Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Urządzenie i naprawa motobloków Agro

Opis

Motobloki Agro są produkowane w Ufie w Ufa Motor-Building Production Association. Przedsiębiorstwo to jest wybitnym przedstawicielem producentów silników lotniczych w Rosji.

Po raz pierwszy prace rozwojowe nad ciągnikiem Agro rozpoczęto w 1996 r., a do 1998 r. wprowadzono go już do masowej produkcji. Ponadto znalazł szerokie zastosowanie na polach uprawnych i działkach ogrodowych.

Motoblocks Agro: charakterystyka techniczna modeli, urządzenia, recenzje właścicieli

Motoblok Agro

Cechą motobloków Agro jest to, że silniki nie są kupowane z zagranicy, ale są produkowane bezpośrednio w fabryce. Dzięki temu można znacznie obniżyć cenę urządzenia. Jednocześnie jakość wykonania pozostaje na wysokim poziomie.

Początkowo produkcja motobloków serii Agro odbywała się w Zakładzie Silników Ufa. Model wyszedł pod marką Agros, ale wkrótce zmieniono jego nazwę.

Silnik UMZ-341 jest zainstalowany na motoblokach Agro. To jednocylindrowe, czterosuwowe urządzenie o mocy 8 KM. Z powodzeniem konkuruje z modelami importowanymi. Po prostu nie ma analogów wśród rosyjskich producentów.

Ostatnio szczególnie popularne są silniki Lifan. Są identyczną kopią słynnego modelu HONDA GX-220. Jednocześnie cena silnika Lifan jest znacznie niższa, co pozwala na pozostawienie ceny na tym samym poziomie.

Dzięki mechanizacji na małą skalę konstruktorom udało się osiągnąć dużą niezawodność i godną pozazdroszczenia moc, przy zachowaniu prostoty w procesie sterowania.

Dzięki dużej wadze i większej sile uciągu urządzenie zapewnia maksymalną mechanizację pracy ręcznej.

Motoblock Agro może:

  • Przeprowadzić uprawę;
  • Pług;
  • Ziemniaki kiełkowe;
  • Wykonaj bronowanie;
  • Usuń śnieg;
  • Koś chwasty;
  • Transport towarów na odległość.

Specyfikacje

 Nazwa  Wartość
Wymiary gabarytowe, gdy kierownica znajduje się na tej samej osi co drążek kierowniczy, mm

długość

szerokość

wysokość

1700 50 ±

1850 50 ±

1100 50 ±

Waga, kg

strukturalny

maksymalne działanie

150 3 ±

160

Liczba biegów w skrzyni biegów

naprzód

назад

4

2

Maksymalna głębokość brodzenia, m0,3
Wartości graniczne temperatury otoczenia, w których zapewniona jest sprawność ciągnika prowadzącegood -20 °С do +40ºС
silnik
Typ silnika Czterosuwowe, gaźnikowe wymuszone chłodzenie powietrzem
ModelUMP-341
Moc znamionowa, kW (KM)5,88(8) przy 3600 min-1
paliwoBenzyna samochodowa A-76 GOST 2084-77 lub Normal-80 GOST R51105-97
transmisja
SprzęgłoCierne, stożkowe typu „suche”, zamknięte na stałe ze sterowaniem ręcznym
główne koło zębatePara kół zębatych stożkowych z okrągłymi zębami
RóżnicowyPrzekładnia stożkowa z 2 satelitami z wymuszonym blokowaniem
napędy końcoweJednostopniowy z zębatkami walcowymi

Instrukcja obsługi

Przed rozpoczęciem eksploatacji ciągnika Agro należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Opisuje zasadę i niuanse pracy z mechanizmem.

Jednak z czasem może się zgubić. W takiej sytuacji instrukcję obsługi można pobrać z naszego сайта.

Olej i paliwo

Charakterystyczną cechą silnika UMZ-341 jest bezpretensjonalność paliwa. Możesz użyć AI-80, AI-92 lub AI-95. Ale Lifan współpracuje tylko z 92 i 95 markami. Najważniejsze jest, aby wlać czystą benzynę bez obcych zanieczyszczeń. Ponieważ w tym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że układ paliwowy zostanie zatkany.

Ważnym niuansem jest fakt, że zawór dolotowy paliwa znajduje się na wysokości 1,5 cm od dna zbiornika. A paliwo, które jest poniżej, nie dostaje się do gaźnika. Zrobiono to celowo, aby zapobiec przedostawaniu się zanieczyszczeń mechanicznych do pompy paliwowej, ponieważ ciągnik Agro jest eksploatowany z glebą i istnieje możliwość przedostania się ziemi do zbiornika. Dlatego przed rozpoczęciem pracy należy napełnić co najmniej pół baku benzyny.

W instrukcji obsługi gaźnika k45r zaleca się stosowanie oleju M-5z/10G1 zimą i M-6z/12G1 latem. Jeśli nie chcesz zastanawiać się, o której porze roku używać oleju, możesz kupić uniwersalny z serii 10W-30 lub 15W-30.

Olej należy wymieniać co 100 godzin pracy ciągnika jednoosiowego Agro Objętość skrzyni korbowej jest zaprojektowana na 1,2 litra.

Do smarowania przekładni można użyć zwykłego radzieckiego Nigrola lub dowolnego innego odpowiednika o klasyfikacji 80W-90. Pojemność zbiornika skrzyni biegów wynosi 2,5 litra.

Dźwignie sterujące również nie są kapryśne w utrzymaniu. Do ich przetworzenia można użyć klasycznego tłuszczu Litol-24 lub Solid oil.

Bieganie

Szczególną uwagę należy zwrócić właśnie na początek pracy, ponieważ trwałość działania ciągnika Agro będzie zależeć od prawidłowego uruchomienia.

Przed pierwszym uruchomieniem należy wlać nie tylko benzynę, ale także olej!

Ponieważ są sprzedawane z fabryki bez tych płynów. A jeśli zapomnisz wlać oleju do skrzyni korbowej ciągnika Agro, na częściach wystąpi silne tarcie i możesz złamać mechanizm nawet przed rozpoczęciem pełnoprawnej pracy.

Motoblocks Agro: charakterystyka techniczna modeli, urządzenia, recenzje właścicieliPrzed aktywnym rozpoczęciem pracy należy przejechać ciągnikiem Agro. Oznacza to użycie połowy maksymalnej mocy. Jazda z pustą przyczepą jest uważana za idealną opcję włamania, ponieważ obciążenie silnika jest, ale niewielkie. Jeśli nie ma przyczepy, możesz rozpocząć pracę w polu przy połowie wydajności. Jeśli Twój pług jest zaprojektowany do zanurzenia na 18 cm w ziemi, to podczas docierania nie powinieneś zanurzać więcej niż 9 cm.

Docieranie ciągnika Agro odbywa się tak, aby części przyzwyczaiły się do siebie i bezpiecznie weszły w rowki.

Motoblock Agro w pracy:

Motoblock Agro to technika i bez względu na to, jak niezawodna jest, prędzej czy później coś może zawieść i trzeba wiedzieć, jak to naprawić.

Poważne awarie

Główną przyczyną awarii ciągników jednoosiowych Agro jest zużycie części lub ich nieprawidłowe ustawienie. Ta kwestia jest szczególnie istotna na początku pracy robota po zimowym przestoju. Dlatego przed rozpoczęciem pracy konieczne jest pełne sprawdzenie całego układu ciągnika prowadzącego, wyeliminowanie ewentualnych problemów i skonfigurowanie wszystkich części urządzenia.

Podczas pracy najczęściej występują następujące awarie:

  • Wadliwa świeca zapłonowa;
  • Skończył się olej w węzłach;
  • Uszczelka na głowicy cylindrów jest zużyta;
  • Układ paliwowy zatkany gruzem;
  • Uszkodzony łańcuch zębaty.

Przyjrzyjmy się bliżej każdej części, możliwym awariom i sposobom rozwiązania problemu.

Silne nagrzewanie jednostek transmisyjnych

Główną przyczyną tej awarii jest zużycie łożysk ślizgowych, brak oleju w przekładni oraz zła jakość smaru. Aby naprawić te problemy, należy: wymienić łożyska, wymienić olej przekładniowy lub go uzupełnić.

Łowienie ryb podczas pracy

Głównym problemem jest tutaj stan kół: wystąpiły różne ciśnienia w oponach lub zużycie bieżnika. Może również wystąpić niewłaściwa regulacja załączników.

Do naprawy należy sprawdzić ciśnienie w oponach lub dokonać prawidłowej regulacji zaczepu.

Duże wibracje motobloku Agro

Takie zachowanie ciągnika jednoosiowego jest typowe, gdy osprzęt jest nieprawidłowo podłączony lub połączenia śrubowe są poluzowane. W takim przypadku wykonywanie pracy jest surowo zabronione. Zatrzymaj silnik i dokręć śruby.

Problemy z uruchomieniem silnika

Przed przystąpieniem do naprawy ciągnika Agro konieczne jest ustalenie problemu. W silniku mogą być dwa: silnik w ogóle nie działa lub działa, ale z przerwami.

Sposoby rozwiązania:

  • Przed uruchomieniem sprawdź wzrokowo, czy wszystko jest w porządku, czy gdzieś wycieka olej, czy nie ma uszkodzonych części. Następnie sprawdź dokręcenie wszystkich połączeń śrubowych, w razie potrzeby dokręć;
  • Po przestoju zimowym możliwe są następujące problemy z silnikiem:
    • Nastąpiło utlenianie kontaktowe;
    • Zapomnieli spuścić benzynę i olej, a przez zimę zgromadziła się w nim duża ilość wody;
    • W dyszach gaźnika k45r zgromadziły się śmieci;
    • Zerwana izolacja drutu.
  • Nie używaj przeterminowanego lub złej jakości oleju. Może spowodować poważne uszkodzenie silnika;
  • Paliwo musi być wolne od obcych zanieczyszczeń i wysokiej jakości, w przeciwnym razie układ paliwowy zostanie zatkany;
  • Jeśli urządzenie jest ustawione pod kątem, należy je położyć na płaskiej powierzchni;
  • Sprawdź cały system dostarczania benzyny do gaźnika;
  • Sprawdź stan świec zapłonowych.

Motoblok i urządzenie silnikowe

Ciągnik jednoosiowy to podwozie jednoosiowe z dwoma kołami. Jest wyposażony w 4-suwowy silnik Lifan lub UMZ-341, układ przeniesienia mocy i drążek przenoszący do sterowania. Mechanizm sterujący jest podłączony do silnika.

Bezpośrednio za silnikiem znajdują się: skrzynia biegów, sprzęgło, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy z wymuszoną blokadą i przystawka odbioru mocy.

Jak silnik jest wymieniany na Lifan:

Koła są połączone z końcowym wałem napędowym. Wyposażone są w opony pneumatyczne o ciśnieniu 0,8-0,12 kgf/cm2.

Do agregacji zaczepu służy wspornik o szerokości 72 mm ze specjalnymi otworami na zaczep i sworzeń królewski.

Wspornik kierownicy jest przymocowany do skrzyni biegów, gdzie znajdują się główne dźwignie sterujące.

Ważne jest, aby zapoznać się z instrukcją obsługi ciągnika jednoosiowego Agro, aby poznać schemat, szczegóły i móc samodzielnie dokonywać napraw.

Gaźnik

Za przygotowanie mieszanki paliwowej odpowiada gaźnik. A jeśli jego praca jest błędna, wynik jest natychmiast widoczny. Zaleca się dostrojenie gaźnika przed rozpoczęciem prac rolniczych.

Aby wyregulować gaźnik, wykonaj następujące kroki:

  • odkręć śruby, które regulują minimalną i maksymalną ilość gazu tak bardzo, jak to możliwe, a następnie dokręć z powrotem o około dwa obroty;
  • Silnik rozgrzewa się przez 10 minut;
  • Niezbędne jest ustawienie dźwigni sterującej pracą silnika w pozycji minimum. Praca silnika nie powinna się zatrzymać;
  • Ustaw minimalną prędkość biegu jałowego za pomocą przepustnicy. Silnik powinien pracować wyraźnie, bez zewnętrznego hałasu i świszczącego oddechu.
  • Dopasowujemy położenie śrub, aby stworzyć dokładną mieszankę paliwową (podczas dokręcania dostaje się duża ilość benzyny, po poluzowaniu zmniejsza się)

Motoblocks Agro: charakterystyka techniczna modeli, urządzenia, recenzje właścicieli

Gaźnik K45P do silnika UMZ-341 (Agro)

Zasadniczo usterki w gaźniku rozwiązuje się, konfigurując go. Jeśli to nie pomoże, musisz go usunąć z silnika. Następnie ostrożnie zdemontuj i wytrzyj miękką szmatką zwilżoną benzyną, aby usunąć nagar. Następnie osusz gaźnik k45r do ciągnika Agro i dopiero wtedy zmontuj go w odwrotnej kolejności.

Jeśli podczas demontażu zauważysz chip na gaźniku, nie możesz go naprawić. Zaleca się wymianę urządzenia na nowe.

Reduktor i skrzynia biegów

Oto główne usterki występujące w części skrzyni biegów i skrzyni biegów:

Olej wycieka

Takie zachowanie jest typowe, gdy uszczelki na łożyskach są zużyte lub nieprawidłowo zamontowane, uszczelki pod nimi są uszkodzone, pokrywa nie jest dokręcona, zawór powietrza jest zatkany lub w zbiornikach znajduje się nadmiar smaru.

W zależności od przyczyny musisz wykonać określone czynności:

  1. Wyreguluj lub wymień uszczelki olejowe;
  2. Wymień uszczelki;
  3. Dokręcić połączenia;
  4. Czysty odpowietrznik;
  5. Spuść nadmiar oleju.

Trudność w zmianie biegów

Takie zachowanie ciągnika Agro przejawia wielu właścicieli tego sprzętu. Oto główne przyczyny i sposoby ich naprawienia:

  • Ze względu na zużycie części biorących udział w zmianie biegów. Najczęściej dochodzi do zużycia końcówek na kołach zębatych. Konsekwencją tego jest mimowolne rozłączenie kół zębatych lub trudności w blokowaniu. Przy takiej awarii skrzynię biegów należy zdemontować, a końce zębów oszlifować. W sytuacjach, w których nie jest to możliwe, wymagana będzie całkowita wymiana kół zębatych.
  • Zużyte lub niewspółosiowe wielowypusty wału. Ta awaria występuje z powodu zużycia łożysk ślizgowych lub pierścieni osadczych. W celu wyregulowania prawidłowego położenia wału ciągnika prowadzonego Agro należy zastosować dodatkowe pierścienie ustalające. Jeśli łożyska są zużyte, należy je wymienić na nowe.
  • Nieprawidłowa regulacja sprzęgła może prowadzić do trudności w zmianie biegów. Oznacza to, że nie można zablokować dźwigni sprzęgła w jej ostatecznym położeniu. Najczęściej dzieje się tak z brakiem doświadczenia właściciela, który zbyt wcześnie puszcza dźwignię podczas zmiany. Rozwiązaniem jest wyregulowanie sprzęgła i prawidłowa zmiana położenia dźwigni.

Punkt kontrolny to złożone połączenie węzłowe. Jeśli nie rozumiesz zasady działania skrzyni biegów, nie powinieneś sam naprawiać ciągnika Agro. W takim przypadku lepiej skontaktować się ze specjalistami.

Sprzęgło i skrzynia biegów

Skrzynia biegów to układ, który służy do przenoszenia momentu obrotowego z silnika na wał.

W motobloku Agro skrzynia biegów składa się z następujących części: sprzęgła, skrzyni biegów, przekładni głównej i mechanizmu różnicowego.

Motoblocks Agro: charakterystyka techniczna modeli, urządzenia, recenzje właścicieli

Konstrukcja sprzęgła

Najczęstszą naprawą skrzyni biegów ciągnika Agro jest regulacja sprzęgła.

W przypadkach, gdy sprzęgło „prowadzi”, to znaczy, gdy dźwignia jest ściśnięta do końca, urządzenie próbuje przesunąć się do przodu, należy odkręcić śrubę regulacyjną.

Jeśli sprzęgło się ślizga (po zwolnieniu dźwigni ciągnik prowadzący Agro pozostaje na miejscu lub wykonuje niewielką liczbę obrotów), należy dokręcić śrubę regulacyjną do końca.

Po zakończeniu prac regulacyjnych śrubę należy zablokować w celu utrzymania jej pozycji.

Często jednak regulacja nie pomaga i trzeba zdemontować sprzęgło do naprawy.

Demontaż sprzęgła następuje w następującej kolejności:

  1. Spuść zużyty olej z obudowy. Po odłączeniu silnika i kołnierza od skrzyni biegów;
  2. Za pomocą drucianego haczyka odłącz sprężynę od płytki dociskowej, a następnie ją wyjmij;
  3. Usuń grzyb sprzęgła i wszystkie tarcze;
  4. Za pomocą śrubokręta zdejmij podkładkę zabezpieczającą;
  5. Ustal położenie bębna, aby się nie obracał, i odkręć nakrętkę z bębna. Ważnym czynnikiem jest to, że gwint w tym urządzeniu jest lewoskrętny. Pamiętaj o tym podczas demontażu;
  6. Odłącz bęben.

Montaż należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności.

Ten film pokazuje, jak zdjąć sprzęgło z wału korbowego:

Pasy

Motoblock Agro w standardzie to urządzenie pasowe. Oznacza to, że w ten sposób następuje przeniesienie momentu obrotowego.

Jeśli pasek jest zbyt ciasny, pęknie podczas pracy. Jeśli jest osłabiony, silnik nie wytworzy wymaganej prędkości, ale nie dotrze do WOM. Dlatego należy okresowo sprawdzać i sprawdzać jego napięcie.

Przekładnia łańcuchowa

Ostatnio pasy nie cieszą się dużą popularnością, ponieważ nie są zbyt niezawodne w działaniu i często pękają pod wpływem zwiększonych obciążeń. Sam ciągnik jednoosiowy Agro waży 160 kg, a jeśli dodamy do tej masy osprzęt, to także opór ziemi podczas pracy z pługiem. Okazuje się, że to bardzo duży ładunek.

Dlatego niektórzy właściciele zastępują standardowe paski łańcuchami. Wiąże się to jednak również z wymianą rolek napinających. W końcu standardowe sprzęgła nie są przeznaczone do obracania łańcuchów. Dlatego na ich miejscu instalowane są specjalne gwiazdy. Rezultat jest znacznie mocniejszy i bardziej niezawodny niż pasek.

Zapłon, świece zapłonowe i rozrusznik

Układ zapłonowy ma za zadanie dostarczać iskrę do silnika i uruchamiać go oraz wyłączać po zakończeniu pracy.

A oto jak montuje się elektryczny zapłon w ciągniku Agro:

W podstawowej konfiguracji ciągnik Agro posiada rozrusznik ręczny, który jest napędzany linką. Jednak podczas eksploatacji zimą pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika. Dlatego właściciele zmieniają konwencjonalny rozrusznik na elektryczny.

Jest uważany za bardziej niezawodny. W takim przypadku konieczne będzie rozważenie dodatkowej przestrzeni na ciągniku Agro na akumulator, ponieważ zasilany jest z niego rozrusznik elektryczny.

Najczęściej problem z uruchomieniem silnika tkwi w świecach. Zostały zaprojektowane, aby iskrzyć. Świece muszą być pewnie zamocowane w rowkach, mieć odpowiednią szczelinę (0,6-0,7 mm), a nasadki mocy muszą być do nich mocno przymocowane. Nie wolno pracować ze świecami, na których występuje duża ilość nagaru, ponieważ iskra nie płynie. Muszą być okresowo czyszczone lub wymieniane na nowe.

Opinie

Fora to główne miejsce, w którym ludzie dzielą się informacjami. Oto kilka recenzji ciągników jednoosiowych Agro.

Aleksander pisze:

„Motoblock to doskonały przedstawiciel profesjonalnego sprzętu. Jednym szczegółem, który go zawodzi, jest gaźnik. Agro jest wydajny w różnych trybach i z różnymi osprzętem, ale gaźnik to śmieci i nie wytrzymuje obciążeń. Przy niskich i średnich prędkościach nie ma problemów, ale wraz ze wzrostem obciążenia prędkość znika. Wymieniłem gearbox MB na stary z Zaporoża. Teraz nie ma problemów.”

Stanisław pisze:

„Uważam Motoblock Agro za doskonały model dawania. Przez półtora roku pracy nie było problemów. Tak więc w drobiazgach dokonywał napraw: wymiana oleju i smaru. Śruby podczas intensywnego użytkowania nie są skręcone. Musi być okresowo dokręcany. Pracowałem z pługiem, bałem się, że odpadnie, ale nie, jest pewnie zamocowany. Mimo że waży 160 kg, podczas pracy z kosiarką nadal przeskakuje nad niektórymi obszarami i nie może obejść się bez środka ważącego.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Kaskada motobloków. Przegląd, charakterystyka. Minitraktor z motobloku
Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector