Modyfikacje i cechy ciągników jednoosiowych Oka
Linia modeli MB-1
„Oka”, jeden z najpopularniejszych modeli OJSC „Kaluga Engine”. Jest to ciężki, zmotoryzowany sprzęt do obróbki absolutnie każdego rodzaju gleby, zarówno dziewiczej, jak i wcześniej uprawianej. W linii motobloków Oka dostępnych jest osiem modyfikacji. W dalszej części recenzji przyjrzymy się każdemu z nich.
Motoblok MB-1D1M10
To jeden z najpopularniejszych obecnie modeli, który zebrał wiele pozytywnych recenzji. MB-1D1M10 jest wyposażony w wyprodukowany w Chinach silnik Lifan (Lifan 168F-2A). Moc silnika to 6,5 KM, pojemność zbiornika to 3,6 litra. Model ten posiada metalowy zbiornik paliwa. Waga urządzenia to 90 kg.
W felietonie na naszej stronie internetowej poświęconemu MB-1D1M10 szczegółowo opisujemy wszystkie zalety tej modyfikacji. Zalecamy bardziej szczegółowe zapoznanie się z tym materiałem, klikając link do artykułu. Motobloki Oka MB-1D1M10. Przegląd, charakterystyka, instrukcja obsługi.
Plusy MB-1D1M10:
- wysoka moc i wydajność;
- potężna siła trakcyjna;
- regulowany tor transportowy;
- reduktor łańcucha;
- Gwarancja fabryczna na 18 miesięcy.
Wady :
- duża waga;
- pewne trudności w pracy z nożami (musisz przyzwyczaić się do tego, jak ciągnik prowadzi się po ziemi).
Motoblok MB-1D2M13
Model ten wyróżnia wysokiej jakości silnik i jego moc. W modyfikacji MB-1D2M13 zainstalowany jest amerykański silnik Robin Subaru EX-17 o mocy 6 KM. Technikę tę można wykorzystać do uprawy ziemi o dowolnej gęstości za pomocą załączników.
Plusy MB-1D2M13:
- mocny, niezawodny silnik wyprodukowany w USA;
- możliwość rozwijania prędkości do 9 km/h na drugim biegu;
- duża siła trakcyjna;
- niezawodność, trwałość;
- Gwarancja fabryczna 24 miesiące.
Wady:
- znaczna waga (90 kg);
- koszt jest powyżej średniej.
Motoblok MB-1D2M9
Kolejna odmiana klasycznego MB1. Ta modyfikacja jest wyposażona w japoński silnik Hondy (HONDA GX200). Zbiornik paliwa jest metalowy. Moc silnika to 6,5 KM.
Zalety ciągnika z operatorem prowadzącym:
- możliwość jazdy z prędkością 9 km/h na drugim biegu;
- niezawodny silnik zagranicznego producenta;
- wysoka jakość wykonania;
- pracować z ciężkimi glebami;
- reduktor łańcucha;
- Gwarancja 18 miesięcy.
Wady:
- na początku użytkowania należy dostosować się do dużej masy ciągnika prowadzonego;
- nie tanie.
Motoblok MB-1D2M14
Popularny model z mocnym silnikiem Robin Subaru EX-21 (7 KM). Ze względu na dużą moc silnika traktor pchany jest często używany przez rolników do transportu towarów, a nawet do podróżowania po wiosce wakacyjnej. Podobnie jak poprzednia modyfikacja, może rozwijać prędkość do 9 km/h na drugim biegu. Na pierwszym biegu prędkość dochodzi do 3,6 km/h — przy tej prędkości można pracować z kultywatorami. Gwarancja producenta — 24 miesiące.
Oprócz oczywistych plusów, minusem można nazwać tylko masywność ciągnika prowadzącego i dość wysoką cenę.
Motobloki MB-1D2M16 i MB-1D2M17
Modele te są prawie identyczne, z wyjątkiem typu silnika. M16 ma Lifan 177F (wyprodukowany w Chinach), M17 ma Lifan 177FD z rozruchem elektrycznym. Waga obu modeli to 94 kg — nawet więcej niż poprzednie modyfikacje. Moc silnika jest taka sama i wynosi 9 KM. Obie jednostki objęte są 18-miesięczną gwarancją.
Motoblok MB-1D2M18
Kolejna modyfikacja związana z nowym. Dostarczany z silnikiem Robin Subaru EX 27 PREMIUM, 9,0 KM. Waga ciągnika jednoosiowego wynosi 90 kg, pracuje na dwóch biegach (jeden do przodu, jeden do tyłu). Okres gwarancji 24 miesiące.
Motoblok MB-1D1M19
Jednostka jest nieco słabsza od swoich poprzedników. Wyposażony w chiński silnik Lifan (Lifan 170F) o mocy 7 KM. Waga 94 kg, ilość biegów — 2. Dowolny model z linii modyfikacji MB-1 może pracować w połączeniu z różnego typu osprzętem, a także z jednostkami ciągnionymi, takimi jak wózki, przyczepy, adaptery.
Najpopularniejsze typy załączniki bo cała linia motobloków Oka to: pług, obsypnik, kopaczka do ziemniaków, łapy, odśnieżarka, kosiarka.
Marka i producent
Producentem motobloków serii Oka MB-1 jest przedsiębiorstwo Kaluga OJSC Kaluga Engine, zlokalizowane w rosyjskim mieście Kaługa przy ul. Moskwa, 247. Według producenta istnieje również centrum serwisowe, w którym przeprowadzana jest konserwacja i naprawa ciągników jednoosiowych.
Sieć centrów serwisowych jest bardzo szeroka, pełną listę adresów można wyjaśnić, kontaktując się z telefonem kontaktowym fabrycznego centrum serwisowego.
Historia pojawienia się „Kadvi” sięga 1966 roku — w tym czasie powstała Eksperymentalna Fabryka Motocykli Kaługa. Obecnie zakład w Kadvi produkuje urządzenia techniczne, nie tylko pojazdy silnikowe, ale także części zamienne do dużego sprzętu, części i podzespoły ciężkiego sprzętu przemysłowego. Motobloki produkcji Kaluga znane są nie tylko w Rosji, ale także w sąsiednich krajach, na przykład na Ukrainie, Mołdawii, Kazachstanie, Uzbekistanie, Białorusi.
Charakterystyczne cechy wszystkich ciągników jednoosiowych zrzeszonych przez markę Kadvi to niezawodność, wysoka jakość, stabilna praca, trwałość i możliwość szerokiego zastosowania w rolnictwie i rolnictwie. Osprzęt do Oka nadaje się również do motobloków Ugra, niektóre produkty można również mocować do maszyn innych producentów — ukraińskich, białoruskich itp.
Porównanie ciągników jednoosiowych „OKA” i „Khoper”
Jednostki domowe, w tym Oka, słusznie zasługują na godne pochwały cechy. Czy jednak są tak dobre w porównaniu z zagranicznymi odpowiednikami?
Na przykład w porównaniu z ciągnikiem Khoper, produkowanym w Chinach i faktycznie reprezentującym chińską fabryczną kopię Oka lub innych podobnych urządzeń.
Warto zauważyć, że nawet wygląd tych dwóch modeli ciągników jednoosiowych jest podobny: czerwony korpus, w przybliżeniu taki sam układ pokręteł sterujących, duże koła i oczywiście waga.
- Motoblok HOPER 900 MQ
- Motoblok MB-1D1M19
Zalety Khopera:
- regulowana szerokość toru;
- dobrze sprawdza się na glebach twardych, a nawet na zamarzniętej ziemi;
- również, podobnie jak Oka, działa z różnymi załącznikami;
- masa jest mniejsza niż Oka — 75 kg lub więcej, podczas gdy waga modyfikacji MB1 wynosi średnio 90 kg lub więcej;
- rozwija dobrą prędkość do transportu towarów (maksymalnie 7 km / h);
- Khopery są wyposażone w te same silniki — Lifan, Honda itp.;
- 3 prędkości robocze;
- sprzęgło pasowe, łatwe w utrzymaniu.
Wady „Khopera” w porównaniu do «Oka»:
- wyższy koszt (dla porównania MB1 można kupić średnio za 30 tysięcy rubli, podczas gdy średnia cena Khopera to 33 tysiące rubli lub więcej, w zależności od modyfikacji);
- niższa maksymalna prędkość ruchu;
- krótszy okres docierania (10-12 godzin Khoper, 20 godzin Oka).
Oczywiście w rzeczywistości „Hoper” można uznać za alternatywę przy wyborze ciągnika z operatorem prowadzącym. W zależności od wykonania określonych zadań na stronie, możesz zatrzymać się przy dowolnej modyfikacji Oka lub wybrać inny ciągnik prowadzący, w oparciu o doświadczenie i opinie innych rolników.
Porównanie ciągników jednoosiowych „OKA” i „Ugra”
Motobloki „Ugra” są nie mniej poszukiwane i popularne niż „Oka”. Biorąc pod uwagę, że mają tego samego producenta, należy dowiedzieć się, jaka jest podstawowa różnica między Oką i Ugrą.
Główne węzły | Motoblok Oka | Motoblok Ugra |
Sprzęgło | Przekładnia z paskiem klinowym | sprzęgło tarczowe |
Skrzynia biegów | łańcuch | bieg |
WOM | ładunek jest zdejmowany z koła pasowego osi silnika | 2 wały wielowypustowe |
Waga przesyłki, kg | 87 | 61 |
Skrzynia biegów | mechaniczna 2 prędkości (do przodu/do tyłu) | 3 prędkości do przodu, 1 — do tyłu |
silnik | silniki tego samego typu od wiodących światowych producentów Hondy, Subaru, Lifan itp. |
Sam producent podkreśla tak charakterystyczne cechy „Ugry” w porównaniu z innymi liniami modelowymi:
- skrzynia biegów i reduktor;
- materiał sprzęgła — tarcze ceramiczne o wysokiej niezawodności;
- nie ma pasów napędowych (co oznacza uproszczenie konserwacji);
- ochrona przed drganiami kolumny kierownicy;
- zgodność wszystkich motobloków Ugra z europejskimi normami bezpieczeństwa;
- funkcja „natychmiastowego zatrzymania” ciągnika prowadzącego;
- „Ugra” może, w przeciwieństwie do „Oka”, wykonywać czynności z takim dodatkowym wyposażeniem, jak piła tarczowa, wiertarka, kruszarka paszowa, pompa;
- dziewięć modyfikacji pozwala wybrać dokładnie taki model, jaki jest potrzebny dla Twojej witryny.
Recenzje wideo
Motoblok OKA z pługiem
Motoblok OKA MB-1D2M13 z silnikiem Subaru EX17 Premium
Motoblok Ok. Orka
Opinie
Siergiej, Kirow:
„Okę eksploatuję już ósmy rok, w momencie zakupu zapłaciłem za nią 28 tysięcy rubli, teraz oczywiście kosztuje więcej. Przejdę od razu do silnika Subaru Robin EX17D i porównania. Sąsiad „Cascade” zjada dwa razy więcej benzyny niż mój Robin-Subaru. Uzupełniam 92 benzynę, olej Shell, uruchamia się idealnie, nawet w chłodne dni. W czasie, gdy mam traktor pchany, przerabiam 40 akrów rocznie, na wózku przejeżdżamy 20 km. Nie da się go porównać z Cascade, bo jeździ wolniej i głośniej. Zmieniłem paski w mojej Oce tylko raz na biegu do przodu, a to dlatego, że pasek ocierał się o ogranicznik z powodu niewłaściwej regulacji.
Anton, Suzdal:
„Na początku używałem Ugry przez trzy lata, potem przerzuciłem się na Oka, wyjaśnię dlaczego. Na Ugrze musiałem wymienić świecę zapłonową, całkowicie wymienić olej, a także dokręcić i dokręcić wszystkie nakrętki i śruby na nową. Dopiero wtedy pojawiło się wrażenie, że traktor pchany działa. W 2013 kupiłem Okę z silnikiem Hondy. Są oczywiście mocniejsze, ale ogólnie jestem zadowolony. Przez 4 lata nie było żadnych skarg na silnik. Pasków nie zmieniłem. Kupiłem pług i mały wózek, teraz w razie potrzeby nie nosimy w rękach ziemniaków z ogródka, tylko wozimy je na traktorze. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, jak wcześniej strona była obrabiana ręcznie: teraz cała praca w terenie z ciągnikiem jednoosiowym to radość”.