KAMAZ-65206. Wymiary, przekładnia i wyposażenie elektryczne, systemy bezpieczeństwa i zawieszenie
KAMAZ-65206: ciągnik siodłowy nowej generacji
Według ekspertów, którzy analizują rynek dalekobieżnego transportu drogowego, udział rosyjskich ciągników w tym segmencie jest niezwykle mały: od 5 do 7%. Wynika to z niskiej jakości samochodów krajowych i ich przestarzałości. Pod tym względem w Kama Automobile Plant nie ustają próby stworzenia nowoczesnej, niedrogiej, wysokiej jakości ciężarówki. Wprowadzony w 2013 r. KamAZ-65206, zgodnie z planem jego twórców, powinien przyciągnąć uwagę zarówno rosyjskich, jak i zagranicznych przewoźników.
Samochód przeznaczony do transportu średnio- i długodystansowego, najczęściej używany w połączeniu z naczepą TONAR-952301. W swojej konstrukcji KamAZ-65206 jest podobny do niemieckiego ciągnika Mercedes-Benz Axor. Właściwie nie ma się co dziwić, ponieważ maszyna powstała we współpracy z niemieckimi inżynierami, do jej produkcji wykorzystuje się wiele importowanych części i podzespołów. Ta trójosiowa ciężarówka ramowa z dwiema osiami napędowymi (wzór kół sześć na cztery) jest montowana na oddzielnym przenośniku, co powinno poprawić jakość wykonania.
Zewnętrzny, wewnętrzny i koszt KamAZ-65206
Kabina KamAZ-65206 ma nowoczesny design i dobre właściwości aerodynamiczne. Samochód wyposażony jest w jednoczęściową przednią szybę oraz cały zestaw lusterek zewnętrznych o różnych kątach widzenia.
Wnętrze ciągnika wykończone jest wysokiej jakości materiałami, hałas silnika i opon praktycznie nie jest tu wyczuwalny. Kabina jest wyposażona w dwa lub trzy siedzenia, które mają kilka mechanizmów regulacji. Za siedzeniami na przystankach gazu montowany jest jeden lub dwa śpiwory. Wiele przycisków sterujących umieszczono bezpośrednio na kierownicy, co zapewnia dodatkowy komfort kierowcy. Ponadto kolumnę kierownicy można regulować pod kątem zasięgu i wysokości. Zwracamy uwagę na nowoczesną trzyczęściową deskę rozdzielczą, wykonaną z wysokiej jakości tworzywa sztucznego z powłoką antyrefleksyjną oraz bardzo udane rozmieszczenie wskaźników i przycisków sterujących.
KAMAZ-65206 to nowoczesny ciągnik siodłowy, stworzony przy użyciu wysokiej jakości importowanych części i zespołów. Ta okoliczność częściowo wyjaśnia wysoką cenę ciężarówki. Dziś możesz kupić nowe podwozie w cenie 5,9 miliona rubli. Koszt samochodów o niskim przebiegu w latach 2016-2017 jest również dość wysoki: 3 500 000 — 4 700 000 rubli.
Wymiary i parametry wagowe
- Długość podwozia: 7 milimetrów;
- Szerokość bez lusterek zewnętrznych/z lusterkami: 2/500 mm;
- Wysokość: 3 mm;
- Prześwit: 190 mm;
- Zewnętrzny całkowity promień skrętu: 9,5 metra;
- Maksymalny kąt wspinania: 10;
- Wysokość siodła: 1 mm;
- Masa własna brutto: 9 kilogramów;
- Maksymalne obciążenie siodła: 16 kg;
- Limit masy naczepy: 34 600 kg;
- Maksymalna waga ciągnika KamAZ-65206 w ramach pociągu drogowego: 44 tony;
- Prędkość maksymalna wg paszportu: 90 km/h.
