Wielkawola.pl

Recenzje Motobloki, Agrotechnika, Rolnicze
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд

Motobloki Żubr HT-105. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli

Motobloki Żubr HT-105. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Opis

Silnik wysokoprężny Zubr HT-105 (rozrusznik elektryczny) (6KM) należy do ciężkiego sprzętu rolniczego przeznaczonego do przetwarzania wszystkich rodzajów gleb (gliniastych, bagiennych, dziewiczych itp.). Ze względu na wagę jednostki 120 kg, rotatory mogą zagłębiać się w ziemię na głębokość do 30 cm.

Oprócz orki, przy udziale ciągnika rolniczego Zubr HT-105 i odpowiedniego osprzętu można również wykonywać inne prace rolnicze:

  • lądowanie;
  • okuczka;
  • zwalczanie chwastów;
  • podlewanie;
  • żniwny;
  • kośba;
  • żniwny;
  • usuwanie śniegu.

Jak widać, kupując tylko jeden ciągnik HT-105 z operatorem prowadzącym, otrzymujesz potężny, funkcjonalny sprzęt, który będzie używany przez cały rok. Jednostka jest w stanie jakościowo przetwarzać małe działki o powierzchni nieprzekraczającej 1 ha.

Motobloki Żubr HT-105. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Motoblok diesel Żubr HT-105

Wydajność jednocylindrowego czterosuwowego silnika zainstalowanego w ciągniku HT-105 wynosi 6 KM. Dzięki chłodzeniu powietrzem silnika znacznie wydłuża się czas pracy z nim. Silnik wysokoprężny uruchamiany jest za pomocą rozrusznika elektrycznego.

Urządzenie jest bardzo ekonomiczne, zużycie paliwa to tylko 0,47 litra na godzinę. Pojemność zbiornika paliwa wynosząca 3,5 litra pozwala operatorowi ciągnika prowadzącego nie martwić się o jego tankowanie co 30-60 minut.

Skrzynia biegów zmotoryzowanego urządzenia jest wyposażona w trzy prędkości:

  •  2 z przodu;
  • 1 rewersy.

Cechą silnika modelu Zubr HT-105 jest solidny zasób silnika (3000 godzin). Dodatkowo specjalnie zainstalowano automatyczny zawór dekompresorowy, dzięki któremu możliwe jest uruchomienie silnika bez udziału rozrusznika elektrycznego. Ale jeśli zdecydujesz się użyć rozrusznika elektrycznego, wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby uruchomić silnik.

Koła motobloku Zubr NT-105 mają mocne bieżniki z 4 lub 8 szewronami. Poprawia przyczepność do podłoża, a także jakość pracy. W zestawie również rumpel.

Przenoszenie momentu obrotowego z silnika na korpusy robocze odbywa się za pomocą przekładni ślimakowej, która jest najbardziej niezawodnym sposobem przenoszenia momentu obrotowego.

Weiterlesen:
Motobloki Aurora Country 1400 Multi Shift. Przegląd, charakterystyka

Silnik ciągnika Zubr NT-105 jest również chroniony przed awariami związanymi z nagłym przymusowym zatrzymaniem jednostki (przeszkodą na drodze itp.), Jako ochronę służy specjalny napęd pasowy. przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów.

Jest jeszcze jedna ważna funkcja — regulacja paska w poziomie i pionie. Dzięki tej regulacji operator otrzymuje dodatkową wygodę – może prowadzić i sterować ciągnikiem prowadzącym idąc w pobliżu agregatu, a nie za świeżo zaoraną ziemią uprawną.

Specyfikacje

Zapraszamy do zapoznania się z tabelą z charakterystyką techniczną ciągnika HT-105:

Silnik, ogólna charakterystyka
Typ:Jednocylindrowy czterosuwowy silnik wysokoprężny pionowy z aktywnym chłodzeniem powietrzem i bezpośrednim wtryskiem paliwa KM178F
Nudziarz78 mm.
Skok tłoka64 mm.
Pojemność skokowa silnika305 cm³
obr./min3600 obr/min
Maksymalna moc wyjściowa4,4 kW / 6,0 KM z.
Średnia prędkość tłoka, m/s7,4
Średnie ciśnienie efektywne, kPa (kgf / cm kw.)540,5 (5,52)
Zużycie paliwa, g/kW h (g/KM h)≤288,3 (212)
Zużycie oleju silnikowego, g/kW≤4,08 (3)
Pojemność baku3,5 l.
Objętość oleju smarującego, skuteczna0,41 l.
Całkowita pojemność oleju smarowego1,1 l.
Kierunek obrotu wału korbowego (widok od końca koła zamachowego)Zgodnie ze wskazówkami zegara
Rodzaj układu smarowaniaPompa olejowa (ciśnieniowa i natryskowa)
Rodzaj uruchomieniaRęczny (rozrusznik energetyczny)
Suchej masy34 kg.
Maksymalne przechylenie silnika podczas pracy20 °
Cykle otwierania i zamykania silnika, zaworów
Otwarcie zaworu wlotowegoBTDC 18°30′
Zamykanie zaworu wlotowegoABDC 45°30′
Otwarcie zaworu wydechowego55°30′
Zamykanie zaworu wydechowegoATDC 8°30′
Silnik, początkowy kąt podawania paliwa i luzy zaworowe
Kąt początkowy podawania paliwa20 ± 1 °
Luz zaworowy wlotowy (zimny silnik)0,10 ~ 0,15 mm
Luz zaworowy wydechowy (zimny silnik)0,10 ~ 0,15 mm
Ogólna charakterystyka motobloku Zubr HT-105
Wymiary całkowite, mm1740 × 980 × 1050
Maksymalna szerokość uprawy1050 mm.
Minimalna szerokość uprawy750 mm.
Głębokość uprawy, maksymalna300 mm.
Głębokość uprawy, optymalna220 mm.
Skrzynia biegówKoło zębate, 2 + 1
Masa konstrukcyjna ciągnika jednoosiowego:120 kg.
Koła4,00 — 10 wzór bieżnika Chevron
transmisjaReduktor przekładni stożkowej
Ilość oleju w skrzyni biegów:1,7 l.
Rodzaj oleju przekładniowego:Półsyntetyczny olej przekładniowy do skrzyń biegów
Znamionowa masa ładunkowa przyczepy:do 350 kg.
Weiterlesen:
Motobloki Aurora Country 900 Multi Shift. Przegląd, charakterystyka

Funkcje obsługi i konserwacji

Przed pierwszym uruchomieniem ciągnika Zubr HT-105 należy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi, w której należy zwrócić szczególną uwagę na następujące rozdziały:

  • Specyfikacje zmotoryzowanego urządzenia.
  • Cechy działania bloku silnika Żubr.
  • Model urządzenia HT-105.
  • Konserwacja jednostki.
  • Problemy, ich przyczyny i rozwiązania.

Zwracamy uwagę na konieczność włamania się do urządzenia. Dzięki temu działaniu silnik stopniowo wejdzie w tryb pracy (bez naprężeń), zapewniając długi czas pracy bez awarii. Kilka godzin przygotowań, stopniowy wzrost mocy i Twoja jednostka jest gotowa do pełnoprawnej pracy.Motobloki Żubr HT-105. Przegląd, charakterystyka, recenzje

Jako osprzęt zawieszany i ciągnięty do ciągnika z operatorem pchanym Zubr HT-105 stosuje się:

  • pługi obrotowe;
  • wszystkie rodzaje noży;
  • hillerzy;
  • kopaczka do ziemniaków;
  • sadzarka do ziemniaków;
  • kosiarka rotacyjna;
  • pompa wodna;
  • sprzęganie;
  • ucha;
  • przyczepa itp.

Każdorazowo przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem należy sprawdzić:

  • poziom oleju (skrzynia korbowa, skrzynia biegów);
  • zapas paliwa;
  • niezawodność elementów złącznych (w razie potrzeby dokręć) itp.

Zwracamy szczególną uwagę na jakość oleju, jego rodzaj. Instrukcje szczegółowo opisują, jak wymienić olej i dlaczego jest to potrzebne.

Oferujemy szczegółowy film o tym, jak zmienia się olej Zubr:

Opinie właściciela

Główne recenzje użytkowników, którzy korzystają z Internetu, dają wyobrażenie o jakości i ekonomii tego urządzenia. Na przykład:

Ilya Dmitrievich, 57 lat:

Z żubra jestem zadowolona — używam go zarówno w polu, jak iw ogrodzie, wykonuję prace szklarniowe — pomaga wszędzie. Używam go przez cały rok. Kupiłem niektóre załączniki, inne sam wykonałem. Dziś przy pomocy traktora jednoosiowego zarabiam też pieniądze – pomagam kolegom w uprawie ziemi. Żubr spłacił się w pierwszym roku działalności. Nie było poważniejszych awarii, staram się wszystko na czas posprzątać i wymienić (olej, solarium). Nawiasem mówiąc, solarium jest opcją ekonomiczną, tańszą niż benzyna i działa znacznie ciszej.

Stepan, lata 39:

Nie mam nic złego do powiedzenia o HT-105. Ciągnik prowadzący działa jak zegarek, bez problemu uruchamia się z elektrycznego rozrusznika (wciśnij przycisk i ruszaj), jest w stanie zaorać każdą glebę. Mam teren podmokły, więc gleba jest bardzo lepka, ale Żubr to nie obchodzi — pewnie idzie naprzód. Doceniłem poziomą regulację klamki, teraz idę ramię w ramię po firmamencie, zamiast spadać na grunt orny. Samochód jest świetny. Ale noże muszą być regularnie ostrzone.

голоса
Рейтинг статьи
Weiterlesen:
Motobloki Zubr JR-Q12. Przegląd, charakterystyka, recenzje
Ссылка на основную публикацию