Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
0 View
Artykuł Rating:
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Motobloki Rusich. Przegląd gamy modeli, charakterystyka

Motobloki Rusich. Przegląd gamy modeli, właściwości, osprzętu, instrukcji

Opis

Motobloki Rusich są produkowane w rosyjskiej fabryce Chuvashiller Plant LLC. Sprzęt ten znajduje zastosowanie na małych działkach o przeznaczeniu rolniczym oraz w ogrodach przydomowych. Wszystkie maszyny Zavod Chuvashiller LLC mają sprzęgło dwupasowe, które umożliwia płynne rozpoczęcie pracy ciągnika.

Skład

ROSYJSKI 6.5

Model ten posiada silnik benzynowy o mocy 6,5 koni mechanicznych. Silnik uruchamiany jest za pomocą rozrusznika ręcznego.

 

Głębokość robocza osprzętu może sięgać 30 cm.

W motobloku Rusich 6.5 zainstalowano ulepszoną przekładnię łańcuchową i koła o rozmiarze 4,00-10.

ROSYJSKI 7.5

Ten ciągnik prowadzony z tyłu ma silnik benzynowy Mitsubishi o mocy 7,5 KM. Zbiornik paliwa przeznaczony jest na 3,6 litra paliwa.

 

Głębokość uprawy frezami można regulować w zakresie 5-30 cm.

W motobloku Rusich 7,5 zainstalowane są koła o rozmiarze 4,00-7.

ROSYJSKI 8.0

Jest to najpopularniejszy i najbardziej popularny model ze względu na to, że jest złotym środkiem pod względem ceny i jakości. Ponadto ciągnik prowadzony z tyłu Rusich 8,0 ma silnik wysokoprężny. Silniki te zużywają mniej paliwa i mają dłuższą żywotność.

 

  • Silnik wysokoprężny motobloku Rusich 8,0 ma moc 8 koni mechanicznych.
  • Głębokość orki jest regulowana i może osiągnąć maksymalnie 21 cm.
  • Pojemność zbiornika oleju napędowego wynosi 5,5 litra.
  • Rozmiar toru można ustawić według potrzeb 500 lub 750 mm.
  • Ciągnik jednoosiowy Rusich 8,0 z silnikiem wysokoprężnym ma koła o rozmiarze 6,00-12.

Załączniki

Motobloki zyskały dużą popularność wśród pracowników rolnych ze względu na szeroki zakres wykonywanych prac. Wymagają jednak specjalnych załączników. Poniżej znajduje się przegląd każdego z nich.

Frezy

Jest to podstawowy i najczęściej używany zaczep w połączeniu z ciągnikiem jednoosiowym Rusich. Frezy służą do mieszania górnej części gleby, w której sadzi się rośliny.

Kolejność montażu jest zapisana w instrukcji obsługi. Należy go ściśle przestrzegać, ponieważ w przeciwnym razie, zderzając się z twardym przedmiotem, mogą się odłamać i zawieść.

Frezy montowane są w miejsce kół pneumatycznych. Ta procedura zajmuje nie więcej niż 10 minut.

W komplecie z ciągnikiem z silnikiem Diesla Rusich 8,0 z silnikiem Diesla, zestaw frezów jest dołączony jako prezent.

pługi

Jeśli nie ma frezów z ciągnikiem jednoosiowym Rusich, możesz użyć pługa, aby ujednolicić górną warstwę gleby. To jest bardziej niezawodny dodatek. Frezy mogą pracować wyłącznie z przygotowanymi gruntami, a podczas przetwarzania dziewiczych gruntów lepiej jest użyć pługa.

 

Pług obracalny z zaczepem

Pług obracalny jest specjalnie zaprojektowany. Jego lemiesz ma zakrzywiony kształt, dzięki czemu pryzmy ziemi są najpierw łamane, a następnie przechylane na bok.

Podczas orki ciągnikiem jednoosiowym Rusich należy wykonać tor, a następnie włożyć w niego jedno koło, opuścić pług na żądaną głębokość i kontynuować pracę.

Kosiarki

Producent oferuje kosiarki rotacyjne do ciągników pchanych Rusich. Często są wykorzystywane przez mieszkańców wsi do zbioru siana na zimę. Kosiarki rotacyjne nie tylko koją młodą trawę, ale także drobne chwasty. Nie boją się kamieni. Zderzając się z nimi, ostrza kosiarki po prostu obracają się w przeciwnym kierunku i nie łamią się.

