Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Motoblok Ural. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Motoblok Ural. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Motoblok Ural

Produkcja motobloków Ural UMZ-5V została uruchomiona w 1990 roku i znacznie ułatwiła pracę ludziom na obszarach do 1 ha. Ponieważ w tym czasie nie było dużego wyboru sprzętu rolniczego do użytku domowego, ciągnik jednoosiowy stał się powszechny w tej klasie.

Motoblok Ural. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Motoblok Ural

Produkcja została przeprowadzona na dużą skalę, ponieważ technika zyskała ogromną popularność. Nie wyróżniający się zewnętrznym pięknem i dużym zestawem funkcji, ciągnik prowadzący z powodzeniem poradził sobie z zadaniem transportu towarów i uprawy ziemi.

W 1998 roku firma Agros została zastąpiona, więc zaprzestano produkcji ciągnika Ural.

Jednak do dziś Ural cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym ze względu na łatwość konserwacji i łatwą wymianę komponentów. Montaż przeprowadziła spółka akcyjna TsMPO, która zajmowała się budową silników obronnych i znajdowała się w Baszkirii. Taka jednostka na rynku wtórnym może kosztować od 10 000 rubli.

Opis

Montaż ciągnika Ural UMZ-5V przeprowadziła spółka akcyjna TsMPO, która zajmowała się budową silników obronnych i znajdowała się w Baszkirii. Taka jednostka na rynku wtórnym może kosztować od 10 000 rubli.

Motoblok Ural. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Motoblok Ural z silnikiem Lifan 168F

To, co odróżnia ciągnik Ural od innych ciągników jednoosiowych, to możliwość dokonywania napraw w ruchu, ponieważ części zamienne są prezentowane w dużych ilościach, a konstrukcja nie jest trudna.

Cechy motobloku Ural:

  • Blok silnika jest przeznaczony do przetwarzania przeciętnych miejsc o wielkości do 1 hektara.
  • Przy użyciu dodatkowego wyposażenia Ural jest w stanie pełnić takie przydatne funkcje, jak: transport towarów, orka, odśnieżanie.
  • Niektóre modele są wyposażone w importowane silniki, ale większość konsumentów decyduje się na modyfikację krajową, łącząc to z dostępnością i taniością części.
  • Jednostka ma czterobiegową skrzynię biegów, która przenosi moc z silnika za pośrednictwem mechanizmu różnicowego. Zdolność do osiągania prędkości do 15 km/h sprawia, że ​​jest poszukiwany podczas transportu towarów, zwłaszcza w warunkach terenowych.
  • Dzięki szerokiemu rozstawowi osi konstrukcja jest stabilna na podłożu.
  • Tor do obróbki jest dostosowywany przez właściciela w zależności od warunków użytkowania maszyny. Ta funkcja pozwala na zwiększenie wydajności pracy.
Weiterlesen:
Przegląd gamy modeli motobloków Agromash. Specyfikacje, recenzje

Przegląd działania ciągnika jednoosiowego UMB-K Ural z silnikiem Lifan 168F

Charakterystyka

Koncepcja ciągnika Ural UMZ-5V jest nadal aktualna ze względu na jego parametry techniczne.

  • Waga 120 kg. Dlatego ci, którzy planują nie używać siły podczas przetwarzania witryny, nie będą w stanie poradzić sobie z tą maszyną.
  • 4-suwowy silnik gaźnikowy o mocy 5 KM. ma 1 cylinder i pracuje na benzynie. Mimo że obserwuje się starzenie się elektrowni, liczne recenzje właścicieli Uralu świadczą o niezawodności silnika i jego odporności na niskie temperatury.
  • Dzięki zastosowaniu chłodzenia powietrzem silnik nie przegrzewa się podczas upałów.
  • Motoblok Ural działa na dowolnej benzynie, a zużycie paliwa wynosi 1,5-2 l / h, mimo że pojemność zbiornika wynosi 6 litrów.

Motoblock Ural UMB-K (Argos) zastąpił UMP-5V i jest przeznaczony do pracy na dużych obszarach. Cały projekt i parametry techniczne pokrywają się z poprzednim modelem. Silnik jest zainstalowany marki UMZ-5V. Moc silnika zwiększona z 5 do 8 KM.

Motoblock Ural UMB-K różni się od UMP-5V tylko wagą i rozmiarem, stały się nieco większe, aby pracować jako ciągnik na dużych obszarach.

Specyfikacje

Typ motobloku Uniwersalny, jednoosiowy
Olej do skrzyni biegówTAD-17, TAp-15V, TEP-15, TSp-15K, TSp-14 według GOST 23652-79
Objętość oleju w skrzyni biegów, l1,5
Waga, kg140
Masa przewożonego ładunku, kg, nie więcej350
Prześwit, mm135 ± 15
Tor transportowy, mm580 ± 15
Promień skrętu, m, nie więcej2
Typ silnikaCzterosuwowe, gaźnikowe wymuszone chłodzenie powietrzem
ModelUMZ-5V
Moc maksymalna (krótkotrwała), h.p.5
paliwoBenzyna samochodowa A-76 GOST 2084-77 lub Normal-80 GOST R51105-97
Średnica cylindra, mm82
mechanizm sprzęgłaPrzekładnia pasowa z rolkami napinającymi
Skrzynia biegówdwubiegowy, mechaniczny, łańcuchowy
Sterowanie kierownicądrążek z regulacją wysokości
autobusd430х110 42Т.068.000
szerokość przechwytywania, mm850, 1070
średnica kultywatora, mm400
głębokość uprawy rotacyjnej w jednym przejściu, mm100 + 50
Weiterlesen:
Moduły Caterpillar do ciągników jednoosiowych. Przegląd, charakterystyka, modele

Załączniki

Początkowo podczas tworzenia ciągnika jednoosiowego nie planowano używać na nim załączników. Jednak potrzeba rozszerzenia funkcjonalności i powszechna popularność urządzenia zmusiły producentów do ponownego przemyślenia projektu.

Obecnie ciągnik jednoosiowy wykorzystuje następujące rodzaje dodatkowego wyposażenia:

  • Nóż — przeznaczony do uprawy gleby, w tym gleby o dużej gęstości. Zainstalowany zamiast kół. Aby zmienić głębokość roboczą, należy wyregulować redlicę. Dzięki temu projektowi będzie działać znacznie szybciej. Schemat montażu noża pokazano na poniższym zdjęciu.
  • Adapter — zamienia traktor prowadzący w miniaturowy traktor i poruszanie się po takim urządzeniu staje się znacznie wygodniejsze.
  • Zwiastun filmu — przy pomocy transportu ładunków. Wygodne mocowanie wózka do ciągnika jednoosiowego pozwoli na przewóz do 500 kg.
  • Kosiarki — Przeznaczony do koszenia trawy. Istnieją 2 typy: obrotowy i segmentowy Konfiguracje i rozmiary są różne, ponieważ wszyscy producenci starają się ulepszyć model. Kosiarki segmentowe to dwa rzędy spiczastych zębów, które poruszają się w płaszczyźnie poziomej. Są w stanie kosić nie tylko trawę, ale także małe krzewy, ale działają tylko na płaskich powierzchniach. Praca obrotowa dzięki trzem nożom, które obracają się i tną trawę. Mogą również pracować na pochyłych powierzchniach.
  • Koła, gąsienice — do ciągnika jednoosiowego dołączone są koła, ale do jazdy po zaśnieżonym terenie najlepiej stosować gąsienice, które są zakładane zamiast kół i zwiększają powierzchnię przylegania maszyny do podłoża.
  • ostrogi — Przeznaczony do poruszania się po lepkiej glebie. Jest to tarcza, do której przyspawane są stalowe płyty w kształcie litery V. Podczas jazdy koła ostrogowe bezpiecznie wchodzą w podłoże i zwiększają przyczepność.
  • Pług — montowany na ciągniku jednoosiowym i przeznaczony do orki ziemi. Jest zwykle używany, gdy praca z frezami jest nieefektywna. Pozostawia głębokie bruzdy podczas poruszania się po terenie.
  • Odśnieżarka, łopata łopatkowa — prezentowane są w różnych konfiguracjach i rozmiarach, spośród których konsument może wybrać najbardziej odpowiedni model. Rozrzucanie śniegu za pomocą odśnieżarki może odbywać się na 12 m.
  • Kopaczka/sadzarka do ziemniaków — specjalne przystawki przeznaczone do zbioru i sadzenia ziemniaków. Najpopularniejsza jest ekranowa wersja kopaczki do ziemniaków. Z przodu znajduje się aktywny nóż, który podnosi ziemię i kieruje ją na wstrząsające sito. Podczas pracy wibruje i rozbija grudy ziemi, pozostawiając na powierzchni jedynie rośliny okopowe.
  • Wagi — pomagają w cięższym ciągniku prowadzącym i ułatwiają obróbkę najtrudniejszych obszarów.
Weiterlesen:
Przegląd motobloków Khoper 1050 C. Opis, charakterystyka, opinie

Instrukcja obsługi

Instrukcja obsługi ciągnika Ural z operatorem prowadzącym polega na wykonaniu kilku prostych kroków.

Najpierw musisz przygotować ciągnik do pracy:

  1. Sprawdź maszynę, sprawdź, czy wycieka olej lub paliwo;
  2. Ustaw skrzynię biegów w położeniu neutralnym;
  3. Zmierzyć poziom oleju i paliwa w zbiorniku i w razie potrzeby uzupełnić;
  4. Uruchom silnik.

Aby rozpocząć przenoszenie, wykonaj następujące czynności:

  1. Przełącz silnik na niską prędkość;
  2. Rozłączyć mechanizm sprzęgła i włączyć bieg;
  3. Zwolnij dźwignię sprzęgła i zwiększ prędkość;
  4. Ruszaj.

