Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Przegląd ciągników Neva MB-23 pchanych z silnikami Subaru i Honda

Motobloki Neva MB 23. Recenzja i recenzje właścicieli silników Subaru i Honda

Motobloki Neva MB 23B-10.0

Motoblock „Neva” MB23B-10,0 to agregat rolniczy przeznaczony do pracy na każdej glebie, zwłaszcza nieuprawianej. Należy do urządzeń do dużych obciążeń.

Istotnymi cechami tego modelu są:

  • skrzynia biegów o dużej mocy
  • możliwość odpięcia kół, ułatwiająca sterowanie;
  • Silnik 10,0 KM
  • wysoka wydajność.

Opis

MB 23B-10.0

Konstrukcja ciągnika jednoosiowego i moc silnika sprawiają, że jest to technika, która z powodzeniem może być stosowana do obróbki gęstych, ciężkich rodzajów gleby, a także dziewiczych gruntów — wcześniej nieuprawianej gleby.

Typ reduktora motobloku «Neva» MB23B-10,0: łańcuch zębaty, materiał korpusu — aluminium. Dzięki zakresowi biegów skrzyni biegów możesz wybrać tryb prędkości, który jest wygodny dla konkretnego rodzaju prac rolniczych. Zmiana biegów w tym modelu odbywa się poprzez przesuwanie paska na dwurowkowym kole pasowym.

Motoblok «Neva» MB 23B-10,0

Zwrotność ciągnika Neva MB 23B-10,0 jest bardzo wysoka. Taka mobilność wynika z rozdzielenia kół — gdy lewe koło jest wyłączone, można uruchomić ciągnik prowadzący. Jednostka ma wysoką wydajność, którą zapewnia obecność ośmiu noży. Szerokość robocza podłoża podczas pracy może sięgać nawet 170 cm.

Profesjonalnym celem ciągnika Neva MB23B-10,0 jest: długotrwała intensywna praca przy uprawie gleby, zbieranie ziemi o każdej porze roku. Przy dołączaniu wózka lub przyczepy ciągnik jednoosiowy może służyć jako pojazd i jednostka do transportu towarów.

Dostępna modyfikacja modelu: MB23B-10,0FS — ciągnik prowadzony z elektrycznym rozrusznikiem i reflektorem.

Dołączone wyposażenie do motobloku NEVA MB23B-10,0FS

Charakterystyka

Marka silnikaBriggs & Stratton (USA)
silnikI/C 10.0
Moc, KM (kw)10.0 (7.4)
Waga, kg105
Liczba biegów(2+1)x2
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Motobloki Neva MB23 S-9.0 PRO

MB 23S-9,0PRO

Motoblok «Neva» MB 23C-9,0PRO to urządzenie przeznaczone do prac rolniczych o dużej intensywności na glebach dowolnego typu.

Główne zalety tego modelu to:

  • wysoka zwrotność;
  • możliwość zainstalowania 8 frezów (minimalna liczba frezów to 4);
  • przenoszenie mocy z łańcuchem zębatym;
  • Silnik o mocy 9 KM, który pracuje wydajnie nawet w niskich temperaturach (do -30°C).

Opis

Motoblok «Neva» MB 23C-9,0PRO

Typ skrzyni biegów motobloku Neva MB 23C-9,0 PRO: łańcuch zębaty. Zmiana biegów odbywa się poprzez przerzucenie paska na dwurowkowym kole pasowym. Dzięki funkcji odłączania kół ciągnik prowadzący ma dużą zwrotność. Na przykład skręcanie ciągnika prowadzącego z minimalną amplitudą można osiągnąć, wyłączając lewe koło. Zarządzanie jest łatwe i nie wymaga dużego wysiłku fizycznego.

W ciągniku prowadzonym Neva MB 23C-9,0PRO można zainstalować 8 noży. Minimalna liczba noży do zamontowania to 4. Im większa odpowiednio liczba noży i powierzchnia podparcia, tym większa stabilność ciągnika prowadzącego podczas pracy.

Główne rodzaje prac rolniczych, które Neva MB 23C-9,0 PRO umożliwia wykonywanie: przygotowanie gleby do sadzenia roślin, zbioru, transportu towarów, czyszczenia terenu.

Dostępne modyfikacje modelu:

  • MB23S-9,0 PRO-F — ciągnik jednoosiowy wyposażony w reflektor;
  • MB23S-9,0 PRO-F to traktor pchany wyposażony w rozrusznik elektryczny i reflektor.

Dołączone wyposażenie do motobloku NEVA MB 23C-9,0PRO

Charakterystyka

Marka silnikaSubaru (Japonia)
silnikEX27
Moc, KM (kw)9.0 (6.6)
Waga, kg105
Liczba biegów(2 + 1) x2
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Motobloki Neva MB23-N9,0 PRO

MB23-H9,0 PRO

Motoblock „Neva” MB23-H9,0 PRO — maszyny rolnicze należące do klasy ciężkich, mocnych jednostek przeznaczonych do obróbki gleb o wysokiej zawartości gliny, a także do przetwarzania dziewiczych gruntów.

Główne zalety tego modelu ciągnika jednoosiowego są następujące:

  • silnik benzynowy Briggs & Stratton o mocy 9,0 KM;
  • skrzynia biegów o wysokim momencie obrotowym;
  • szybka i łatwa procedura obracania maszyny;
  • maksymalna szerokość ścieżki w terenie podczas obróbki.

Opis

Motoblok «Neva» MB23-H9,0 PRO

Silnik motobloku Neva MB23-H9,0 PRO ma wysoką wydajność. Charakteryzuje się szybkim startem i zmniejszonym zużyciem oleju. Te parametry techniczne pozwalają ciągnikowi prowadzonemu przez długi czas nie zmieniać intensywności pracy, zapewniając jednolity wynik podczas obróbki nawet najtrudniejszej gleby.

Rodzaj przekładni ciągnika Neva MB23-H9,0 PRO: łańcuch zębaty, skrzynia biegów jest chroniona obudową wykonaną z aluminium. Dwupasmowe koło pasowe pozwala podwoić zakres przełożeń, podczas gdy ciągnik prowadzony początkowo zapewnia 2 biegi do przodu i 1 do tyłu. W przypadku różnych rodzajów gleby w ciągniku z operatorem prowadzącym można wybrać żądaną prędkość.

Funkcja odłączenia kół (wyłączenie lewego koła) pozwala skręcać ciągnikiem prowadzącym bezpośrednio na obrabianej powierzchni. Maksymalna szerokość uprawy dla Neva MB23-H9,0 PRO wynosi 170 cm.Tę szerokość uprawy uzyskuje się poprzez zainstalowanie 8 noży.

Kluczowym przeznaczeniem ciągnika pchanego Neva MB23-H9,0 PRO jest uprawa gleby dowolnego rodzaju i poziomu uprawy (w tym gleby dziewiczej). Za pomocą przystawek jednostka może pełnić funkcję kosiarki, zbieracza siana, możliwe jest również wykonywanie zbiorów, transport towarów i nawadnianie terenu.

Osprzęt do ciągnika jednoosiowego Neva MB23-H9,0 PRO

Charakterystyka

Marka silnikaHonda (Japonia)
silnikGX270
Moc, KM (kw)9.0 (6.6)
Waga, kg105
Liczba biegów(2+1)x2
Objętość robocza, cm3243
Rodzaj paliwaCzysta benzyna AI — 92, AI — 95
transmisjaOlejowany reduktor łańcuchowo-przekładniowy w aluminiowej obudowie
Szerokość uprawy, cm86-170
Prędkość wału23-42 (1. bieg)

89-160 (2. bieg)

Głębokość przetwarzania, cm20

Recenzje wideo ciągników jednoosiowych NEVA MB-23

Orka pługiem Motoblock Neva MB-23

Instrukcja obsługi

Pierwsze uruchomienie i docieranie ciągnika pchanego Neva MB-23

Ciągnik prowadzący jest uruchamiany w następującej kolejności: po otwarciu zaworu gazowego dźwignia ssania ustawiana jest w pozycji „Start”, zapłon jest wyłączony, a następnie rozrusznik ręczny jest pompowany 3-5 razy, zapłon jest włączony i uruchamiany jest rozrusznik ręczny.

Motobloki Neva MB 23. Recenzja i recenzje właścicieli silników Subaru i Honda

Po uruchomieniu ciągnika z operatorem prowadzącym dźwignię ssania można przestawić w położenie robocze. Jeśli ciągnik prowadzący jest wyposażony w rozrusznik elektryczny, zapłon można natychmiast włączyć i ustawić w pozycji „Start”, a rozrusznik wpompuje benzynę do gaźnika. Uruchamianie powinno odbywać się tylko w pozycji poziomej.

Okres docierania ciągnika Neva MB 23, a także modyfikacji Neva MB 23C i MB 23N, jest uważany za pierwsze 20 godzin jego pracy. W tym okresie należy przestrzegać następujących zasad:

  • nie przeciążaj ciągnika prowadzącego;
  • uprawę gleby przeprowadzać w kilku etapach przy użyciu 4 nożyc i w jednym przejściu bez wchodzenia na głębokość większą niż 10 cm;
  • nie przekraczaj wagi przewożonego ładunku — możesz przewieźć nie więcej niż 200 kg;
  • wyregulować napięcie paska napędowego;
  • codziennie sprawdzać poziom oleju, w razie potrzeby uzupełniać;
  • sprawdzić i dokręcić śruby i złączki połączeń gwintowanych;
  • wymienić olej po pierwszych 20 godzinach pracy.

Zmiana biegu

Aby rozpocząć ruch, należy przestawić silnik na tryb ½ maksymalnej prędkości, następnie bez wyłączania sprzęgła należy włączyć odpowiedni bieg. Płynne wciśnięcie sprzęgła spowoduje ruszenie ciągnika prowadzącego, wtedy możliwe będzie zwiększenie prędkości obrotowej silnika, osiągając żądaną prędkość.

Motobloki Neva MB 23. Recenzja i recenzje właścicieli silników Subaru i Honda

Aby zmienić bieg, ciągnik prowadzący musi być zatrzymany. Aby to zrobić, dźwignia sprzęgła jest zwalniana. Następnie musisz upewnić się, że koło pasowe skrzyni biegów przestanie się obracać, a następnie zmienić bieg. Następnie możesz wznowić jazdę, naciskając dźwignię sprzęgła. Aby przejść na następny bieg, dźwignia zmiany biegów nie wymaga dużego wysiłku — wszystkie manipulacje muszą być wykonywane płynnie, bez szarpnięć.

Konserwacja i główne awarie MB-23

Pasek napędowy, koło pasowe

Podczas pracy ciągnika z operatorem prowadzącym czasami pojawiają się problemy z działaniem przekładni z paskiem klinowym.

Działanie przekładni z paskiem klinowym odbywa się za pomocą paska napędowego i dwóch kół pasowych — kół przenoszących ruch na pasek napędowy.

Jedną z głównych wad, według opinii właścicieli ciągników Neva MB23 i ich modyfikacji, jest niepełne rozłączenie sprzęgła. Przyczyn takiej awarii może być kilka:

  • napięcie paska przy wciśniętym sprzęgle jest większe niż normalnie;
  • napięcie paska przy wciśniętym sprzęgle jest mniejsze niż normalnie;
  • pasek się zerwał.

Sposób eliminowania nadmiernego lub niewystarczającego napięcia jest następujący: należy ustawić pasek na normalne napięcie z wciśniętą dźwignią sprzęgła tak, aby ugięcie górnej części paska nie przekraczało 8-10 mm, jeśli siła 5 kgf (5 kg-siła) jest przyłożona do środkowej części pasa między kołami pasowymi ).

