KAMAZ-6580. Opis, charakterystyka techniczna i eksploatacyjna
KAMAZ-6580: wywrotka nowej generacji
Model samochodu KamAZ-6580 został stworzony przez inżynierów Kama Automobile Plant we współpracy z kolegami z Chin i Niemiec jako przykład niedrogiej wywrotki budowlanej i górniczej oraz rozsądnej alternatywy dla ciężarówek MAZ. Konstrukcja samochodu obejmuje wiele importowanych części i podzespołów, posiada zmodernizowaną kabinę, jego kluczową cechą jest zwiększona ładowność. Wywrotka, jak już wspomniano, jest wykorzystywana w przemyśle budowlanym i górniczym, jednak na jej podstawie produkowane są ciężarówki do przewozu drewna i śmieciarki. Na podwoziu KamAZ-6580 zainstalowane są różne nadbudowy i manipulatory, jest również używany jako ciągnik siodłowy.
Podstawowy model ciężarówki produkowany jest w wersji trzyosiowej z dwoma osiami napędowymi (układ kół sześć na cztery). Jednak wywrotki górnicze KamAZ-6580 z układem kół 6 * 6 i czteroosiowymi ciężarówkami 8 * 4 są produkowane w partiach na małą skalę. Nawet w podstawowej konfiguracji samochód wyposażony jest w system ogrzewania karoserii oraz składaną drabinkę. Premiera ciężarówki rozpoczęła się całkiem niedawno – w 2016 roku od razu stała się jednym z liderów sprzedaży w swoim segmencie.
Zewnętrzny, wewnętrzny i koszt KamAZ-6580
Kabina do nowej wywrotki jest produkowana na licencji niemieckiej firmy Mercedes-Benz z importowanych podzespołów i swoim wyglądem i jakością niewiele różni się od kabin Mercedes Axor. Samochód jest wyposażony w jednoczęściową przednią szybę i kilka lusterek o różnych kątach widzenia. Zderzak wykonany z wysokiej jakości tworzywa sztucznego, ciężarówka otrzymała nowy system oświetlenia.
Do wnętrza auta prowadzą trzy stopnie z powłoką antypoślizgową, wewnątrz zamontowane są dwa lub trzy amortyzowane fotele pneumatyczne z wieloma regulacjami oraz wygodna, szeroka koja. Po raz pierwszy w kabinie KamAZ jest cicho i wygodnie, ponieważ producent wykonał wysokiej jakości izolację akustyczną, termiczną i wibracyjną. Deska rozdzielcza jest trzyczęściowa, rozmieszczona dla kierowcy, ma charakter informacyjny, dobrze rozmieszczone wskaźniki i przyciski sterujące. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w klimatyzację i elektrycznie sterowane szyby, zamiast trzeciego siedzenia często montowany jest składany stolik.
Oferta używanych pojazdów KamAZ-6580 jest bardzo ograniczona, ponieważ ciężarówka została wprowadzona do produkcji dopiero niedawno. Samochody bez przebiegu, wyprodukowane w 2017 roku, oferowane są w cenie 6,2 miliona rubli. Za dokładnie tę samą wywrotkę w 2019 roku proszą o 6 700 000 rubli. Najdroższa jest ciężarówka do przewozu drewna z manipulatorem — cena takich maszyn zaczyna się od 10 milionów rubli.
Opis
Wymiary i parametry wagowe modelu podstawowego
- Długość: 7 245 milimetrów;
- Szerokość kabiny: 2 mm;
- Wysokość rury wlotu powietrza: 3 mm;
- Zewnętrzny całkowity promień skrętu; 11 metrów;
- Kubatura netto platformy: 16 metrów sześciennych;
- Kąt elewacji platformy: 50;
- Maksymalny kąt wspinania: 18;
- Masa własna pojazdu: 15 kg;
- Maksymalna ładowność KamAZ-6580: 25 450 kg;
- Całkowita waga ciężarówki: 41 ton;
- Prędkość maksymalna wg paszportu: 90 km/h.
Silnik i zużycie paliwa KAMAZ-6580
Wybór kupującego KAMAZ-6580 jest oferowany z kilkoma silnikami jednocześnie:
- KAMAZ 750.10;
- KAMAZ 910.10;
- Cummins ISG12E5;
- Mercedes-Benz OM 457LA.
KAMAZ 750.10. Nowoczesny turbodiesel produkcji krajowej wyróżnia się układem cylindrów w kształcie litery V, o pojemności roboczej 11,76 litra, rozwija moc 500 koni mechanicznych. Silnik jest wyposażony w układ turbodoładowania, intercooler, technologię oczyszczania spalin i elektronicznie sterowane układy paliwowe Common Rail. Silnik jest certyfikowany zgodnie z normami Euro 5.
KamAZ 910.10 (Euro 5). Inline „szóstka” z jednostopniowym turbodoładowaniem, bateryjnym układem zasilania paliwem i technologią diagnostyki pokładowej. Ten turbodiesel o pojemności 11,97 litra rozwija moc 380 koni mechanicznych i ma zasób silnika wynoszący półtora miliona kilometrów.
Cummins ISG12E5. Nowoczesny turbodiesel produkowany w jednej z chińskich fabryk Cummins. Konfiguracja — rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i intercoolerem powietrza doładowującego. Przy objętości roboczej 11,8 litra silnik rozwija 419 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy — 2093 Nm. Cummins ISG12E5 jest również częścią rodziny silników z certyfikatem Euro 5.
Mercedes-Benz OM 457LA (euro 5). Czterosuwowy silnik wysokoprężny z chłodzeniem wodnym, turbosprężarką i w pełni elektronicznym systemem sterowania. Objętość robocza silnika to 11,97 litra, moc to 428 koni mechanicznych, deklarowany zasób to 1 00 kilometrów.
Zużycie paliwa KAMAZ-6580 zależy od zainstalowanego silnika i warunków pracy. Wywrotka wyposażona w turbodiesel Cummins zużywa 24 litry paliwa podczas jazdy po utwardzonej drodze i przy prędkości 55-60 km/h. Wskaźniki zużycia paliwa dla wywrotek pracujących w kamieniołomach mogą się znacznie różnić i osiągnąć 40-50 litrów paliwa na 100 kilometrów. W podstawowej konfiguracji wywrotka wyposażona jest w zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów.
Transmisja i zasilanie KAMAZ-6580
Szesnastobiegowa skrzynia biegów ZF16S 2220TO odpowiada za przeniesienie trakcji z silnika na osie napędowe. Ręczna skrzynia biegów składa się z głównej skrzynki, dwustopniowego rozdzielacza i demultiplera. Pudełkiem steruje się zdalnie za pomocą wahadłowej dźwigni. Przełączanie prędkości do przodu odbywa się za pomocą synchronizatora, tylne są włączane za pomocą sprzęgła zębatego. Współdziałanie silnika i skrzyni biegów odbywa się za pomocą jednotarczowego sprzęgła membranowego MFZ 430, wyposażonego w napęd hydrauliczny i pneumatyczny wzmacniacz.
Urządzenia elektryczne i elektroniczne samochodu zasilane są dwoma 12-woltowymi akumulatorami o łącznej pojemności 420 Ah. Ponieważ KamAZ-6580 ma jednożyłowe okablowanie o napięciu 24 woltów, samochód jest wyposażony w falownik. Dodatkowo producent zadbał o zainstalowanie 28-woltowego generatora o mocy 3 kilowatów.
Układ hamulcowy i zawieszenie KAMAZ-6580
Za bezpieczeństwo wózka odpowiadają pneumatyczne hamulce bębnowe. Na każdym kole zamontowany jest mechanizm hamulcowy o średnicy bębna 420 milimetrów, a grubość klocków hamulcowych 180 mm. Dzięki zastosowaniu „mokrego” odbiornika konstruktorom w końcu udało się rozwiązać problem tzw. „przemyślanego hamulca”, gdy system uruchamiał się z pewnym opóźnieniem po naciśnięciu pedału. Wraz z hamulcem głównym, pomocniczym, rezerwowym i postojowym KamAZ-6580 jest wyposażony w system zwalniania hamulca awaryjnego.
Przedni wózek KAMAZ-6580 oparty jest na resorach piórowych, które wraz z teleskopowymi amortyzatorami hydraulicznymi zapewniają płynną jazdę auta. KAMAZ-6580 to pierwszy samochód Kama Automobile Plant, który może wytrzymać obciążenie dziewięciu ton na przednim wózku. Aby zapewnić stabilność, przednie zawieszenie jest wyposażone w stabilizator napięcia poprzecznego. Każda tylna oś jest w stanie wytrzymać obciążenie do 16 ton, tutaj również zastosowano zawieszenie sprężynowe.
Szczegółowe parametry techniczne i operacyjne wywrotki KamAZ-6580 można znaleźć na stronie internetowej producenta:
Parametry wagowe i obciążenia 6580-160002-27(K5) | |
Masa własna pojazdu, kg | 14800 |
– nacisk na oś przednią, kg | 6250 |
– obciążenie tylnej osi, kg | 8550 |
Nośność, kg | 26200 |
Technicznie dopuszczalna masa pojazdu, kg | 41000 |
– nacisk na oś przednią, kg | 9000 |
– obciążenie tylnego wózka, kg | 32000 |
Silnik 6580 | |
Model | Cummins ISG12E5 |
Typ | Diesel, 4-suwowy |
Maksymalna moc netto, kW (KM) | 305 (410) |
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min | 1900 |
Maksymalny użyteczny moment obrotowy, N*m (kg*cm) | 2100 (214) |
przy prędkości obrotowej wału korbowego, obr/min | 1100 |
Lokalizacja i liczba cylindrów | Rząd, 6 |
Objętość robocza, l | 12 |
Układ zasilania KAMAZ-6580 | |
Pojemność zbiornika paliwa, l | 1 × 350 |
Osprzęt elektryczny KAMAZ-6580 | |
Napięcie | 24 |
Baterie, V/A*h | 2х12 / 190 |
Sprzęgło Kamaz 6580 | |
Typ | |
napęd | Zdalny, pneumohydrauliczny |
Średnica dysku napędzanego, mm | 430 |
Hamulce 65 80 | |
napęd | pneumatyczny |
Skrzynia biegów KAMAZ_6580 | |
Model | 16 S 2220 DO |
Typ | Mechaniczny, zsynchronizowany |
Управление | zdalny |
Przekładnia główna KAMAZ 6580-160002-27(K5) | |
Typ | podwójne, z reduktorami kół |
Przełożenie | 5,262 |
Koła i opony 6580-160002-27(K5) | |
Typ koła | dysk |
Typ opony | Promieniowy, komorowy |
Rozmiar obręczy | 8.5-24 |
Rozmiar opony | 12.00R24 |
Kabina KAMAZ6580-160002-27(K5) | |
Typ | Całkowicie metalowy, typu tunelowego |
Egzekucja | Bez łóżka |
Roślina wywrotka | |
Tom | 20 m3 |
Производитель | NEFAZ |
Typ sekcji | «w kształcie beczki» |
Ogrzewanie | nieogrzewany, wyłożony |
Rewers | Mechaniczny |
dodatkowo | Markiza ręczna, DZK, drabina |
zawieszenie | |
Typ przedniego zawieszenia | Mały liść, wiosna |
Typ tylnego zawieszenia | Równoważenie, wiosna |
Charakterystyka samochodu o masie brutto 41000 XNUMX kg | |
Maksymalna prędkość, nie mniej niż, km/h | 90 |
Recenzja wideo KamAZ-6580
KAMAZ-6580 — wywrotka tylna, przegląd i test samochodu
KAMAZ-6580 z zabudową Becem — prezentacja ciężarówki:
KAMAZ-6580 — samochód do kamieniołomu:
Co piszą na forach: recenzje właścicieli i kierowców KamAZ-6580
Pavel Nepomniachtchi, 42 lata, Syberyjski Okręg Federalny:
KamAZ-6580 jest w naszym przedsiębiorstwie zaledwie sześć miesięcy — jest zupełnie nowy. Samochód uderzająco różni się od innych krajowych wywrotek. Wreszcie udało nam się zainstalować normalną kabinę i wyposażyć miejsce pracy kierowcy w wysoką jakość. Silnik kosztuje Cummins, testowane jest też pudełko z ZF, ale nie jest jeszcze jasne, jak zachowają się chińskie mosty. Nie było jeszcze poważnych awarii i nie powinno być — wszystko jest nowe.