Motoblok Ural. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli
Motoblok Ural
Produkcja motobloków Ural UMZ-5V została uruchomiona w 1990 roku i znacznie ułatwiła pracę ludziom na obszarach do 1 ha. Ponieważ w tym czasie nie było dużego wyboru sprzętu rolniczego do użytku domowego, ciągnik jednoosiowy stał się powszechny w tej klasie.
Produkcja została przeprowadzona na dużą skalę, ponieważ technika zyskała ogromną popularność. Nie wyróżniający się zewnętrznym pięknem i dużym zestawem funkcji, ciągnik prowadzący z powodzeniem poradził sobie z zadaniem transportu towarów i uprawy ziemi.
W 1998 roku firma Agros została zastąpiona, więc zaprzestano produkcji ciągnika Ural.
Jednak do dziś Ural cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym ze względu na łatwość konserwacji i łatwą wymianę komponentów. Montaż przeprowadziła spółka akcyjna TsMPO, która zajmowała się budową silników obronnych i znajdowała się w Baszkirii. Taka jednostka na rynku wtórnym może kosztować od 10 000 rubli.
Opis
Montaż ciągnika Ural UMZ-5V przeprowadziła spółka akcyjna TsMPO, która zajmowała się budową silników obronnych i znajdowała się w Baszkirii. Taka jednostka na rynku wtórnym może kosztować od 10 000 rubli.
To, co odróżnia ciągnik Ural od innych ciągników jednoosiowych, to możliwość dokonywania napraw w ruchu, ponieważ części zamienne są prezentowane w dużych ilościach, a konstrukcja nie jest trudna.
Cechy motobloku Ural:
- Blok silnika jest przeznaczony do przetwarzania przeciętnych miejsc o wielkości do 1 hektara.
- Przy użyciu dodatkowego wyposażenia Ural jest w stanie pełnić takie przydatne funkcje, jak: transport towarów, orka, odśnieżanie.
- Niektóre modele są wyposażone w importowane silniki, ale większość konsumentów decyduje się na modyfikację krajową, łącząc to z dostępnością i taniością części.
- Jednostka ma czterobiegową skrzynię biegów, która przenosi moc z silnika za pośrednictwem mechanizmu różnicowego. Zdolność do osiągania prędkości do 15 km/h sprawia, że jest poszukiwany podczas transportu towarów, zwłaszcza w warunkach terenowych.
- Dzięki szerokiemu rozstawowi osi konstrukcja jest stabilna na podłożu.
- Tor do obróbki jest dostosowywany przez właściciela w zależności od warunków użytkowania maszyny. Ta funkcja pozwala na zwiększenie wydajności pracy.
Przegląd działania ciągnika jednoosiowego UMB-K Ural z silnikiem Lifan 168F
Charakterystyka
Koncepcja ciągnika Ural UMZ-5V jest nadal aktualna ze względu na jego parametry techniczne.
- Waga 120 kg. Dlatego ci, którzy planują nie używać siły podczas przetwarzania witryny, nie będą w stanie poradzić sobie z tą maszyną.
- 4-suwowy silnik gaźnikowy o mocy 5 KM. ma 1 cylinder i pracuje na benzynie. Mimo że obserwuje się starzenie się elektrowni, liczne recenzje właścicieli Uralu świadczą o niezawodności silnika i jego odporności na niskie temperatury.
- Dzięki zastosowaniu chłodzenia powietrzem silnik nie przegrzewa się podczas upałów.
- Motoblok Ural działa na dowolnej benzynie, a zużycie paliwa wynosi 1,5-2 l / h, mimo że pojemność zbiornika wynosi 6 litrów.
Motoblock Ural UMB-K (Argos) zastąpił UMP-5V i jest przeznaczony do pracy na dużych obszarach. Cały projekt i parametry techniczne pokrywają się z poprzednim modelem. Silnik jest zainstalowany marki UMZ-5V. Moc silnika zwiększona z 5 do 8 KM.
Motoblock Ural UMB-K różni się od UMP-5V tylko wagą i rozmiarem, stały się nieco większe, aby pracować jako ciągnik na dużych obszarach.
Specyfikacje
Typ motobloku | Uniwersalny, jednoosiowy |
Olej do skrzyni biegów | TAD-17, TAp-15V, TEP-15, TSp-15K, TSp-14 według GOST 23652-79 |
Objętość oleju w skrzyni biegów, l | 1,5 |
Waga, kg | 140 |
Masa przewożonego ładunku, kg, nie więcej | 350 |
Prześwit, mm | 135 ± 15 |
Tor transportowy, mm | 580 ± 15 |
Promień skrętu, m, nie więcej | 2 |
Typ silnika | Czterosuwowe, gaźnikowe wymuszone chłodzenie powietrzem |
Model | UMZ-5V |
Moc maksymalna (krótkotrwała), h.p. | 5 |
paliwo | Benzyna samochodowa A-76 GOST 2084-77 lub Normal-80 GOST R51105-97 |
Średnica cylindra, mm | 82 |
mechanizm sprzęgła | Przekładnia pasowa z rolkami napinającymi |
Skrzynia biegów | dwubiegowy, mechaniczny, łańcuchowy |
Sterowanie kierownicą | drążek z regulacją wysokości |
autobus | d430х110 42Т.068.000 |
szerokość przechwytywania, mm | 850, 1070 |
średnica kultywatora, mm | 400 |
głębokość uprawy rotacyjnej w jednym przejściu, mm | 100 + 50 |
Załączniki
Początkowo podczas tworzenia ciągnika jednoosiowego nie planowano używać na nim załączników. Jednak potrzeba rozszerzenia funkcjonalności i powszechna popularność urządzenia zmusiły producentów do ponownego przemyślenia projektu.
- Adapter
- ostrogi
- kopaczka do ziemniaków
- ostrze łopaty
- Pług
- Zwiastun filmu
- Kosiarka rotacyjna
- Kosiarka segmentowa
Obecnie ciągnik jednoosiowy wykorzystuje następujące rodzaje dodatkowego wyposażenia:
- Nóż — przeznaczony do uprawy gleby, w tym gleby o dużej gęstości. Zainstalowany zamiast kół. Aby zmienić głębokość roboczą, należy wyregulować redlicę. Dzięki temu projektowi będzie działać znacznie szybciej. Schemat montażu noża pokazano na poniższym zdjęciu.
- Adapter — zamienia traktor prowadzący w miniaturowy traktor i poruszanie się po takim urządzeniu staje się znacznie wygodniejsze.
- Zwiastun filmu — przy pomocy transportu ładunków. Wygodne mocowanie wózka do ciągnika jednoosiowego pozwoli na przewóz do 500 kg.
- Kosiarki — Przeznaczony do koszenia trawy. Istnieją 2 typy: obrotowy i segmentowy Konfiguracje i rozmiary są różne, ponieważ wszyscy producenci starają się ulepszyć model. Kosiarki segmentowe to dwa rzędy spiczastych zębów, które poruszają się w płaszczyźnie poziomej. Są w stanie kosić nie tylko trawę, ale także małe krzewy, ale działają tylko na płaskich powierzchniach. Praca obrotowa dzięki trzem nożom, które obracają się i tną trawę. Mogą również pracować na pochyłych powierzchniach.
- Koła, gąsienice — do ciągnika jednoosiowego dołączone są koła, ale do jazdy po zaśnieżonym terenie najlepiej stosować gąsienice, które są zakładane zamiast kół i zwiększają powierzchnię przylegania maszyny do podłoża.
- ostrogi — Przeznaczony do poruszania się po lepkiej glebie. Jest to tarcza, do której przyspawane są stalowe płyty w kształcie litery V. Podczas jazdy koła ostrogowe bezpiecznie wchodzą w podłoże i zwiększają przyczepność.
- Pług — montowany na ciągniku jednoosiowym i przeznaczony do orki ziemi. Jest zwykle używany, gdy praca z frezami jest nieefektywna. Pozostawia głębokie bruzdy podczas poruszania się po terenie.
- Odśnieżarka, łopata łopatkowa — prezentowane są w różnych konfiguracjach i rozmiarach, spośród których konsument może wybrać najbardziej odpowiedni model. Rozrzucanie śniegu za pomocą odśnieżarki może odbywać się na 12 m.
- Kopaczka/sadzarka do ziemniaków — specjalne przystawki przeznaczone do zbioru i sadzenia ziemniaków. Najpopularniejsza jest ekranowa wersja kopaczki do ziemniaków. Z przodu znajduje się aktywny nóż, który podnosi ziemię i kieruje ją na wstrząsające sito. Podczas pracy wibruje i rozbija grudy ziemi, pozostawiając na powierzchni jedynie rośliny okopowe.
- Wagi — pomagają w cięższym ciągniku prowadzącym i ułatwiają obróbkę najtrudniejszych obszarów.
Instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi ciągnika Ural z operatorem prowadzącym polega na wykonaniu kilku prostych kroków.
Najpierw musisz przygotować ciągnik do pracy:
- Sprawdź maszynę, sprawdź, czy wycieka olej lub paliwo;
- Ustaw skrzynię biegów w położeniu neutralnym;
- Zmierzyć poziom oleju i paliwa w zbiorniku i w razie potrzeby uzupełnić;
- Uruchom silnik.
Aby rozpocząć przenoszenie, wykonaj następujące czynności:
- Przełącz silnik na niską prędkość;
- Rozłączyć mechanizm sprzęgła i włączyć bieg;
- Zwolnij dźwignię sprzęgła i zwiększ prędkość;
- Ruszaj.
Funkcje serwisowe
Ważnym argumentem przemawiającym za zakupem ciągnika Ural UMZ-5V jest nie tylko wydajny i niezawodny silnik, ale także możliwość stosowania benzyny o dowolnej liczbie oktanowej.
Ponieważ zimą, z powodu silnych mrozów konsystencja olejku może gęstnieć, wskazane jest stosowanie go zgodnie z porą roku. Wymagane jest wlanie oleju w ilości wskazanej w instrukcji.
Docierający ciągnik jednoosiowy
Ważnym punktem dla przedłużenia żywotności silnika jest docieranie, dzięki któremu można nie tylko zidentyfikować ewentualne problemy, ale także przygotować ciągnik do pracy. Docieranie jest zalecane po zakupie i długich okresach nieaktywności.
Procedurę przeprowadza się w następujący sposób:
- Przy biegu w położeniu neutralnym uruchom silnik na biegu jałowym. Możesz pracować w tym trybie przez 5 godzin bez ładowania ciągnika.
- Przez następne 25 godzin można używać ciągnika prowadzonego z połową mocy.
- Przez kolejne 30 godzin docieranie urządzenia odbywa się poprzez zwiększenie obciążenia.
- Podczas docierania należy wyregulować napięcie pasów.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat instrukcji ciągnika Ural UMB-K, możesz go pobrać z linku: Instrukcja obsługi motobloku UMB-K Ural
Poważne awarie
Poniżej znajduje się lista możliwych usterek, które możesz naprawić samodzielnie:
- Brak do przodu lub do tyłu. Może to być spowodowane zerwaniem przedniego/tylnego paska lub niedostatecznym napięciem. Wymagane jest sprawdzenie pasków i działania skrzyni biegów.
- Warstwy paska klinowego. Tylko całkowita wymiana paska może rozwiązać tę usterkę.
- Wykryto wyciek oleju na złączu skrzyni biegów. Dokręć śruby i sprawdź integralność uszczelki. Jeśli jest zdeformowany, wymień go.
- Wyciek oleju wzdłuż osi bloków koła łańcuchowego i wzdłuż uszczelek wału wyjściowego. Dzieje się tak, gdy doda się więcej oleju niż jest to konieczne lub jeśli uszczelki zostaną zniszczone, a te ostatnie są eliminowane w wyspecjalizowanych warsztatach.
- Źle się uruchamia. Sprawdź zawór redukcyjny.
- Iskra zniknęła. Może zawieść z powodu nieregularnej konserwacji. Brud dostaje się na kołpak świecy zapłonowej, gromadzi się tam, co w konsekwencji prowadzi do awarii silnika. Ta usterka z reguły dotyczy tylko silników jednocylindrowych.
Możesz pobrać oryginalną instrukcję naprawy silnika z poniższego linku: Instrukcja obsługi silnika UMZ 5V
Recenzje wideo
Przegląd działania ciągnika Ural z ciągnikiem z silnikiem UMZ-5B
Przegląd uprawy z motobokiem Ural z silnikiem UMZ-5V
Przegląd ciągnika rolniczego Ural jako odśnieżarki
Recenzja wideo naprawy cylindra silnika UMZ 5V
Opinie właściciela
Poniżej znajdują się recenzje właścicieli ciągnika Ural UMZ-5V, które ogólnie charakteryzują urządzenie jako wysokiej jakości, wydajne, niezawodne i łatwe w utrzymaniu. Wszystkie większe awarie występują w małych częściach, takich jak świece, paski, koła zębate itp.
Paweł
„Po pierwszej orce pojawiły się problemy z uruchomieniem silnika. Przestał się włączać. Po demontażu znaleźli złamane gniazdo klucza do koła zamachowego. Wszystko zostało wymienione i ciągnik prowadzący zaczął się ruszać. Z jego pomocą nie tylko pracujemy, ale także przewozimy towary. Dobrze radzi sobie w terenie, chociaż jest żelazny dźwięk. W trakcie pracy konieczne jest ciągłe monitorowanie poziomu oleju, ponieważ wycieka.
maksyma
„Jednostka została odziedziczona po ojcu i działa na własnym silniku. Oczywiście nie obejdzie się bez napraw, ale myślę, że krajowy producent, dla którego jest kubeł części zamiennych, jest lepszy niż problemy z Chińczykami. Podczas jazdy jest bardzo głośno, ale nie ma potrzeby trąbić. Podoba mi się to, że nie dba o ciepło ani zimno. Zimą odśnieżamy go za pomocą łopaty.
Jeśli jesteś właścicielem motobloku Ural, możesz zostawić swoje komentarze lub recenzje na stronach naszego magazynu online.