65117 są zasilane dwoma 12-woltowymi akumulatorami, na podwoziu zainstalowano również 2-kilowatowy generator i falownik napięcia.

Schemat ideowy instalacji elektrycznej pojazdu dostępny jest tutaj

Hamulce i zawieszenie KAMAZ-65117

Podobnie jak większość ciężarówek KamAZ, KamAZ-65117 jest wyposażony w cztery układy hamulcowe: główny, zapasowy, pomocniczy i postojowy. Dodatkowo producent przewidział pneumatyczny system zwalniania. Główne hamulce samochodu to bębnowe z pneumatycznym wzmacniaczem, na każdym kole zamontowany jest bęben o średnicy 400 milimetrów, o szerokości okładziny hamulcowej 140 mm.

Wózek zaprojektowano na ramie nitowanej wzmocnionej dwoma podłużnicami z belkami poprzecznymi. Głównymi elementami przedniego zawieszenia są dwupiórowe resory współpracujące z hydraulicznymi amortyzatorami teleskopowymi. Tylne zawieszenie jest podobnego typu, ale jest wzmocnione dodatkowymi sprężynami.

KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne samochodu KamAZ-65117 można znaleźć w tabeli:

Ładowność pojazdu, kg11575 / 14500
Masa całkowita pojazdu, kg20000 / 24000
obciążenie tylnego wózka, kg15600 / 18000
obciążenie przedniej osi, kg4400 / 6000
Pełna masa pociągu drogowego, kg34000 / 38000
Masa przyczepy brutto, kg14000
Masa własna8425 / 9425
obciążenie tylnego wózka, kg4950 / 5450
obciążenie przedniej osi, kg3475 / 3975
Model silnikaCummins ISB6.7e5 300 (Euro 5)
Maks. użyteczny moment obrotowy, Nm (kgcm)1087 (111)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min1300
Maksymalna moc netto, kW (KM)215 (292)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min2500
Objętość robocza, l6,7
Lokalizacja i liczba cylindrówrząd 6
Typ silnikadiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Model KPZF9S1310
Przełożenia w biegach1-9,48; 2-6,58; 3-4,68; 4-3,48; 5-2,62; 6-1,89; 7-1,35; 8-1,00; 9-0,75; ЗХ-8,97
Typmechaniczny, dziewięciobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne
Liczba biegów KP9
napędpneumatyczny
Wymiary średnica bębna, mm400
Szerokość okładziny hamulcowej, mm140
Weiterlesen:
Kamaz 65224. Dane techniczne pojazdu: silnik, sprzęgło, hamulce

Recenzja wideo KamAZ-65117

Uczciwa recenzja KamAZ-65117:

KamAZ-65117: pierwsze wrażenia z samochodu, jazda próbna:

Przegląd kabiny KamAZ-65117:

Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-65117

Arkady Udaltsov, 38 lat, Terytorium Krasnojarska:

Pracuję w KamAZ-65117 już czwarty rok, moje wrażenia są dwojakie. Z jednej strony dość niezawodne importowane komponenty: silnik, skrzynia biegów, sprzęgło, osie, wały kardana. Z drugiej strony straszna jakość zgromadzenia krajowego. Wydaje się, że z roku na rok powinien rosnąć, ale z jakiegoś powodu dzieje się dokładnie odwrotnie. Zabija, że ​​nawet nakrętki na nowych maszynach w piastach są odkręcane, bo „rzemieślnicy” zapominają włożyć korek w te same nakrętki. Hydrauliczne zamki kabiny nie wytrzymują, winda puka, gumki na drzwiach pękają sześć miesięcy po zakupie. To był dobry pomysł, ale jakość wykonania wszystko zepsuła.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию