Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Modyfikacje i cechy motobloków Khoper

Modyfikacje i cechy motobloków Khoper

Opis

Młoda, ale z powodzeniem rozwijająca się woroneska firma Khoper ma rosyjskie korzenie. Jej udany start rozpoczął się w 2010 roku i od tego czasu jej pozycja na rynku sprzętu ogrodniczego tylko się umocniła. Wszystkie moce produkcyjne znajdują się w Chinach i tam produkowane są niezbędne komponenty, a gotowe części są montowane w Rosji. Dzięki temu uzyskuje się niski koszt produkcji.

Należy zauważyć, że wiele modeli jest kopiowanych ze znanych urządzeń firm Zirka i Kadvi. Pomimo tego, że Khoper jest znacznie niższy cenowo, jakość modeli absolutnie nie ustępuje znanym markom. Linia produktów Khoper jest reprezentowana przez kilka ciągników jednoosiowych i kultywatorów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi. Wszystkie modele wyróżniają się niezawodnością, jakością wykonania i długą żywotnością.

Motoblok Khoper 900 PRO

Motoblock Zasobnik 900 PRO — model z serii podstawowej, który przeznaczony jest do uprawy niewielkich powierzchni z glebą o średniej i małej gęstości. Hopper 900 PRO wyposażony jest w skrzydełka chroniące jednostkę napędową przed zabrudzeniem. Uchwyt na mechanizmie obrotowym ułatwia manewrowanie urządzeniem.

Skrzynia biegów z 3 biegami do przodu i 1 do tyłu. Silnik benzynowy ma moc 6,5 KM. Benzyna zużywa się w ilości 1,5 l/h.

Motoblok Khoper 900 MQ

Motoblock Khoper 900 MQ — należy do serii podstawowej, ale ma ulepszone właściwości. Przeznaczony jest do obróbki gleby o podwyższonej gęstości. Moc silnika benzynowego to 7 KM. Niewielki rozmiar ułatwia transport, a jakość wykonania pozwoli Ci pracować bez dodatkowej interwencji technicznej przez długi czas. Skrzynia biegów ma 3 biegi, w tym bieg wsteczny. Uruchamianie musi być wykonane ręcznie.

Motoblok Khoper 1000 U

Motoblok Khoper 1000U

Motoblock Zasobnik 1000 jednostek — model charakteryzuje się zwiększoną zwrotnością i jest przeznaczony do obróbki gęstej gleby. Agresywny bieżnik na szerokich pneumatycznych kołach zapewnia sprawność w terenie. Sterowanie ciągnikiem z tyłu jest łatwe za pomocą mechanizmu obrotowego na uchwycie.

Zainstalowano 4-suwowy silnik benzynowy o mocy 6,5 KM. Ponadto przepływ wynosi 1,5 l/h.

Motoblok Khoper 1000 U 5D

Motoblok Khoper 1000u 5D

Motoblock Khoper 1000 U 5D — uważany jest za najbardziej ekonomiczny model, ponieważ jest wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy roboczej 5 KM.

Weiterlesen:
Motobloki Shtenli 500. Przegląd, dane techniczne, recenzje

Wśród zalet są regulowana głębokość uprawy, szerokie koła z wypukłym bieżnikiem, łatwość obsługi i wysokiej jakości montaż.

Przekładnia jest standardem dla tego zakresu i ma 3 prędkości. Zużycie zadowoli każdego właściciela — 0,8 l/h.

Motoblok Khoper 1000 6D

Motoblock Khoper 1000 6D / Khoper 1000 6DS — uzupełnia serię o silniki diesla. Modele te wyposażone są w silniki o mocy roboczej 6 KM. i różnią się od siebie tylko układem rozruchowym — w jednym jest ręczny, aw drugim dodawany jest elektryczny. Zużycie paliwa nie jest znacząco wyższe niż w Khoper 1000 U 5D i wynosi 0,9-1 l/h.

Motoblok Khoper 1050 C

Motoblok Khoper 1050 C

Motoblock Zasobnik 1050 C będzie najlepszą opcją dla posiadaczy niewielkich działek, ponieważ pomimo niewielkich rozmiarów posiada silnik benzynowy o mocy 6,5 KM. Łatwość i prostota w zarządzaniu to główne zalety bloku motorycznego.

Dostępna jest 1-biegowa skrzynia biegów z 2 biegami wstecznymi i XNUMX biegami do przodu. Zestaw noży dołączony do zestawu jest potrzebny do prac uprawowych i pozwoli zaoszczędzić na zakupie dodatkowego wyposażenia. Możliwość regulacji głębokości i szerokości uprawy znacznie zwiększa funkcjonalność agregatu.

Motoblok Khoper 1100

Motoblock Zasobnik 1100 — uważana jest za popularną jednostkę, ponieważ jest wyposażona w silnik benzynowy o mocy roboczej 9 KM. i niski poziom hałasu. Przeznaczony jest do obróbki dużych powierzchni o gęstej glebie. Do zalet można zaliczyć możliwość zamontowania niemal każdego dodatkowego wyposażenia. Jest 3 biegowa skrzynia biegów, w tym 1 bieg wsteczny. Średnie zużycie paliwa waha się od 2,1 do 2,3 l/h.

Motoblock Khoper 1100 9D / Khoper 1100 9DS — to jedne z najpopularniejszych modeli, ponieważ zasilane są olejem napędowym i zużywają tylko 1,5 l/h, mimo że moc silnika to 9 KM. Różnica między modelami polega na tym, że Hoper 1100 9DS posiada rozrusznik elektryczny, dzięki któremu uruchamia się szybko i łatwo.

Sprzęgło redukcyjne nie wymaga dodatkowej interwencji technicznej, ponieważ wyróżnia się jakością i niezawodnością. Duże koła zapewniają dobrą przyczepność w warunkach terenowych. Szerokość obróbki rzędów wynosi 135 cm, a głębokość do 30 cm, co pozwala na obróbkę obszarów o dowolnej złożoności.

Weiterlesen:
Motobloki Forza MK 75 F. Recenzja, charakterystyka, opinie

Motobloki Diesel Khoper MT

  • Motoblock Zasobnik MT-80e — różni się mocą i dużymi wymiarami, ponieważ jest przeznaczony do obróbki dużych obszarów o gęstej glebie. Wysokie koła z osłoną odciążającą przejadą nawet na najbardziej lepkiej glebie. Model wyposażony jest w reflektor, dzięki któremu możesz pracować lub przewozić towary nawet o zmierzchu. Moc silnika wysokoprężnego to 9 KM, a zużycie ok. 1,6 l/h. Niewątpliwą przewagę nad innymi modelami można uznać za przekładnię z 6 biegami do przodu i 2 z tyłu.
  • Motoblock Zasobnik MT-100e — bez problemu zastąpi ciągnik, gdyż wyposażony jest w 4-suwowy silnik wysokoprężny o mocy 10 KM, przy zużyciu paliwa zaledwie 1,6 l/h. Sprzęgło pasowe jest łatwe w utrzymaniu i niezawodne. Zwrotność podczas jazdy ciągnikiem jednoosiowym zapewnia przekładnia z 6 biegami do przodu i 2 biegami wstecznymi. Obecność reflektora pozwala na korzystanie z urządzenia nawet w nocy.
  • Motoblock Zasobnik MT-120e — flagowy model linii wielkogabarytowych ciągników jednoosiowych, który jest wyposażony w mocny silnik o mocy 12 KM. Mimo to urządzenie jest bardzo ekonomiczne, ponieważ wykorzystuje olej napędowy i zużywa około 1,9 l/h. W przypadku ciągnika prowadzonego z tyłu łatwo jest obrabiać duże obszary o gęstej glebie. Duża moc i duże koła pozwalają na pokonanie nawet trudnych warunków terenowych. Wśród zalet są elektryczny rozrusznik, obecność reflektora i 6-biegowa skrzynia biegów, gdzie 4 z przodu i 2 z tyłu.

Załączniki

Wszystkie modele prezentowanej marki są łatwe w obsłudze, a projekty są przystosowane do podłączania osprzętu, dzięki któremu można znacznie rozszerzyć funkcjonalność ciągników jednoosiowych.

Poniżej znajdują się najpopularniejsze osprzęt do narzędzi i ich opisy:

  • Kosiarka przeznaczona jest do koszenia roślinności trawiastej na polach, przydomowych działkach, na poboczach dróg i skarpach. Nadaje się do zbioru zbóż.
  • Adapter służy do transportu towarów oraz transportu zebranego plonu.
  • Frez przeznaczony jest do wysokiej jakości orki wierzchniej warstwy ziemi, a także służy do zwalczania chwastów.

Poniżej znajdują się zdjęcia i filmy, na których składa się frez i jak prawidłowo złożyć wszystkie elementy. Podczas montażu ważne jest, aby nie zapomnieć, że część tnąca jest instalowana w kierunku jazdy.

Modyfikacje i cechy motobloków Khoper

  • Koła są standardem we wszystkich modelach i są wyposażone w głęboki, wyraźny bieżnik, który zapewnia swobodne poruszanie się po każdej glebie.
  • W przypadku utrudnionej drożności z powodu erozji gleby, ostrogi są oferowane w kilku typach i są instalowane na ciągniku prowadzonym z tyłu zamiast na kołach.
  • Pług dostarczany jest w niektórych modelach w podstawowej konfiguracji do bronowania gleby poprzez jej pogłębianie.
  • Odśnieżarka, łopata łopatkowa. Skutecznie radzi sobie z oczyszczaniem terenu ze śniegu, gruzu itp.
  • Kopaczka/sadzarka do ziemniaków. Modele występują w kilku typach i różnią się kształtem. Za pomocą urządzenia powstaje bruzda ułatwiająca sadzenie ziemniaków. Podczas zbioru roślin okopowych ułatwia kopanie.
Weiterlesen:
Fabryczne przystawki do motobloków Ugra

Instrukcja obsługi

Możesz zapoznać się z instrukcją obsługi silników Lifan, które są dostarczane z prawie wszystkimi modelami marki Khoper, klikając powiązanie.

Pierwszą rzeczą do sprawdzenia przed uruchomieniem silnika jest poziom oleju w zbiorniku. Stosowanie wysokiej jakości oleju jest ważnym czynnikiem zapewniającym długotrwałą wydajność silnika. Producent zaleca używanie SAE-30 letniego, SAE 10W-30 na każdą pogodę. Należy pamiętać, że jego gęstość zależy od warunków temperatury pracy.

UWAGA! Surowo zabrania się uruchamiania silnika przy całkowitym braku lub niewystarczającej ilości oleju.

Jeśli model jest wyposażony w skrzynię biegów, sprawdź również tam poziom oleju. Skrzynia biegów wykorzystuje ten sam olej co silnik.

Bardzo ważne jest, aby silnik pracował z czystym filtrem powietrza. W przeciwnym razie następuje szybkie zużycie silnika, aw rezultacie skrócenie żywotności.

Paliwo do każdego modelu dobierane jest indywidualnie, w zależności od deklarowanych przez producenta cech. Jeśli silnik jest benzynowy, liczba oktanowa musi być większa niż 86.

Bieganie

Ważnym punktem dla przedłużenia żywotności ciągnika jednoosiowego jest docieranie. Proces ten nie zajmuje dużo czasu, ale ma pozytywny wpływ na pracę silnika. Składa się z kilku etapów:

  1. Sprawdź poziom oleju i paliwa. W razie potrzeby uzupełnij.
  2. Uruchom silnik i pozostaw na średniej prędkości.
  3. Nie zwiększaj prędkości przez następną godzinę.
  4. Zmieniaj biegi, aby przetestować ciągnik prowadzący.
  5. Rozpocznij pracę bez przekraczania obciążenia silnika o więcej niż 65% maksymalnego.
  6. Wymień olej po zakończeniu procesu docierania.

Motoblok Khoper 900 MQ w eksploatacji:

Przyczyny i rozwiązywanie problemów

Istnieje kilka powodów, które wpływają na działanie ciągnika. Poniżej znajdują się główne i sposoby rozwiązywania problemów.

Zmniejszona moc silnika.

Często zdarza się, że sprawny silnik, który wcześniej nie sprawiał żadnych problemów, traci moc i nie pracuje z pełną mocą. Aby to zrobić, sprawdź następujące opcje:

  • W pompie paliwowej była blokada.
  • Mankiet skrzyni korbowej stracił swoją funkcjonalność.
  • Występowanie sadzy na cylindrze lub tłumiku.
  • Awaria filtra powietrza.
  • Brak kompresji. Aby wyeliminować ten problem, musisz zmienić pierścienie tłokowe, cylinder, tłok.
Weiterlesen:
Motoblocks Ugra - recenzje właścicieli modeli, recenzje wideo o charakterystyce

Silnik nie reaguje na rozruch

Możliwe powody:

  • Ciągnik prowadzący stoi na zboczu.
  • Sprawdź dopływ paliwa.
  • Sprawdź jakość filtra powietrza.
  • Zablokowanie wylotu w korku zbiornika gazu.
  • Sprawdź świece zapłonowe i połączenia przewodów.

Silnik jest niestabilny i gaśnie

Możliwe powody:

  • Silnik trochę się rozgrzał.
  • Upłynął okres użytkowania świec.
  • Brak kontaktu lub słabe dopasowanie przewodów do świecy.
  • Awaria magneto.

Awaria reduktora Dzieje się tak z kilku powodów, wśród których najbardziej podstawowe to niedostateczne smarowanie lub wystąpienie defektu paska, w przypadku zamontowanej przekładni pasowej. Zdarza się również, że na skutek nadmiernego obciążenia zęby kół zębatych ulegają deformacji.