Jednostka napędowa i zużycie paliwa KAMAZ-65206
Jako jednostki napędowe do ciągnika siodłowego KamAZ-65206 producent wykorzystuje turbodiesel niemieckiej firmy Mercedes: Mercedes-Benz OM 457 LA. W samochodzie zainstalowano dwie wersje tego silnika: — 401 KM / 2000 Nm i 428 KM / 2100 Nm.
Mercedes-Benz OM457LA. Sześciocylindrowy rzędowy turbodiesel. Silnik posiada układ turbodoładowania, którego głównymi elementami są dwie turbosprężarki i turbina gazowa. Wszystkimi procesami zachodzącymi podczas pracy silnika steruje elektroniczna jednostka sterująca, powietrze doładowania poddawane jest pośredniemu chłodzeniu. Pojemność robocza Mercedesa OM 457 LA wynosi 11,97 litra, a jego moc znamionowa wynosi 401 lub 428 (w zależności od wersji) koni mechanicznych, przy prędkości wału korbowego 2 obr./min. Obie wersje silników są wyposażone w system oczyszczania spalin, a także technologię Blue Tec, która pomaga oszczędzać paliwo. Deklarowane zasoby silnika tego turbodiesla to 100 1 000 kilometrów, indeks środowiskowy: Euro 000.
W podstawowej konfiguracji KamAZ-65206 jest dostarczany z dwoma zbiornikami paliwa, każdy o pojemności 300 litrów. Dzięki temu ciągnik może przejechać około 1 kilometrów bez tankowania, ponieważ średnie zużycie paliwa ciągnika siodłowego z naczepą nie przekracza 500 litrów paliwa na 35 kilometrów.
Sprzęt transmisyjny i elektryczny KAMAZ-65206
Nowy ciągnik siodłowy KAMAZ-65206 jest wyposażony (w zależności od modyfikacji i przeznaczenia) w jedną z dwóch skrzyń biegów:
ZF 16S2221. Szesnastobiegowa „mechanika” znanego niemieckiego producenta. Skrzynia biegów składa się z głównego czterostopniowego zespołu z demultiplerem i przednim rozdzielaczem. Biegi do przodu włączane są przez synchronizator, biegi tylne są włączane za pomocą mechanizmu krzywkowego. Skrzynka sterowana jest zdalnie, za pomocą dźwigni typu wahadłowego.
ZF-AS Tronic. Najlepsze wersje KamAZ-65206 są wyposażone w tę dwunastobiegową automatyczną skrzynię biegów. Jednostka jest sterowana przez jednostkę elektroniczną zamontowaną w kolumnie kierownicy. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia dobrą dynamikę przyspieszania, także na górskich drogach.
Współpraca między skrzynią biegów a silnikiem odbywa się za pomocą suchego jednotarczowego sprzęgła ZF-Sachs MFZ-430 (agregowanego z manualną skrzynią biegów). Jednostka posiada napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.
Urządzenia elektroniczne i obwody elektryczne samochodu zasilane są jednożyłowym okablowaniem z dwóch akumulatorów o wydajności 210 A / h, a ciągnik jest również wyposażony w 28-woltowy generator o mocy 3 kilowatów. Należy pamiętać, że w niektórych konfiguracjach KamAZ-65206 zainstalowane są dwie baterie 190 A / h i generator o mocy dwóch kilowatów.
Systemy bezpieczeństwa i zawieszenie KAMAZ-65206
W przeciwieństwie do wielu innych modeli KamAZ ten ciągnik siodłowy jest wyposażony w hamulce tarczowe. W samochodzie są również zainstalowane inne autonomiczne układy hamulcowe: góra, parking i rezerwa. Pod wieloma względami bezpieczeństwo ciągnika siodłowego zależy od prawidłowego działania systemów ABS, ASR, ECAS, ESP, EBS, z których każdy pomaga chronić samochód przed wypadkiem.
- EBS. System gwarantuje ochronę przed przedwczesnym zużyciem okładzin hamulcowych, a także znacznie skraca drogę hamowania.