Kopaczki do ziemniaków i sadzarki do ziemniaków

Na oficjalnej stronie producenta motobloków Rusich prezentowany jest wariant wibracyjnej kopaczki do ziemniaków.

Przed nami aktywny nóż o szerokości 40 cm, który zagłębia się w ziemię na głębokość 28 cm i zbiera warstwę ziemi wraz z ziemniakami i kieruje ją na spawane stalowe pręty, które podczas ruchu wibrują i rozbijają grudki ziemi.

 

Waga kopaczki do ziemniaków to 42 kg. Może być używany tylko z ciągnikiem z silnikiem Diesla Rusich 8,0, ponieważ moc silnika musi być większa niż 8 koni mechanicznych.

Ale przed kopaniem ziemniaków należy je posadzić. Pomoże w tym traktor pchany Rusich wraz z sadzarką do ziemniaków.

Dmuchawa do śniegu i łopata

W naszej strefie klimatycznej zimą obserwowane są obfite opady śniegu, a odśnieżanie jest dużym problemem. W miastach robią to zakłady użyteczności publicznej. Ale na obszarach wiejskich problem ten należy rozwiązać niezależnie. Pomóc w tym może ciągnik jednoosiowy Rusich wraz z odśnieżarką.

 

Dmuchawa do śniegu

Jeśli w Twojej okolicy śnieg pada obficie i musisz go regularnie odśnieżać, zaleca się użycie specjalnych przystawek do odśnieżania. Podnoszą warstwę śniegu i za pomocą wirnika odrzucają go na bok na odległość około 7-10 m.

 

ostrze łopaty

Jeśli warstwa śniegu rzadko przekracza 20 cm, do oczyszczenia terenu domu można użyć konwencjonalnej łopaty. Przy wyborze tej próbki należy wziąć pod uwagę ilość opadów, które spadają w regionie. Zwykle wysokość łopaty wynosi 20 cm.

Koła, gąsienice i ostrogi

Do transportu urządzenia na miejsce pracy wykorzystywane są standardowe koła. Ciągnik z silnikiem Diesla Rusich z oponami — 6,00-12 ma najwyższą zdolność do jazdy w terenie. Jeśli jednak konieczna jest praca na glebach gliniastych lub lepkich, przyczepność może być niewystarczająca, w takim przypadku zaleca się zainstalowanie zaczepów.

Posiadają przyspawane metalowe płytki o średnicy. Podczas jazdy wchodzą w ziemię i pomagają płynnie poruszać się urządzeniem.

Zimą można zainstalować moduł gąsienicowy. Pozwala zwiększyć powierzchnię styku ciągnika z podłożem. Dotyczy to zwłaszcza przenoszenia urządzenia po sypkim śniegu i lodzie.

Adapter i przyczepy

Podczas długotrwałej pracy ciągnika Rusich właściciel jest poddawany dużemu obciążeniu fizycznemu, ponieważ urządzenie musi stale się poruszać w pozycji stojącej.

Motobloki Rusich. Przegląd gamy modeli, charakterystyka

Przyczepa do osprzętu PNO-2

Z tego powodu pojawia się szybkie zmęczenie. Aby ułatwić te prace, producent oferuje zakup adapterów. Są to specjalne konsole z siedziskiem, dzięki którym można sterować ciągnikiem prowadzącym siedząc.

Do transportu towarów używane są przyczepy wraz z ciągnikiem jednoosiowym Rusich. Oficjalna strona internetowa przedstawia wózek o maksymalnej masie eksploatacyjnej 180 kg. Jednak tylko ciągnik z silnikiem Diesla Rusich 8,0 jest odpowiedni do uruchomienia go.

Wagi i sprzęgi

Na urządzeniach Rusich instalowany jest uniwersalny zaczep, który umożliwia korzystanie nie tylko z osprzętu firmy Chuvashiller Plant LLC, ale także od innych producentów.

 

Obciążenie koła

Jeśli nie ma pod ręką uchwytów, ale konieczne jest zapewnienie stabilności urządzenia, problem ten można rozwiązać, zwiększając wagę. Pomoże to specjalnym obciążnikom zawieszonym na osi koła.

Obsługa i konserwacja

Przed rozpoczęciem pracy z ciągnikiem jednoosiowym Rusich należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Pomoże Ci zrozumieć konstrukcję urządzenia, zasady jego użytkowania i konserwacji.

Pierwsze uruchomienie i docieranie

Ważne jest, aby zacząć.

Najpierw musisz zmontować zgodnie z kolejnością podaną w instrukcji obsługi.

Następnie musisz dodać olej i paliwo! Przy dostawie z fabryki ciągników pchanych nie ma go, ponieważ podczas transportu po prostu wycieknie.

Następnie możesz zacząć toczyć. Odnosi się to do korzystania z urządzenia przy małej mocy. Dzieje się tak, aby części były smarowane wysokiej jakości, przyzwyczaiły się do siebie i działały wyraźnie. Podczas włamywania się motobloków

Rusich zaleca się po prostu jeździć z przyczepą lub uprawiać glebę nożami na głębokości nie większej niż 10 cm.

Koniecznie wymień olej silnikowy po zakończeniu docierania.

Serwis

Aby przedłużyć użytkowanie ciągników jednoosiowych Rusich, należy stale przeprowadzać konserwację zgodnie z instrukcją obsługi.

  • Olej silnikowy należy wymieniać co 25 godzin pracy. Producent zaleca stosowanie półsyntetycznych opcji na każdą pogodę 10W-30.
  • Do transmisji zaleca się użycie Tap-15v lub TAD-17i. Wymiana oleju w tym zespole powinna nastąpić po 90 godzinach pracy ciągnika z operatorem prowadzącym.
  • Dźwignie zmiany biegów należy smarować uniwersalnym smarem wodoodpornym. Możesz użyć opcji publicznych: Litol-24 lub Solidol.
  • W przypadku motobloków benzynowych Rusich należy stosować paliwo AI-92. Ciągniki z silnikiem Diesla napędzane są tym samym paliwem. Całe paliwo musi być świeże, czyste i wysokiej jakości.

Poważne usterki i naprawy

Poślizg paska napędowego:

  • Przyklejanie się tłustego brudu (zaleca się czyszczenie paska);
  • Poluzowanie napięcia paska (mocniej go dokręć);
  • Pasek jest mocno zużyty.

Skrzynia biegów bardzo się nagrzewa:

  • Brak oleju przekładniowego lub złej jakości smaru;
  • Łożyska cierne zużyły się (w takim przypadku lepiej skontaktować się z centrum serwisowym w celu naprawy).

Motoblock działa w szarpnięciach:

  • Różne ciśnienie w oponach lub zużycie;
  • Śruby regulacyjne są ustawione nieprawidłowo;
  • Niski poziom paliwa;
  • Problemy z paskiem napędowym.

Jeśli silnik za bardzo się nagrzeje:

  • Poziom oleju silnikowego spadł poniżej znaku minimum;
  • Zbyt mała przerwa w transmisji;
  • Za mały opór powietrza wzdłuż osi.

Przegląd wideo

Poniżej znajduje się przegląd wideo ciągnika z silnikiem Diesla:

Opinie właściciela

Oto, co mówią na forach ci, którzy już spotkali się z pracą motobloków Rusich:

Ivan o oleju napędowym Rusich 8:

„Dostałem ten traktor pchany od moich wnuków na urodziny. Potem powoli zaczął kupować dla niego załączniki. Teraz są kosiarki, pług i kosiarka. Jak dotąd nie ma szczególnych skarg na pracę. Wystarczająca moc, niewiele paliwa zjada. Łatwy w zarządzaniu.

Plusy: Lekki, zwrotny, świetna funkcjonalność.

Minusy: Okresowo wycieka olej ze skrzyni korbowej ”

Sergey:

„Traktor prowadzący został zmontowany w Rosji, ale z chińską duszą. Kupiłem benzynę 7,5 KM. Nie mam dużo ziemi, więc uznałem, że już jej nie potrzebuję. Przyciąga stosunkowo niska cena. Ale jakość spadła. Pasek napędowy nie jest w stanie wytrzymać dużych obciążeń, przekładnia nie jest zainstalowana i stale wybija, bieżnik na oponach jest wysoki, ale miękki, a ciągnik prowadzący stale się ślizga.

Plusy: cena

Minusy: Jedna poważna wada”

Link do głównej publikacji