Motoblok Lynx MBR-16. Przegląd, charakterystyka, recenzje
Motoblok Lynx MBR-16
Lynx MBR-16 to urządzenie należące do klasy ciężkich ciągników pchanych. Za pomocą tego modelu rolnik może wykonać kompleksową obróbkę ziemi, a mianowicie: orkę, uprawę, spulchnianie, odchwaszczanie, hilling.
Waga modelu MBR-16 to 140 kg bez załączników. Moc urządzenia pozwala na używanie go na obszarach o powierzchni 20 akrów lub więcej. Podłączając osprzęt, taki jak wózek czy przyczepa, MBR-16 zamienia się w uniwersalnego asystenta.
Dzięki załącznikom możliwe jest:
- transport ładunków,
- zbiór ziemniaków,
- sadzenie korzeni,
- rozsiew nawozów,
- podlewanie
Opis
Motoblock Lynx MBR-16 jest wyposażony w chłodzony powietrzem silnik benzynowy 192F. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 6,5 litra. Moc silnika — 16 KM, jego objętość — 438 cm3.
Reduktor w motobloku to przekładnia. Urządzenie działa z dwiema prędkościami do przodu i jedną do tyłu. Ze względu na imponującą wagę urządzenie z łatwością pokonuje gleby o dowolnym składzie i poziomie wilgotności bez konieczności stosowania specjalnych środków obciążających. Urządzenie uruchamiane jest za pomocą rozrusznika ręcznego.
Głębokość uprawy z zamontowanymi nożami wynosi 33 cm Szerokość pasa uprawnego 115 cm Mocne stabilne koła o wymiarach 6,00×12 zapewniają stabilność sprzętu podczas pracy w dowolnym trybie, zarówno na luźnej glebie, jak i na glebie dziewiczej.
Cechy motobloku benzynowego Lynx MBR-16:
- Obecność wału odbioru mocy (można używać ciągnika z operatorem w połączeniu z kosiarkami różnych typów, odśnieżarką, łopatą do odśnieżania, zraszaczem i innymi rodzajami osprzętu napędzanymi przez WOM).
- Wygodna, regulowana rączka sterująca Dzięki znacznej wadze zwiększa się przejezdność ciągnika prowadzonego z tyłu na każdym rodzaju gleby.
- Po podłączeniu wózka lub przyczepy ciągnik prowadzący może pełnić rolę minitraktora.
- Mocny silnik i niezawodna skrzynia biegów — wytrzymują duże obciążenia.
- Wysoka wydajność pracy.
- Sprzęgło mechaniczne.
- Rozrusznik ręczny do szybkiego i łatwego rozruchu silnika.
Motoblock Lynx MBR-16 może być przystosowany do każdego typu osprzętu (pług, łapy, obsypnik, brona, odśnieżarka, kosiarki dowolnego typu, wózek, przyczepa, kopaczka do ziemniaków, sadzarka do ziemniaków, pompa do pompowania wody, łopata).
Standardowy pakiet Lynx MBR-16 zawiera:
- motoblok zapakowany w pudełko;
- instrukcja obsługi do montażu i obsługi;
- redlica z mocowaniem;
- skrzydła ochronne (2 szt.);
- zaczep uniwersalny;
- frezy (1 komplet).
Inne rodzaje załączników można kupić osobno, zamawiając w momencie zakupu lub sprawdzając ofertę sklepów internetowych w Twojej okolicy.
Charakterystyka
Model silnika | 192F |
Pojemność skokowa silnika | 438 |
Moc silnika (KM) | 16.0 |
Pojemność zbiornika paliwa (L) | 6.5 |
Pojemność miski olejowej (l) | 1.1 |
Sprzęgło | pasek |
Szerokość robocza (cm) | 115 |
Głębokość obróbki (cm) | 33 |
Biegi (przód/tył) | 2 / 1 |
Koła | 6.0 * 12 |
Ciężar, kg | 130 |
Instrukcja obsługi
Przed rozpoczęciem pracy przy 100% mocy należy przygotować ciągnik prowadzący do pracy. Od momentu włączenia i rozpoczęcia pracy do pełnego wykorzystania mocy powinno upłynąć od 10 do 20 godzin. Okres ten nazywany jest docieraniem i służy dostosowaniu urządzenia do obciążeń, silnik w tym czasie może pracować na 2/3 maksimum.
Podczas docierania skrzynia biegów i silnik ciągnika pchanego są całkowicie smarowane olejem, wszystkie kluczowe elementy aparatu wykonują dodatek.
Funkcje korzystania z motobloku Lynx MBR-16:
- Urządzenia tego typu powinny być włączane na równej powierzchni.
- Uprawę należy prowadzić pod kątem nie większym niż 15 stopni.
- Ukośna obróbka rzędów jest dozwolona, jeśli miejsce znajduje się na zboczu pod dużym kątem.
Do silnika Lynx MBR-16 stosuje się wysokooktanową benzynę i olej dowolnego producenta, półsyntetyczny lub syntetyczny na zimę, mineralny do eksploatacji latem (10W30, 10W40 lub inne wysokiej klasy oleje). Do skrzyni biegów: oleje przekładniowe SAE 75W-80, 75W-70 dowolnego producenta.
Ważne! Po zakończeniu pracy oczyść widoczne części z brudu, resztek trawy i oleju silnikowego.
Zaplanowana konserwacja jest przeprowadzana co 50 godzin pracy i kolejnych 50 (100, 150, 200 godzin itd.). Podczas konserwacji operator ciągnika prowadzącego musi sprawdzić sprawność wszystkich kluczowych elementów wyposażenia: stan pasków, świec zapłonowych, sprzęgła, skrzyni biegów, silnika, wszystkich ruchomych i śrubowych połączeń.
Przegląd wideo
Przegląd motobloku Lynx MBR-16
Opinie właściciela
Na forach można znaleźć różne recenzje tego modelu. Zasadniczo właściciele zwracają uwagę na dużą moc i funkcjonalność urządzenia. Ale ma też wady: silne wibracje, hałas i problemy z pracą na równi pochyłej.
Igor, Smela:
„Wzięłam używany motoblok przez Internet. Moc od razu mi się spodobała, przecież 16 litrów to nie żart. MBR-16 okazał się naprawdę potężny, były niuanse z ustawieniami podczas przyzwyczajania się do niego, ale ogólnie szybko się dostosowywał. Ciężar jest bardzo odczuwalny, gdy prowadzisz ciągnik z tyłu, nie musisz się wysilać, sprzęt sam jeździ, a Ty tylko kierujesz. Wlewam najlepszy olej, trzeba trochę. Silnik mruczy jak traktor, bezszelestnie, płynnie. Pomimo tego, że mój Lynx ma już 5 lat, nie zamierzam się zmieniać. Teraz nowy, również z zawiasami, kosztuje około 600 dolarów”.
Władysław, Gorenichi:
„Jestem właścicielem Lynx MBR16, mam nadzieję, że moja recenzja przyda się tym, którzy wciąż szukają swojego asystenta ogrodowego. Długo myślałem, że postanowiłem zebrać pieniądze, aby wystarczyło na normalny traktor, a nie tani. W rezultacie wybrałem rysia białoruskiego, przeczytałem o nim wiele dobrych rzeczy. W praktyce okazało się, że moje przejęcie ma zarówno plusy, jak i minusy.
Przejdźmy do meritum: pierwsza to moc, traktor prowadzący z powodzeniem pracuje na 16 koniach, nie nagrzewa się zbytnio, ale latem nadal trzeba przerwać pracę. Silnik jest dobry! Nie ma żadnych skarg, przez cały czas, że mam traktor z tyłu (wziąłem nowy), a to już trzy lata — w ogóle nie było żadnych skarg na silnik. Skrzynia biegów, według opinii na forach, jest niezawodna. Mój jeszcze mnie nie zawiódł, nic nie zostało naprawione. Podoba mi się szeroka gama osprzętu, wiele rzeczy z Nevy nadaje się do tych ciągników jednoosiowych, na przykład jest to wygodne. Osobiście używam zwykłego pługa, jednorzędowego obsypnika, czasem wozu. Przecinaki oczywiście kopaczka do ziemniaków.
Są też wady: wibracja jest silna, rękawiczki są zdecydowanie potrzebne, już je kupiłem. Urządzenie jest głośne, głowa po dniu pracy już brzęczy. Cisza na wzgórzach. Jeśli haczyk dwurzędowy jest zaczepiony, to też z jakiegoś powodu się zatrzymuje, czytałem, że to częsty problem, ale ja używam jednorzędowego i wszystko jest z nim w porządku.