Minitraktor Chuvashiller 120. Przegląd, dane techniczne, osprzęt, instrukcje
Opis
Minitraktor Chuvashiller 120 to popularny model minitraktora z silnikiem wysokoprężnym opracowanym przez rosyjską fabrykę traktorów w Czeboksarach. Marka Chuvashiller jest produkowana od dawna i cieszy się zasłużonym popytem wśród rolników w Rosji, a także w krajach sąsiednich.
Popularność mini traktora tego modelu wynika z jego zwartości, a także racjonalnego zużycia oleju napędowego w połączeniu z silnikiem o mocy 12 KM. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 5,5 litra.
Minitraktor Chuvashiller 120 jest wyposażony w silnik R195ND — jednocylindrową czterosuwową jednostkę z układem chłodzenia wodą. Pojemność silnika jest stosunkowo niewielka — tylko 0,7 litra, jednak konstrukcja minitraktora i jego niewielkie gabaryty umożliwiają z powodzeniem eksploatację w gospodarstwie rolnym, na małych działkach, w ogrodach i domkach letniskowych.
Funkcje Chuvashiller 120 przed podobnie wycenianymi modelami produkcji krajowej i zagranicznej:
- ekonomicznie zużywa paliwo;
- zwrotny, o dużym natężeniu ruchu;
- przystosowany do pracy w upale i niskich temperaturach;
- złożona kombinacja z wieloma załącznikami od Chuvashiller i innych producentów;
- napęd na tylne koła.
Podstawowe wyposażenie
W podstawowej konfiguracji Chuvashiller 120 pochodzi z fabryki już zmontowany. Oprócz produktu dostarczany jest markowy pług i aktywny kosiarkę do uprawy ziemi, instrukcja oraz 12-miesięczna gwarancja. Cena nowego modelu tego mini traktora to około 2400 USD. (około 65 tysięcy hrywien, 135 tysięcy rubli rosyjskich). Używany sprzęt tego modelu można kupić o około 50% taniej.
Cena ciągnika może również zależeć od tego, czy uwzględnia opłatę eksploatacyjną i pakiet dokumentów do PSM. Tylny WOM, liczba obrotów 540, moment obrotowy przenoszony z silnika za pomocą skrzyni biegów (napęd pasowy).
Cechą konstrukcyjną samego miniuniwersału Chuvashiller-120 jest przeniesienie momentu obrotowego z koła pasowego silnika na układ przeniesienia mocy za pomocą dwużyłowej skrzyni biegów z paskiem klinowym.
Załączniki
- kosiarka tylna;
- kosiarka czołowa;
- przetrząsacze różnych typów;
- grabie montowane;
- pług śnieżny;
- rozsiewacz nawozów;
- zwiastun;
- wózek;
- maszyny do nawadniania;
- kopaczki do ziemniaków;
- sadzarki do ziemniaków;
- siewnik;
- pług dwukadłubowy firmy Chuvashiller, np. pług z kołem podporowym;
- łuk bezpieczeństwa (przyłbica / bez przyłbicy).
Do tego modelu minitraktora pasuje dowolna przystawka do minitraktorów o wadze do 700 kg. Waga Chuvashiller 120 wynosi 500 kg. Urządzenie jest kompaktowe, ma mały promień skrętu.
Specyfikacje
- Prześwit w tym modelu wynosi 18 cm, sprzęgło jednotarczowe, odłączane jest mechanicznie przez naciśnięcie pedału podłogowego.
- Stopień skrzyni biegów, 6 biegów do przodu, dwa wsteczne.
- Wymiary ciągnika 2400/1050/1250 mm.
- Regulowana szerokość toru: od 110 do 140 cm.
- Napęd poziomy, pasowy.
- Hamulce bębnowe, dwustronne.
- Maksymalna prędkość dla minitraktora Chuvshapiller 120 wynosi 22,7 km / h, minimalna 1,8 km / h (wstecz).
- Formuła koła to 4×2, promień skrętu to 2,6 m. Wymiar przednich kół to 4-14, tylnych to 5-16.
- Układ hydrauliczny jest trzypunktowy. Jest blokada mechanizmu różnicowego.
- Zakres zużycia paliwa wynosi od 0,9 do 1,5 litra na godzinę.
Konserwacja i eksploatacja
Używaj minitraktora Chuvashiller zgodnie z instrukcją obsługi. Przeprowadzaj konserwację techniczną urządzeń zgodnie z harmonogramem motogodzin: co 50, 100, 250 i więcej.
Miej oko na poziom oleju w skrzyni korbowej — brak oleju prowadzi do szybkiego przegrzania skrzyni biegów.
Użyj oleju napędowego GB/T 252-1994 do silnika, oleju 80W/90 lub 85W/90 do skrzyni biegów
Kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę podczas konserwacji:
- hamulce (stopień zużycia tarczy ciernej, regulacja skoku pedału);
- przekładnia i łożyska (jeśli występują obce dźwięki i uderzenia, wymień łożyska lub koła zębate);
- sprzęgło;
- ciśnienie w oponach;
- rozrusznik;
- bateria;
- oś napędowa.
Do codziennej konserwacji:
- sprawdzić stopień dokręcenia nakrętek kół, w razie potrzeby dokręcić;
- oczyść obudowę z kurzu i plam oleju;
- kontrolować ciśnienie w oponach;
- co kolejne 50-100 godzin pracy wyreguluj pedały sprzęgła i hamulca;
- wymienić olej w silniku i skrzyni biegów.
Po zakończeniu prac terenowych minitraktor jest konserwowany, a mianowicie: oczyszczany z brudu, suszony, spuszczany olej i paliwo, smarowane części, aby nie powstała korozja, przykrywane i odstawiane w suche miejsce.
Opinie właściciela
Siergiej Czeboksary:
„Kupiłem 120. Chuvashillera na początku lata, od tego momentu uważam, że mój zakup był już docierany, chociaż piszą, że robią to w fabryce, nie wiem, czy to prawda, czy nie — dla pewności ostrożnie uruchamiam ciągnik. Nie było większych problemów, wózek mam do traktora, załadowałem go do 600 kg — jeździ normalnie, nie ślizga się! Sprawdzę tej wiosny jak będzie orał, kupiłem już do niego „rodzimy” pług od naszego własnego producenta. Trafiłem na jedno forum w Internecie, gdzie opinie są różne, każdy pisze inne rzeczy. Zobaczę jak to zadziała na wiosnę, chciałbym żeby to usprawiedliwiało dobre wrażenie.”