Funkcje serwisowe

Ważnym argumentem przemawiającym za zakupem ciągnika Ural UMZ-5V jest nie tylko wydajny i niezawodny silnik, ale także możliwość stosowania benzyny o dowolnej liczbie oktanowej.

Schemat silnika UMP

Ponieważ zimą, z powodu silnych mrozów konsystencja olejku może gęstnieć, wskazane jest stosowanie go zgodnie z porą roku. Wymagane jest wlanie oleju w ilości wskazanej w instrukcji.

Docierający ciągnik jednoosiowy

Ważnym punktem dla przedłużenia żywotności silnika jest docieranie, dzięki któremu można nie tylko zidentyfikować ewentualne problemy, ale także przygotować ciągnik do pracy. Docieranie jest zalecane po zakupie i długich okresach nieaktywności.

Procedurę przeprowadza się w następujący sposób:

  1. Przy biegu w położeniu neutralnym uruchom silnik na biegu jałowym. Możesz pracować w tym trybie przez 5 godzin bez ładowania ciągnika.
  2. Przez następne 25 godzin można używać ciągnika prowadzonego z połową mocy.
  3. Przez kolejne 30 godzin docieranie urządzenia odbywa się poprzez zwiększenie obciążenia.
  4. Podczas docierania należy wyregulować napięcie pasów.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat instrukcji ciągnika Ural UMB-K, możesz go pobrać z linku: Instrukcja obsługi motobloku UMB-K Ural

Poważne awarie

Poniżej znajduje się lista możliwych usterek, które możesz naprawić samodzielnie:

  • Brak do przodu lub do tyłu. Może to być spowodowane zerwaniem przedniego/tylnego paska lub niedostatecznym napięciem. Wymagane jest sprawdzenie pasków i działania skrzyni biegów.
  • Warstwy paska klinowego. Tylko całkowita wymiana paska może rozwiązać tę usterkę.
  • Wykryto wyciek oleju na złączu skrzyni biegów. Dokręć śruby i sprawdź integralność uszczelki. Jeśli jest zdeformowany, wymień go.
  • Wyciek oleju wzdłuż osi bloków koła łańcuchowego i wzdłuż uszczelek wału wyjściowego. Dzieje się tak, gdy doda się więcej oleju niż jest to konieczne lub jeśli uszczelki zostaną zniszczone, a te ostatnie są eliminowane w wyspecjalizowanych warsztatach.
  • Źle się uruchamia. Sprawdź zawór redukcyjny.
  • Iskra zniknęła. Może zawieść z powodu nieregularnej konserwacji. Brud dostaje się na kołpak świecy zapłonowej, gromadzi się tam, co w konsekwencji prowadzi do awarii silnika. Ta usterka z reguły dotyczy tylko silników jednocylindrowych.
Weiterlesen:
Przegląd pługów do ciągnika Neva. Regulacja pługa, orka

Możesz pobrać oryginalną instrukcję naprawy silnika z poniższego linku: Instrukcja obsługi silnika UMZ 5V

Recenzje wideo

Przegląd działania ciągnika Ural z ciągnikiem z silnikiem UMZ-5B

Przegląd uprawy z motobokiem Ural z silnikiem UMZ-5V

Przegląd ciągnika rolniczego Ural jako odśnieżarki

Recenzja wideo naprawy cylindra silnika UMZ 5V

Opinie właściciela

Poniżej znajdują się recenzje właścicieli ciągnika Ural UMZ-5V, które ogólnie charakteryzują urządzenie jako wysokiej jakości, wydajne, niezawodne i łatwe w utrzymaniu. Wszystkie większe awarie występują w małych częściach, takich jak świece, paski, koła zębate itp.

Paweł

„Po pierwszej orce pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika. Przestał się włączać. Po demontażu znaleźli złamane gniazdo klucza do koła zamachowego. Wszystko zostało wymienione i ciągnik prowadzący zaczął się ruszać. Z jego pomocą nie tylko pracujemy, ale także przewozimy towary. Dobrze radzi sobie w terenie, chociaż jest żelazny dźwięk. W trakcie pracy konieczne jest ciągłe monitorowanie poziomu oleju, ponieważ wycieka.

maksyma

„Jednostka została odziedziczona po ojcu i działa na własnym silniku. Oczywiście nie obejdzie się bez napraw, ale myślę, że krajowy producent, dla którego jest kubeł części zamiennych, jest lepszy niż problemy z Chińczykami. Podczas jazdy jest bardzo głośno, ale nie ma potrzeby trąbić. Podoba mi się to, że nie dba o ciepło ani zimno. Zimą odśnieżamy go za pomocą łopaty.

Jeśli jesteś właścicielem motobloku Ural, możesz zostawić swoje komentarze lub recenzje na stronach naszego magazynu online.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию