Koła i klocki do ciągnika Neva. Przegląd, opis, przeznaczenie, recenzje
Rodzaje i rodzaje kół do motobloków Neva
Motobloki Neva mają szerokie zastosowanie. Jednak niezależnie od tego, z jakimi osprzętem będą współpracować, do ich napędzania potrzebne są koła. To jest główna jednostka robocza. A do ich wyboru należy podchodzić ze zrozumieniem. Zastanówmy się dokładnie, jakie rodzaje kół są dostępne na rynku dla ciągnika Neva.
Komplet kół trakcyjnych 16×6,50-8
Koła te są montowane podczas prac trakcyjnych z ciągnikiem Neva. Ich cechy są do tego maksymalnie przystosowane.
Opony wykonane są w wersji bezdętkowej, co eliminuje awarię kół z powodu przepompowywania i pękania dętki. Ciśnienie robocze wewnątrz wynosi 2 atmosfery. Maksymalne obciążenie na oponę nie może przekraczać 280 kgf. Masa kompletu kół nie przekracza 13 kg.
Średnica zewnętrzna opony wynosi 16 cali, a szerokość 6,5 cala.
Paszport za zestaw
Koła transportowe 4,0×8
Koła te mają mniejszą średnicę i niższe ciśnienie w oponach. Ponieważ są przeznaczone przede wszystkim do transportu towarów i są montowane na przyczepie.
Mają tylko 4 cale szerokości i 8 cali szerokości.Nie są duże, ale szerokie. Dzięki temu mają dużą powierzchnię przyczepności do podłoża. Dzięki temu idealnie nadają się do transportu towarów.
Zestaw przedłużający rozstaw kół
Czasami konieczne jest wydłużenie osi ciągnika lub przyczepy, aby móc pracować z dowolnym osprzętem lub zamontować koła (które nie mają tulei). A wymiana osi jest całkowicie długa i kosztowna. O wiele łatwiej jest kupić specjalne ekspandery.
Sprawiają, że tor jest większy. Umożliwia to montaż szerszych kół lub przyczepy.
Opakowanie zawiera dwie przedłużki i dwa stopery. To prosty, ale skuteczny projekt.
Jakie koła innych firm są odpowiednie do ciągnika Neva?
Koła z Moskwy i Zhiguli najlepiej nadają się do montażu na ciągniku Neva. Nie trzeba w nich nic zmieniać, ponieważ ich średnica jest idealna do montażu na ciągniku prowadzonym. Wystarczy je lekko zmodernizować przez spawanie.
Opcje fabryczne będą kosztować znacznie więcej.
Głównym zadaniem przy modernizacji felg Zhiguli jest ich waga, ponieważ w konfiguracji fabrycznej są one bardzo lekkie.
Poniżej przedstawiono główne etapy produkcji kół do ciągnika z oponami samochodowymi:
- Wewnątrz kół zamontowana jest półoś;
- Dla wygody w zmianie kół na osi zainstalowane są kwadratowe płytki, w nich wykonane są otwory. A potem do tych płyt przymocowane są koła z Zhiguei;
- Na zewnętrznej stronie nasadka chroni przed czynnikami zewnętrznymi;
- Komory należy zdemontować, a pozostawić same opony (należy użyć opon zimowych, aby poprawić jakość zaczepu).
Problematyczne jest stosowanie opon z innych aut, ponieważ mają one większą średnicę lub szerokość, więc trzeba je dodatkowo wyregulować za pomocą przedłużenia osi lub w inny sposób, a to nie dotyczy wszystkich i nie zawsze.
Aby poprawić właściwości trakcyjne, niektórzy wyposażają koła dodatkowo w łańcuch. Podczas jazdy łańcuch wbija się w podłoże i zapewnia dodatkową przyczepność. Efekt tego jest szczególnie zauważalny podczas jazdy po deszczu lub śniegu.
Film pokazuje, jak zainstalować koła Zhiguli w ciągniku Neva:
ostrogi
To jest modyfikacja koła. Nie mają opon ani dętek. Ponieważ są przeznaczone do bezpośredniej pracy w terenie. Prędkość nie jest tu ważna, ale przyczepność jest ważna, ponieważ zwykłe koła często ślizgają się i utykają w ziemi.
Grousers to stalowy dysk ze specjalnymi wkładkami na zewnętrznej średnicy. Podczas jazdy wnikają głęboko w ziemię i pomagają w ruchu. Jednak są one również podzielone ze względu na ich przeznaczenie.
Koła KUM 680 do hillingu
Z nazwy wynika, do czego są przeznaczone. Ich cechą charakterystyczną jest solidna felga i wystające 7 cm kolce. Dodatkowo kolce nie są instalowane bezpośrednio, ale pod kątem. A podczas jazdy przewracają również górną warstwę ziemi.
- Średnica kolców wynosi 43 cm, a obręczy 35 cm.
- Szerokość tej ostrogi to 20 cm.
- Montowany bezpośrednio na wale skrzyni biegów bez dodatkowych połączeń.
- Całkowita waga konstrukcji to 16,5 kg.
Koła uniwersalne KUM 540 do hillingu
na hilling
Koła te różnią się od modelu 680 tym, że ich felga nie jest solidna, ale ma tylko boki, jest pusta w środku.
Dodatkowo kolce nie są przechylone na jedną stronę, ale mają kształt litery V.
Kiedy koło się porusza, nie tylko kolce wbijają się głęboko w glebę, ale także sama felga, dzięki czemu następuje głębsze zanurzenie w glebie, a przyczepność poprawia się.
- Średnica koła na zewnętrznych kolcach wynosi 54 cm, a na obręczy 46 cm.
- Szerokość KUM 540 wynosi 9 cm.
Należy do nich dokupić osobno przedłużacze, ponieważ w standardowej formie nie są przewidziane żadne mocowania, tylko otwory do podłączenia o standardowej średnicy 10 mm. Pozostawia ślad o średnicy od 5 do 60 cm.
Waga dwóch uch to około 13 kg.
Koła uniwersalne KUM 540 z długim rękawem
Są to zasadniczo koła KUM 540 do hillingowania, ale z już zamontowaną tuleją.
Są połączone bezpośrednio z wałem skrzyni biegów.
Kolejną różnicą jest szerokość toru. Może wahać się od 64 do 68 cm.
z długim rękawem
- Ilość tamborków — 2 szt.
- Średnica koła kolcowanego / obręczy — 540/460 mm
- Szerokość koła na kolcach — 90 mm
- Średnica otworu tulei — 30 mm
- Średnica otworów montażowych w tulei wynosi 10,5 mm
- Montaż — na wale skrzyni biegów
- Tor — 640 … 680 mm
- Waga pary — 13,55 kg
Groostry H do orki
Koła te mają dużą średnicę i szerokość. Przeznaczone są do pracy na gruntach dziewiczych lub na działce po okresie zimowym, kiedy powierzchnia ziemi jest twarda i nieprzygotowana.
Ich szerokość wynosi 20 cm, średnica kolców wynosi 43 cm, a obręcz 35. Oznacza to, że wysokość kolców wynosi 8 cm.
Może być montowany na wale skrzyni biegów lub na specjalnych przedłużeniach.
W przypadku bezpośredniego montażu na wale szerokość toru jest ustalona na 40 cm, a przy montażu na przedłużeniach może wynosić od 65 do 70 cm.
Groostry H do orki z długim rękawem
Jest to ta sama wersja ostrogi H do orki, ale z już zainstalowanymi tulejami. W takim przypadku rozmiar toru jest stały — 65 cm.
ostrogi MINI N do orki
Te ucha są podobne do modelu KUM. Są puste na szerokość.
- Średnica tego koła wynosi 32 cm, a szerokość 16 cm.
- Waga pary kół to 8 kg.
Parametry te umożliwiają z powodzeniem wykonywanie prac uprawnych na ciągniku Neva.
Ściągacze MINI N do hilling
To lżejsza wersja MINI H do orki. Podczas hillingu gleba jest już przygotowana i miękka. Dlatego nie ma potrzeby tworzenia tak masywnych modeli.
- Średnica tego koła na obręczy wynosi 24 cm, a na kolcach tylko 28 cm.
- Szerokość MININ do hillingu wynosi 9 cm, a waga to tylko 4 kg.
Również uszy używane są nie tylko latem, ale także zimą:
Uchwyty zrób to sam
Wiele osób dokładnie studiuje opcje projektowania występów, aby zrozumieć, jak działają i samodzielnie je montować.
Na różnych forach znajduje się szczegółowy opis samodzielnego wykonywania ucha do ciągnika Neva. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.
Opcja numer 1 ze starych dysków
Najłatwiejszą opcją byłoby przyjęcie za podstawę zwykłych starych felg samochodowych. Znajdź niepotrzebną (ale działającą) oś i przyspawaj stalowe płyty do jej krawędzi. Ich rozmiar powinien dobrze pasować do krążków, ponieważ w przyszłości nasza ostrogówka będzie do nich przymocowana. Połączenie odbywa się za pomocą śrub, a krawędzie płyt nie powinny stykać się z felgą.
Głównym elementem całej konstrukcji są płyty wchodzące w glebę. Najłatwiej zrobić je ze starych zakamarków. Wystarczy pociąć młynek na żądane części. Następnie należy je przyspawać do felgi co 15 cm.
Film wyraźnie pokazuje, jak to się robi:
Opcja numer 2 z balonu
Tutaj wszystko jest proste. Powinieneś znaleźć starą butlę gazową i wyciąć z niej kółka o średnicy około 30 cm i szerokości 6 cm.
A potem zasada jest taka sama jak w opcji numer 1.
Opinie właściciela
Na tych samych forach można znaleźć dyskusje na różne tematy na nasz temat, a także poprosić o porady dotyczące niuansów przy wyborze od innych osób, które już kupiły koła do ciągnika Neva i mają doświadczenie w ich użytkowaniu . Oto kilka z nich.
Siergiej pisze:
„Uszy to podstawowe urządzenie do stabilnej pracy ciągnika z operatorem prowadzącym. Postanowiłem więc nie oszczędzać na tym. Jak wiecie, skąpiec płaci dwa razy. I absolutnie nie chciałem tego robić. Dlatego od razu kupiłem zestaw do orki i hilling. Są to dwa zupełnie różne modele i chcę wam powiedzieć, że hilling z ostrogą do orki nie jest realistyczny. Są znacznie szersze. I odwrotnie, oranie tych, które są przeznaczone do hillingu, również się nie sprawdzi. Są za cienkie i szybko się wyginają”.
Iwan:
«Był problem. Mój traktor z tyłu zaczął często grzęznąć w błocie z powodu ulewnych i ciągłych deszczy. A praca do wykonania, dlatego musiałem szybko znaleźć rozwiązanie tego problemu. Nie miałem pieniędzy, żeby kupić uszy. Fora zalecały założenie łańcucha na koła. Jako tymczasowe rozwiązanie zadziałało z hukiem. Tylko łańcuchy były często boleśnie zrywane. I zdałem sobie sprawę, że konieczne będzie lepsze przygotowanie się do dalszej pracy. A jak pojawi się czas, aby samemu zrobić ucha ”