Moduły Caterpillar do ciągników jednoosiowych
Opis
Rozpoczynając przegląd modułów gąsienicowych do ciągników jednoosiowych, chciałbym powiedzieć, że te osprzęt sprawdził się nie tylko w pracach rolniczych. Moduły są nie mniej przydatne zimą, kiedy przedzieranie się przez zaśnieżone tereny jest dość problematyczne. Ciągnik prowadzący z napędem gąsienicowym może być używany przez cały rok, jego działanie ma znaczenie, gdy:
- prowadzenie prac polowych na glebach ciężkich lub bagiennych;
- usuwanie terytoriów ze śniegu wraz z dyszą do usuwania śniegu;
- transport towarów w trudnym terenie;
- a także jako pojazd do zimowego łowienia ryb lub polowania.
Główną zaletą transportu gąsienicowego jest:
- lepsza przyczepność do podłoża, co oznacza lepszą zdolność przełajową;
- większa stabilność jednostki dzięki bardziej równomiernemu rozłożeniu ciężaru;
- umiejętność pracy z różnymi załącznikami;
- szybka transformacja z napędu kołowego na napęd gąsienicowy i odwrotnie.
Oferujemy obejrzenie filmu o gąsienicowych ciągnikach jednoosiowych:
Platforma śledzona, rodzaje, modyfikacje
Sprzęt ten jest produkowany zarówno przez firmy krajowe, jak i producentów zagranicznych. W rezultacie istnieje wiele modyfikacji, które się różnią:
- formalnie;
- zgodnie z zasadą instalacji;
- przez użycie.
Formularze modułów
Z całej gamy modeli można wyróżnić dwie główne formy:
- Prostokątne osiowe;
- Przekładnia trójkątna.
Przystawki osiowe składają się z:
- platformy;
- osie;
- cztery rolki;
- dwa biegi;
- dwie gąsienice.
Platforma jest połączona z ciągnikiem jednoosiowym za pomocą połączeń śrubowych. Do dolnej części osi przymocowane są cztery rolki. Rolki wytwarzają niezbędne napięcie gąsienic. Dwa koła zębate znajdujące się po obu stronach gąsienicy, wpadające w rowek, wprawiają platformę w ruch.
Trójkątne mocowanie przekładni składa się z następujących elementów (dla każdego toru osobno):
- duży bieg;
- Sztywna rama;
- osiem rolek;
- gąsienica.
Duże koła zębate są zamontowane na osi pochodzącej z przekładni prowadzącej ciągnika. Rolki są zamocowane w dolnej części sztywnej ramy, są rozmieszczone parami na obu krawędziach toru. Ta struktura pozwala zapewnić niezbędne napięcie gąsienicy podczas ruchu. Odblokowanie mechanizmu różnicowego pozwala ciągnikowi prowadzonemu na wykonywanie różnych manewrów — skrętów, skrętów itp.
To ważne, aby wiedzieć!
Decydując się na zakup (lub samodzielne wykonanie) napędu gąsienicowego do ciągnika z operatorem prowadzącym, należy wziąć pod uwagę następujące cechy osprzętu:
- Optymalna prędkość ciągnika jednoosiowego na gąsienicach. Potężne modele mogą zapewnić prędkości od 18 do 20 km/h.
- Nośność osprzętu. W większości przypadków kupowane są modele o nośności 200 kg, ale każdy właściciel sprzętu ma prawo wybrać i wybrać tę cechę do swoich potrzeb, biorąc pod uwagę moc silnika motoblokowego.
- Maksymalna dopuszczalna wysokość mas śnieżnych (jeśli planujesz używać osprzętu i ciągnika jako skutera śnieżnego). Głównym ogranicznikiem jest wysokość silnika. Nowoczesne konsole pozwalają na wygodne poruszanie się po śniegu o wysokości do 50 cm.
- Dopuszczalny poziom ciekłego brudu, wody również waha się od 45 do 50 cm, powód jest taki sam — wysokość silnika.
Aby zapewnić czas działania i sprawność wszystkich elementów modułu, należy regularnie (przed i po każdej operacji) wykonywać następujące czynności:
- Sprawdź zamocowanie gąsienicy przed jazdą.
- Sprawdź napięcie rolki.
- Sprawdź niezawodność elementów złącznych.
- Zwróć uwagę na integralność torów, stan toru.
- Regularnie smaruj wszystkie ruchome części konstrukcji gąsienicy.
Wykonywanie gąsienicy do ciągnika prowadzącego własnymi rękami
Mocowanie gąsienicy do ciągnika prowadzącego nie jest tak skomplikowaną konstrukcją, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Może być wykonany z improwizowanych materiałów za pomocą urządzenia spawalniczego i sprzętu (narzędzia). W domowych konsolach gąsienice mogą być wykonane z następujących materiałów:
- więzy;
- paski o profilu klinowym;
- opony z ciężarówek;
- przenośnik taśmowy.
Wybierając odpowiedni rysunek do przyszłego projektu, należy przemyśleć i zapewnić wygodną instalację i demontaż przystawki prowadzącej. Cała praca zajmuje nie więcej niż 10-20 minut. Drugim kryterium jest łatwość montażu, ponieważ operator ciągnika prowadzącego będzie musiał samodzielnie montować i demontować prefiks.
Oferujemy schemat czterokołowego przystawki gąsienicowej z blokiem silnika:
Zwracamy uwagę na wagę przyszłego osprzętu: im wyższa wydajność silnika ciągnika jednoosiowego, tym cięższe może być osprzęt; jeśli silnik ma niską moc, mocowanie powinno być jak najlżejsze.
Jak wygląda i działa domowy traktor prowadzący na torach — sugerujemy obejrzenie filmu:
Popularne modele fabryczne
Ten sprzęt agrotechniczny jest produkowany zarówno przez producentów krajowych, jak i zagranicznych. Podajemy kilka modeli:
Przystawka gąsienicowa Talon 380
cechy:
- wysokość toru — 300 mm;
- szerokość toru — 190 mm;
- długość całkowita — 1035 mm;
- szerokość całkowita — 680 mm;
- tor toru — 300 mm.
Moduł Caterpillar Talon WT do ciągnika prowadzonego
cechy:
- Charakter zaręczyn — latarnia
- Liczba kroków — 62
- Masa gąsienicy — 34 kg
- wymiary:
- Długość — 154″ (3886 mm)
- Szerokość — 20″ (500 mm)
- Skok — 2,86 «(73mm)
- Wysokość ostróg — 1,25 «(32 mm)
Napęd gąsienicowy „Lynx-500”
cechy:
- Długość: 3937mm.
- Szerokość: 500mm.
- Wysokość ostróg 22,5 mm.
- Kompozyt producenta.
Przystawka gąsienicowa motoblokowa „Buran”
cechy:
- Długość: 3686mm.
- Szerokość: 380 mm.
- Wysokość ostróg: 17,5 mm.
- Kompozyt producenta.
Przedrostek „Mrówka” do ciągnika prowadzącego
cechy:
- Charakter zaręczyn — latarnia
- Liczba kroków — 44
- Masa gąsienicy — 7,7 kg
- Długość — 2222 mm
- Szerokość — 220 mm
- Krok — 50,5 mm
Osprzęt gąsienicowy CAM
Osprzęt gąsienicowy SAM jest agregowany z prawie wszystkimi ciągnikami prowadzącymi producentów krajowych i zagranicznych.
Mocowanie gąsienic SP-MB-F
cechy:
Parametr | Wartość |
---|---|
Производитель | SAM Niżny Nowogród |
Zrobiony | Rosja |
Zastosowanie | podwozie |
Zgodność | Motobloki |
Nadaje się do | MB Favorit, Skif |
Prędkość robocza | 15-18 km / h |
Jest długi | 1000 mm |
wysokość | 340 mm. |
szerokość | 600 mm. |
Waga | 37 kg. |
Moduł gąsienicowy SP-MB-PD
cechy:
Waga osprzętu bez śmigła: | 37 kg. |
Prędkość ruchu: | 15-18 km / h |
Zużycie paliwa: | 1.5-2 litry na godzinę |
Waga holowanego ładunku: | 200 kg. |
Pełny czas budowy: | 10 minutowych opcjach |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Platforma z gąsienicami SP-MB-S
cechy:
Parametr | Wartość |
---|---|
Производитель | SAM Niżny Nowogród |
Zrobiony | Rosja |
Zastosowanie | podwozie |
Zgodność | Motobloki |
Nadaje się do | Agat, Salute, Tarpan, Omich. |
Prędkość robocza | 15-18 km / h |
Jest długi | 1000 mm. |
wysokość | 340 mm. |
szerokość | 600 mm. |
Waga | 37 kg. |
Skuter śnieżny SP-MB-23
cechy:
Długość toru | 2222 mm |
Producent toru | LLC NPO Composite Kursk |
Szerokość toru | 220 mm |
Ładowność: | 200 kg |
Maksymalne zużycie paliwa: | 1,5 — 2 l/h |
Wymiary: | 1000 * 600 * 340 mm |
Waga: | 37 kg |
SP-MK-200
cechy:
Waga osprzętu bez śmigła: | 37 kg. |
Wymiary bez śmigła: | 1000x600x340 mm. |
Prędkość ruchu: | 15-18 km / h |
Zużycie paliwa: | 1.5-2 litry na godzinę |
Waga holowanego ładunku: | 200 kg. |
Pełny czas budowy: | 10 minutowych opcjach |
Promień skrętu: | Miernik 2 |
Wymiary po spakowaniu: | 75x400x200 + 2 tory |
Przedrostek SP-MK-80
cechy:
Czas budowy | 10 minut. |
prędkość | 15-18 km/h |
Ładowność holowanych sań | 200 kg. |
Promień skrętu | Miernik 2. |
Szerokość toru | 220 mm. |
Waga | 37 kg. |
Oferujemy tabelę korespondencji pomiędzy osprzętem szynowym CAM a markami motobloków:
Modyfikacja dekodera | Lista kompatybilnych motobloków lub kultywatorów silnikowych |
SP-MB-1 | OKA, KASKADA, BELKA, FORZA, |
SP-MB-2 | NEVA |
SP-MB-SP-PN | PATRIOT, DOKOTA, NEVADA |
SP-MB-S | SALUT, AGAT |
SP-MB-U | URGA |
SP-MB-F | ULUBIONE, SKIF |
SP-MB-C | CEL |
Moduły Caterpillar, praca wideo
Opinie właściciela
Rusłan, 40 lat:
Mam domowy prefiks, zrobiłem gąsienice ze starych opon ciężarówek, zainstalowałem dodatkowy zestaw kołowy i pociągnąłem „gąsienicę”. W rezultacie powstał ciekawy projekt, który zapewnia doskonałe zdolności przełajowe zarówno na terenach bagiennych, jak i na śniegu. Poruszam się w ten sposób po wiosce bez problemów, bez poślizgu, mogę złapać dodatkowego jeźdźca. Zadowolony z mojej pracy.
Siergiej, 44 lata:
Z ciągnika pchanego Skif korzystam już od czterech lat. Przez ostatnie dwa lata kupiłem do niego prefiks SP-MB-F, który znacznie poprawił charakterystykę ciągnika pchanego, eliminując dyskomfort w deszczowym okresie wiosenno-jesiennym. Tej zimy postanowiłem odśnieżać gąsienice – napęd na koła dużo traci na gąsienicach.
Oleg, 29 lat:
W życiu jestem zapalonym wędkarzem, więc w wolnych chwilach staram się robić to, co kocham. Mieszkam na przedmieściach, oczywiście traktor prowadzący jest dostępny do sprzątania. Na początku tak to wykorzystywałem… Potem przez przypadek dowiedziałem się na forum, że traktor z gąsienicą może być doskonałym pojazdem zarówno zimą, jak i w terenie. Zdecydowałem, przyjrzałem się bliżej i kupiłem prefiks SP-MB-SP-PN dla mojego Patriota. Wynik przerósł oczekiwania!