- ECAS. Odpowiada za ustawienie prześwitu podczas jazdy po nierównych i wyboistych drogach, dodatkowo od jego eksploatacji zależy płynność wózka na drogach krajowych oraz w warunkach terenowych. Kolejnym zadaniem ECAS jest skrócenie drogi hamowania i zapewnienie bezpiecznego wejścia w zakręt.
- ABS i ASR. Głównym zadaniem tych technologii jest ochrona samochodu przed poślizgiem podczas jazdy po mokrych i oblodzonych drogach. Większość kierowców twierdzi, że nawet po wciśnięciu pedału do podłogi samochód nie traci kontroli.
- ESP. Działanie systemu ma na celu szybkie odzyskanie kontroli nad samochodem, zwłaszcza podczas jazdy po śliskich drogach lub podczas nieprawidłowego pokonywania zakrętów.
Przednie zawieszenie KamAZ-65206 jest wykonane w oparciu o połączenie półeliptycznych resorów piórowych z hydraulicznymi amortyzatorami typu teleskopowego. Tylne zawieszenie jest pneumatyczne, tutaj zainstalowane są osie hipoidalne Daimler HL4 / HD4 lub Dana DD150 / R150.
Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne KAMAZ-65206 można znaleźć na stronie producenta:
Obciążenie sprzęgu siodłowego, kg | 16650 |
Pełna masa pociągu drogowego, kg | 44000 |
Masa całkowita pojazdu, kg | 26000 |
Masa naczepy brutto, kg | 34600 |
Masa własna pojazdu, kg | 9190 |
Nacisk na oś przednią, kg | 7000 |
Obciążenie tylnego wózka, kg | 19000 |
długość mm | 7170 |
Podstawa, mm | 3300 + 1440 |
Prześwit mm | 190 |
Zwis przedni, mm | 1475 |
Norma środowiskowa | EURO-5 |
Model silnika | Daimler OM457LA (Euro 5) |
Maksymalna moc netto kW (KM) | 315 (428) |
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min | 1900 |
Objętość robocza, l | 11,97 |
Lokalizacja i liczba cylindrów | rząd 6 |
Typ silnika | turbodoładowany diesel |
Model skrzyni biegów | ZF 16S 2221 z intarderem |
Typ | mechaniczny, zsynchronizowany, 16-biegowy |
Główne koło zębate. przełożenie | 3,73 |
zawieszenie | pneumatyczny, z elektronicznym systemem sterowania ECAS |
Tylna oś | Daimler HL4/HD4 |
Typ koła | Dysk |
Typ opony | Pneumatyczny, bezdętkowy |
Rozmiar obręczy | 9,00-22,5 |
Rozmiar opony | 315 / 60 R22.5 |
Rozwiązywanie problemów KAMAZ-65206
Ciągnik siodłowy KamAZ-65206 jest wyposażony w komputer pokładowy i elektroniczną jednostkę sterującą, której obecność oznacza możliwość diagnozowania awarii pojazdu. Jeżeli podczas uruchamiania silnika przycisk „Sprawdź” na tablicy rozdzielczej nie zgaśnie po 3 sekundach, istnieje potrzeba przeprowadzenia takiej diagnozy. Aby to zrobić, musisz znaleźć przełącznik ECU (zwykle znajduje się pod kolumną kierownicy lub w pobliżu skrzynki bezpieczników), znaleźć i zwolnić jego przycisk. Następnie dioda LED zacznie migać — to jest kod błędu — teraz pozostaje odszyfrować sygnał.
Instrukcje dotyczące pracy z ECU i tabelą z dekodowaniem kodów błędów KamAZ-65206 są dostępne tutaj:
Połączenie | transkrypcja | Co robić |
221 | Elektroniczna jednostka sterująca zgłasza awarię czujnika położenia pedału paliwa. | Należy sprawdzić podłączenie czujnika oraz obwodu elektrycznego w celu zidentyfikowania ewentualnych przerw lub zwarć. |
232 | Ten kod błędu wskazuje na awarię czujnika ciśnienia atmosferycznego. W szczególności sygnał z urządzenia może nie pasować do czujnika ciśnienia doładowania. | Konieczne jest sprawdzenie stanu podłączenia urządzenia do centrali, a także okablowania. Z reguły w przypadku takich błędów w sieci rejestrowane jest zwarcie lub przerwa w obwodzie. |
335 | Ten błąd informuje właściciela samochodu Kamaz o usterkach w okablowaniu stopnia wyjściowego do sterowania lampą ogranicznika ruchu. | Lampę ostrzegawczą LED należy bezpośrednio sprawdzić pod kątem uszkodzeń. Może wymagać wymiany. Warto również sprawdzić okablowanie, może mieć przerwy lub zwarcia. Przede wszystkim zwróć uwagę na pola lutowane w obwodzie. |
334 | Wystąpiła awaria systemu kontroli doładowania. | W takim przypadku możesz również sprawdzić obwód pod kątem zwarć. Przede wszystkim jednak sprawdź stan pracy i podłączenie siłownika doładowania. |
231 | Ta usterka informuje kierowcę o nieprawidłowym sygnale pochodzącym z czujnika ciśnienia doładowania do elektronicznej jednostki sterującej. | Aby wyeliminować awarię, należy sprawdzić podłączenie i stan pracy samego urządzenia kontrolującego ciśnienie. Jeśli jego stan zostanie oceniony jako działający, konieczne jest również sprawdzenie obwodu. |
124 | W sieci pokładowej odnotowano nieprawidłowy wskaźnik napięcia: może być za niski lub bardzo wysoki. | Przede wszystkim sprawdź stan sieci pokładowej i jej podłączenie do akumulatora. Spróbuj samodzielnie rozwiązać problem, ale jeśli nie możesz, skontaktuj się ze stacją serwisową w celu uzyskania pomocy, ponieważ nie zaleca się długiej eksploatacji samochodu z takim problemem. |
246, 241 | Usterki w urządzeniu kontrolującym temperaturę lub poziom płynu niezamarzającego w układzie chłodzenia. | W takich przypadkach należy poświęcić trochę czasu na sprawdzenie działania dwóch czujników: kontroli poziomu i kontroli temperatury czynnika chłodniczego. Należy również sprawdzić obwód elektryczny pod kątem przerw lub zwarć. |
345 | Naprawiono awarie transmisji sygnału z czujnika ciśnienia spalin. | Aby wyeliminować tę awarię, należy dokładnie sprawdzić obwód elektryczny czujnika pod kątem ewentualnych przerw lub zwarć. W szczególności należy zwrócić uwagę na odcinek obwodu, w którym czujnik jest połączony z rurą wydechową. |
113 | Elektroniczna jednostka sterująca zgłasza wykryte awarie w działaniu czujnika prędkości wałka rozrządu. | W takim przypadku należy sprawdzić podłączenie monitora prędkości wałka rozrządu. Jeśli stan połączenia zostanie oceniony jako normalny, należy sprawdzić sam czujnik pod kątem działania. |
112 | Urządzenie sterujące prędkością wału korbowego podaje nieprawidłowy sygnał do jednostki sterującej. | Podobnie jak w przypadku czujnika wałka rozrządu, należy sprawdzić urządzenie sterujące prędkością wału korbowego. Jeśli jest w porządku, musisz sprawdzić okablowanie. |
Recenzja wideo KamAZ-65206
KAMAZ-65206 z przyczepą wywrotką Tonar:
Przegląd ciągnika siodłowego KamAZ-65206:
Recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-65206
Stanislav Akimov, 38 lat, obwód moskiewski:
Trzy miesiące za kierownicą nowego KAMAZ-65206. Wcześniej pracował przy innym ciągniku KamAZ. Ogólnie rzecz biorąc, nie ma nic do porównania — to zupełnie inny samochód: wygodny, mocny, niezawodny, nowoczesny. Istnieją wady montażowe, ale nie są one krytyczne. Nie mam więcej uwag, a przebieg mały.