Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

KAMAZ-6520: nowoczesna wywrotka do dużych obciążeń

Ze względu na szybki rozwój branży budowlanej wzrosło zapotrzebowanie na ciężkie wywrotki. W Fabryce Samochodów Kama rozpoczęto prace nad takim samochodem, którego pierwsze egzemplarze zjechały z linii montażowej w 2003 roku. Od tego czasu KamAZ-6520 pozostaje liderem w segmencie ciężkich wywrotek, maszyna jest poszukiwana i jest produkowana do dziś. Oprócz branży budowlanej ciężarówka jest często wykorzystywana jako nośnik drewna, nośnik zboża, KDM (kombinowane pojazdy drogowe), betonomieszarki są montowane na podwoziach, montowane są dźwigi samochodowe i inne manipulatory.

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

KamAZ-6520

Dzięki swojej konstrukcji KAMAZ-6520 jest podwoziem trzyosiowym z układem kół 6 * 4 i silnikiem z przodu. Charakterystyczną cechą tego modelu jest całkowicie metalowa spawana platforma, która jest w stanie wytrzymać duże obciążenia. Ze względu na imponujący rozmiar nadwozia i dużą ładowność KamAZ-6520 otrzymał przydomek Mammoth.

Pomimo faktu, że produkcja KamAZ-6520 rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy zakład opanował już produkcję nowych kabin, wywrotka była nadal wyposażona w przestarzałą kabinę, zaprojektowaną pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Jednak już w 2004 roku samochód został przestylizowany i otrzymał bardziej nowoczesną i komfortową kabinę ze zmodyfikowanym zderzakiem i reflektorami. W kabinie zainstalowano dwa wygodne fotele (siedzenie kierowcy ma regulację w kilku płaszczyznach), kierowca otrzymał lusterka boczne o lepszej widoczności oraz regulowaną kolumnę kierownicy ze wspomaganiem (GUR). Obecnie salon wyposażony jest w klimatyzację, zainstalowano tu trzysekcyjną, nowoczesną tablicę przyrządów z powłoką antyrefleksyjną. Niektóre samochody są wyposażone w miejsce do spania.

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

Dziś możesz kupić nową wywrotkę KamAZ-6520 w cenie 4 800 000 rubli. Na rynku pojazdów używanych cena ciężarówki zależy od stanu technicznego, roku produkcji i przebiegu. Możesz kupić samochód w stanie roboczym w cenie od 1,5 do 3 milionów rubli.

Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna KAMAZ-6520

Wymiary i ładowność

  • Długość: 7 800 milimetrów;
  • Szerokość: 2 mm (bez lusterek);
  • Wysokość: 3 110 — 3 160 mm;
  • Prześwit (prześwit): 190 mm;
  • Minimalny całkowity promień skrętu: 9 mm;
  • Masa własna wywrotki: 12 kg;
  • Objętość nadwozia: bez nadbudówek — 12 metrów sześciennych, z nadbudówkami — 18 metrów sześciennych. metrów, modyfikacja KamAZ-6520-23072-63 (nośnik ziarna) — 33 metry sześcienne;
  • Maksymalna dopuszczalna ładowność: 20 000 kilogramów;
  • Maksymalny kąt podnoszenia platformy wywrotki: 50;
  • Największy kąt pokonania wzniesienia: 25%;
  • Maksymalna prędkość wózka: 90 km/h.
Weiterlesen:
KAMAZ 54901. Charakterystyka techniczna i eksploatacyjna. Recenzje wideo

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

Jednostka napędowa i zużycie paliwa ciężkiej wywrotki KAMAZ-6520

Debiutanckie modyfikacje ciężarówki napędzane były silnikiem wysokoprężnym w kształcie litery V KAMAZ-740.51-320 (Euro 2), wyposażonym w układ turbodoładowania i intercooler powietrza doładowującego. Silnik miał pojemność roboczą 11,76 litra i moc znamionową 320 koni mechanicznych. W tym czasie większość ciężkich ciężarówek Kamaz była wyposażona w tę jednostkę napędową. Jednak silnik nie był zbyt ekonomiczny, w wyniku czego został zastąpiony przez nowocześniejsze turbodiesle.

Cummins ISLe+350. Nowoczesny sześciocylindrowy rzędowy turbodiesel. Silnik ma pojemność skokową 8,9 litra i moc znamionową 334 koni mechanicznych. Silnik jest wyposażony w układ paliwowy Common Rail oraz turbosprężarkę HX40 z regulowaną ścieżką wydechu. Zwracamy również uwagę na obecność technologii intercoolingu, która ogranicza emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Silnik Cummins ISLe +350 spełnia normy Euro 4.

KAMAZ 740.63-400. Ta jednostka napędowa jest zgodna z normami Euro 3, ma pojemność roboczą 11,76 litra i rozwija moc znamionową 400 KM przy prędkości wału korbowego 1 obr./min. Strukturalnie silnik jest „ósemką” w kształcie litery V z turbiną i układem chłodzenia powietrza doładowującego.

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

Wywrotka jest wyposażona w zbiornik paliwa o pojemności 500 litrów, czasami instalowany jest dodatkowy zbiornik o pojemności 350 litrów. Zużycie paliwa zależy od warunków pracy i silnika. KamAZ-6520, wyposażony w silnik krajowy, latem zużywa do 45 litrów paliwa, zimą zużycie wzrasta o 7-10 litrów. Silniki Cummins ISLe +350 są bardziej ekonomiczne i zużywają o 12-15% mniej oleju napędowego niż krajowe odpowiedniki.

Skrzynia biegów, zasilanie KAMAZ-6520

Nawet w wersjach przedstylizacyjnych wywrotki KamAZ-6520 zainstalowano nowoczesną skrzynię biegów ZF-8S1820 wyprodukowaną przez Zahnrad Fabrik. Ta ośmiobiegowa manualna skrzynia biegów zapewniała komfortową obsługę samochodu i była wysoce niezawodna.