Jeśli pasek pęknie, wymień zużyty pasek na nowy.

W przypadku nieprawidłowego działania kół pasowych należy je wyregulować. Jeżeli oś obrotu nie pokrywa się z osią bezwładności, koła pasowe są wyważane, normalizując w ten sposób działanie napędu pasowego.

Regulacja gaźnika

Wskazane jest utrzymanie fabrycznej regulacji przez cały okres eksploatacji ciągnika jednoosiowego.

Sekwencja regulacji gaźnika w warunkach pracy:

  • wkręcić śruby do regulacji pełnej i niskiej przepustnicy do oporu, a następnie obrócić o 1,5 obrotu, a następnie uruchomić i rozgrzać silnik przez około 10 minut;
  • ustawić dźwignię sterowania silnikiem na minimalną prędkość, nie pozwalając jednocześnie na zatrzymanie silnika;
  • ustawić minimalną prędkość biegu jałowego (przy stale pracującym silniku);
  • za pomocą śruby biegu jałowego wyreguluj prędkość biegu jałowego do wartości maksymalnej, a następnie ustaw minimalną prędkość biegu jałowego;
  • dwie ostatnie manipulacje powtarza się jeszcze dwa razy, aż silnik pracuje stabilnie i bezawaryjnie.

Po 100 godzinach pracy ciągnika jednoosiowego konieczna jest wymiana oleju w skrzyni biegów,

Zapłon, świece, iskra

Przyczyna awarii zapłonu w ciągnikach Neva MB23, MB23S, MB23N jest często następująca:

  • awaria cewki zapłonowej (magneto)
  • awaria świec

Zapłon w ciągniku jednoosiowym jest skonfigurowany w następujący sposób:

  • koło zamachowe silnika obraca się, aż styki wewnątrz magneto otworzą się;
  • koło zamachowe obraca się, aż tłok zostanie ściśnięty;
  • sprawdzenie koła zamachowego (przed pukaniem — jest to wyzwalane przez sprzęgło jednokierunkowe);
  • sprawdź koło zamachowe do znaku odwrotnego (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara)
  • minimalna odległość między stykiem wyłącznika a krzywką musi wynosić 0,25 mm, a maksymalna 0,35 mm;
  • krzywka jest mocowana za pomocą śruby znajdującej się nad nią.

Świece zapłonowe psują się z następujących powodów:

  • tłusty (konieczne jest usunięcie pozostałego oleju);
  • pokryty sadzą (pomoże czyszczenie);
  • nieczynny (wymaga wymiany, nie czyszczenia).

Idealnie świece należy wymieniać przy każdej zmianie pory roku, czyli przynajmniej dwa razy w roku (wiosna-lato i jesień-zima).

Jeśli silnik nie uruchamia się z powodu braku iskry, przyczyną może być świeca zapłonowa lub magneto. Jeśli problem tkwi w magneto (układzie zapłonowym), może pomóc czyszczenie styków, wymiana kondensatora, regulacja szczelin między stykami. Uszkodzona świeca zapłonowa wymaga jedynie wymiany. Przyczyną braku iskry może być również to, że paliwo nie pochodzi z gaźnika (pomoże czyszczenie przewodu paliwowego i czyszczenie świec ze smaru).

Recenzje właścicieli ciągników Neva MB-23

Jeśli chodzi o recenzje tego modelu w Internecie, na forach nie zauważono wyraźnej krytyki tego ciągnika, w większości wszystkie recenzje są pozytywne.

Możesz również pomóc innym czytelnikom naszej strony swoimi opiniami na temat tego modelu, jeśli posiadasz ten model ciągnika jednoosiowego, możesz zostawić recenzję na jego temat lub zadać jakiekolwiek pytanie dotyczące tego modelu poniżej w komentarzach.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Przegląd ciągnika benzynowego Tselina MB-601. Specyfikacje, załączniki, prace wideo, recenzje właścicieli
Ссылка на основную публикацию