Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
0 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Modyfikacje i cechy ciągników jednoosiowych Oka

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Linia modeli MB-1

„Oka”, jeden z najpopularniejszych modeli OJSC „Kaluga Engine”. Jest to ciężki, zmotoryzowany sprzęt do obróbki absolutnie każdego rodzaju gleby, zarówno dziewiczej, jak i wcześniej uprawianej. W linii motobloków Oka dostępnych jest osiem modyfikacji. W dalszej części recenzji przyjrzymy się każdemu z nich.

Motoblok MB-1D1M10

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok-OKA-MB-1D1M10

To jeden z najpopularniejszych obecnie modeli, który zebrał wiele pozytywnych recenzji. MB-1D1M10 jest wyposażony w wyprodukowany w Chinach silnik Lifan (Lifan 168F-2A). Moc silnika to 6,5 KM, pojemność zbiornika to 3,6 litra. Model ten posiada metalowy zbiornik paliwa. Waga urządzenia to 90 kg.

W felietonie na naszej stronie internetowej poświęconemu MB-1D1M10 szczegółowo opisujemy wszystkie zalety tej modyfikacji. Zalecamy bardziej szczegółowe zapoznanie się z tym materiałem, klikając link do artykułu.  Motobloki Oka MB-1D1M10. Przegląd, charakterystyka, instrukcja obsługi.

Plusy MB-1D1M10:

  • wysoka moc i wydajność;
  • potężna siła trakcyjna;
  • regulowany tor transportowy;
  • reduktor łańcucha;
  • Gwarancja fabryczna na 18 miesięcy.

Wady :

  • duża waga;
  • pewne trudności w pracy z nożami (musisz przyzwyczaić się do tego, jak ciągnik prowadzi się po ziemi).

Motoblok MB-1D2M13

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok MB-1D1M13

Model ten wyróżnia wysokiej jakości silnik i jego moc. W modyfikacji MB-1D2M13 zainstalowany jest amerykański silnik Robin Subaru EX-17 o mocy 6 KM. Technikę tę można wykorzystać do uprawy ziemi o dowolnej gęstości za pomocą załączników.

Plusy MB-1D2M13:

  • mocny, niezawodny silnik wyprodukowany w USA;
  • możliwość rozwijania prędkości do 9 km/h na drugim biegu;
  • duża siła trakcyjna;
  • niezawodność, trwałość;
  • Gwarancja fabryczna 24 miesiące.

Wady:

  • znaczna waga (90 kg);
  • koszt jest powyżej średniej.

Motoblok MB-1D2M9

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok MB-1D2M9

Kolejna odmiana klasycznego MB1. Ta modyfikacja jest wyposażona w japoński silnik Hondy (HONDA GX200). Zbiornik paliwa jest metalowy. Moc silnika to 6,5 KM.

Weiterlesen:
Przegląd traktorów pchanych Huter. Opis modeli, praca wideo, recenzje

Zalety ciągnika z operatorem prowadzącym:

  • możliwość jazdy z prędkością 9 km/h na drugim biegu;
  • niezawodny silnik zagranicznego producenta;
  • wysoka jakość wykonania;
  • pracować z ciężkimi glebami;
  • reduktor łańcucha;
  • Gwarancja 18 miesięcy.

Wady:

  • na początku użytkowania należy dostosować się do dużej masy ciągnika prowadzonego;
  • nie tanie.

Motoblok MB-1D2M14

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok MB-1D2M14

Popularny model z mocnym silnikiem Robin Subaru EX-21 (7 KM). Ze względu na dużą moc silnika traktor pchany jest często używany przez rolników do transportu towarów, a nawet do podróżowania po wiosce wakacyjnej. Podobnie jak poprzednia modyfikacja, może rozwijać prędkość do 9 km/h na drugim biegu. Na pierwszym biegu prędkość dochodzi do 3,6 km/h — przy tej prędkości można pracować z kultywatorami. Gwarancja producenta — 24 miesiące.

Oprócz oczywistych plusów, minusem można nazwać tylko masywność ciągnika prowadzącego i dość wysoką cenę.

Motobloki MB-1D2M16 i MB-1D2M17

Modele te są prawie identyczne, z wyjątkiem typu silnika. M16 ma Lifan 177F (wyprodukowany w Chinach), M17 ma Lifan 177FD z rozruchem elektrycznym. Waga obu modeli to 94 kg — nawet więcej niż poprzednie modyfikacje. Moc silnika jest taka sama i wynosi 9 KM. Obie jednostki objęte są 18-miesięczną gwarancją.

Motoblok OKA MB-1D2M17 z silnikiem Lifan

Motoblok OKA MB-1D1M6 z silnikiem MITSUBISHI

Motoblok MB-1D2M18

Kolejna modyfikacja związana z nowym. Dostarczany z silnikiem Robin Subaru EX 27 PREMIUM, 9,0 KM. Waga ciągnika jednoosiowego wynosi 90 kg, pracuje na dwóch biegach (jeden do przodu, jeden do tyłu). Okres gwarancji 24 miesiące.

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok MB-1D2M18

Motoblok MB-1D1M19

Jednostka jest nieco słabsza od swoich poprzedników. Wyposażony w chiński silnik Lifan (Lifan 170F) o mocy 7 KM. Waga 94 kg, ilość biegów — 2. Dowolny model z linii modyfikacji MB-1 może pracować w połączeniu z różnego typu osprzętem, a także z jednostkami ciągnionymi, takimi jak wózki, przyczepy, adaptery.

Weiterlesen:
Kosiarka do trawy Makita PLM 4620N. Recenzja, charakterystyka, recenzje

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok MB-1D1M19

Najpopularniejsze typy załączniki bo cała linia motobloków Oka to: pług, obsypnik, kopaczka do ziemniaków, łapy, odśnieżarka, kosiarka.

Marka i producent

Producentem motobloków serii Oka MB-1 jest przedsiębiorstwo Kaluga OJSC Kaluga Engine, zlokalizowane w rosyjskim mieście Kaługa przy ul. Moskwa, 247. Według producenta istnieje również centrum serwisowe, w którym przeprowadzana jest konserwacja i naprawa ciągników jednoosiowych.

lokalizacja JSC «silnik Kaluga»

Sieć centrów serwisowych jest bardzo szeroka, pełną listę adresów można wyjaśnić, kontaktując się z telefonem kontaktowym fabrycznego centrum serwisowego.

Silnik OJSC Kaluga

Historia pojawienia się „Kadvi” sięga 1966 roku — w tym czasie powstała Eksperymentalna Fabryka Motocykli Kaługa. Obecnie zakład w Kadvi produkuje urządzenia techniczne, nie tylko pojazdy silnikowe, ale także części zamienne do dużego sprzętu, części i podzespoły ciężkiego sprzętu przemysłowego. Motobloki produkcji Kaluga znane są nie tylko w Rosji, ale także w sąsiednich krajach, na przykład na Ukrainie, Mołdawii, Kazachstanie, Uzbekistanie, Białorusi.

Charakterystyczne cechy wszystkich ciągników jednoosiowych zrzeszonych przez markę Kadvi to niezawodność, wysoka jakość, stabilna praca, trwałość i możliwość szerokiego zastosowania w rolnictwie i rolnictwie. Osprzęt do Oka nadaje się również do motobloków Ugra, niektóre produkty można również mocować do maszyn innych producentów — ukraińskich, białoruskich itp.

Porównanie ciągników jednoosiowych „OKA” i „Khoper”

Jednostki domowe, w tym Oka, słusznie zasługują na godne pochwały cechy. Czy jednak są tak dobre w porównaniu z zagranicznymi odpowiednikami?

Na przykład w porównaniu z ciągnikiem Khoper, produkowanym w Chinach i faktycznie reprezentującym chińską fabryczną kopię Oka lub innych podobnych urządzeń.

Warto zauważyć, że nawet wygląd tych dwóch modeli ciągników jednoosiowych jest podobny: czerwony korpus, w przybliżeniu taki sam układ pokręteł sterujących, duże koła i oczywiście waga.

Zalety Khopera:

  • regulowana szerokość toru;
  • dobrze sprawdza się na glebach twardych, a nawet na zamarzniętej ziemi;
  • również, podobnie jak Oka, działa z różnymi załącznikami;
  • masa jest mniejsza niż Oka — 75 kg lub więcej, podczas gdy waga modyfikacji MB1 wynosi średnio 90 kg lub więcej;
  • rozwija dobrą prędkość do transportu towarów (maksymalnie 7 km / h);
  • Khopery są wyposażone w te same silniki — Lifan, Honda itp.;
  • 3 prędkości robocze;
  • sprzęgło pasowe, łatwe w utrzymaniu.
Weiterlesen:
Przegląd potężnego kultywatora Diesla Patriot Boston. Porównanie, cechy, załączniki, filmy, recenzje

Wady „Khopera” w porównaniu do «Oka»:

  • wyższy koszt (dla porównania MB1 można kupić średnio za 30 tysięcy rubli, podczas gdy średnia cena Khopera to 33 tysiące rubli lub więcej, w zależności od modyfikacji);
  • niższa maksymalna prędkość ruchu;
  • krótszy okres docierania (10-12 godzin Khoper, 20 godzin Oka).

Oczywiście w rzeczywistości „Hoper” można uznać za alternatywę przy wyborze ciągnika z operatorem prowadzącym. W zależności od wykonania określonych zadań na stronie, możesz zatrzymać się przy dowolnej modyfikacji Oka lub wybrać inny ciągnik prowadzący, w oparciu o doświadczenie i opinie innych rolników.

Porównanie ciągników jednoosiowych „OKA” i „Ugra”

Motoblocks Oka: recenzje właścicieli, przegląd wideo modeli, specyfikacje

Motoblok UGRA NMB-1N1

Motobloki „Ugra” są nie mniej poszukiwane i popularne niż „Oka”. Biorąc pod uwagę, że mają tego samego producenta, należy dowiedzieć się, jaka jest podstawowa różnica między Oką i Ugrą.

Główne węzły Motoblok Oka Motoblok Ugra
SprzęgłoPrzekładnia z paskiem klinowymsprzęgło tarczowe
Skrzynia biegówłańcuchbieg
WOMładunek jest zdejmowany z koła pasowego osi silnika2 wały wielowypustowe
Waga przesyłki, kg8761
Skrzynia biegówmechaniczna 2 prędkości (do przodu/do tyłu)3 prędkości do przodu, 1 — do tyłu
silniksilniki tego samego typu od wiodących światowych producentów Hondy, Subaru, Lifan itp.

Sam producent podkreśla tak charakterystyczne cechy „Ugry” w porównaniu z innymi liniami modelowymi:

  • skrzynia biegów i reduktor;
  • materiał sprzęgła — tarcze ceramiczne o wysokiej niezawodności;
  • nie ma pasów napędowych (co oznacza uproszczenie konserwacji);
  • ochrona przed drganiami kolumny kierownicy;
  • zgodność wszystkich motobloków Ugra z europejskimi normami bezpieczeństwa;
  • funkcja „natychmiastowego zatrzymania” ciągnika prowadzącego;
  • „Ugra” może, w przeciwieństwie do „Oka”, wykonywać czynności z takim dodatkowym wyposażeniem, jak piła tarczowa, wiertarka, kruszarka paszowa, pompa;
  • dziewięć modyfikacji pozwala wybrać dokładnie taki model, jaki jest potrzebny dla Twojej witryny.

Recenzje wideo

Motoblok OKA z pługiem

Weiterlesen:
Motobloki Zubr JR-Q12. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Motoblok OKA MB-1D2M13 z silnikiem Subaru EX17 Premium

Motoblok Ok. Orka

Opinie

Siergiej, Kirow:

„Okę eksploatuję już ósmy rok, w momencie zakupu zapłaciłem za nią 28 tysięcy rubli, teraz oczywiście kosztuje więcej. Przejdę od razu do silnika Subaru Robin EX17D i porównania. Sąsiad „Cascade” zjada dwa razy więcej benzyny niż mój Robin-Subaru. Uzupełniam 92 benzynę, olej Shell, uruchamia się idealnie, nawet w chłodne dni. W czasie, gdy mam traktor pchany, przerabiam 40 akrów rocznie, na wózku przejeżdżamy 20 km. Nie da się go porównać z Cascade, bo jeździ wolniej i głośniej. Zmieniłem paski w mojej Oce tylko raz na biegu do przodu, a to dlatego, że pasek ocierał się o ogranicznik z powodu niewłaściwej regulacji.

Anton, Suzdal:

„Na początku używałem Ugry przez trzy lata, potem przerzuciłem się na Oka, wyjaśnię dlaczego. Na Ugrze musiałem wymienić świecę zapłonową, całkowicie wymienić olej, a także dokręcić i dokręcić wszystkie nakrętki i śruby na nową. Dopiero wtedy pojawiło się wrażenie, że traktor pchany działa. W 2013 kupiłem Okę z silnikiem Hondy. Są oczywiście mocniejsze, ale ogólnie jestem zadowolony. Przez 4 lata nie było żadnych skarg na silnik. Pasków nie zmieniłem. Kupiłem pług i mały wózek, teraz w razie potrzeby nie nosimy w rękach ziemniaków z ogródka, tylko wozimy je na traktorze. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, jak wcześniej strona była obrabiana ręcznie: teraz cała praca w terenie z ciągnikiem jednoosiowym to radość”.

Link do głównej publikacji