Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
0 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Motoblock Oka MB-1D1M10 — przegląd modeli, charakterystyka.

Motobloki Oka MB-1D1M10. Przegląd, charakterystyka, instrukcja obsługi

Motoblock Oka MB-1D1M10 - przegląd modeli, charakterystyka.

Opis

Motoblock Oka MB-1D1M10 to uniwersalny sprzęt rolniczy przeznaczony do wykonywania szerokiego zakresu prac agrotechnicznych na lądzie. Przy pomocy „Oka” MB-1D1M10 możliwe jest zmechanizowane czyszczenie trawników, ogródków warzywnych, ścieżek ogrodowych, terytoriów działek przydomowych. Model ten może być używany przez cały rok, nawet w trudnych warunkach atmosferycznych (do -50C).

Motoblock Oka MB-1D1M10 - przegląd modeli, charakterystyka.

Motoblok-OKA-MB-1D1M10

Producentem „Oka” MB-1D1M10 jest zakład Kaługa „KADVI” (Rosja). Motoblok tego modelu jest wyposażony w silnik Lifan 168F-2A, którego moc wynosi 6,5 KM.

Specyfikacje

Parametr Wartość parametru
Typ reduktoraŁańcuch
Wymiary gabarytowe, mm., nie więcej1500h600h1050
Masa eksploatacyjna, kg, nie więcej90
Prześwit, mm140
Tor transportowy, regulowany, mm.310, 590
Siła trakcyjna, kgf., nie mniej niż100
Szybkość ruchuI bieg — 1 km/h

I bieg — 2 km/h

Modyfikacje

Dostępne modyfikacje Motoblock Oka MB-1D1M10:

  1. 1D1M1 (z silnikiem krajowym KADVI DM-1M1);
  2. 1D1M6 (z japońskim Mitsubishi, 6 KM);
  3. 1D1M7 (silnik wyprodukowany w USA, Briggs & Stratton, 6 KM);
  4. 1D1M13 (USA, Robin Subaru EX 17 PREMIUM, 6 KM);
  5. 1D1M14 (również USA, Robin Subaru EX 21 PREMIUM, 7 KM);
  6. 1D1M15 (krajowy KADVI 168F — 2A, 6,5 KM)

Zalety modelu

Główne zalety „Oka” MB-1D1M10 to:

  • regulowana kierownica (umożliwia pracę ze sprzętem operatorom o dowolnym wzroście);
  • płynna praca podczas pracy dzięki przekładni łańcuchowej (przekładnia z paskiem klinowym);
  • ergonomiczna konstrukcja, dzięki której ciągnik prowadzący pewnie i łatwo pokonuje nawet najtrudniejsze gleby;
  • skrzydełka ochronne do frezów — wszystkie mechanizmy Oka są utrzymywane w czystości;
  • Wydajność MB-1D1M10 zwiększona dzięki łożyskom korbowodu;
  • oszczędność zużycia paliwa na równi z dużą mocą pracy;
  • ciśnienie akustyczne „Oka” tego modelu jest zmniejszone o 30% — wynik pracy tłumika skrzynkowego;
  • wbudowany dekompresor;
  • obecność rewersu, zapewniająca odwrotną pracę jednostki;
  • cylinder z żeliwną tuleją;
  • duża nośność dzięki znacznej wadze maszyny (do 500 kg przy wadze samego sprzętu 90 kg).

Motoblock Oka MB-1D1M10 - przegląd modeli, charakterystyka.

W rzeczywistości Motoblock Oka MB-1D1M10 to praktycznie „mini traktor”, ponieważ może być wykorzystany do wykonywania szerokiego zakresu prac niedostępnych dla sprzętu o mniejszej mocy i zwrotności: odśnieżanie, koszenie trawy, podlewanie, kopanie rośliny okopowe, hilling gleby o dowolnej gęstości, kruszenie paszy dla zwierząt gospodarskich, czyszczenie terytorium za pomocą szczotek i wysypiska łopaty, orka nawet najbardziej gęstych gleb.

Nawet operator bez doświadczenia będzie w stanie kontrolować to urządzenie, najważniejsze jest ustawienie kierunku ruchu i nie próbowanie samodzielnego prowadzenia ciągnika z nadmiernym wysiłkiem.

Standardowy pakiet MB-1D1M10 zawiera:

  • 4 noże;
  • koła transportowe;
  • przedłużenia osi.

Instrukcja pracy z urządzeniem

Wymiana materiałów eksploatacyjnych (olej, paliwo)

Wymianę oleju silnikowego w MB-1D1M10 należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją producenta: pierwsza po uruchomieniu – po 5 godzinach, w przyszłości – w odstępach co 25 godzin.

Zalecany olej:

TomRodzaj oleju
Korbowód1,3Samochodowy olej silnikowy do silników gaźnikowych M-53/10G1 lub M-63/12G1 lub dowolny olej spełniający wymagania API: SF, SG, SH i SAE: 10W-30, 15W-30
Reduktor motobloków1,8Olej przekładniowy TAD-17I, TAP-15V itp. GOST 23652-79 lub inny zgodny z SAE: 80…85W API: GL3…GL4.

Olej przekładniowy należy wymieniać co 100 godzin pracy.

Instrukcja fabryczna dla ciągnika jednoosiowego zaleca stosowanie olejów TAD-17I, TAP-15V i innych zgodnie z GOST 23652-79, dozwolone jest również łączenie olejów w dowolnej proporcji.

Zalecane paliwo: wysokiej jakości benzyna AI92.

Przed rozpoczęciem pracy z ciągnikiem jednoosiowym upewnij się, że wszystkie elementy są dobrze zamocowane. Nie zmieniaj biegu z przodu na wsteczny przy pracującym silniku! Może to prowadzić do złamania. Aby bezpiecznie zmienić bieg z jazdy do przodu na bieg wsteczny, zatrzymaj silnik, przesuń dźwignię zmiany biegów do żądanej pozycji, a następnie ponownie uruchom silnik.

Codzienna konserwacja

  1. Usuń kurz, brud, olej z zewnętrznych powierzchni silnika.
  2. Sprawdź połączenie głowicy cylindrów z blokiem cylindrów silnika, w razie potrzeby dokręć śruby głowicy cylindrów na chłodzonym silniku po przeciwnej stronie na krzyż 3 śrubami.
  3. Sprawdź niezawodność mocowania silnika, w razie potrzeby dokręć luźne połączenia.
  4. Sprawdź szczelność połączeń przewodów paliwowych od zbiornika paliwa do gaźnika.
  5. Oczyść obudowę ochronną (wejście do wentylatora) z ciał obcych.

Przegląd techniczny po 25 godzinach pracy: sprawdzić szczelność węży gazowych, uzupełnić olej, a po 50 godzinach sprawdzić stopień naprężenia przekładni pasowej, wymienić olej przekładniowy.

Motoblock Oka MB-1D1M10 - przegląd modeli, charakterystyka.Motoblock Oka MB-1D1M10 jest przeznaczony do pracy w temperaturach do -50C. W zimie ułatwią uruchomienie następujących manipulacji: przed rozpoczęciem pracy ciągnik prowadzący musi znajdować się w ciepłym pomieszczeniu przez co najmniej 10 godzin. Olej podgrzany do 50-60 stopni można wlać do silnika. Po dodaniu gorącego oleju pozwól częściom silnika rozgrzać się przez 10-15 minut.

Jeśli silnik nie uruchamia się, rozgrzej dyszę gaźnika i sam gaźnik, nakładając na nie szmatkę zwilżoną gorącą wodą.

Załączniki do «Oka» MB-1D1M10

Od producenta

Producent „Oka” zaleca stosowanie przystawek produkowanych przez OJSC „Kaluga Engine” do agregacji z ciągnikiem jednoosiowym.

Oferowany asortyment obejmuje takie dodatkowe urządzenia:

Od producentów zewnętrznych

W połączeniu z ciągnikiem prowadzonym Oka MB-1D1M10 można również stosować osprzęt innych producentów, jeśli wymiary elementów złącznych odpowiadają wymiarom produkowanym przez firmę KADVI.

Niedozwolona jest modyfikacja produktów innych producentów za pomocą nieodpowiednich elementów złącznych!

Inni producenci, których załączniki mogą być używane z Oka:

  • MOBIL K LLC, Gagarin;
  • CJSC «Vsevolozhsky RMZ»;
  • PC „Rusich”.

Dopuszcza się również samodzielne wykonanie dodatkowych elementów do ciągnika, po czym można ich używać. Jednak koszt osprzętu domowej roboty, w oparciu o niezbędne materiały eksploatacyjne, będzie prawie równy kosztom fabrycznym.

Recenzje wideo

Motoblock serii OKA MB-1 cechy i zalety – Mechanizmy ogrodowe

Motoblok Oka MB-1D1M10 — przegląd

Orka Motoblok Oka MB-1D1M10

Nowy ciągnik jednoosiowy OKA MB-1 d-11 SUBARU

Opinie właściciela

Wiktor, Penza:

„Mam Oka DM-1 z silnikiem o mocy 6 KM. — więc jego główną wadą jest spory hałas. Dlatego silnik w zasadzie wykonuje swoje funkcje przy średnich prędkościach. Działam od 5 lat, nie ma uwag, nawet nie rozważam wymiany paska i świec, to są materiały eksploatacyjne. Moja opinia: najważniejsza jest wymiana oleju silnikowego raz na sezon i czyszczenie filtra powietrza. Ten blok silnika nie wymaga modyfikacji. Prawie zawsze używam oka na pierwszym biegu, głównie do kopania ziemniaków, czasami zakładam też pług. Frezuję i używam maszyny z wózkiem na drugiej prędkości. Wystarczą mi dwie prędkości, zwłaszcza że silnik jest mocny. Moim zdaniem główne wady to: trudno sprawdzić poziom oleju przekładniowego i trudno go wymienić, trzeba napełnić motek na boku. Uchwyt jest dobrze regulowany. Ogólnie kładę duży plus za tę technikę.

Nikołaj, Rostów nad Donem:

„Jako właściciel tego minitraktora podoba mi się fakt, że łożyska kulkowe są montowane na Oka od dawna, a jeśli jest wystarczająca ilość smaru, łańcuchy generalnie będą żyły wiecznie. W mojej wiosce wszyscy moi sąsiedzi mają około 20 ciągników jednoosiowych i wszystkie Oka. Nigdy nie było żadnych problemów z częściami zamiennymi, a łańcuchy nigdy nie były zerwane jak w chińskich motoblokach. Mówią, że czasami może być problem z przełączaniem prędkości, ale ja takich problemów nie miałem. Technika ognia!

Weiterlesen:
Przegląd gamy modeli ciągników jednoosiowych Caiman. Specyfikacje, recenzje
Link do głównej publikacji