Obecnie większość pojazdów KamAZ-6520 jest wyposażona w 16-biegową manualną skrzynię biegów ZF 16S1820. Skrzynia biegów składa się z głównej czterobiegowej skrzyni biegów z rozdzielaczem i demultiplikatorem. Zaletami tej skrzyni są niski poziom hałasu, łatwość zmiany biegów oraz możliwość zastosowania intaradera ZF (retardera wtórnego). Współpraca silnika ze skrzynią biegów odbywa się za pomocą jednotarczowego sprzęgła membranowego z hydraulicznym wzmacniaczem i napędem pneumatycznym.

Układy elektroniczne i elektryczne samochodu zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami o pojemności 190 Ah. W kabinie kierowcy zainstalowany jest regulator napięcia, a ciężarówka jest również wyposażona w potężny dwukilowatowy generator 28 woltów.

Hamulce i zawieszenie KAMAZ-6520

Podobnie jak większość samochodów zakładu Kama, KamAZ-6520 jest wyposażony w hamulce bębnowe z akumulatorami energii, które zapewniają akceptowalne bezpieczeństwo podczas jazdy po drogach publicznych. Średnica bębna hamulcowego wynosi 400 mm, szerokość klocków hamulcowych 180 mm. Oprócz głównego układu hamulcowego w wózku zamontowany jest hamulec zapasowy, postojowy i pomocniczy. Nawet pierwsze wersje KamAZ-6520 były wyposażone w system przeciwblokujący ABC, który zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania awaryjnego.

Weiterlesen:
KAMAZ-55111. Główne cechy operacyjne i techniczne

KamAZ-6520: jednostka napędowa i zużycie paliwa. Transmisja, zasilanie. Opinie

Przednie zawieszenie samochodu jest wykonane z połączenia półeliptycznych podłużnych resorów i hydraulicznych amortyzatorów. Dodatkowo montowany jest tutaj drążek stabilizujący, który zapobiega niebezpiecznemu przewróceniu się auta. Tylna część zawieszenia wykonana jest w podobnym stylu, zastosowano tu również półeliptyczne resory, a dla zwiększenia stabilności kątowej zamontowano stabilizator poprzeczny.

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne ciężkiej wywrotki KamAZ-6520 podano tutaj:

Specyfikacje
Parametry wagowe i obciążenia
Masa własna pojazdu, kg12950
obciążenie przedniej osi, kg5230
obciążenie tylnego wózka, kg7720
Ładowność pojazdu, kg14400 (20000*)
Masa całkowita pojazdu, kg27500 (33100*)
obciążenie przedniej osi, kg7500
obciążenie tylnego wózka, kg20000 (25600)
silnik
Model silnika740.63–400 (Euro-3)
Typ silnikadiesel z turbodoładowaniem, z dochładzaniem powietrze-powietrze
Maksymalna moc netto, kW (KM)294 (400)
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min1900 ± 50
Maksymalny użyteczny moment obrotowy, netto, Nm (kgcm)1766 (180)
przy prędkości wału korbowego, obr/min1300 ± 50
Lokalizacja i liczba cylindrówW kształcie litery V, 8
Objętość robocza, l11,76
Otwór i skok, mm120 / 130
Współczynnik kompresji16,8
System zasilania
Pojemność zbiornika paliwa, l350
Sprzęt elektryczny
Napięcie, V24
Baterie, V/Ah2х12 / 190
Generator, V/W28 / 2000
Sprzęgło
Typ>Sprzęgło KAMAZ 6520membrana, pojedyncza tarcza
napędhydrauliczny z pneumatycznym wzmacniaczem
Skrzynia biegów
Model ZF 16S 1820TO
Typmechaniczny, szesnastobiegowy
Управлениеmechaniczne, zdalne
Hamulce
napędpneumatyczny
Typbęben
Koła i opony
Typ koładysk
Typ oponypneumatyczny, komorowy
Rozmiar obręczy8,5-20
Rozmiar opony12.00 R20
Кабина
Typznajduje się nad silnikiem
Egzekucjabez koi
platforma zrzutowa
Objętość platformy, m316
Kąt elewacji platformy, grad50
Kierunek rozładowaniaназад
Charakterystyka m/m wagi brutto
Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h90
Kąt wspinania, nie mniej niż, %25
Zewnętrzny całkowity promień skrętu, m9.3
Weiterlesen:
Kamaz 4911. Opis, parametry techniczne, zdjęcia i wideo

Recenzja wideo KAMAZ-6520 na youtube

Zalety i wady KamAZ-6520 — recenzja sterownika:

KAMAZ-6520 Suite z silnikiem Cummins:

Usuwamy piastę i bęben w KamAZ-6520 — wskazówki od kierowcy:

Co mówią na forach: recenzje właścicieli i kierowców wywrotki KamAZ-6520

Aleksiej Nikonow, 50 lat, obwód smoleński:

W naszym przedsiębiorstwie pracują obecnie trzy KamAZ-6520. Zostały kupione nowe, teraz mają nieco ponad dwa lata, przebieg od 80 do 95 tys. Ogólnie samochód nie jest zły, chociaż nie różni się zdolnością przełajową — lepiej nie ruszać się na wiejską drogę. Kabina jest dość wygodna, jest wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia ciężarówki. Oczywiście były awarie, w mojej wywrotce musiałem zmienić podłużny drążek kierowniczy. Kolejne kłopotliwe (i nie tylko to KamAZ) grzejniki — czasami wydaje się, że są zrobione z folii, nie ma sensu lutować — też trzeba było je wymienić.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию