Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
0 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

KAMAZ-6580: wywrotka nowej generacji

Model samochodu KamAZ-6580 został stworzony przez inżynierów Kama Automobile Plant we współpracy z kolegami z Chin i Niemiec jako przykład niedrogiej wywrotki budowlanej i górniczej oraz rozsądnej alternatywy dla ciężarówek MAZ. Konstrukcja samochodu obejmuje wiele importowanych części i podzespołów, posiada zmodernizowaną kabinę, jego kluczową cechą jest zwiększona ładowność. Wywrotka, jak już wspomniano, jest wykorzystywana w przemyśle budowlanym i górniczym, jednak na jej podstawie produkowane są ciężarówki do przewozu drewna i śmieciarki. Na podwoziu KamAZ-6580 zainstalowane są różne nadbudowy i manipulatory, jest również używany jako ciągnik siodłowy.

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Podstawowy model ciężarówki produkowany jest w wersji trzyosiowej z dwoma osiami napędowymi (układ kół sześć na cztery). Jednak wywrotki górnicze KamAZ-6580 z układem kół 6 * 6 i czteroosiowymi ciężarówkami 8 * 4 są produkowane w partiach na małą skalę. Nawet w podstawowej konfiguracji samochód wyposażony jest w system ogrzewania karoserii oraz składaną drabinkę. Premiera ciężarówki rozpoczęła się całkiem niedawno – w 2016 roku od razu stała się jednym z liderów sprzedaży w swoim segmencie.

Zewnętrzny, wewnętrzny i koszt KamAZ-6580

Kabina do nowej wywrotki jest produkowana na licencji niemieckiej firmy Mercedes-Benz z importowanych podzespołów i swoim wyglądem i jakością niewiele różni się od kabin Mercedes Axor. Samochód jest wyposażony w jednoczęściową przednią szybę i kilka lusterek o różnych kątach widzenia. Zderzak wykonany z wysokiej jakości tworzywa sztucznego, ciężarówka otrzymała nowy system oświetlenia.

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Do wnętrza auta prowadzą trzy stopnie z powłoką antypoślizgową, wewnątrz zamontowane są dwa lub trzy amortyzowane fotele pneumatyczne z wieloma regulacjami oraz wygodna, szeroka koja. Po raz pierwszy w kabinie KamAZ jest cicho i wygodnie, ponieważ producent wykonał wysokiej jakości izolację akustyczną, termiczną i wibracyjną. Deska rozdzielcza jest trzyczęściowa, rozmieszczona dla kierowcy, ma charakter informacyjny, dobrze rozmieszczone wskaźniki i przyciski sterujące. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w klimatyzację i elektrycznie sterowane szyby, zamiast trzeciego siedzenia często montowany jest składany stolik.

Weiterlesen:
KamAZ-6460: opis i parametry techniczne. Recenzje wideo i recenzje kierowców

Oferta używanych pojazdów KamAZ-6580 jest bardzo ograniczona, ponieważ ciężarówka została wprowadzona do produkcji dopiero niedawno. Samochody bez przebiegu, wyprodukowane w 2017 roku, oferowane są w cenie 6,2 miliona rubli. Za dokładnie tę samą wywrotkę w 2019 roku proszą o 6 700 000 rubli. Najdroższa jest ciężarówka do przewozu drewna z manipulatorem — cena takich maszyn zaczyna się od 10 milionów rubli.

Opis

Wymiary i parametry wagowe modelu podstawowego

  • Długość: 7 245 milimetrów;
  • Szerokość kabiny: 2 mm;
  • Wysokość rury wlotu powietrza: 3 mm;
  • Zewnętrzny całkowity promień skrętu; 11 metrów;
  • Kubatura netto platformy: 16 metrów sześciennych;
  • Kąt elewacji platformy: 50;
  • Maksymalny kąt wspinania: 18;
  • Masa własna pojazdu: 15 kg;
  • Maksymalna ładowność KamAZ-6580: 25 450 kg;
  • Całkowita waga ciężarówki: 41 ton;
  • Prędkość maksymalna wg paszportu: 90 km/h.

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-6580

Wybór kupującego KAMAZ-6580 jest oferowany z kilkoma silnikami jednocześnie:

  • KAMAZ 750.10;
  • KAMAZ 910.10;
  • Cummins ISG12E5;
  • Mercedes-Benz OM 457LA.

KAMAZ 750.10. Nowoczesny turbodiesel produkcji krajowej wyróżnia się układem cylindrów w kształcie litery V, o pojemności roboczej 11,76 litra, rozwija moc 500 koni mechanicznych. Silnik jest wyposażony w układ turbodoładowania, intercooler, technologię oczyszczania spalin i elektronicznie sterowane układy paliwowe Common Rail. Silnik jest certyfikowany zgodnie z normami Euro 5.

KamAZ 750.10

KamAZ 910.10 (Euro 5). Inline „szóstka” z jednostopniowym turbodoładowaniem, bateryjnym układem zasilania paliwem i technologią diagnostyki pokładowej. Ten turbodiesel o pojemności 11,97 litra rozwija moc 380 koni mechanicznych i ma zasób silnika wynoszący półtora miliona kilometrów.

Cummins ISG12E5. Nowoczesny turbodiesel produkowany w jednej z chińskich fabryk Cummins. Konfiguracja — rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i intercoolerem powietrza doładowującego. Przy objętości roboczej 11,8 litra silnik rozwija 419 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy — 2093 Nm. Cummins ISG12E5 jest również częścią rodziny silników z certyfikatem Euro 5.

Weiterlesen:
KamAZ-65117: charakterystyka ciężarówki, opis i recenzje

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Mercedes-Benz OM 457LA (euro 5). Czterosuwowy silnik wysokoprężny z chłodzeniem wodnym, turbosprężarką i w pełni elektronicznym systemem sterowania. Objętość robocza silnika to 11,97 litra, moc to 428 koni mechanicznych, deklarowany zasób to 1 00 kilometrów.

Zużycie paliwa KAMAZ-6580 zależy od zainstalowanego silnika i warunków pracy. Wywrotka wyposażona w turbodiesel Cummins zużywa 24 litry paliwa podczas jazdy po utwardzonej drodze i przy prędkości 55-60 km/h. Wskaźniki zużycia paliwa dla wywrotek pracujących w kamieniołomach mogą się znacznie różnić i osiągnąć 40-50 litrów paliwa na 100 kilometrów. W podstawowej konfiguracji wywrotka wyposażona jest w zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów.

Transmisja i zasilanie KAMAZ-6580

Szesnastobiegowa skrzynia biegów ZF16S 2220TO odpowiada za przeniesienie trakcji z silnika na osie napędowe. Ręczna skrzynia biegów składa się z głównej skrzynki, dwustopniowego rozdzielacza i demultiplera. Pudełkiem steruje się zdalnie za pomocą wahadłowej dźwigni. Przełączanie prędkości do przodu odbywa się za pomocą synchronizatora, tylne są włączane za pomocą sprzęgła zębatego. Współdziałanie silnika i skrzyni biegów odbywa się za pomocą jednotarczowego sprzęgła membranowego MFZ 430, wyposażonego w napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.

Urządzenia elektryczne i elektroniczne samochodu zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 420 Ah. Ponieważ KamAZ-6580 ma jednożyłowe okablowanie o napięciu 24 woltów, samochód jest wyposażony w falownik. Dodatkowo producent zadbał o zainstalowanie 28-woltowego generatora o mocy 3 kilowatów.

KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna

Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-6580

Za bezpieczeństwo wózka odpowiadają pneumatyczne hamulce bębnowe. Na każdym kole zamontowany jest mechanizm hamulcowy o średnicy bębna 420 milimetrów, a grubość klocków hamulcowych 180 mm. Dzięki zastosowaniu „mokrego” odbiornika konstruktorom w końcu udało się rozwiązać problem tzw. „przemyślanego hamulca”, gdy system uruchamiał się z pewnym opóźnieniem po naciśnięciu pedału. Wraz z hamulcem głównym, pomocniczym, rezerwowym i postojowym KamAZ-6580 jest wyposażony w system zwalniania hamulca awaryjnego.

Przedni wózek KAMAZ-6580 oparty jest na resorach piórowych, które wraz z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi zapewniają płynną jazdę auta. KAMAZ-6580 to pierwszy samochód Kama Automobile Plant, który może wytrzymać obciążenie dziewięciu ton na przednim wózku. Aby zapewnić stabilność, przednie zawieszenie jest wyposażone w stabilizator napięcia poprzecznego. Każda tylna oś jest w stanie wytrzymać obciążenie do 16 ton, tutaj również zastosowano zawieszenie sprężynowe.

Weiterlesen:
Kamaz 53228. Cechy modelu, specyfikacje, recenzje wideo i recenzje

Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne wywrotki KamAZ-6580 można znaleźć na stronie internetowej producenta:

Parametry wagowe i obciążenia 6580-160002-27(K5)

Masa własna pojazdu, kg

14800

– nacisk na oś przednią, kg

    6250

– obciążenie tylnej osi, kg

8550

Nośność, kg

26200

Technicznie dopuszczalna masa pojazdu, kg

41000

– nacisk na oś przednią, kg

9000

– obciążenie tylnego wózka, kg

32000

Silnik 6580

Model

Cummins ISG12E5

Typ

Diesel, 4-suwowy

Maksymalna moc netto, kW (KM)

305 (410)

przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min

1900

Maksymalny użyteczny moment obrotowy, N*m (kg*cm)

2100 (214)

przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min

1100

Lokalizacja i liczba cylindrów

Rząd, 6

Objętość robocza, l

12

Układ zasilania KAMAZ-6580

Pojemność zbiornika paliwa, l

1 × 350

Osprzęt elektryczny KAMAZ-6580

Napięcie

24

Baterie, V/A*h

2х12 / 190

Sprzęgło Kamaz 6580

Typ
napęd

Zdalny, pneumohydrauliczny

Średnica dysku napędzanego, mm

430

Hamulce 65 80

napęd

pneumatyczny

Skrzynia biegów KAMAZ_6580

Model

16 S 2220 DO

Typ

Mechaniczny, zsynchronizowany

Управление

zdalny

Przekładnia główna KAMAZ 6580-160002-27(K5)

Typ

podwójne, z reduktorami kół

Przełożenie

5,262

Koła i opony 6580-160002-27(K5)

Typ koła

dysk

Typ opony

Promieniowy, komorowy

Rozmiar obręczy

8.5-24

Rozmiar opony

12.00R24

Kabina KAMAZ6580-160002-27(K5)

Typ

Całkowicie metalowy, typu tunelowego

Egzekucja

Bez łóżka

Roślina wywrotka

Tom

20 m3

Производитель

NEFAZ

Typ sekcji

«w kształcie beczki»

Ogrzewanie

nieogrzewany, wyłożony

Rewers

Mechaniczny

dodatkowo

Markiza ręczna, DZK, drabina

zawieszenie

Typ przedniego zawieszenia

Mały liść, wiosna

Typ tylnego zawieszenia

Równoważenie, wiosna

Charakterystyka samochodu o masie brutto 41000 XNUMX kg

Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h

90

Recenzja wideo KamAZ-6580

KAMAZ-6580 — wywrotka tylna, przegląd i test samochodu

KAMAZ-6580 z zabudową Becem — prezentacja ciężarówki:

KAMAZ-6580 — samochód do kamieniołomu:

Weiterlesen:
Kamaz 43502. Dane techniczne pojazdu: silnik, sprzęgło, hamulce

Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-6580

Pavel Nepomniachtchi, 42 lata, Syberyjski Okręg Federalny:

KamAZ-6580 jest w naszym przedsiębiorstwie zaledwie sześć miesięcy — jest zupełnie nowy. Samochód uderzająco różni się od innych krajowych wywrotek. Wreszcie udało nam się zainstalować normalną kabinę i wyposażyć miejsce pracy kierowcy w wysoką jakość. Silnik kosztuje Cummins, testowane jest też pudełko z ZF, ale nie jest jeszcze jasne, jak zachowają się chińskie mosty. Nie było jeszcze poważnych awarii i nie powinno być — wszystko jest nowe.

Link do głównej publikacji