Motoblok Weima WM1050. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli
Motoblok Weima WM1050
Chińskie ciągniki pchane Veima VM 1050 są bardzo popularne, ponieważ łączą w sobie takie zalety: nisko położony środek ciężkości, napęd pasowy, sześciokątny wałek i wał odbioru mocy.
Opis
Istnieją dwie modyfikacje ciągnika jednoosiowego Weima 1050:
- model WM 1050-2,
- model WM 1050 Deluxe.
WM 1050 Deluxe różni się od WM 1050-2 jedynie zwiększoną pojemnością silnika. Modele WM 1050-2 i WM 1050 Deluxe są wyposażone w wał odbioru mocy, który pozwala ustawić wymaganą liczbę obrotów dla wygodnej pracy.
- Motoblok Weima WM1050-2
- Weima WM1050
Motobloki Weim WM 1050 są szeroko stosowane ze względu na to, że mogą zautomatyzować wiele prac rolniczych. Odbywa się to za pomocą dodatkowych załączników.
Blok silnika Weima WM 1050 stosuje się do:
- orka,
- przemiał,
- hilling,
- usuwanie śniegu
- transport ładunków.
Cechy motoboka Weima 1050:
- Szerokość uprawy frezami może wynosić od 50 do 105 cm, maksymalna głębokość zanurzenia nasad to 30 cm.
- Motobloki Weima 1050-2 i Deluxe są wyposażone w czterosuwowy silnik benzynowy o mocy 7 KM.
- Z przodu mają teleskopowy podnóżek, który pozwala w razie potrzeby pochylić urządzenie.
- Szerokie opony w rozmiarze 4,0-8 pozwalają na bezproblemowe przemieszczanie urządzenia po luźnym i nierównym terenie.
- Nad kołami ciągników pchanych Weima 1050-2 i Deluxe zainstalowane są skrzydła ochronne.
- Prędkość ciągnika prowadzącego można regulować bezpośrednio podczas jazdy, ponieważ główne dźwignie sterujące znajdują się na drążku kierowniczym.
Instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi jest podstawowa i właściciele muszą ją przeczytać przed rozpoczęciem pracy. Możesz go pobrać, klikając link: Instrukcja obsługi ciągnika prowadzącego Weima
Po przestudiowaniu tego dokumentu można zrozumieć konstrukcję ciągników jednoosiowych Weima 1050-2 i Deluxe, ich charakterystykę, cechy pierwszego uruchomienia i dalszej eksploatacji, terminy konserwacji.
Aby ciągniki pchane Weima 1050-2 i Deluxe służyły jak najdłużej, należy je regularnie pielęgnować i serwisować.
Postępuj zgodnie z prostymi zasadami działania:
- Olej silnikowy należy wymieniać co 50 godzin pracy urządzenia. Aby to zrobić, musisz początkowo całkowicie opróżnić wydobycie, a następnie wypełnić nowe. Zaleca się stosowanie półsyntetycznego materiału na każdą pogodę 10W-30.
- Olej przekładniowy w ciągnikach pchanych Weima 1050-2 i Deluxe zmienia się rzadziej, po 100 godzinach pracy. W tym celu zaleca się stosowanie smaru o klasyfikacji SAE 80W-90 API GL-5. Odpowiada radzieckim TAd-17i i TAP-15v.
- Ciągniki prowadzone przez firmę Weim są wrażliwe na jakość paliwa. Zaleca się stosowanie świeżej i czystej benzyny AI-92 lub AI-95.
- Dźwignie sterujące należy okresowo smarować smarami wodoodpornymi, takimi jak Litol-24 lub Solidol.
Recenzje wideo
Przegląd sadzenia ziemniaków ciągnikiem jednoosiowym Veima 1050
Przegląd procesu frezowania gleby ciągnikiem jednoosiowym Veima WM1050
Przegląd tego osprzętu do ciągnika z operatorem prowadzącym Weima WM1050
Opinie właściciela
Poniżej kilka recenzji z forów od właścicieli ciągników Veima 1050.
Anatolij:
„Używam ciągnika pchanego Weim od 4 sezonu i mogę powiedzieć: ma niski koszt (choć można znaleźć tańsze chińskie modele), kompaktowe wymiary (jednocześnie nie jest zwrotny i potrzebujesz dużo miejsca do skręcania), moc silnika jest średnia (ale z łatwością radzi sobie z moimi 10 akrami), ekonomiczny (przybliżone zużycie paliwa na godzinę to 1,5 litra), niska waga (nie przerobi dziewiczej gleby). Motoblok chiński! Dlatego od razu sprawdź połączenia śrubowe, miałem je luźno dokręcone…”
Vladimir:
„Kupiłem ten traktor pchany za radą sąsiada, który ma taki sam. Pomimo chińskiego montażu wszystkie części są wykonane z wysokiej jakości i dobrze do siebie pasują. Silnik pracuje cicho. Na początku sterowanie wydaje się niewygodne, ale potem można się do tego przyzwyczaić. Z silnika jest dużo wibracji, rękawiczki nieco je redukują. Plusy: Ekonomiczny, duży wybór osprzętu, moc silnika. Minusy: Wibracje, twarda zmiana biegów