Najnowocześniejsze ciągniki NEW HOLLAND. Przegląd gamy modeli, wideo, obsługa, recenzje
o nas
Historia New Holland rozpoczęła się około 120 lat temu w New Holland w Pensylwanii, kiedy nieznany Abe Zimmerman otworzył warsztat naprawczy.
Sprawy potoczyły się tak dobrze, że w 1903 roku powstała firma New Holland Machine Company, produkująca różnorodne maszyny i narzędzia rolnicze. Pierwszy ciągnik ujrzał światło dzienne w 1907 roku.
W 1947 firma zmieniła nazwę na Sperry New Holland, weszła na rynek z nowym sprzętem.
Dalszą historią jej działalności jest integracja ze znanymi markami Ford, Clayes, Fiatagri.
W 1966 roku światło dzienne ujrzała koparko-ładowarka New Holland. Od połowy lat dziewięćdziesiątych rozpoczęła się współpraca z japońską firmą Hitachi.
W 1999 roku New Holland i Case połączyły się, tworząc Case New Holland (koncern CNH).
Rok 2005 to największa fuzja firm Kobelko, O&K, FIAT-Kobelco, Fiatallis i New Holland Construction w jedną grupę pod wspólną nazwą New Holland.
Obecnie New Holland produkuje unikalny sprzęt do najszerszego możliwego zastosowania – ciągniki kołowe i gąsienicowe, kombajny i minitraktory, koparki i spychacze, kosiarki i równiarki, ładowarki czołowe, gąsienicowe i teleskopowe.
W produkcji innowacyjnych maszyn rolniczych organizacja jest uznanym liderem.
W 2006 r. New Holland zapoczątkowała strategię Lidera Czystej Energii, której celem jest poprawa stanu środowiska dzięki ekologicznym praktykom rolniczym, zmniejszeniu emisji i ukierunkowanemu rolnictwu.
Ciągnik wodorowy New Holland NH2 jest dziś rzeczywistością.
Fabryki inżynierskiego giganta działają w USA, Brazylii, Włoszech i Niemczech. New Holland współpracuje z wieloma firmami w wielu krajach (Turcja, Rosja, Meksyk, Chiny, Japonia, Korea Południowa itp.), które produkują ciągniki New Holland.
160 krajów posiada rozbudowaną sieć dealerską – ponad 11 tysięcy przedstawicieli regionalnych.
Opis i funkcje
- Niezależnie od parametrów trakcyjnych i przeznaczenia, wszystkie ciągniki New Holland wyróżniają się rozpoznawalnym wyglądem, różniącym się od innych marek — solidne, masywne nadwozie, wydłużona konstrukcja, jasnoniebieski kolor, duże koła z głębokim bieżnikiem w jodełkę
- Zawieszenie kabiny ze zintegrowanymi amortyzatorami zapewnia wysoki komfort jazdy, nawet w trudnym terenie
- Wszystkie maszyny wyróżniają się dużą zwrotnością, niezależnie od wielkości
- Niektóre modele mogą mieć rozstaw osi do 3,45 m.
- Wyposażenie w automatyczny system EPM zapewnia wzrost mocy ciągników bez dodatkowego użycia silnika diesla
- Zwiększona stabilność dzięki doskonałej konstrukcji maszyny
- Praktycznie wszystkie ciągniki New Holland mogą być zasilane biodieslem
Ciągniki New Holland są dostępne w wersji lekkiej, średniej i ciężkiej. Modyfikacje charakteryzują się określonymi parametrami i są podzielone na pewne podgrupy funkcjonalne:
- wersje z napędem na wszystkie koła i napędem na tylne koła
- według typu transmisji
- 3,4,6 cylindra
- specjalny cel
- z mechanicznym i elektronicznym systemem zarządzania silnikiem,
Skład
Spośród wszystkich typów produkowanych urządzeń najpopularniejsze są ciągniki uniwersalne New Holland.
Maszyny mają moc od 65 do 669 KM, ich ładowność przekracza 10 ton, są przystosowane do pracy w różnych warunkach klimatycznych.
Opracowano 70 podstawowych modeli ciągników, które są stale modyfikowane i ulepszane w celu wykonywania określonych, wysokospecjalistycznych zadań.
Cena ciągników New Holland jest solidna — od 27000 310000 USD i sięga 9 XNUMX USD za ultranowoczesny ciężki ciągnik TXNUMX.
Boomer Kompaktowy 30-50
Elektryczny minitraktor uniwersalny produkowany jest w zakresie mocy 21-47 KM, przeznaczony dla małego gospodarstwa rolnego, ogrodnictwa.
TD 5
Modele klasy lekkiej ze sterowaniem mechanicznym i przekładnią hydrauliczną mają niewielką nośność — do 3,34 tony, ich moc to 63-115 KM. Linię reprezentują modele TL105, TV100.
Oznaczenie ciągnika TD5.110 jest rozszyfrowane w następujący sposób: „110” oznacza moc maszyny mierzoną w koniach mechanicznych, „5” oznacza kategorię, „D” — należącą do „klasy luksusowej”.
