Motobloki Żubr HT-105. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli
Opis
Silnik wysokoprężny Zubr HT-105 (rozrusznik elektryczny) (6KM) należy do ciężkiego sprzętu rolniczego przeznaczonego do przetwarzania wszystkich rodzajów gleb (gliniastych, bagiennych, dziewiczych itp.). Ze względu na wagę jednostki 120 kg, rotatory mogą zagłębiać się w ziemię na głębokość do 30 cm.
Oprócz orki, przy udziale ciągnika rolniczego Zubr HT-105 i odpowiedniego osprzętu można również wykonywać inne prace rolnicze:
- lądowanie;
- okuczka;
- zwalczanie chwastów;
- podlewanie;
- żniwny;
- kośba;
- żniwny;
- usuwanie śniegu.
Jak widać, kupując tylko jeden ciągnik HT-105 z operatorem prowadzącym, otrzymujesz potężny, funkcjonalny sprzęt, który będzie używany przez cały rok. Jednostka jest w stanie jakościowo przetwarzać małe działki o powierzchni nieprzekraczającej 1 ha.
Wydajność jednocylindrowego czterosuwowego silnika zainstalowanego w ciągniku HT-105 wynosi 6 KM. Dzięki chłodzeniu powietrzem silnika znacznie wydłuża się czas pracy z nim. Silnik wysokoprężny uruchamiany jest za pomocą rozrusznika elektrycznego.
Urządzenie jest bardzo ekonomiczne, zużycie paliwa to tylko 0,47 litra na godzinę. Pojemność zbiornika paliwa wynosząca 3,5 litra pozwala operatorowi ciągnika prowadzącego nie martwić się o jego tankowanie co 30-60 minut.
Skrzynia biegów zmotoryzowanego urządzenia jest wyposażona w trzy prędkości:
- 2 z przodu;
- 1 rewersy.
Cechą silnika modelu Zubr HT-105 jest solidny zasób silnika (3000 godzin). Dodatkowo specjalnie zainstalowano automatyczny zawór dekompresorowy, dzięki któremu możliwe jest uruchomienie silnika bez udziału rozrusznika elektrycznego. Ale jeśli zdecydujesz się użyć rozrusznika elektrycznego, wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby uruchomić silnik.
Koła motobloku Zubr NT-105 mają mocne bieżniki z 4 lub 8 szewronami. Poprawia przyczepność do podłoża, a także jakość pracy. W zestawie również rumpel.
Przenoszenie momentu obrotowego z silnika na korpusy robocze odbywa się za pomocą przekładni ślimakowej, która jest najbardziej niezawodnym sposobem przenoszenia momentu obrotowego.
Silnik ciągnika Zubr NT-105 jest również chroniony przed awariami związanymi z nagłym przymusowym zatrzymaniem jednostki (przeszkodą na drodze itp.), Jako ochronę służy specjalny napęd pasowy. przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów.
Jest jeszcze jedna ważna funkcja — regulacja paska w poziomie i pionie. Dzięki tej regulacji operator otrzymuje dodatkową wygodę – może prowadzić i sterować ciągnikiem prowadzącym idąc w pobliżu agregatu, a nie za świeżo zaoraną ziemią uprawną.
Specyfikacje
Zapraszamy do zapoznania się z tabelą z charakterystyką techniczną ciągnika HT-105:
Silnik, ogólna charakterystyka | |
Typ: | Jednocylindrowy czterosuwowy silnik wysokoprężny pionowy z aktywnym chłodzeniem powietrzem i bezpośrednim wtryskiem paliwa KM178F |
Nudziarz | 78 mm. |
Skok tłoka | 64 mm. |
Pojemność skokowa silnika | 305 cm³ |
obr./min | 3600 obr/min |
Maksymalna moc wyjściowa | 4,4 kW / 6,0 KM z. |
Średnia prędkość tłoka, m/s | 7,4 |
Średnie ciśnienie efektywne, kPa (kgf / cm kw.) | 540,5 (5,52) |
Zużycie paliwa, g/kW h (g/KM h) | ≤288,3 (212) |
Zużycie oleju silnikowego, g/kW | ≤4,08 (3) |
Pojemność baku | 3,5 l. |
Objętość oleju smarującego, skuteczna | 0,41 l. |
Całkowita pojemność oleju smarowego | 1,1 l. |
Kierunek obrotu wału korbowego (widok od końca koła zamachowego) | Zgodnie ze wskazówkami zegara |
Rodzaj układu smarowania | Pompa olejowa (ciśnieniowa i natryskowa) |
Rodzaj uruchomienia | Ręczny (rozrusznik energetyczny) |
Suchej masy | 34 kg. |
Maksymalne przechylenie silnika podczas pracy | 20 ° |
Cykle otwierania i zamykania silnika, zaworów | |
Otwarcie zaworu wlotowego | BTDC 18°30′ |
Zamykanie zaworu wlotowego | ABDC 45°30′ |
Otwarcie zaworu wydechowego | 55°30′ |
Zamykanie zaworu wydechowego | ATDC 8°30′ |
Silnik, początkowy kąt podawania paliwa i luzy zaworowe | |
Kąt początkowy podawania paliwa | 20 ± 1 ° |
Luz zaworowy wlotowy (zimny silnik) | 0,10 ~ 0,15 mm |
Luz zaworowy wydechowy (zimny silnik) | 0,10 ~ 0,15 mm |
Ogólna charakterystyka motobloku Zubr HT-105 | |
Wymiary całkowite, mm | 1740 × 980 × 1050 |
Maksymalna szerokość uprawy | 1050 mm. |
Minimalna szerokość uprawy | 750 mm. |
Głębokość uprawy, maksymalna | 300 mm. |
Głębokość uprawy, optymalna | 220 mm. |
Skrzynia biegów | Koło zębate, 2 + 1 |
Masa konstrukcyjna ciągnika jednoosiowego: | 120 kg. |
Koła | 4,00 — 10 wzór bieżnika Chevron |
transmisja | Reduktor przekładni stożkowej |
Ilość oleju w skrzyni biegów: | 1,7 l. |
Rodzaj oleju przekładniowego: | Półsyntetyczny olej przekładniowy do skrzyń biegów |
Znamionowa masa ładunkowa przyczepy: | do 350 kg. |
Funkcje obsługi i konserwacji
Przed pierwszym uruchomieniem ciągnika Zubr HT-105 należy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi, w której należy zwrócić szczególną uwagę na następujące rozdziały:
- Specyfikacje zmotoryzowanego urządzenia.
- Cechy działania bloku silnika Żubr.
- Model urządzenia HT-105.
- Konserwacja jednostki.
- Problemy, ich przyczyny i rozwiązania.
Zwracamy uwagę na konieczność włamania się do urządzenia. Dzięki temu działaniu silnik stopniowo wejdzie w tryb pracy (bez naprężeń), zapewniając długi czas pracy bez awarii. Kilka godzin przygotowań, stopniowy wzrost mocy i Twoja jednostka jest gotowa do pełnoprawnej pracy.
Jako osprzęt zawieszany i ciągnięty do ciągnika z operatorem pchanym Zubr HT-105 stosuje się:
- pługi obrotowe;
- wszystkie rodzaje noży;
- hillerzy;
- kopaczka do ziemniaków;
- sadzarka do ziemniaków;
- kosiarka rotacyjna;
- pompa wodna;
- sprzęganie;
- ucha;
- przyczepa itp.
Każdorazowo przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem należy sprawdzić:
- poziom oleju (skrzynia korbowa, skrzynia biegów);
- zapas paliwa;
- niezawodność elementów złącznych (w razie potrzeby dokręć) itp.
Zwracamy szczególną uwagę na jakość oleju, jego rodzaj. Instrukcje szczegółowo opisują, jak wymienić olej i dlaczego jest to potrzebne.
Oferujemy szczegółowy film o tym, jak zmienia się olej Zubr:
Opinie właściciela
Główne recenzje użytkowników, którzy korzystają z Internetu, dają wyobrażenie o jakości i ekonomii tego urządzenia. Na przykład:
Ilya Dmitrievich, 57 lat:
Z żubra jestem zadowolona — używam go zarówno w polu, jak iw ogrodzie, wykonuję prace szklarniowe — pomaga wszędzie. Używam go przez cały rok. Kupiłem niektóre załączniki, inne sam wykonałem. Dziś przy pomocy traktora jednoosiowego zarabiam też pieniądze – pomagam kolegom w uprawie ziemi. Żubr spłacił się w pierwszym roku działalności. Nie było poważniejszych awarii, staram się wszystko na czas posprzątać i wymienić (olej, solarium). Nawiasem mówiąc, solarium jest opcją ekonomiczną, tańszą niż benzyna i działa znacznie ciszej.
Stepan, lata 39:
Nie mam nic złego do powiedzenia o HT-105. Ciągnik prowadzący działa jak zegarek, bez problemu uruchamia się z elektrycznego rozrusznika (wciśnij przycisk i ruszaj), jest w stanie zaorać każdą glebę. Mam teren podmokły, więc gleba jest bardzo lepka, ale Żubr to nie obchodzi — pewnie idzie naprzód. Doceniłem poziomą regulację klamki, teraz idę ramię w ramię po firmamencie, zamiast spadać na grunt orny. Samochód jest świetny. Ale noże muszą być regularnie ostrzone.