Minitraktor Iseki. Przegląd gamy modeli, załączniki, recenzje
Minitraktor Iseki
Iseki & Co.Ltd. znany jako producent wysokiej jakości sprzętu AGD od prawie 100 lat. Od lat sześćdziesiątych produkuje traktory sprzedawane na całym świecie pod różnymi, wybitnymi markami Massey Ferguson, Bolens, AGCO.
Japonia od dawna jest światowym liderem w produkcji mini-sprzętu. To japoński minitraktor, jako najmniejsza maszyna, wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Ze względu na wysoką niezawodność i wzorową jakość wykonania, japońskie mini traktory Iseki są bardzo popularne w rolnictwie i budownictwie.
Przegląd asortymentu
Opracowano kilkadziesiąt modeli minitraktorów, które prezentowane są w seriach:
- TXG
- TM
- TH
- TU
- TF
- TG
- TJ
- TJW
Cechy mini traktorów Iseki:
- Wszechstronność i szeroka funkcjonalność.
- Ekonomiczne zużycie paliwa.
- Komfort w prowadzeniu, który zapewnia ergonomiczna konstrukcja oraz wspomaganie kierownicy.
Podobnie jak inne japońskie mini traktory, Iseki ma złożoną konstrukcję, w produkcji wykorzystywane są najnowsze osiągnięcia i nowoczesne technologie. Oczywiście taki sprzęt nie może być tani. Koszt nowych minitraktorów Iseki, w zależności od modyfikacji, waha się od 4300 do 7500 USD.
Japońskie mini traktory Iseki są bardzo niezawodne i trwałe, w cenie zajmują pozycję pośrednią między budżetowymi chińskimi maszynami a drogimi modelami europejskich marek.
Używany sprzęt można kupić 2-2,5 razy taniej. Jest jednak zastrzeżenie — im starszy samochód, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że odbierze niezbędne części zamienne. Możliwe, że będą musiały zostać wysłane z Japonii, co będzie kosztować znacznie więcej niż oryginalne części w nowszych modelach.
Seria TXG
Minitraktor Iseki TXG 237 o mocy 27 KM — jedyny model w swojej podgrupie, cieszy się dużą popularnością.
Kompaktowa, zwrotna jednostka ma szerokie zastosowanie w rolnictwie, budownictwie, w obiektach użyteczności publicznej, jest doskonale agregowana z różnymi dodatkowymi mechanizmami. Ciepła kabina pozwala na pracę w samochodzie w każdych warunkach pogodowych.
Seria TH i TM
Serie TH i TM reprezentowane są przez maszyny o mocy silnika 16-25 KM, stosowane w rolnictwie i projektowaniu krajobrazu. Wygodny dostęp do zespołów roboczych i mechanizmów to główna różnica między modyfikacjami.
- Minitraktor Iseki TH 4335
- Minitraktor Iseki TM 3215
Seria TU
Minitraktor z serii Iseki TU to popularny model Iseki TU175 z silnikiem o mocy 17,5 KM, niezastąpiony pomocnik w ogrodzie. Model TU 177 jest wyposażony w duży rumpel i ma baldachim.
- Minitraktor Iseki TU175
- Minitraktor Iseki TU177
Recenzja wideo minitraktora Iseki TU175
Seria TF
Seria Iseki TF jest wyposażona w trzycylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 27 KM. Obecność przestronnej, ogrzewanej kabiny pozwala na obsługę mini traktorów w trudnych miejscach, w trudnych warunkach. Produkowane są modele z napędem na wszystkie koła lub na przednie koła.
Seria TG
Minitraktory Iseki TG wyróżnia wyższa moc silnika 30-50 KM, duża zdolność do jazdy w terenie, optymalna łatwość konserwacji, hamulce wielotarczowe, trzystopniowa skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy. Jednym z najpopularniejszych modeli jest Iseki TG5470 (46 KM).
Serie TJ i TJW
Modele Iseki TJ i TJW reprezentują grupę potężnych urządzeń specjalnych. Profesjonalne maszyny posiadają czterocylindrowe silniki o mocy 75-105 KM, do których racjonalnie podłączono liczne przystawki.
- Minitraktor Iseki TJ75
- Minitraktor Iseki TJW 105
Załączniki
Minitraktory Iseki agregowane są z różnorodnym sprzętem rolniczym i komunalnym.Dzięki wzmocnionemu układowi hydraulicznemu ładowność agregatów może sięgać 1000 kg. Wiele modeli minitraktorów Iseki ma możliwość podłączenia tylko „natywnych” załączników, co należy wziąć pod uwagę przy zakupie.
- Brona talerzowa
- Wibracyjna kopaczka do ziemniaków
- kopaczka do ziemniaków
- Zbieracz liści LS
- Kosiarka
- Okay
- Wysypisko
- Pług trzyskibowy
- glebogryzarka
- Przyczepa 1000AH
- opryskiwacz ogrodowy
- Prasa samojezdna
- Wytrzymała szczotka do czyszczenia KS 130
- Nóż
- Kosiarka czołowa FM 130 PRO-S
- Ładowacz czołowy
Do łączenia zawieszanych jednostek stosuje się trzypunktowy zaczep, jak pokazano na zdjęciu mini traktora Isek TU-1700F.
Niektóre modele rotatorów posiadają dwupunktowy zaczep, który nie nadaje się do innego sprzętu. Dlatego, aby podłączyć inne jednostki, należy zainstalować dodatkowy zaczep.
Recenzja wideo mini traktora Iseki z przyczepą
Przegląd wideo działania mini traktora Iseki TU-155 z lemieszem
Instrukcja obsługi
Miniuniwersały Iseki charakteryzują się wysokimi parametrami technicznymi. Maszyna o średniej mocy 16-18 KM. jest w stanie bez problemu wykonać pracę mieszczącą się w mocy chińskiego odpowiednika o znacznie większej mocy — co najmniej 25 KM.
Mini traktory Iseki bez wątpienia kojarzą się z najwyższą jakością, którą osiąga się poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii, wzorową kontrolę nad produkcją.
Trwałość części i zespołów mini traktorów Iseki, nienaganna wydajność, długa żywotność to charakterystyczne cechy mini traktorów Iseki. Dlatego sprzęt tej klasy jest niezwykle wymagający pod względem systematycznej konserwacji zapobiegawczej i terminowej naprawy.
Instrukcja obsługi: Instrukcja obsługi mini traktora Iseki
Serwis
Minitraktor Iseki zużywa olej napędowy. Pod maską każdego ciągnika znajduje się tabliczka z zaleceniami dotyczącymi rutynowej konserwacji. W przypadku oleju silnikowego okres wymiany ustala się po 100 godzinach pracy, systematyczna kontrola odbywa się co 5 godzin. Minitraktory Iseki zasilane są półsyntetycznymi olejami napędowymi: SAE 10V30 do silnika, MGE 46V do hydrostatycznych przekładni, SAE 80 do hydrauliki i przekładni kierowniczej.
- Olej silnikowy SAE 10W30
- Olej hydrauliczny MGE 46V
- Olej hydrauliczny i kierowniczy SAE 80
Stan filtra powietrza sprawdzany jest co 50 godzin pracy, po 400 godzinach pracy wykonywana jest całkowita wymiana układu oczyszczania powietrza. Po 940 godzinach pracy przeprowadzany jest pełny test stanu technicznego ciągnika – sprawdzenie działania przyrządów, mechanizmów, zespołów, dokręcenie łączników.
Konserwacja ciągników Iseki odbywa się ściśle według instrukcji obsługi.
Możesz zapoznać się szczegółowo ze sterowaniem minitraktora Iseki TA 270 pod linkiem: Oznaczenie elementów sterujących ciągnika Iseki TA 270
Wady podczas serwisowania mini traktorów Iseki:
- Wyjątkowa jakość minitraktora wpływa na jego cenę — znacznie wyższą niż zwykłe odpowiedniki w klasie budżetowej.
- Problematyczne i kosztowne w stosunku do napraw — do Iseki nadają się tylko oryginalne części zamienne, które można kupić za pośrednictwem oficjalnej sieci dealerów.
- Nieprawidłowość podczas pracy z ładowaczami czołowymi, co jednak jest typowe dla wszystkich mini traktorów.
Konserwacja minitraktora Iseki
- Konieczne jest regularne czyszczenie nadwozia minitraktora z kurzu i plam oleju, monitorowanie ciśnienia w oponach oraz regulacja pedałów sprzęgła i hamulca co 50-100 godzin pracy;
- Po zakończeniu prac polowych przeprowadzana jest konserwacja, a mianowicie: ciągnik jest oczyszczany z brudu, suszony, spuszczany olej i paliwo, części są smarowane, aby nie powstała korozja, przykrywane i odstawiane w suche miejsce.
Pierwszy start
Pierwsze uruchomienie i docieranie ciągnika odbywa się zgodnie z instrukcją obsługi.
Recenzja wideo z pierwszej podróży mini traktorem Iseki 1500
Recenzja wideo z włamania minitraktora Iseki 1500
Podstawowe awarie i sposoby ich eliminacji
Choć japońskie mini traktory słyną z trwałości i długiej żywotności, wymagają odpowiedniej konserwacji i regularnych napraw.
Terminowa wymiana silnika, oleju przekładniowego oraz zużytych części i zespołów zapewni dobry stan agregatu rolniczego i wydłuży okres jego dalszej eksploatacji.
Wdrożenie prostych zaleceń pozwoli uniknąć irytujących awarii, usterek:
- Nie pozwól, aby rozrusznik pracował dłużej niż 10 sekund przy każdej próbie uruchomienia, ciągłe próby uruchomienia spowodują rozładowanie akumulatora.
- Pamiętaj, aby rozgrzać silnik, niezależnie od temperatury, wydłuży to żywotność silnika.
- Sprawdzenie stanu lampek ostrzegawczych ciśnienia oleju pomoże zapobiec poważnym uszkodzeniom spowodowanym niedostatecznym smarowaniem.
- Jazda z dużą prędkością jest wykluczona, jeśli prawy i lewy hamulec nie działają synchronicznie.
Sprzęgło nie przekazuje momentu obrotowego:
- Nie ma luzu pedałów (trzeba to wyregulować);
- Tarcze napędowe są zużyte lub mają plamy oleju (należy je wymienić lub wyczyścić);
- Tarcze na wielowypustach sklejają się (sprawdź ich położenie i w razie potrzeby usuń zacięcie).
Załącznik nie podnosi się:
- Poziom oleju w układzie hydraulicznym spadł poniżej znaku minimum (dolej oleju);
- Pompa układu hydraulicznego jest wyłączona (włącz ją);
- Zablokowany hydrauliczny zawór nadmiarowy (zdemontuj i wyczyść zawór).
Hamowanie jest słabe:
- Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie);
- Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części).
Przegrzanie skrzyni biegów:
- Mały luz przekładni lub łożyska (regulacja);
- Brak oleju lub jego słaba jakość (dolej odpowiedni do tego modelu olej do wymaganego poziomu);
Rozrusznik nie działa:
- Zerwanie lub słaby kontakt drutu (przylutuj lub połącz);
- Słabe ładowanie akumulatora (naładuj go);
- Zwarcie (oczyść powierzchnię kolektora lub wymień szczotki);
- Słaby kontakt przełącznika magnetycznego (przekręć skok przełącznika o 2-3 obroty).
Przegląd wideo
Przegląd japońskiego mini traktora Iseki TX1300F
Przegląd japońskiego mini traktora Iseki TG33DT
Opinie właściciela
Jurij Kubań:
„Podobał mi się mini traktor Iseki. Na początku nie mogłem przyzwyczaić się do pracy z zawieszanym pługiem trzyskibowym, ale wystarczy go odpowiednio ustawić i jechać.”
Aleksander, Władywostok:
„Kompaktowy miniciągnik Iseki TXG237, doskonała zdolność do jazdy w terenie, zwrotność, duża ładowność, 27 KM, ciepła kabina, waży tylko 880 kg. Pracuję cały rok.
Siemion:
„Minitraktor Iseki TR63F to niezniszczalna technika. Przy zakupie: 1. nie było lusterka wstecznego — brakowało personelu, 2. były przecieki przez uszczelki piasty i na obu uszczelkach w siłowniku hydraulicznym, ale po 3 dniach pracy wyciek sam zniknął. Kabina i sterowanie — wszystko przemyślane, bardzo wygodne. Skrzynia biegów z 4 biegami, maksymalnie 30 km/h, dostępne są 3 tryby oraz retarder dla wszystkich biegów. W tym roku gleba jest ciężka z powodu złej pogody, ale mój ciągnik przetrwał sezon bez awarii. Jeśli się tym zajmiesz, możesz pracować i pracować.”