W różnych źródłach można znaleźć różne oznaczenia ciągników — na przykład T8 i T8000, T7 i T7000, w rzeczywistości jest to jedna kategoria.
Ciągnik New Holland TD5.110 to maszyna średniej mocy z serwo przekładnią i regulowaną kolumną kierownicy.
System Lift-o-Matic umożliwia szybkie sterowanie zamontowanymi narzędziami, dwuobwodową hydrauliką, niezależnym WOM.
T 3000
Rodzinę tych ciągników reprezentują lekkie modele T3020, T3030, T3040. Ich moc to 32-39 KM, skrzynia biegów 16/16, waga 1610 kg.
Pod względem gabarytów można je zaliczyć do mini traktorów, jednak są w stanie wykonać całą pracę, w tym uprawę ziemi, transport towarów.
T 4
Linia ciągników z napędem na wszystkie koła T4 ma moc 48-97 KM, prędkość jazdy 30-40 km/h, silnik chłodzony powietrzem.
Reprezentowane przez modele Deluxe, N, F, V i FNV. Oznaczenie F oznacza, że konstrukcja maszyny posiada system recyrkulacji spalin.
Ciągniki mogą być produkowane z kabiną lub bez, a także z zabezpieczeniem przed przechylaniem.
Ciągniki New Holland tej grupy są produkowane we Włoszech.
T4 Power Star, najpopularniejszy model wśród rolników, sprawdza się zarówno na dużej działce, jak i w małej winnicy.
T 6000
Popularna seria ciągników New Holland z napędem na wszystkie koła wyposażona jest w mocne silniki o mocy 120-201 KM, rozwija prędkość 40-50 km/h.
Ciągniki mogą mieć 16, 32 lub 48 prędkości w zależności od konstrukcji.
Wersje są oznaczone jako Elite, Plus, Delta, RC i PC, reprezentowane przez modele T6090, T6020, T6050.
T 7
Te ciągniki New Holland mają elektroniczny system sterowania, parametry techniczne zostały znacznie zwiększone: moc 200-242 KM, ładowność 13 ton, pojawiły się planetarne przednie i tylne osie.
Bezstopniowa przekładnia Auto Command™ z funkcją Active Stop Start.
Modele T7050, T7270 są stale poszukiwane. Cena samochodów w zależności od stanu technicznego oscyluje w granicach 40,0-90,0 tys. €.
T 7060
Modyfikacja T7060 — napęd na wszystkie koła, moc 210 KM, ładowność 7,2 tony, posiada 4 tylne wyjścia hydrauliczne, niezależny WOM, prędkość 40 km/h, wymiary 4810x 2330×3040 mm, waga w zależności od konfiguracji to 7125-8126 kg.
Różni się wysoką stabilnością i zwiększoną przejezdnością na trudnym gruncie.
Innowacyjna technologia Power Boost pozwala maszynie rozwinąć moc 242 KM.
Na rynku wtórnym ciągnik można kupić za 75000 33 USD, a cena nowej maszyny jest o 35-XNUMX% wyższa.
T 8
Podstawowym modelem rodziny tych maszyn jest seria TG.
Bardzo mocne ciągniki New Holland ze sterowaniem elektronicznym, 280-410 KM, długi rozstaw osi, o udźwigu ponad 10 ton, automatyczna skrzynia biegów Power Command™, biegi 19 do przodu/4 do tyłu.
Linia jest reprezentowana przez modele T8020, T8030, T8.390.
Ciągnik New Holland Т8040
Hardy maszyna o mocy 332 KM. Szeroko stosowany w tradycyjnych pracach polowych, posiada automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego.
Na przedniej osi zamontowano zawieszenie pływające, które zapewnia ciągnikowi dużą stabilność.
Ten model był produkowany od 2006 do 2011 roku.
Т9
Najmocniejsze ciągniki o imponujących parametrach: moc 450-669 KM, prędkość 40-50 km/h, skrzynia biegów wyposażona jest w mechanizm serwo.
Maszyny mają ogromną masę 20 ton (niektóre modyfikacje to 25,4 tony), wyróżnia je dwukierunkowe podwozie.
Zastosowanie unikalnej technologii Engine Power Management (EPM) umożliwia zwiększenie mocy maszyny do 692 KM.
Ciągnik wyposażony jest w super ergonomiczną kabinę – podgrzewany fotel kierowcy obraca się o 40°, wszystkie klawisze sterujące znajdują się na podłokietnikach, a przyrządy znajdują się w polu widzenia operatora.
Przewidziana jest opcjonalna instalacja systemu INTELLISTEER, który zapewnia pracę w trybie autopilota według zadanego schematu.
Linię reprezentują modele T9040, T9030, T9060.
Funkcje obsługi i konserwacji
Ciągniki New Holland cieszą się dużym zainteresowaniem, ich zasłużona popularność wynika z najwyższej jakości wykonania, jakości komponentów i mechanizmów. Konstrukcja maszyn jest zaskakująco celowa i przemyślana w najmniejszym szczególe.
Zastosowanie ciężkich zawieszanych narzędzi w nieograniczony sposób rozszerza możliwości technologii.
Dzięki trzypunktowemu układowi zawieszenia ciągniki są optymalnie agregowane z różnorodnymi urządzeniami dodatkowymi, są w stanie efektywnie wykonywać cały zakres prac rolniczych, gospodarczych, drogowych, budowlanych, użytkowych, transportowych, załadunkowych i rozładunkowych.
Aby wydłużyć żywotność ciągnika, konieczne jest jego dotarcie, aby wszystkie części zużyły się i weszły w rowki.
Zabieg ten trwa około 6-8 godzin, podczas których ciągnik pracuje na 50% swojej wydajności. Po zakończeniu procedury konieczna jest wymiana oleju silnikowego.
Olej silnikowy należy wymieniać co 100 godzin pracy. Do zalania najlepiej nadaje się PO MAXITRAK TMS Oil 500 10W-30.
Pod koniec sezonu roboczego ciągnik należy odłożyć na mole. Należy go wyczyścić, odstawić w suche miejsce, spuścić olej, odłączyć przewody świecy zapłonowej i nasmarować części, aby nie powstała korozja.
Maszyny wyróżnia długi interwał serwisowy — 600 godzin. Ciągniki rzadko się psują, ale planowana wymiana materiałów eksploatacyjnych musi być przeprowadzona w odpowiednim czasie, zgodnie z harmonogramem konserwacji zapobiegawczej.
Operatorzy ciągników muszą być odpowiednio przeszkoleni w zakresie obsługi ciągników New Holland, aby zapewnić wydajną pracę maszyn.
Charakterystyki trakcyjne, przyjazność dla środowiska systemów, ekonomiczne zużycie paliw i smarów są nie do pochwały.
Organizacja miejsca pracy operatora pod kątem ergonomii, bezpieczeństwa i komfortu, racjonalnego rozmieszczenia elementów sterujących, uważana jest za najlepszą na świecie.
Poważne usterki, naprawy
Pomimo cech godnych pod każdym względem cech, nie obyło się bez pewnych niedociągnięć, które jednak po bliższym przyjrzeniu się nie zawsze takie są.
Przecież oczywiście im bardziej złożony sprzęt, tym wyższa jego funkcjonalność, której należy zapewnić odpowiednią, wysoce profesjonalną obsługę.
Wysokie wymagania dotyczące jakości paliw i smarów — stosowanie paliwa niskiej jakości prowadzi do awarii układu paliwowego, skraca żywotność wtryskiwaczy.
Częste awarie w elektronicznym systemie pokładowym.
Utrudnienia z konserwacją — jeśli w trakcie serwisu gwarancyjnego awarie muszą zostać wyeliminowane w ciągu 48 godzin, to w okresie pogwarancyjnym konserwacja serwisowa może być opóźniona o bardzo długi czas, prowokując bezproduktywne przestoje.
Podczas wykonywania napraw konieczne jest instalowanie tylko oryginalnych, drogich części zamiennych. Stosowanie tanich analogów jest obarczone poważnymi awariami i wzrostem kosztów napraw.
Ze względu na wysoki stopień złożoności konstrukcyjnej i technologicznej ciągników New Holland, samodzielne rozwiązywanie problemów z maszyną jest prawie niemożliwe.
Możliwe usterki:
Silnik nie uruchamia się: | Brak oleju lub paliwa; Brud dostał się do filtra powietrza lub paliwa; Świeca zapłonowa nie iskrzy; Gaźnik nie jest prawidłowo ustawiony. |
Hamulce nie działają: | Zwiększył się luz pedału (dostosuj jego położenie); Zużyta tarcza lub klocek hamulcowy (wymień odpowiednie części). |
Rozrusznik nie działa: | Zerwanie lub słaby kontakt drutu (przylutuj lub połącz); Słabe ładowanie akumulatora (naładuj go); Zwarcie (oczyść powierzchnię kolektora lub wymień szczotki); Słaby kontakt przełącznika magnetycznego (przekręć skok przełącznika o 2-3 obroty). |
Opinie
Zapraszamy do zapoznania się z opiniami właścicieli o niesamowitych ciągnikach New Holland:
Leonid SiergiejewiczStawropol:
„Ciągniki T8 New Holland pojawiły się w naszym gospodarstwie w 2007 roku. Inteligentne samochody, co mogę powiedzieć. Z łatwością obsłuż duże ilości pracy.
Bukreev A.V., obwód Woroneża:
„Ciągniki New Holland to doskonałe wyposażenie w przystępnej cenie. Kupiliśmy na rynku wtórnym, byliśmy przekonani, że sprawdzają się lepiej niż nowe auta niektórych producentów. Oczywiście tak potężne jednostki są zbyt drogie dla małego gospodarstwa, ale dla dużych firm rolniczych jest to najrozsądniejsza opcja”.