Sprzęgło i skrzynia biegów. Najczęstszą naprawą skrzyni biegów z ciągnikiem Khoper jest regulacja sprzęgła. W przypadkach, gdy sprzęgło „prowadzi”, to znaczy, gdy dźwignia jest ściśnięta do końca, urządzenie próbuje przesunąć się do przodu, należy odkręcić śrubę regulacyjną. Jeśli sprzęgło się ślizga (po zwolnieniu dźwigni ciągnik prowadzący pozostaje na miejscu lub wykonuje niewielką liczbę obrotów), należy dokręcić śrubę regulacyjną do końca. Po zakończeniu prac regulacyjnych śrubę należy zablokować w celu utrzymania jej pozycji. Często jednak regulacja nie pomaga i trzeba zdemontować sprzęgło do naprawy.

Demontaż sprzęgła następuje w następującej kolejności:

  1. Spuść zużyty olej z obudowy. Po odłączeniu silnika i kołnierza od skrzyni biegów;
  2. Za pomocą drucianego haczyka odłącz sprężynę od płytki dociskowej, a następnie ją wyjmij;
  3. Usuń grzyb sprzęgła i wszystkie tarcze;
  4. Za pomocą śrubokręta zdejmij podkładkę zabezpieczającą;
  5. Ustal położenie bębna, aby się nie obracał, i odkręć nakrętkę z bębna. Ważnym czynnikiem jest to, że gwint w tym urządzeniu jest lewoskrętny. Pamiętaj o tym podczas demontażu;
  6. Odłącz bęben.

Montaż należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności.

Ważny! Przed rozpoczęciem sezonu polowego sprawdź sprawność mechanizmów i nasmaruj wszystkie części i zespoły. Jeżeli podczas pracy wystąpią obce hałasy, należy natychmiast wyłączyć ciągnik prowadzący.

Opinie właściciela

Duża liczba recenzji na forach poświęconych traktorom pchanym Khoper zgadza się, że sprzęt jest niezawodny i przy prawidłowej eksploatacji i regularnej konserwacji może służyć przez wiele lat. Czasami jednak zdarzają się awarie w postaci zablokowania przycisku wyciszenia. Zapraszamy do zapoznania się z opiniami właścicieli:

Weiterlesen:
Motoblok Salut 5R 5,0 Robin Subaru EY-20. Przegląd, charakterystyka

Aleksander:

„Motoblok Khoper MT 100 e został zakupiony 2 lata temu i nie ujawnił jeszcze żadnych niedociągnięć. Cieszę się, że auto praktycznie samo jeździ, tylko czasami wymaga korekty kierunku. Na początku trudno było się przyzwyczaić do sterowania, ale po pewnym czasie przyzwyczaiłem się. Myślę, że obecność reflektora to ważny plus, który dużo oszczędza w ciemności. Martwiłem się, ile może kosztować naprawa jednostki, ale na razie się nie psuje i koszty dotyczą tylko oleju i paliwa.

Natalya:

„Nigdy nie żałowaliśmy, że kupiliśmy motoblok Khoper 900, ponieważ oranie nim naszego małego obszaru stało się znacznie łatwiejsze i szybsze. Nasze urządzenie zostało zakupione 3 lata temu i w tym czasie zepsuł się tylko przycisk wyciszania. Model jest bardzo ekonomiczny i na 10 akrach zużywa się tylko 20 litrów benzyny, mimo że wypełniamy 92, jak wskazano w karcie technicznej. Jeśli komuś wydaje się, że to dużo i można zmniejszyć zużycie, to pozostaje tylko orać ręcznie.”

Artem:

„Kupiłem Hopper 900 MQ 2 lata temu. Wśród zalet wyróżniam niezawodny i mocny silnik, który nie zawiódł i oszczędne zużycie paliwa. Ale ujawnił mankamenty w postaci szybko usuwalnego bieżnika na kołach. Musieli więc zostać zastąpieni innymi. Słabo radzi sobie z gęstą glebą, więc sekcje trzeba przechodzić kilka razy ”.

Michał:

„W zasadzie jestem zadowolony z zakupu Khoper 1000U 5D. Na samym początku trudno było przystosować się do zarządzania, ale po pewnym czasie przyzwyczaiłem się. Dobrze radzi sobie na glebach lekkich, ale na glebach gęstych było to rozczarowujące, ponieważ orka była ciężka. Musiałem kilka razy jeździć tam iz powrotem, ale mogę powiedzieć, że bieg wsteczny działa! Działało bezawaryjnie przez 2 lata, ale potem zepsuł się przycisk wyciszania, a silnik zaczął pracować znacznie głośniej.”

Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na wybór odpowiedniego modelu i masz jakieś pytania, możesz je zadać tutaj. Jeśli jesteś już właścicielem motobloku Khoper, zostaw swoją opinię na naszej stronie internetowej.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector