Motobloki Żubr HT-135. Przegląd, specyfikacje, opinie właścicieli
Opis
Ciągnik jednoosiowy Zubr HT-135 (9 KM) z silnikiem wysokoprężnym to najmocniejsza i najcięższa jednostka z całej linii, wyposażona w silniki chłodzone powietrzem. Wysoka wydajność, odporność na zużycie i niezawodność ciągnika jednoosiowego ułatwiają obróbkę działek o powierzchni do 2 hektarów.
Za pomocą tego sprzętu agrotechnicznego możliwe jest wykonywanie następujących rolniczych prac polowych:
- uprawiać glebę;
- sadzić je;
- przerzedzać rośliny;
- zwalczać chwasty;
- do automatycznego nawadniania roślin, do wypompowywania wody;
- przygotować siano dla zwierząt;
- usunąć śnieg;
- zbiór;
- transport ładunków.
Po obejrzeniu filmu zobaczysz, jak ziemniaki są zbierane za pomocą tego urządzenia:
Aby zmaksymalizować pełną moc ciągnika z silnikiem wysokoprężnym Zubr HT-135, należy zakupić lub wykonać własny następujący osprzęt:
- glebogryzarki (aktywne, kurze łapki);
- pług obracalny;
- ucha;
- kosiarka;
- hillerzy;
- dyski;
- pompa wodna;
- sadzarka do ziemniaków;
- kopaczka do ziemniaków;
- odśnieżarka;
- wózek do przyczepy.
Urządzenie
Motoblock diesel Zubr HT-135 (rozrusznik elektryczny) (9 KM) jest wyposażony w czterosuwowy jednocylindrowy silnik z ochroną powietrza przed przegrzaniem. Chłodzenie powietrzem pracującego silnika pozwala znacznie wydłużyć czas pracy z urządzeniem.
- Żubr HT-135
- Żubr HT-135
Silnik wysokoprężny jest znacznie bardziej ekonomiczny niż silnik benzynowy. Silnik uruchamiany jest za pomocą rozrusznika elektrycznego. Zbiornik paliwa o pojemności 5,5 litra oraz skrzynia korbowa o pojemności 1,1 litra pozwalają właścicielowi ciągnika ciągnącego Zubr nie rozpraszać się po raz kolejny tankowaniem jednostki.
Ze względu na solidną masę ciągnika jednoosiowego (135 kg) można z łatwością obejść się bez środków obciążających podczas uprawy gleby, a głębokość uprawy może osiągnąć 18-30 cm.
Przenoszenie momentu obrotowego zapewnia niezawodna przekładnia ślimakowa. Skrzynia biegów z paskiem klinowym przekazuje moment obrotowy do skrzyni biegów. Który z kolei ma:
- dwie prędkości do przodu;
- jeden z powrotem.
Motoblock Zubr HT-135 (9KM) wyposażony jest w pompowane koła z mocnymi bieżnikami, zapewniającymi niezawodną przyczepność jednostki do podłoża.
W zestawie z ciągnikiem jednoosiowym znajdują się:
- glebogryzarki;
- sprzęganie;
- instrukcja obsługi.
Niezbędną funkcją dla operatora jest regulacja uchwytów. Dzięki temu operator nie musi podążać za ciągnikiem na świeżo zaoranej ziemi — wystarczy chodzić obok siebie po jeszcze nieuprawianej glebie.
Specyfikacje
Zapraszamy do pełniejszego zapoznania się ze wszystkimi cechami jakie posiada ta jednostka agrotechniczna:
Układ chłodzenia | powietrze |
Moc | 6 |
Rodzaj uruchomienia | Start ręczny |
Pojemność zbiornika paliwa (L) | 3,6 |
Zużycie paliwa (l/h) | 0,5 |
Typ silnika | Diesel |
silnik | KM178FS |
Prędkość (obr/min) | 3000 |
Pojemność miski olejowej (l) | 1,1 |
napęd | Remen |
Skrzynia biegów | bieg |
Liczba biegów, przód-tył | 2 / 1 |
Szerokość uprawy, mm | 1050 |
Głębokość uprawy, mm | 300 |
Regulacja szerokości uprawy | Bez regulacji |
Typ sprzęgła | pasek |
Wysokość mm | 980 |
Głębokość mm | 1740 |
szerokość | 1050 |
Waga (kg) | 105 |
Gwarancja, miesiąc | 12 |
Kraj pochodzenia | Chiny |
Instrukcja obsługi
Uważnie zapoznając się z instrukcją obsługi ciągnika HT-135, należy z całą odpowiedzialnością podejść do następujących tematów:
- Docieranie jednostki. Spędzając na tej ważnej czynności od kilku godzin do jednego dnia, zapewnisz osiągi ciągnika jednoosiowego przez wiele lat. Jeśli niedbale traktujesz proces docierania, przygotuj się na wymianę silnika i innych ważnych elementów konstrukcyjnych.
- Modelowe urządzenie. Jeśli wiesz, co i jak jest rozmieszczone, a także gdzie jest zainstalowany, możesz zapobiec wielu awariom i własnymi rękami wyeliminować nieuniknione awarie.
- Bardzo ważna jest prawidłowa i terminowa wymiana oleju w skrzyni korbowej. Szczegółowe kroki tego procesu są również opisane w instrukcjach.
- Konserwacja motobloków. Obejmuje to zarówno codzienną konserwację urządzenia, jak i jego konserwację na zimę.
- Problemy, ich przyczyny i rozwiązania. Bardzo ważne jest, aby operator ciągnika prowadzonego z tyłu szybko reagował na pojawiające się problemy z jednostką. Doświadczeni operatorzy zwracają uwagę na następujące wskaźniki: dźwięk silnika, wibracje, gwizdek itp. Wiedząc o tym wszystkim, możesz rozpoznać problem na czas i szybko go naprawić, nie powodując poważniejszej awarii ciągnika.
Wielu problemów z działaniem maszyny można uniknąć, jeśli zastosujesz się do pewnych zasad:
- sprawdzić elementy złączne przed rozpoczęciem pracy z urządzeniem;
- nasmaruj wszystkie ruchome części;
- utrzymuj urządzenie w idealnej czystości.
Opinie
Jakie opinie chcieli zostawić właściciele tego modelu, przeczytajmy:
Rusłan, 41 lat:
Dokonałem tego zakupu tej wiosny. Zdecydowałem i nie żałuję — maszyna jest potężna, pod jej ciężarem głębokość orki jest solidna (bez osłony). Doceniłem elektryczny rozrusznik, żadnych problemów — nacisnąłem „start” i odjechałem. Koła są świetne, jazda jest świetna. Szczególnie zadowolony z ekonomicznego silnika wysokoprężnego. Polecam znajomym.
Vadim, 39 lat:
Żubra jeszcze nie kupiłam, zrobię taki prezent zimą, kiedy towar będzie tańszy. Chcę kupić dokładnie model HT-135, ten na moje 1,5 ha. Musiałem pracować z ciągnikiem jednoosiowym — odwiedziłem brata i zapoznałem się z tą techniką. Łatwy rozruch, łatwa obsługa, zwrotność i funkcjonalność. Ale co najważniejsze — olej napędowy! A zużycie paliwa jest mniejsze, a cena paliwa jest bardziej przystępna. Mój stary „Kret” zadziałał, więc szykuję się do zmiany.
Yuri, lata 45:
Od kilku lat pracuję z Bisonem HT-135. Jednostka udowodniła swoją niezawodność, gdyż często musiała potykać się o przeszkody – silnik wciąż żyje. Pasy klinowe już zmieniły zasady. Posiadam cały baldachim i eksploatuję samochód w pełni, począwszy od wczesnej wiosny, a skończywszy na późnej jesieni. Ale nie używam ciągnika jednoosiowego jako odśnieżarki, ponieważ do tego celu jest osobny specjalistyczny sprzęt.