Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Minitraktor HTZ. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje

Minitraktor HTZ

W latach 1990. Charkowska Fabryka Traktorów wraz z dużymi ciągnikami uruchomiła produkcję małogabarytowego sprzętu dla średnich i małych przedsiębiorstw. Minitraktor KhTZ T-012 był z powodzeniem stosowany w gospodarstwach rolnych, użyteczności publicznej i na działkach domowych.

Minitraktor HTZ. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje

Minitraktor HTZ

Pomimo znacznego wieku ciągnik T-012 do dziś z powodzeniem pracuje na farmach dla niektórych właścicieli, a prośby i oferty sprzedaży minitraktorów KhTZ w wyszukiwarkach są dość powszechne.

Oparty na podstawowym modelu ciągnika T-012 z silnikiem benzynowym 11 KM. opracowano różne modyfikacje z silnikami wysokoprężnymi: T-012D (12,5 KM), KhTZ-1210 (11 KM), KhTZ-1410, KhTZ-1611. Podobnie jak T-012, te modyfikacje nie są obecnie produkowane.

Przegląd asortymentu

Zalety minitraktora KhTZ:

  • Wysoki zasób operacyjny — 6000 godzin.
  • Rozsądna konstrukcja maszyny — swobodny dostęp do wszystkich układów i podzespołów, co znacznie ułatwia konserwację i naprawy.
  • Koszt używanego ciągnika T-012, w zależności od stanu, może wahać się w granicach 1500-3500 USD. Nowoczesne minitraktory KhTZ, w zależności od roku produkcji, można kupić w cenie 4500-6500 USD.

Pewną wadą jest niewystarczająca pojemność akumulatora (50 A), jeśli trzeba zainstalować mocniejszy akumulator, konieczna będzie poważna zmiana.

HTZ T-012

Minitraktor T-012 to niewielka, ale potężna i zwrotna jednostka.

Minitraktor HTZ. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje

Minitraktor HTZ T-012

Niezawodny, łatwy w obsłudze, bezpieczny, łatwy w utrzymaniu — dzięki takim przykładowym właściwościom minitraktor KhTZ jest jednym z najpopularniejszych modeli, szeroko stosowanym do mechanizacji pracy ręcznej w branży rolniczej, w gospodarstwach hodowlanych i osobistych działkach gospodarstwa domowego .

Cechy minitraktora T-012:

  • Dzięki automatycznemu regulatorowi prędkość wału korbowego jest kontrolowana w zadanym zakresie i zapewniona jest stabilność.
  • Wielobiegowa skrzynia biegów 4 do przodu/2 do tyłu pozwala dobrać optymalne tempo pracy ciągnika z zamontowanymi narzędziami.
  • Obecność ekranowania na szczegółach układu zapłonowego pozwala wyeliminować zakłócenia radiowe.
  • Minitraktor charakteryzuje się wysoką wydajnością dzięki konstrukcji przedniego i tylnego wału odbioru mocy z niezależnym napędem.
  • Zużycie paliwa to tylko 1,5-2 l/h, przy ciężkiej pracy 3 l/h.
Weiterlesen:
Minitraktor KMZ. Przegląd, charakterystyka, instrukcje

Charakterystyka

silnikSK-12 «PZMD»
Moc, kW (KM)8,1 (11)
Uruchom systemrozrusznik elektryczny, dźwignia
Skrzynia biegówmechaniczne
Liczba biegów, tył/przód4 / 2
Prędkości jazdy, km/h2,79-15,18
Podstawa, mm1050
Regulacja toru, mm700-900
Wymiary, mm

Długość x szerokość x wysokość

X x 1910 960 1346
Masa eksploatacyjna, kg717
Schemat koła4 2 x
Maksymalny promień skrętu, m1,5

XTZ-1410 i 1611

Minitraktory KhTZ-1410 z silnikiem wysokoprężnym ZIM 2-DTX o mocy 13,8 KM. i KhTZ-1611 z silnikiem ZIM 2DTAV (16 KM) to dobrze znane modyfikacje, które sprawdziły się w kompleksach hodowlanych, szklarniach i gospodarstwach szklarniowych.

Minitraktor HTZ-1410

XTZ-2410 i 3512

Od 2013 r. JSC „KhTZ” zaczął produkować małe ciągniki KhTZ-2410 z chińskimi silnikami o mocy 25 KM. W 2014 roku pojawiły się zaktualizowane modyfikacje miniciągników KhTZ-3512.

Opracowano dwie wersje — z włoskim silnikiem Lombardini LDW1603 oraz silnikiem MMZ 3LD (Białoruś) o mocy 35 KM. Ta nowoczesna modyfikacja jest wyposażona w izolowaną kabinę, ma doskonałe właściwości trakcyjne i sprzęgające z dobrą zdolnością do jazdy w terenie i wysoką zwrotnością. Minitraktor zapewnia regulację rozstawu kół, prześwitu, rozstawu osi. Maszyny są racjonalnie agregowane z osprzętem.

Charakterystyka

ModelHTZ-3512
silnikMMZ-3LD
Moc, kW (KM)25,7 (35)
Skrzynia biegówMechaniczne
Liczba biegów do przodu/wstecz8 / 6
Wał odbioru mocy, prędkość obrotowa, obr/min540
Siła pociągowa, kN (kgf)0,8
Podstawa, mm1837
Wymiary, mm:

Długość x szerokość x wysokość

3500h1420h2490
Prześwit mm278
Pojemność zbiornika paliwa, l50
Waga, kg2250

Załączniki

Pomimo niewielkich rozmiarów i skromnej mocy silnika, minitraktor T-012 jest doskonale agregowany z różnymi narzędziami ciągnionymi, może uprawiać ziemię do 2 hektarów. Możliwości minitraktora są znacznie rozszerzone dzięki pokładowemu układowi hydraulicznemu z zębatą pompą hydrauliczną.

Minitraktor HTZ. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje

Schemat zaworu układu hydraulicznego minitraktora KhTZ

Początkowo możliwości małych ciągników KhTZ były ograniczone ze względu na brak niezbędnych narzędzi montowanych i ciągniętych. Obecnie nie ma takich problemów.

Recenzja wideo minitraktora KhTZ T-012 z sadzarką do ziemniaków

Instrukcja obsługi

Wszystkie modyfikacje ciągników KhTZ charakteryzują się niskimi kosztami konserwacji i eksploatacji. Oczywiście trudno jest znaleźć oryginalne części zamienne do starych modeli mini traktorów, ale całkiem możliwy jest wybór z szeregu analogów.

Możesz przeczytać instrukcję obsługi pod następującym linkiem: Instrukcja obsługi minitraktora KhTZ

Pierwszy start

Do szlifowania części i mechanizmów minitraktor dociera do lekkiej pracy przy zmniejszonej prędkości wału korbowego iz silnikiem wysokoprężnym obciążonym w około 2/3. W tym okresie zaleca się wykonywanie wszystkich prac, unikając zwiększonych obciążeń, przy zmniejszonych prędkościach.

Czas docierania wynosi 30 godzin, po zakończeniu należy przeprowadzić konserwację głównych elementów zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi minitraktora KhTZ.

Po zalecanym okresie wymień olej silnikowy, olej przekładniowy, filtr oleju silnikowego, wykonaj inne czynności zgodnie z instrukcją. Prawidłowa realizacja wszystkich tych zaleceń jest kluczem do długotrwałej pracy minitraktora.

Utrzymanie

Minitraktory KhTZ pracują na oleju napędowym klasy L-0,05-40, L-0,10-40, L-0,20-40 w temperaturach dodatnich, podczas użytkowania ciągnika w zimnych porach roku wybiera się olej napędowy klasy 3-0,2 .

Jako smary stosuje się Litol-24, olej silnikowy o klasie pracy API nie niższej niż CD, olej przekładniowy SAE 80WGL2, SAE 85WGL2, SAE 90WGL2.

Ważne! Ciągniki KhTZ wyróżniają się wysoką łatwością konserwacji. Po wygaśnięciu gwarantowanego przez producenta zasobu silnika maszyna musi przejść kapitalny remont.

Według opinii właścicieli, dzięki naprawie po wygaśnięciu gwarancji, możliwe jest przywrócenie wydajności ciągnika przy minimalnych stratach, a tym samym odzyskanie kosztów jego zakupu więcej niż jeden raz.

Minitraktor HTZ. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje

Konserwacja układu smarowania minitraktora KhTZ

Przed uruchomieniem miniuniwersału KhTZ należy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi, zrozumieć funkcje konstrukcyjne i kontrolne maszyny oraz harmonogram konserwacji. Awarie sprzętu często występują z powodu naruszenia elementarnych zasad działania, ścisłe przestrzeganie instrukcji ochroni przed awariami i bezproduktywnymi przestojami.

Podczas pracy z ciągnikiem KhTZ należy przestrzegać następujących zasad:

  • Lewy i prawy pedał hamulca muszą być na stałe połączone za pomocą pręta blokującego. Odblokowanie jest dozwolone tylko podczas wykonywania ciasnego zakrętu przy niskiej prędkości.
  • WOM jest włączany i wyłączany tylko wtedy, gdy sprzęgło jest wyłączone.
  • Zabrania się eksploatacji minitraktora z akumulatorem naładowanym mniej niż 75%.
  • Dozwolone są nie więcej niż 3 starty z rzędu. Jeśli silnik nie uruchamia się, należy znaleźć przyczynę, wyeliminować ją, a dopiero potem spróbować ponownie uruchomić.
  • Silnik nie powinien pozostawać na biegu jałowym dłużej niż 15 minut.

Więcej informacji na temat urządzenia, elementów sterujących, funkcji konserwacji minitraktora KhTZ, zasad podłączania zamontowanych jednostek można znaleźć w instrukcji obsługi.

Konieczne jest regularne czyszczenie nadwozia minitraktora z kurzu i plam oleju, monitorowanie ciśnienia w oponach oraz regulacja pedałów sprzęgła i hamulca co 50-100 godzin pracy;

Po zakończeniu prac polowych przeprowadzana jest konserwacja, a mianowicie: ciągnik jest oczyszczany z brudu, suszony, spuszczany olej i paliwo, części są smarowane, aby nie powstała korozja, przykrywane i odstawiane w suche miejsce.

Podstawowe awarie i sposoby ich eliminacji

Sprzęgło nie przekazuje momentu obrotowego:

  • Nie ma luzu pedałów (trzeba to wyregulować);
  • Tarcze napędowe są zużyte lub mają plamy oleju (należy je wymienić lub wyczyścić);
  • Tarcze na wielowypustach sklejają się (sprawdź ich położenie i w razie potrzeby usuń zacięcie).

Załącznik nie podnosi się:

  • Poziom oleju w układzie hydraulicznym spadł poniżej znaku minimum (dolej oleju);
  • Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (włącz ją);
  • Zablokowany hydrauliczny zawór nadmiarowy (zdemontuj i wyczyść zawór).

Zły hamulec:

  • Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);
  • Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).

Przegrzanie skrzyni biegów:

  • Mały luz przekładni lub łożyska (regulacja);
  • Brak oleju lub jego słaba jakość (dolej odpowiedni do tego modelu olej do wymaganego poziomu);

Rozrusznik nie działa:

  • Zerwanie lub słaby kontakt drutu (przylutuj lub połącz);
  • Słabe ładowanie akumulatora (naładuj go);
  • Zwarcie (oczyść powierzchnię kolektora lub wymień szczotki);
  • Słaby kontakt przełącznika magnetycznego (przekręć skok przełącznika o 2-3 obroty).

Przegląd wideo

Przegląd orki jesiennej minitraktorem T-012

Przegląd ciągnika HTZ-3512

Opinie właściciela

Valentin, obwód kijowski:

„KhTZ T-012 pracuje dla mnie od 1995 roku i do dziś. W 2005 oddałem go do remontu, używałem podobnych części. Trzy lata temu wymieniłem silnik i dalej jeżdżę.

Siergiej Sumy:

„Niezawodna jednostka t-012. Dobrze, że teraz możesz podnieść dowolny zaczep, minitraktor stał się prawie kombi. Świetnie współpracuje z pługiem obrotowym, z kosiarką. Z częściami zamiennymi jest trochę ciężko, ale mam już swoje łożyska, użyłem czegoś z Białorusi.”

Igor:

„Nie podobał mi się KhTZ 3512, ponieważ nie spełniał współczesnych wymagań. Nie ma komfortu, fotel jest niewygodny, izolacja akustyczna kabiny jest słaba, dodatkowe prędkości to o 15 za dużo.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector